Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2006, 17:05   #461
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb 'blijkbaar' de referenda gemist in Frankrijk en Belgique die dit bewijzen.
Maar jij 'lijkt' daar de uitslagen van te bezitten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Harde aanwijzingen dat de Franse koningen niet door een meerderheid gewenst waren en de Belgische wel, zou welkom zijn.
De 'harde bewijzen' zijn te vinden op dezelfde site waar de uitslagen te vinden zijn dat in België een meerderheid het land wil splitsen en van Vlaanderen een republiekske maken.
Oud 13 maart 2006, 18:05   #462
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Waar zijn jullie nu over bezig?
Misschien teruggaan naar de kern van de zaak? (zie titel)
leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 18:37   #463
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De 'harde bewijzen' zijn te vinden op dezelfde site waar de uitslagen te vinden zijn dat in België een meerderheid het land wil splitsen en van Vlaanderen een republiekske maken.
Geen bewijzen dus voor je eigen beweringen.

Noch referenda die eender wat staven....
Oud 13 maart 2006, 19:49   #464
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-Va keurde mee de wooncode goed, niet?
Die houdt in dat sociale woningen toegekend worden op basis van taalkennis. Je moét en je zal Nederlands kennen of je krijgt geen sociale woning in de rand.
Nu mag jej e daar met allerhande sofismen en woordspelletjes proberen uitdraaien: het is een discriminatie vanwege de overheid waar de N-Va mee collaboreert.
Wat betreft N-Va programma: eens ik de force vind om, zonder over mijn nek te gaan, me door die baarlijke nonsens heen te worstelen, zal ik laten weten of ik nog discriminatoire bedoelingen tegen het lijf loop.

Op het overlegcomité van woensdag bevestigden de Franstaligen dat ze een belangenconflict inroepen tegen de nieuwe [FONT=Arial]Vlaamse wooncode[/FONT]. Dit sluit perfect aan bij de kretologie die opsteeg toen de Vlaamse regering haar plannen bekend maakte. Veel indruk maakt dit Franstalig verzet niet op [FONT=Arial]Mark Demesmaeker[/FONT]. Het arrest van de Raad van State is immers bijzonder duidelijk: de nieuwe Vlaamse wooncode discrimineert niet, is niet ongrondwettelijk en is evenmin in strijd met de mensenrechten. Integendeel. De nieuwe wooncode kan “effectief bijdragen tot het totstandkomen van een betere communicatie tussen verhuurders en huurders van sociale woningen” en dient dus beschouwd te worden als een doelstelling die het algemeen belang dient. Van een schending van het grondwettelijk recht op behoorlijke huisvesting is er volgens het arrest evenmin sprake. Ook de Franstalige beschuldiging dat het opnemen van een taalbereidheidscriterium een schending van het gelijkheidsbeginsel inhoudt, wordt door de Raad van State van tafel geveegd. Dit “verschil in behandeling berust op een objectief criterium … en kan worden verantwoord vanuit een doelstelling van algemeen belang.” De kleine, eerder technische opmerkingen die de Raad van State formuleerde, werden ondertussen opgenomen in de tekst die in het Vlaams parlement werd ingediend en er is dan ook geen enkele reden om dit initiatief van de Vlaamse regering te dwarsbomen. Dat de Franstaligen dit toch doen, illustreert de verkrampte mentaliteit waarmee veel Franstaligen nog steeds naar Vlaanderen kijken als zijnde een gebied dat kan en moet gekoloniseerd worden. Dat mensen die in Vlaamse sociale woningen komen wonen, bereidheid tonen om Nederlands te leren. Dat kan toch bezwaarlijk als een onoverkomelijke hindernis of een inbreuk op de mensenrechten worden bestempeld? Dat de Franstaligen tegen dit voorstel ten strijde trekken is dan ook eerder zielig dan heldhaftig. Tegenover de kortzichtigheid van de Franstaligen staat dan ook onze vastberadenheid: wie in Vlaanderen komt wonen, leert Nederlands. Dit telt zowel voor de Zweed die in Stevoort komt wonen als voor de Franstalige die naar Halle verhuist.
Oud 14 maart 2006, 07:56   #465
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Op het overlegcomité van woensdag bevestigden de Franstaligen dat ze een belangenconflict inroepen tegen de nieuwe Vlaamse wooncode. Dit sluit perfect aan bij de kretologie die opsteeg toen de Vlaamse regering haar plannen bekend maakte. Veel indruk maakt dit Franstalig verzet niet op Mark Demesmaeker.Het arrest van de Raad van State is immers bijzonder duidelijk: de nieuwe Vlaamse wooncode discrimineert niet, is niet ongrondwettelijk en is evenmin in strijd met de mensenrechten. Integendeel. De nieuwe wooncode kan “effectief bijdragen tot het totstandkomen van een betere communicatie tussen verhuurders en huurders van sociale woningen” en dient dus beschouwd te worden als een doelstelling die het algemeen belang dient. Van een schending van het grondwettelijk recht op behoorlijke huisvesting is er volgens het arrest evenmin sprake. Ook de Franstalige beschuldiging dat het opnemen van een taalbereidheidscriterium een schending van het gelijkheidsbeginsel inhoudt, wordt door de Raad van State van tafel geveegd. Dit “verschil in behandeling berust op een objectief criterium … en kan worden verantwoord vanuit een doelstelling van algemeen belang.” De kleine, eerder technische opmerkingen die de Raad van State formuleerde, werden ondertussen opgenomen in de tekst die in het Vlaams parlement werd ingediend en er is dan ook geen enkele reden om dit initiatief van de Vlaamse regering te dwarsbomen. Dat de Franstaligen dit toch doen, illustreert de verkrampte mentaliteit waarmee veel Franstaligen nog steeds naar Vlaanderen kijken als zijnde een gebied dat kan en moet gekoloniseerd worden. Dat mensen die in Vlaamse sociale woningen komen wonen, bereidheid tonen om Nederlands te leren. Dat kan toch bezwaarlijk als een onoverkomelijke hindernis of een inbreuk op de mensenrechten worden bestempeld? Dat de Franstaligen tegen dit voorstel ten strijde trekken is dan ook eerder zielig dan heldhaftig. Tegenover de kortzichtigheid van de Franstaligen staat dan ook onze vastberadenheid: wie in Vlaanderen komt wonen, leert Nederlands. Dit telt zowel voor de Zweed die in Stevoort komt wonen als voor de Franstalige die naar Halle verhuist.
Words. Words. Words.
Oud 15 maart 2006, 13:10   #466
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het arrest van de Raad van State is immers bijzonder duidelijk: de nieuwe Vlaamse wooncode discrimineert niet, is niet ongrondwettelijk en is evenmin in strijd met de mensenrechten. Integendeel. De nieuwe wooncode kan “effectief bijdragen tot het totstandkomen van een betere communicatie tussen verhuurders en huurders van sociale woningen” en dient dus beschouwd te worden als een doelstelling die het algemeen belang dient. Van een schending van het grondwettelijk recht op behoorlijke huisvesting is er volgens het arrest evenmin sprake. Ook de Franstalige beschuldiging dat het opnemen van een taalbereidheidscriterium een schending van het gelijkheidsbeginsel inhoudt, wordt door de Raad van State van tafel geveegd. Dit “verschil in behandeling berust op een objectief criterium … en kan worden verantwoord vanuit een doelstelling van algemeen belang.”
Als overtuigde Vlaming zou ik dit graag willen aannemen... maar dergelijke interpretaties horen niet thuis in een democratie.

Een wet moet duidelijk aangeven wat haar doel is. Door allerlei bezweringsformules in te roepen waarbij men objectieve criteria naar voor roept … voor een algemeen doel kan men alles recht trekken wat krom is. Ga eens na. Wie gaat het criterium opstellen? Wie bepaalt of het objectief is? Wie gaat bewijzen dat het verantwoord is en wie heeft de pretentie zijn standpunt te identificeren met het algemeen belang?
Op dit ogenblik zijn er partijcenakels die beslissingen nemen - … en de ganse rits parlementeren stemt gedwee het ding goed. Waar ligt de verantwoording? De zwijgplicht van het Vlaams parlement maakt elk debat dood.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 19:41   #467
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Words. Words. Words.

Als zinnige bijdrage kan dit inderdaad tellen.
Oud 15 maart 2006, 21:49   #468
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zinnige bijdrage kan dit inderdaad tellen.
Het is de bijdrage van de NVA van de laatste drie jaar.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 08:09   #469
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Het is de bijdrage van de NVA van de laatste drie jaar.
stel je voor wat een pret ik met die N-VA beleef!
Hun gevaar voor België is quasi nihil, en ik kan bovendien lekker spotten met hun gebrek aan realisaties, gebrek aan daadkracht, én het volgzaam ondergaan van dit alles door partijslaafjes.
Zalig.
't Leven is mooi.
Good morning, Belgium.
Oeps.
Andere thread.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 maart 2006 om 08:09.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 08:20   #470
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun gevaar voor België is quasi nihil, en ik kan bovendien lekker spotten met hun gebrek aan realisaties, gebrek aan daadkracht, én het volgzaam ondergaan van dit alles door partijslaafjes.
Zalig.
't Leven is mooi.
Good morning, Belgium.
Oeps.
Andere thread.
Niet te rap, meneerke.
De n-va is wel gerecupereerd, maar niet hun kiezers.
Oud 16 maart 2006, 08:25   #471
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet te rap, meneerke.
De n-va is wel gerecupereerd, maar niet hun kiezers.
Ik ben er gerust in.
Lees maar eens de postings van de N-Va-negerkes van dienst op dit forum. Die gaan van vergoelijkend tot het straal ontkennen van 't schijnen der zon.
Oud 16 maart 2006, 09:34   #472
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik ben er gerust in.
Lees maar eens de postings van de N-Va-negerkes van dienst op dit forum. Die gaan van vergoelijkend tot het straal ontkennen van 't schijnen der zon.
Staaf heeft gelijk, Stab.

Het voordeel van zijn tussenkomsten ivm de NVA is dat ze een vlijmscherpe spiegel zijn. Als je wil winnen kan je beter van de realiteit vertrekken, en niet van je wensdromen.

Ter attentie van Staaf zou ik hier toch nog dit willen aan toevoegen: ondanks onze ongelooflijke broekschijterij en slaafsheid, zijn we er als Vlamingen de voorbij anderhalve eeuw toch in geslaagd de geplande culturele genocide op de Vlamingen te counteren, het Frans in Vlaanderen naar het tweede plan te schuiven, en eigen staatsinstellingen te verwerven. De Vlaamse Beweging heeft het Belgisch project naar de vuilbak verwezen en heeft het aanschijn van dit land onloochenbaar veranderd.

Onder onze slaafsheid en goedzakkigheid zit dus een soort goed verstopte koppigheid die ondanks alles blijft doorduwen, millimeter na millimeter. Het is waar dat we niet zo snel vooruitgaan als pakweg Ieren, Schotten of Catalanen, maar dat we naar een eigen staat gaan staat vast. En dat we in de eindfaze zitten ook. Ik weet dat, Staaf weet dat, het stilaan in paniek rakende Belgische establishment weet dat. Het is de reden van Staafs gefrustreerde spotternij, die ik er graag bijneem want ze is leerrijk voor wie wil leren.

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 09:52.
Oud 16 maart 2006, 12:10   #473
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De één al iets meer dan de ander.
Citaat:
Good morning, Belgium.
Geniet er nog even van. Ik wil je toch even wijzen op de barsten die de Belgische constructie begint te vertonen. Zelfs de meest bekwame Poolse stukadoors zullen niet bekwaam zijn ze te dichten. En met het c.s. op de helling zou het wel eens Goodbye Belgium kunnen worden voor je het beseft. Voor mij niet gelaten.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 12:17   #474
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
........zijn we er als Vlamingen de voorbij anderhalve eeuw toch in geslaagd................. het Frans in Vlaanderen naar het tweede plan te schuiven,................
In het gesplitste onderwijs hebben de Vlamingen zelf toch maar mooi het Frans als enige mogelijke keuze voor tweede taal naar voor te schuiven.
Voor de splitsing kon Engels evengoed.........

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 maart 2006 om 12:17.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 12:19   #475
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
En met het c.s. op de helling zou het wel eens Goodbye Belgium kunnen worden voor je het beseft.
Dat geef ik grif toe, vandaar mijn schrik voor Vlaamse eenheid zoals jij die nastreefde met je charter. Gelukkig is de N-Va er niet vies van om mensen die de congresteksten daaromtrent in de praktijk brengen, politiek af te maken.
Oud 16 maart 2006, 12:22   #476
Egidius

Standaard

Citaat:
In het gesplitste onderwijs hebben de Vlamingen zelf toch maar mooi het Frans als enige mogelijke keuze voor tweede taal naar voor te schuiven.
Voor de splitsing kon Engels evengoed.........
Je klampt je vast aan details..., ik kan dat begrijpen.

Punt is dat het Belgische project voorgoed van de baan is. Daar kan zelfs jij niet naast naast kijken.

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 12:23.
Oud 16 maart 2006, 12:44   #477
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Punt is dat het Belgische project voorgoed van de baan is.
Je veralgemeent nogal drastisch, maar dat kan ik dan weer begrijpen.
Oud 16 maart 2006, 13:01   #478
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig is de N-Va er niet vies van om mensen die de congresteksten daaromtrent in de praktijk brengen, politiek af te maken.
Dan is het de beurt aan robert t.
Vallen zonder strijd is verrotting van de ziel. (F. Kafka)
Oud 16 maart 2006, 13:03   #479
Egidius

Standaard

Citaat:
Je veralgemeent nogal drastisch, maar dat kan ik dan weer begrijpen.
Ik veralgemeen niet. Het Belgisch project, dat in 1830 op de rails gezet werd, is mislukt. Het is ergens in de tweede helft van de 19de eeuw gestrand omdat het fout zat: sindsdien bestaat het niet meer.

Het belanghebbende establishment probeert nu al een eeuw het project bij te stellen maar zo werkt dat soort dingen natuurlijk niet. Het project is dood, en ook als men het nog een eeuw lang kunstmatig reanimeert blijft het dood. Nu de reanimatie stilaan stilvalt wegens te kostelijk, valt het in 100-jaar oude gruizelementen uiteen.

Rien �* faire, dat kan zelfs de NVA niet tegenhouden.

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 13:05.
Oud 16 maart 2006, 13:15   #480
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote]
Citaat:
Dan is het de beurt aan robert t.
Vallen zonder strijd is verrotting van de ziel. (F. Kafka)
Je posting is mij een raadsel. Wat bedoel je feitelijk? Dat ik als een geslagen hond me zou neerleggen bij het feit dat de partijleiding me schorst?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be