Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2006, 22:21   #201
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Toffe video, doet me denken aan Thierry Meyssan en zijn boek "L'Incroyable Imposture".
De vraag is wel wie er achter zit en voor wie de "Painful Deceptions" wel zijn.
In werkelijkheid kan met kerosine wel degelijk tot een staal-smeltende (en zeker betonijzer-smeltende) temperatuur worden gekomen. Dit kwam al eens ter sprake in een andere draad op Dit Forum.
Oud 16 maart 2006, 08:21   #202
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In werkelijkheid kan met kerosine wel degelijk tot een staal-smeltende (en zeker betonijzer-smeltende) temperatuur worden gekomen. Dit kwam al eens ter sprake in een andere draad op Dit Forum.
Natuurlijk kan dat, en het fenomeen word nog intenser door de aanwezige brandbare stoffen.

Eigenlijk kunnen we ook veronderstellen dat 9.11 nooit bestaan heeft, dat het alleen maar een videotrukje is zoals ze dat alleen in Hollywood kunnen.
Oud 17 maart 2006, 00:20   #203
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
1. Het idee dat Turkmenistan de enige of zelfs voornaamste bron van energie voor India zou zijn is een beetje gek.

2. Blijkbaar behoort u tot het soort mensen dat denkt dat dat de enige manier om van punt a naar punt b te geraken een rechte lijn is. Als die rechte lijn mogelijk is, is dat natuurlijk leuk. Maar er zijn echt wel andere wegen hoor. Je moet alleen wat willen doordenken.
De rechte lijn hebben ze mogelijk gemaakt blijkbaar
En dat India niet alleen uit Turkmenistan put, wordt niet ontkent denk ik maar het is wel interessant om vast te stellen dat de VS toenadering zoekt tot India en daarbij blijkbaar (logisch) wil verijdelen dat zij betere contacten met Iran gaan onderhouden als ze er voor bepaalde natuurlijke hulpbronnen afhankelijk van worden.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 12:46   #204
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neko Bekijk bericht
Moslims reageren al zo heftig op een paar cartoons, probeer je dan maar eens voor te stellen als in één of ander Europees land dezelfde verschrikkelijke praktijken op moslims zouden uitvoeren als ze toen met de Joden deden. Ik denk niet dat er een land zo stom zal zijn om de woede van de halve wereld op zijn nek te halen.
Tijd om wakker te worden, in Europa worden moslims inderdaad met rust gelaten, het gaat gewoon veel verder: "het westen" gaat naar de mosimlanden zelf om er wat oorlog te gaan voeren, de locale (olie) economie te controleren, en de locale politiek te controleren, men schrikt er zelfs niet voor terug om er het westerse politiek systeem op te leggen. Er kleeft bloed aan alle handen, ook aan dat van de moslims, maar we moeten onze eigen rol hierin (hoezeer je het ook afkeurt) niet onderschatten.

Kortom: Wij hebben de halve wereld al op onze hals gehaald.

Laatst gewijzigd door dejohan : 17 maart 2006 om 12:49.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 15:18   #205
StevenNr1

Standaard

Aanvulling op dejohan.
Allochtonen hier zijn achtergesteld op de arbeidersmarkt en hun cultuur wordt hier elke dag onder vuur genomen. 'Met rust gelaten' zou ik dat nu niet noemen. Hun verbondenheid met andere moslims op aarde heeft niet alleen van doen met het feit dat het moslimbroeders zijn maar ook en zelfs vooral met hun gedeelde miserie.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 maart 2006 om 15:18.
Oud 17 maart 2006, 16:53   #206
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
De rechte lijn hebben ze mogelijk gemaakt blijkbaar
En dat India niet alleen uit Turkmenistan put, wordt niet ontkent denk ik maar het is wel interessant om vast te stellen dat de VS toenadering zoekt tot India en daarbij blijkbaar (logisch) wil verijdelen dat zij betere contacten met Iran gaan onderhouden als ze er voor bepaalde natuurlijke hulpbronnen afhankelijk van worden.
Een rechte lijn naar India via Pakistan. Daar zitten de Indiërs ongetwijfeld op te wachten!

Ondertussen is die pijpleiding natuurlijk nog geen feit.

En met de invasie van Afghanistan heeft dit niets te maken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 16:56   #207
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Aanvulling op dejohan.
Allochtonen hier zijn achtergesteld op de arbeidersmarkt en hun cultuur wordt hier elke dag onder vuur genomen. 'Met rust gelaten' zou ik dat nu niet noemen. Hun verbondenheid met andere moslims op aarde heeft niet alleen van doen met het feit dat het moslimbroeders zijn maar ook en zelfs vooral met hun gedeelde miserie.
Dit slaat gewoon nergens op. Het respect en begrip voor hun cultuur en religie die moslims hier in het Westen ondervinden is totaal afwezig t.o.v. van andere religies in moslimlanden.
En al dat geroep over moslimsolidariteit moet u ook niet overroepen. Moslims-terroristen doden nog altijd in hoofdzaak moslims. U wilt blijkbaar graag de moslim-terroristen steunen in hun poging om alles af te schilderen als een godsdienstoorlog. Ik doe daar niet aan mee.
Oud 17 maart 2006, 16:59   #208
StevenNr1

Standaard

Ik zeg net dat het geen godsdienstoorlog is maar dat hun godsdienst wel een middel is om hen te verenigen in de strijd tegen hun miserie (of een subjectief gevoel daarvan.)
Oud 17 maart 2006, 17:01   #209
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Een rechte lijn naar India via Pakistan. Daar zitten de Indiërs ongetwijfeld op te wachten!
Mja. Kan ik niet veel op zeggen. Als ze het van Iran willen, moet het toch ook via Pakistan denk ik.

Citaat:
Ondertussen is die pijpleiding natuurlijk nog geen feit.

En met de invasie van Afghanistan heeft dit niets te maken.
Waarom worden er dan Nederlandse troepen gevraagd om de aanleg van een pijpleiding te beveiligen?
Oud 17 maart 2006, 18:04   #210
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dit slaat gewoon nergens op. Het respect en begrip voor hun cultuur en religie die moslims hier in het Westen ondervinden is totaal afwezig t.o.v. van andere religies in moslimlanden.
En al dat geroep over moslimsolidariteit moet u ook niet overroepen. Moslims-terroristen doden nog altijd in hoofdzaak moslims. U wilt blijkbaar graag de moslim-terroristen steunen in hun poging om alles af te schilderen als een godsdienstoorlog. Ik doe daar niet aan mee.
Inderdaad worden hier moslims ongelooflijk verwend, in vergelijking met het "onthaal" dat andersdenkenden ondervinden in moslim-thuislanden.

Ik zou wat "wederkerigheid" willen zien: privileges uitsluitend tot het niveau dat per zulk thuisland geldt voor (vestiging van) al dan niet buitenlandse andersdenkenden.
NUL dus.
Gewoon een giller, stemrecht hier en hemelhoge status-moskeeën, meerpaspoortigheid die aan autochtonen verboden is, enz., enz..
Oud 17 maart 2006, 18:08   #211
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Waarom worden er dan Nederlandse troepen gevraagd om de aanleg van een pijpleiding te beveiligen?
U moet niet alles wat op een website staat geloven. Dit is niet de reden waarom de Nederlandse troepen daar naar toe gaan.
Oud 17 maart 2006, 18:10   #212
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
U moet niet alles wat op een website staat geloven. Dit is niet de reden waarom de Nederlandse troepen daar naar toe gaan.
Wait & see.
Oud 17 maart 2006, 18:10   #213
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik zeg net dat het geen godsdienstoorlog is maar dat hun godsdienst wel een middel is om hen te verenigen in de strijd tegen hun miserie (of een subjectief gevoel daarvan.)
En ik leg u uit dat u daardoor het conflict op een religieuze basis stelt. Iets wat trouwens volledig onjuist is. Het moslim-geloof verenigt hen niet in de strijd maar verdeelt hen juist tussen de extreme moslims en seculiere moslims, waarbij ze elkaar vermoorden.
Oud 17 maart 2006, 18:26   #214
StevenNr1

Standaard

Ik heb geen uitleg gezien, ik zeg net dat je achter het religieuze discours andere zaken moet zoeken.
Oud 17 maart 2006, 18:29   #215
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Het idee dat Turkmenistan de enige of zelfs voornaamste bron van energie voor India zou zijn is een beetje gek.

2. Blijkbaar behoort u tot het soort mensen dat denkt dat dat de enige manier om van punt a naar punt b te geraken een rechte lijn is. Als die rechte lijn mogelijk is, is dat natuurlijk leuk. Maar er zijn echt wel andere wegen hoor. Je moet alleen wat willen doordenken.
1. Nergens is gezegd dat Turkmenistan de enige potentiële aardgasleverancier is voor India en daarover gaat de discussie dus niet.

2. Dat antwoord is zo mogelijk nog dommer dan uw vorige. Ten eerste is dat traject wel degelijk hetgene dat door de VS bepleit wordt.

Ten tweede vraag ik me af of u hoegenaamd de moeite hebt gedaan even een kaart te bekijken vóór u reageerde. Wil men immers een pijplijn van Turkmenistan naar Pakistan/India leggen zonder Afghanistan te passeren, dan zijn er slechts twee mogelijkheden:

- Als men gebruik zou maken van het westelijke traject, moet men via ... Iran. Dat zou niet alleen ronduit onnozel zijn aangezien Iran zélf aardgas bezit maar is natuurlijk ook uitgesloten gezien de extreem slechte Amerikaans-Iraanse verstandhouding.
- De oostelijk optie is zo mogelijk nog absurder: als men via oostelijke kant een pijplijn wil leggen van Turkmenistan naar Pakistan/India, zonder Afghanistan te passeren, zou men immers een gigantische omweg moeten maken via Oezbekistan, Tadjikistan én zelfs China (!) om dan uiteindelijk uit te komen in het uiterste noorden van Pakistan. Die immense omweg zou zoveel extra geld kosten dat geen zinnig mens zulk tracé ooit zou overwegen.
Ten slotte is het gewoon een absurd idee, dat de VS, die Afghanistan controleren, een omweg zouden overwegen via liefst drie(!) landen, waaronder de opkomende grootmacht China, enkel en alleen om de eigen bondgenoot te ontwijken.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 22:13   #216
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
2. Dat antwoord is zo mogelijk nog dommer dan uw vorige. Ten eerste is dat traject wel degelijk hetgene dat door de VS bepleit wordt.

Ten tweede vraag ik me af of u hoegenaamd de moeite hebt gedaan even een kaart te bekijken vóór u reageerde. Wil men immers een pijplijn van Turkmenistan naar Pakistan/India leggen zonder Afghanistan te passeren, dan zijn er slechts twee mogelijkheden:

- Als men gebruik zou maken van het westelijke traject, moet men via ... Iran. Dat zou niet alleen ronduit onnozel zijn aangezien Iran zélf aardgas bezit maar is natuurlijk ook uitgesloten gezien de extreem slechte Amerikaans-Iraanse verstandhouding.
- De oostelijk optie is zo mogelijk nog absurder: als men via oostelijke kant een pijplijn wil leggen van Turkmenistan naar Pakistan/India, zonder Afghanistan te passeren, zou men immers een gigantische omweg moeten maken via Oezbekistan, Tadjikistan én zelfs China (!) om dan uiteindelijk uit te komen in het uiterste noorden van Pakistan. Die immense omweg zou zoveel extra geld kosten dat geen zinnig mens zulk tracé ooit zou overwegen.
Ten slotte is het gewoon een absurd idee, dat de VS, die Afghanistan controleren, een omweg zouden overwegen via liefst drie(!) landen, waaronder de opkomende grootmacht China, enkel en alleen om de eigen bondgenoot te ontwijken.
Ik kan het ook niet helpen dat u blijkbaar zeer weinig weet over de diverse mogelijkheden om aardgas te transporteren, of over de pijplijnen die via de Kaukasus en Turkije aardgas uit het Kaspische Zee-gebied vervoeren naar een Middellandse Zee-haven. Pijplijnen die overigens wel al lang in echte aanbouw zijn.
Oud 17 maart 2006, 22:46   #217
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan het ook niet helpen dat u blijkbaar zeer weinig weet over de diverse mogelijkheden om aardgas te transporteren, of over de pijplijnen die via de Kaukasus en Turkije aardgas uit het Kaspische Zee-gebied vervoeren naar een Middellandse Zee-haven. Pijplijnen die overigens wel al lang in echte aanbouw zijn.
Stel je toch niet aan Ostyn. Alsof ik niet wist dat er alternatieven bestonden voor het transport van aardgas.
Waar het over ging was de al dan niet geografisch interessante ligging van Afghanistan voor pijplijdingen. Geef nu gewoon toe dat je er met het ontkennen van die geografisch interessante ligging stevig naast zat.
Oud 17 maart 2006, 22:48   #218
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Stel je toch niet aan Ostyn. Alsof ik niet wist dat er alternatieven bestonden voor het transport van aardgas.
Waar het over ging was de al dan niet geografisch interessante ligging van Afghanistan voor pijplijdingen. Geef nu gewoon toe dat je er met het ontkennen van die geografisch interessante ligging stevig naast zat.
Daarnet beweerde u dat er slechts twee mogelijkheden waren. Blijkbaar bent u dit alweer even snel vergeten.

En tussen haakjes: ligt ze er al, uw pijplijn?
Oud 17 maart 2006, 22:56   #219
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarnet beweerde u dat er slechts twee mogelijkheden waren. Blijkbaar bent u dit alweer even snel vergeten.

En tussen haakjes: ligt ze er al, uw pijplijn?
Je droomt Ostyn. Waar ik het over had waren de routes om aardgas te transporteren vanuit Turkmenistan. Hoe je het ook draait of keert, als je vanuit Turkmenistan aardgas wil transporteren naar Pakistan of India, dan is Afghanistan de kortste weg. Dat ik het bestaan van andere potentiële leveranciers voor aardgas zou ontkend hebben is gewoon onzin.

En nergens is gezegd dat die pijplijn er reeds zou liggen. Dat heb ik trouwens al duidelijk gesteld in één van mijn vorige berichten.
Oud 17 maart 2006, 23:07   #220
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Je droomt Ostyn. Waar ik het over had waren de routes om aardgas te transporteren vanuit Turkmenistan.
Inderdaad, en daarbij beweerde u dat er behalve Afghanistan slechts twee andere routes mogelijk waren. Dit is manifest niet het geval.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be