Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2006, 11:09   #361
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Toch wil jij het gemeentepersoneel van bepaalde Vlaamse gemeenten kennis en gebruik van een bepaalde taal opleggen.
?
Oud 10 maart 2006, 12:12   #362
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik hoop dat meer N-VA mensen kwade mails sturen naar de partijtop. De basis moet de top duidelijk maken dat ze zulkse dingen niet pikken.
Die zijn al lang onderweg.

Ik hoop dat de kritische VB-leden ook hun partijtop bestoken met kwade mails. Door het charter te willen gebruiken voor puur partijpolitieke belangen hebben ze het ledeninitiatief in de kiem gesmoord en een paar mensen in een lastig parket gebracht.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 12:18   #363
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

de mijne is ook onderweg! Maar ik betwijfel of ik ooit antwoord zal krijgen!

http://www.geertbourgeois.be/
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 12:48   #364
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Die zijn al lang onderweg.

Ik hoop dat de kritische VB-leden ook hun partijtop bestoken met kwade mails. Door het charter te willen gebruiken voor puur partijpolitieke belangen hebben ze het ledeninitiatief in de kiem gesmoord en een paar mensen in een lastig parket gebracht.
Misschien waren er ook wel VB'ers betrokken bij het charter? Waar zou het Vlaams Belang dit initiatief hebben misbruikt?
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 12:56   #365
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Misschien waren er ook wel VB'ers betrokken bij het charter? Waar zou het Vlaams Belang dit initiatief hebben misbruikt?
VB-ers zetten i.t.t. N-VAers niets op het spel wanneer ze zo'n charter ondertekenen.
FDW is ermee naar de pers gelopen uit partijbelang.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 13:37   #366
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
?
Vanzelfsprekend. Als het taalgebruik in de adminstratie niet mag geregeld worden, dan moet het personeel een honderdtal talen kennen om alle anderstaligen te kunnen bedienen.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 13:44   #367
Egidius

Standaard

Citaat:
Juist: taalkennis.
Neen hoor, ik speel geen spelletje.

Jij beweert dat de NVA burgers wil discrimineren op basis van hun taalgebruik. Ik noteer dat je dat corrigeert naar taalkennis.

Na enig aandringen geef je twee voorbeelden:

1/ De NVA wil "aan de SZ morrelen", maar je toont niet aan hoe de NVA de taalkennis in de SZ wil binnensmokkelen. Natuurlijk doe je dat niet, het is immers onzin.

2/ De NVA wil taalkennis als voorwaarde voor vestiging stellen. Alweer toon je dat langs geen kanten aan, noch met een citaat noch anderzins. Vanzelfsprekend: ook dit is onzin. De NVA stelt nergens taalkennis als voorwaarde voor vestiging, tenzij je ons alsnog een bewijs aanbrengt.

Laatst gewijzigd door Egidius : 10 maart 2006 om 13:46.
Oud 10 maart 2006, 14:02   #368
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist: taalkennis.
In andere landen is het leren van de streektaal dan ook een zodanige vanzelfsprekendheid dat daar geen dwang bij nodig is.
Oud 10 maart 2006, 14:20   #369
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
VB-ers zetten i.t.t. N-VAers niets op het spel wanneer ze zo'n charter ondertekenen.
En wat zetten N-VA-ers dan op het spel wanneer ze een charter voor Vlaams-nationale eenheid ondertekenen?

Hun postje in de partij of in een regering?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 14:46   #370
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Wat me wel enorm verbaast: de haat, de nijd en het misprijzen die Roberts partijleden tentoon spreiden. En dat tegenover iemand die in feite werk maakt van de N-Va-beginselen.
Ik heb hier nog geen enkel moment haat of misprijzen voor Robert tentoongespreid, integendeel. Herhaaldelijk heb ik duidelijk gemaakt dat ik het fijne van de zaak niét ken en er dus nog geen concrete uitspraken over wil doen.

Als de reden voor zijn schorsing inderdaad louter die bevraging van de leden was, is er een fundamenteel probleem. Maar dan lijkt me de reactie van het partijbestuur zo overtrokken, dat ik me afvraag of er niet meer elementen in het spel waren.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 14:49   #371
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Toen Dewinter met een half afgewerkt ontwerp naar de pers liep om de N-VA eens een stevige bal af te trekken? Misschien, eventueel?

Waar blijft trouwens je reactie op de échte reactie van Rober T in De Standaard?
Oud 10 maart 2006, 14:50   #372
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
de mijne is ook onderweg! Maar ik betwijfel of ik ooit antwoord zal krijgen!

http://www.geertbourgeois.be/
Je hebt de posting van Xenon kennelijk slecht begrepen. Het is niet de bedoeling dat je als VB'er naar de N-VA gaat mailen, maar naar je eigen hoofdkwartier die evengoed boter op hun hoofd dragen...
Oud 10 maart 2006, 17:44   #373
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Toen Dewinter met een half afgewerkt ontwerp naar de pers liep om de N-VA eens een stevige bal af te trekken? Misschien, eventueel?

Waar blijft trouwens je reactie op de échte reactie van Rober T in De Standaard?
En wat denkt de N-VA dan dat haar werd afgetrokken door het wél volledig ontwerp van Robert Tondeleir?

Allebei de ballen?

Ik zou gezworen hebben dat er niet kan afgetrokken worden wat er niet is....
Oud 10 maart 2006, 19:14   #374
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog geen enkel moment haat of misprijzen voor Robert tentoongespreid, integendeel. Herhaaldelijk heb ik duidelijk gemaakt dat ik het fijne van de zaak niét ken en er dus nog geen concrete uitspraken over wil doen.
De traditionele uitvlucht van wie zich niet wil encanailleren.

Citaat:
Als de reden voor zijn schorsing inderdaad louter die bevraging van de leden was, is er een fundamenteel probleem. Maar dan lijkt me de reactie van het partijbestuur zo overtrokken, dat ik me afvraag of er niet meer elementen in het spel waren.
Smerig. Erg smerig wat je hier insinueert.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 10 maart 2006 om 19:16.
Oud 10 maart 2006, 19:21   #375
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tsss, voor een leugentje zit jij ook niet verlegen hé? Jammer voor jou, maar ik heb de kwalijke gewoonte zo'n beweringen te checken, vriendje. Lees eens wat Robert laat optekenen in De Standaard van 14 september:

"Ondertussen is de initiatiefnemer van de actie bijzonder teleurgesteld. ,,Eigenlijk was de tekst niet eens af'', vertelde Robert Tondeleir gisteren. Hij is ondervoorzitter van de Wetterse N-VA-afdeling. De actie was een gevolg van discussies op het internetforum politics.be. ,,Een jonge Vlaams Belanger, Koen Vermant, schreef een eerste versie. Maar daar konden we niets mee. Vervolgens ging ik aan het werk. Jeroen Verlonje, de Antwerpse Jong-N-VA'er die Filip Dewinter benaderde, bezat niet eens de definitieve versie.''

Voor Tondeleir is het charter om zeep. ,,Eigenlijk was het vooral voor de basis bedoeld. Ik vertel u niets nieuws dat veel mensen, ook N-VA'ers, niet begrijpen waarop Vlaams Belang en N-VA zo met elkaar overhoop liggen. In geen geval ging het om een N-VA-initiatief, ik heb niet eens een mandaat om namens de N-VA te spreken. Verder maakt Dewinter misbruik van de wat naïeve reactie van een jong N-VA-lid. En ik begrijp de partijtop. De praktijken van Marie-Rose Morel (een ex-N-VA'ster die met Belang-geld N-VA'ers moet lokken, red.) zijn schandelijk.'' "

Ik lees hier nergens termen als "te goeder trouw handelde", Koen. Wat ik wel lees, letterlijk uit de mond van Robert, zijn dingen als "Dewinter maakte misbruik" en "schandelijk"! Dat is heel wat anders, nietwaar?
Ik ben héél benieuwd hoe je je er nu weer uit wil kletsen. Omdat ik zo'n toffe jongen ben zal ik eventjes de opties al uitschrijven:

A) Ofwel liegt Robert in De Standaard

B) Ofwel lieg jij over wat hij gezegd zou hebben

Kies maar. Je kan natuurlijk ook de klassieke strategie van de VB'ers hier gebruiken, ofwel De Standaard van leugens betichten, ofwel een onsamenhangend verhaal beginnen ophangen in de hoop dat ik het opgeef. Maar in beide gevallen voorspel ik dat je plat op de bek zal gaan.

Optie 3 én hetgene wat Robert T hier zelf zegt op het forum: Bart Brinkman legt hem woorden in de mond, citeert bewust selectief en geeft een héél verkeerd beeld van het gesprek dat hij met Brinkman had.

Ik raad u aan eens een search te doen naar de post 'vlaams charter- toelichting' door Robert T, waarna jij je excuses hier mag komen aanbieden op het forum.

Btw: Bart Brinkman is een van de 'aanwinsten' van DS die uit de stal van De Morgen komt.

Wie gaat er nu plat op zijn bek Zorro?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 19:27   #376
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb het even voor jou gedaan om je de moeite te besparen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=40313

Rechtzetting.
Onder de misleidende titel "Eenheidscharter" verdeelt verschijnt in De Standaard van vandaag een vervolg op de berichtgeving van gisteren over deze zaak. Het is een knap staaltje van aandikking, interpretatie, vervorming van mijn uitspraken,
mij uitspraken in de mond leggend die ik formeel ontken, dit alles door Bart Brinckman met wie ik een telefonisch onderhoud had.

Een paar merkwaardige staaltjes :
- J.V., (volledige naam vermeld in het artikel) de Antwerpse Jong-N-VA'er die Filip
Dewinter benaderde, bezat niet eens de definitieve versie.
Fout. Heb ik niet gezegd. Mijn woorden : de ontwerptekst is van mijn hand, maar J.V. heeft belangrijke toevoegingen gemaakt zonder de essentie van mijn tekst te verliezen.
- Voor Tondeleir is het charter om zeep.
Fout. Ik heb wel mijn teleurstelling verwoord voor het voorbarige uitlekken van de tekst.
- Verder maakt Dewinter misbruik van de wat naïeve reactie van een jong N-VA lid.
Verdraaïng van hetgeen ik zegde. Ik heb de term "misbruik" niet gebruikt. Wel heb ik gezegd dat ik het voorbarige uitlekken afkeur.
Oud 10 maart 2006, 19:32   #377
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Bart Brinckman is één van de beste journalisten van Vlaanderen, samen met Rik Cauwelaert van Knack en Yves Desmet van De Morgen.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2006, 19:34   #378
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Bart Brinckman is één van de beste journalisten van Vlaanderen, samen met Rik Cauwelaert van Knack en Yves Desmet van De Morgen.
Eddy Merckx was een van de beste wielrenners in België en Europa.
En toch hebben ze hem ooit betrapt op bedrog met doping.
Oud 10 maart 2006, 19:34   #379
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Tja als u vindt dat journalisten het recht hebben feiten te verdraaien, mensen woorden in de mond te leggen en erop los te manipuleren dan hebben wij een héél ander idee over wat de taak van een journalist is....
Oud 10 maart 2006, 19:36   #380
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij wel goed gelezen wat Rr00ttt hier postte en dat uit de mond kwam van een N-VA-er?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be