Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2006, 17:38   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet de CD&V dit laten gebeuren door een kleine minderheid om zich zo tot nationale schietschijf te katapulteren?
Pech hé?
Een schietschijf ontwerpen voor anderen en op een mooie dag zelf als schietschijf dienen...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2006, 17:40   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar haal je trouwens de 'minderheid' vandaan die tegen het CS zou zijn?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 07:40   #23
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Lees en geniet. Vooral de reactie van Jo Vanderuzen wordt met de dag pathetischer.

Ik citeer:

Cordon tegen het Vlaams Belang op barsten in Limburg.

Vier van de vierenveertig Limburgse gemeenten sluiten een samenwerking met het Vlaams Belang (VB) na de gemeenteraadsverkiezingen in oktober niet uit.

Toenemende druk
Jos Beuls (CD&V/Zutendaal), Theo Kelchtermans (CD&V/Peer), Hugo Philtjens (VLD/Kortessem) en Johan Vanschoenwinkel (VLD/Wellen) zijn bereid om het cordon sanitaire mits bepaalde voorwaarden te doorbreken. In een reactie noemt CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen de standpunten van zijn burgemeesters "genuanceerd".

Schoten
Hoe dichter de gemeenteraadsverkiezingen naderen, hoe meer het cordon sanitaire lokaal onder druk komt te staan. Harrie Hendrickx, burgemeester van Schoten, verklaarde maandag al dat hij bereid is om met het VB in zee te gaan als CD&V en VLD samen geen meerderheid halen op 8 oktober.
Ik citeer:

[SIZE=1]"Theo Kelchtermans, kamerlid voor CD&V en burgemeester van Peer, was gisteren niet gelukkig met de manier waarop de krant Het Belang van Limburg hem afschilderde als een burgemeester die klaarstaat om met Vlaams Belang een coalitie te smeden. ,,Ik sta ondubbelzinnig achter de partijlijn van het CD&V-bestuur inzake het cordon. En dus ga ik de engagementsverklaring ondertekenen’’, zegt hij. ,,Als militant moet je de partijlijn aanvaarden.’’[/SIZE]

Schrap Kelchtermans dus maar uit het lijstje.
Toen waren ze nog maar met 3 (op de 44 Limburgse burgemeesters)
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 08:08   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Ik citeer:

[SIZE=1]"Theo Kelchtermans, kamerlid voor CD&V en burgemeester van Peer, was gisteren niet gelukkig met de manier waarop de krant Het Belang van Limburg hem afschilderde als een burgemeester die klaarstaat om met Vlaams Belang een coalitie te smeden. ,,Ik sta ondubbelzinnig achter de partijlijn van het CD&V-bestuur inzake het cordon. En dus ga ik de engagementsverklaring ondertekenen’’, zegt hij. ,,Als militant moet je de partijlijn aanvaarden.’’[/SIZE]

Je moet ergens starten hé
Maar de gaatjes in het cordon zijn er aan het komen
Oud 16 maart 2006, 08:09   #25
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik citeer:

Hahahahahaha, wat ben jij naïef...!
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 08:12   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
't Hangt er van af.
Kelchtermans mag in theorie tegen het CS zijn, als hij het in de praktijk mee in standhoudt, dan heeft Juan groot gelijk.
Schrap Kelchtermans dus maar.
Oud 16 maart 2006, 08:15   #27
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
lach maar, ik zal wel in oktober lachen, wanneer het VuilBlok in geen enkele grote stad aan de bak komt (hun zelfbenoemde "laatste kans")
Oud 16 maart 2006, 08:21   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik citeer:

Gij gaat nog serieuse oogskes trekken denk ik als duidelijk gaat worden dat het cordon niet meer te houden gaat zijn, ...

Denk jij nu werkelijk dat ze het Belang eeuwig van de macht af kunnen houden, ?

Dat de sossenvrienden eeuwig kunnen blijven profiteren...

aan alles komt een einde,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 08:25   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gij gaat nog serieuse oogskes trekken denk ik als duidelijk gaat worden dat het cordon niet meer te houden gaat zijn, ...

Denk jij nu werkelijk dat ze het Belang eeuwig van de macht af kunnen houden, ?

Dat de sossenvrienden eeuwig kunnen blijven profiteren...

aan alles komt een einde,...

Aan een worst zijn er zelfs 2 eindes
Oud 16 maart 2006, 08:26   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lach maar, ik zal wel in oktober lachen, wanneer het VuilBlok in geen enkele grote stad aan de bak komt (hun zelfbenoemde "laatste kans")

Het is genoeg om in een aantal vlaamse gemeentes het cordon te laten sneeuvelen om de heren in Brussel het vuur aan de schenen te leggen,...

Er zijn zo een paar VLD bolwerken die wel eens zouden kunnen sneuvelen mocht de CD&V met het Belang aan een zeel trekken, en hetzelfde geld voor een paar Sossengemeentes ook.

Bekijk de percentages maar eers waar het belang gewoon al de grootste partij is, en waar ze enkel maar een VLD er of CD&V er over de meet moeten trekken, desnoods als Gemeentebelangers.

Vergeet niet dat die CD&V en VLD burgemeesters ondertussen al 6 jaar samenwerken met die gemene facisten... ja da schept nen band op den duur hé...
Oud 16 maart 2006, 08:27   #31
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

2006 is een dubbeltje op zijn kant, ik geloof echter niet dat ze in grote steden (waar het echt om te doen is) zoals antwerpen, gent, mechelen, ... in kunnen breken.

vanaf 2012 is onze samenleving gediversifieerd genoeg om een zoveelste VB-vooruitgang te stoppen (het VB kondigt dit al zelf aan in haar propaganda: "laatste kans" etc.)
Oud 16 maart 2006, 08:30   #32
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het is genoeg om in een aantal vlaamse gemeentes het cordon te laten sneeuvelen om de heren in Brussel het vuur aan de schenen te leggen,...

Er zijn zo een paar VLD bolwerken die wel eens zouden kunnen sneuvelen mocht de CD&V met het Belang aan een zeel trekken, en hetzelfde geld voor een paar Sossengemeentes ook.

Bekijk de percentages maar eers waar het belang gewoon al de grootste partij is, en waar ze enkel maar een VLD er of CD&V er over de meet moeten trekken, desnoods als Gemeentebelangers.

Vergeet niet dat die CD&V en VLD burgemeesters ondertussen al 6 jaar samenwerken met die gemene facisten... ja da schept nen band op den duur hé...
zulke opportunisten van het laagste soort (principes opzij zetten om toch maar aan een burgemeestersjerp vast te kunnen houden), zullen direct uit CD&V of VLD gesmeten worden, desnoods hele afdelingen

als het dus gebeurt (wat ik niet geloof), dan zal het VB met 'onafhankelijken' een coalitie vormen en kan dit niet als een doorbraak van het cordon (afspraak tussen de democratische partijen) gezien worden

plus: een doorbraak op dorpelijk niveau, is nog niet gelijk aan het breken van het regionale cordon, laat staan het federale, zoals sommigen hier blijkbaar wensdromen
Oud 16 maart 2006, 08:34   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2006 is een dubbeltje op zijn kant, ik geloof echter niet dat ze in grote steden (waar het echt om te doen is) zoals antwerpen, gent, mechelen, ... in kunnen breken.

vanaf 2012 is onze samenleving gediversifieerd genoeg om een zoveelste VB-vooruitgang te stoppen (het VB kondigt dit al zelf aan in haar propaganda: "laatste kans" etc.)

En hoe komt dat , door de anti democratische dictatoriaale maatregelen van het establishment, en geloof me Juan, vroeg of laat ontploft dat in hun eigen bakkes.

En ik hoop dat dat niet te lang meer gaat duren, ze hebben een systeem gecreerd dat naar hun eigen untergang gaat leiden. Die verdomde hebzucht ook altijd hé...

Vreemdelingen laten meestemmen om het blok tegen te houden en zelf nog 6 jaarkes de baas te kunnen spelen, en dan is het gewoon wachten op de moskee en bidtapijtpartij en het is exit sossen, ...

Hoe dan ook verliezen doe je dit uiteindelijk toch, want vuile trukken toepassen komen altijd in je gezicht terug.

Joske Ghijsels was den eersten, pro kiesdrempel om de kleintjes buiten te houden, ...

Dag Jos,

Who's next ?
Oud 16 maart 2006, 08:39   #34
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Ik citeer:

Er staan al 16 nieuwe klaar. HLN van vandaag.
Julius C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 08:42   #35
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julius C. Bekijk bericht
Er staan al 16 nieuwe klaar. HLN van vandaag.
Misleidende repliek, bij het artikel in HLN gaat het over heel vlaanderen. 16 op 308 burgemeester dus (5%), handig dat ze dat nu al verkondigen, dan kunnen de respectievelijke partijtoppen anticiperen
Oud 16 maart 2006, 09:50   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zulke opportunisten van het laagste soort (principes opzij zetten om toch maar aan een burgemeestersjerp vast te kunnen houden), zullen direct uit CD&V of VLD gesmeten worden, desnoods hele afdelingen

als het dus gebeurt (wat ik niet geloof), dan zal het VB met 'onafhankelijken' een coalitie vormen en kan dit niet als een doorbraak van het cordon (afspraak tussen de democratische partijen) gezien worden

plus: een doorbraak op dorpelijk niveau, is nog niet gelijk aan het breken van het regionale cordon, laat staan het federale, zoals sommigen hier blijkbaar wensdromen
haha, laat ze maar heelder afdelingen buiten gooien, dat gaat nog heel plezant worden, hopelijk zie je zelf toch in wat voor een dictatoriale smeerlapperij dit gaat worden...

Technisch gesproken is dit inderdaad geen doorbreken van het cordon, nee, ... maar zo gaat dat niet gezien worden natuurlijk, Perceptie weet u wel ...
Oud 16 maart 2006, 09:52   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misleidende repliek, bij het artikel in HLN gaat het over heel vlaanderen. 16 op 308 burgemeester dus (5%), handig dat ze dat nu al verkondigen, dan kunnen de respectievelijke partijtoppen anticiperen
hopelijk anticiperen die respectievelijke partijtoppen direct

en kunnen er veel gemeentebelangskes geboren worden, ...

Hihi, Gemeente-Belang, ... dat is nog vlotter dan vlot nietwaar ?
Oud 16 maart 2006, 09:57   #38
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
't Hangt er van af.
Kelchtermans mag in theorie tegen het CS zijn, als hij het in de praktijk mee in standhoudt, dan heeft Juan groot gelijk.
Schrap Kelchtermans dus maar.
Alles hangt af van Kelchtermans' positie en ambities op dit moment. Als het hem past, zal hij het CS doorbreken. In afwachting heeft hij alvast de idee gelanceerd dat een CD&V-boegbeeld dit wel eens zou kunnen doen. Ter ontmoediging van de pathologische CS-adepten volstaat dat ruimschoots.

Ik beklaag de verdedigers van het cordon. Ze moeten een onverdedigbare stelling verdedigen. Eén echt doorbraakje, hoe klein ook, volstaat om een vloedgolf te creëren. Ze moeten overal tegelijk zijn, voortdurend kleine en grotere brandjes blussen, mensen afdreigen of hele afdelingen buitengooien... Ze hebben geen moment rust meer, en dat terwijl ze weten dat het water binnenkort toch over de dijk komt.

Ik leef mee.

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 10:05.
Oud 16 maart 2006, 10:00   #39
Egidius

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch, denk jij echt dat de strijd dan gestreden is? Dus tegen de verkiezingen van 2007 zal het Belang weggesmolten zijn, zal het voor geen enkel probleem meer zorgen?

Ge zijt nog naïever dan ik dacht...
Oud 16 maart 2006, 10:03   #40
Egidius

Standaard

Citaat:
haha, laat ze maar heelder afdelingen buiten gooien, dat gaat nog heel plezant worden,
Italië, begin jaren '90. De DC en de PSI doen alles wat ze kunnen om zichzelf zo snel mogelijk te laten verdwijnen...

Exit DC en PSI. Who's next?

Laatst gewijzigd door Egidius : 16 maart 2006 om 10:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be