![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waar ga jij wonen na de Vlaamse onafhankelijkheid? | |||
Ik blijf in Vlaanderen wonen natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
55 | 79,71% |
Ik verhuis naar Wallonië, ik gun het ze ni, neh!!! |
![]() ![]() ![]() |
8 | 11,59% |
Ik ga naar Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Ik ga naar Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,80% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Partijlid
|
![]() Houd alstublieft toch eens op over BHV. Het is echt een fetish van sommige politici aan het worden. De gewone burger trekt het zich niet aan. Ik vind persoonlijk, iedereen stemt op wie hij wil, waar hij maar wil.
Maar dat zou te democratisch zijn he? ![]() Willen jullie als jullie in Luik wonen ook niet op het VB kunnen stemmen? Natuurlijk. Of zullen jullie de PS kiezen als alternatief? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaani Dushman getuigt van echte racisme tegenover de Walen als we de handtekening van Lestat lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Raad van State is het overigens NIET met jou eens wat dat stemmen betreft. 'ALSwij in Luik gaan wonen' staat in de voorwaardelijke wijs, en die voorwaarde zal NOOIT vervuld worden. De Vlamingen die echter in Wallonië wonen kunnen wel degelijk NIET op het VB stemmen zoals de Franstaligen in de rand WEL op de PS kunnen stemmen.
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij hier op het forum schreef getuigt evenzeer overduidelijk van taalracisme.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 maart 2006 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#287 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Géén oplossing voor BHV betekent automatisch de splitsing van België bij de volgende federale verkiezingen. Federale verkiezingen zijn ongrondwettelijk zonder oplossing van het probleem. Alleen de deelparlementen en deelregeringen hebben dan nog legitimiteit. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Vlaanderen 'onafhankelijk' wordt blijf ik in elk geval in Brussel wonen.
Een 'onafhankelijke' Vlaamse staat is niet mijn streefdoel, maar ik zal die ook niet kost wat kost proberen te verhinderen. Als die 'onafhankelijke' Vlaamse staat echter meent Brussel te moeten annexeren zal ik mij als vrijwilliger engageren in de organisatie(s) die zich daartegen willen/zullen verzetten. Brussel kan in dergelijke situatie maar beter onmiddellijk een 'Europese' stad-staat worden, met Frans en Engels als officiële talen (het tweetalig karakter van de stad wordt dus verder beschermd) en Nederlands, Spaans, Duits, Portugees, Pools, Grieks, Hongaars, Zweeds, Deens, Fins, Litouws, ..., ..., en tenslotte zelfs Turks en Arabisch als semi-officiële werktalen. (Dit is een half-ernstige provocatie, ik zeg het er maar onmiddellijk bij, het gaat er gewoon om een extra knuppel het hoenderhok binnen te krijgen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de CD&V het vergiftigd premierschap gaat aanvaarden van een land waarvan de communautaire problemen al twee legislaturen lang onder de mat geveegd werden en waarin heel wat uitvoeringen van (dure) beslissingen van de huidige regering nog een aanvang moeten nemen. En de CD&V weet beter dan wie ook dat het geld waarmee paars kon beginnen er allang niet meer is. Het is mijn stellige overtuiging dat Di Rupo niets anders moet doen om Belgique over de finale streep te trekken dan datgene wat de Franstaligen al altijd deden: NON blijven zeggen.
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral met de tweetaligheid. Als het aan Robert Voorhamme ligt wordt het Arabisch. Wel geen transfers meer verwachten uit Vlaanderen dan.
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er "kinderlijk" of "ongelofelijk" aan BHV? Is het respect voor de grondwet en de samenhang van een kieshervorming volgens dus "kinderlijk" en "ongelofelijk". Wel, wel, wel... het respecteren van de Belgische wetten wordt dus door de belgicisten gezien als iets "kinderlijks".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor diegenen die niet weten waarover het gaat: Citaat:
Diegene die me kennen, zullen wel weten achter welke van de twee mogelijkheden ik sta. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 maart 2006 om 00:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als Vlaanderen onafhankelijk wordt...dan moet ik waarschijnlijk van de staat in Ossendrecht gaan wonen, met mijn militaire kloffie aan....Om te voorkomen dat het belgische en franse geweld zich uitbreidt naar Nederland, nadat Vlaanderen weer met geweld is ingenomen.
Of...om in opdracht van de VN als lid van de vredestroepen te gaan opereren. (Met Gent als veilige enclave) |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |