![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij adoptie is het nu zo dat je per definitie BUITEN de biologische band handelt, maar bij een MAATSCHAPPELIJKE band. En daar is er volgend mij geen probleem om "ouders" van hetzelfde geslacht te hebben. Het gaat dus om een maatschappelijke keuze, niet om een biologisch feit. En hier bestaat de "zwakte" van de holebie-adoptie: de maatschappelijke goedkeuring ervan die (helaas) niet is bewezen. Bovendien is er nog altijd een enorm verschil tussen een kind concipiëren, en een kind opvoeden... Citaat:
Uw standpunt is mi tenminste logisch en coherent, hoewel ik het er niet mee eens ben. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() Wat had je anders verwacht van JvdB?
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens wat JvdB schrijft alsjeblieft.
Hij zegt nergens dat homosexualiteit een gevaarlijke sexuele vorm is. Mij komt het over of jullie zouden precies willen dat JvdB dat zou zeggen. Daarom wordt het hem in de mond gelegd. Het gebeurt wel vaker dat men op de man begint te spelen in plaats van op de bal. Meestal door gebrek aan argumenten. Dit soort postings en ik citeer:... Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als een kind moet "geplaatst" worden omdat er geen biologische ouders zijn die deze verantwoordelijkheden kunnen opnemen / rechten kunnen uitoefenen, dan ligt de zaak anders. Je kan nu een eindeloze discussie aanvatten over de bekwaamheid van homo's om kinderen op te voeden, maar eigenlijk doet die discussie nauwelijks terzake. Eenvoudigweg vasthouden aan het basisprincipe dat je een kind bij voorkeur gaat opvoeden binnen een context die zo dicht mogelijk ligt bij de "natuurlijke" situatie volstaat. Dat is de veiligste optie en om die behoedzaamheid gaat het nu net. Zijn we bereid om risico's te nemen op dit vlak om één of ander symbolisch statement te maken? Wie gaat zich verantwoordelijk voelen wanneer zo'n geadopteerd kind zich gaat verzetten tegen de gezinssituatie waarbinnen het door "de samenleving" werd geplaatst? Het adoptiebureau? De deskundigen? De wetgever? U? of ik? Want dat is hét probleem natuurlijk: niemand voelt zich verantwoordelijk, het kind -toch centraal in deze discussie- staat moederziel alleen met z'n mogelijke frustraties. Frustraties die ook niet denkbeeldig zijn; elke adoptant zal u kunnen vertellen dat geadopteerde kinderen bijzonder gevoelig zijn als het daarop aankomt; afstamming en identiteit zijn sterker aan elkaar gekoppeld dan velen willen aannemen. (want: dit is niet meteen een "rationeel" gegeven; het vraagt een zekere empathie om het ten volle te kunnen begrijpen) En dan nog eens: het gaat hier NIET om het wegwerken van discriminatie. Het homo-adoptierecht (vreselijke en onjuiste term trouwens) is -net zoals het homohuwelijk- in de eerste plaats een symbolenstrijdje. Ik ben alleen bezorgd dat eens deze wet erdoor komt, er homokoppels zullen zijn die koste wat kost hun "gelijk" zullen willen halen en zullen procederen om adoptiebureau's te forceren om hen een kind toe te wijzen. Op basis van de antidiscriminatiewet, die vandaag zo al veelvuldig wordt misbruikt door iedereen die meent een statement te moeten maken. De risico's zijn dus verre van denkbeeldig. Nogmaals, ik verzet me niet tegen de nieuwe wet maar wil wel dat het amendement Vankrunkelsven wordt aangenomen.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pedofilie beschouw ik als een gevaarlijke seksuele afwijking. Ook necrofilie bijvoorbeeld is een ziekelijke vorm. En homoseksualiteit beschouw ik nog steeds als afwijkend. Wij leven ook in een maatschappij waar ik een moraal mag volgen die bepaalde seksuele vormen afkeurt. Ik heb ook het recht dit te uiten. Voor het overige dwing ik niemand tot het overgaan tot bepaalde volgens het maatschappelijk recht aanvaarde seksuele vormen of ervan af te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij walgt van homoseksualiteit en wil daarom zijn eigen waarden en normen op die mensen transporteren. Hij, als christen, gelooft in een overkoepelende moraal. Ik doe dat niet. Ik vind homoseks geen leuke gedachte, maar dat hoeft niet te leiden naar het beschimpen van andere, volwaardige mensen laat staan hun rechten af te nemen in het kader van "dit is niet conform mijn wereldbeeld".
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij stelde dat kinderen moeten beschermd worden tegen situaties die hen psychologisch kunnen belasten.
Maar dat geldt niet enkel voor kinderen van holebi-koppels, maar eveneens voor kinderen uit sociale minder gestelde gezinnen, gebroken families, kinderen die hun ouders verliezen, die moeten zorgen voor hun gehandicapte ouders, &c. Uiteindelijk komt het er op neer dat de mentale toestand van het kind hoegenaamd geen argument contra holebi-adoptierecht is. Ik heb ook geen gemakkelijke jeugd gehad, ben ook wel eens gepest (tot ik groter was ![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu zegt hij al dat homoseksuelen kinderverkrachters en lijkenneukers zijn...
Manman, hij moet echt laag gaan hier hoor... ![]()
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een holebi-koppel de "norm" niet is, daar kan ik volledig mee inkomen, doch zijn er andere categoriën die in dit plaatje passen... (en hier zal ik waarschijnlijk op een aantal tenen trappen): zwarte families zijn eigenlijk ook niet "de norm" (in een "blanke" maatschappij), en indien ze een "blank" kind adopteren, zou dat ook voor frustraties en "onbegrip" kunnen zorgen bij het kind: het kind is blank terwijl de ouders zwart zijn (wat niet echt "natuurlijk" te noemen is). Gaat dat eens uitleggen ... Moet men daarom zwarte ouders verbieden blanke kinderen te adopteren? Ik dacht van niet (neo-nazi's en andere "raciale" ultranationalisten niet meegerekend natuurlijk) ...
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() JVDB : je discuteert oneerlijk. Op mijn post waarin ik stelde dat er holebi's,zijn
die groot maatschappelijk aanzien genoten/genieten reageer je dat dit een pertinente leugen is & wat verder in het dispuut begin je een elogie over Pim Fortuyn en diverse dichters enz.. Zoals gezegd de lijst met bekende, befaamde en beruchte holebi's is lang en naast de kwestie. De kwestie zijnde dat de daad van adoptie misschien de meest menselijke altruïstische daad is en er geen reden is om die aan holebi's te ontzeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het argument 'natuurlijk=goed, onnatuurlijk = slecht' houdt geen steek en is totaal zinloos.
Waarom is dit een waardeloze stelling? Simpel: natuurlijk-onnatuurlijk gekoppeld aan goed-slecht zijn beiden totaal subjectieve, onmeetbare en veranderlijke criteria. Als we een voorbeeldje doortrekken of omdraaien, dan wordt algauw duidelijk dat er onzin in 't spel komt. Stel: 'natuurlijk' is een man-vrouw-ouderpaar. Als dat daarom de enige 'goede' opvoedingsomgeving is, dan moeten we de overblijvende partner in een gezin waar een sterfgeval optreedt eigenlijk verplichten om weer in een natuurlijk en bijgevolg 'goed' gezinspatroon te stappen. Willen de tegenstanders van adoptie deze konsekwentie doortrekken?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 maart 2006 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Ik beschouw het wel als gevaarlijk, maar of deze oude man er ook zo over denkt, blijft een vraag:
Pope 'obstructed' sex abuse inquiry Pope Lawyer Seek Immunity in Texas Case Citaat:
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Gimme some blingbling, niggah |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, dat geheel even naast de kwestie, eerder als reactie op apocalyps, maar laat ons nu niet aan kerk-bashen of atheist-bashen gaan doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierbij uw eigen woorden: Citaat:
Indien u iets anders bedoelde, dan heeft u zich bijzonder slecht verwoord en op een foutieve wijze gebruik gemaakt van de interpunctie. Ik heb nergens een "elogie" geschreven over Fortuyn. Ik stelde gewoon dat men in Nederland en daarbuiten de man een hoge achting toewierp omwille van zijn rol in het migrantendebat. Niet omwille van zijn homoseksualiteit. Dit lijkt me geen elogie te zijn; slechts een simpele vaststelling. Kavafis is wereldberoemd door zijn gedichten. Niet zijn homoseksualiteit maakte hem wereldberoemd. Anders kan men evengoed stellen dat Seferis, een Griekse schrijver en Nobelprijswinnaar, beroemd is geworden door zijn heteroseksualiteit... Kinderen horen niet in uitzonderlijke en afwijkende situaties worden geplaatst wanneer men dit kan bepalen. Daarom is homoadoptie resoluut te verwerpen. Vanuit alle morele, sociale en psychologische gezichtspunten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft niet gezegd dat ze hun hoge positie kregen omwille van hun geaardheid, dat is scheeftrekkerij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister
|
![]() Je hebt gelijk.
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er bestaat geen overkoepelende moraal.
|
![]() |
![]() |