![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In werkelijkheid kan met kerosine wel degelijk tot een staal-smeltende (en zeker betonijzer-smeltende) temperatuur worden gekomen. Dit kwam al eens ter sprake in een andere draad op Dit Forum.
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk kunnen we ook veronderstellen dat 9.11 nooit bestaan heeft, dat het alleen maar een videotrukje is zoals ze dat alleen in Hollywood kunnen.
![]() |
![]() |
#203 | |
|
![]() Citaat:
![]() En dat India niet alleen uit Turkmenistan put, wordt niet ontkent denk ik maar het is wel interessant om vast te stellen dat de VS toenadering zoekt tot India en daarbij blijkbaar (logisch) wil verijdelen dat zij betere contacten met Iran gaan onderhouden als ze er voor bepaalde natuurlijke hulpbronnen afhankelijk van worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kortom: Wij hebben de halve wereld al op onze hals gehaald. Laatst gewijzigd door dejohan : 17 maart 2006 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() Aanvulling op dejohan.
Allochtonen hier zijn achtergesteld op de arbeidersmarkt en hun cultuur wordt hier elke dag onder vuur genomen. 'Met rust gelaten' zou ik dat nu niet noemen. Hun verbondenheid met andere moslims op aarde heeft niet alleen van doen met het feit dat het moslimbroeders zijn maar ook en zelfs vooral met hun gedeelde miserie. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 maart 2006 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Ondertussen is die pijpleiding natuurlijk nog geen feit. En met de invasie van Afghanistan heeft dit niets te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
En al dat geroep over moslimsolidariteit moet u ook niet overroepen. Moslims-terroristen doden nog altijd in hoofdzaak moslims. U wilt blijkbaar graag de moslim-terroristen steunen in hun poging om alles af te schilderen als een godsdienstoorlog. Ik doe daar niet aan mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
|
![]() Ik zeg net dat het geen godsdienstoorlog is maar dat hun godsdienst wel een middel is om hen te verenigen in de strijd tegen hun miserie (of een subjectief gevoel daarvan.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou wat "wederkerigheid" willen zien: privileges uitsluitend tot het niveau dat per zulk thuisland geldt voor (vestiging van) al dan niet buitenlandse andersdenkenden. NUL dus. Gewoon een giller, stemrecht hier en hemelhoge status-moskeeën, meerpaspoortigheid die aan autochtonen verboden is, enz., enz..
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() Wait & see.
![]() |
#213 |
|
![]() En ik leg u uit dat u daardoor het conflict op een religieuze basis stelt. Iets wat trouwens volledig onjuist is. Het moslim-geloof verenigt hen niet in de strijd maar verdeelt hen juist tussen de extreme moslims en seculiere moslims, waarbij ze elkaar vermoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Ik heb geen uitleg gezien, ik zeg net dat je achter het religieuze discours andere zaken moet zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Dat antwoord is zo mogelijk nog dommer dan uw vorige. Ten eerste is dat traject wel degelijk hetgene dat door de VS bepleit wordt. Ten tweede vraag ik me af of u hoegenaamd de moeite hebt gedaan even een kaart te bekijken vóór u reageerde. Wil men immers een pijplijn van Turkmenistan naar Pakistan/India leggen zonder Afghanistan te passeren, dan zijn er slechts twee mogelijkheden: - Als men gebruik zou maken van het westelijke traject, moet men via ... Iran. Dat zou niet alleen ronduit onnozel zijn aangezien Iran zélf aardgas bezit maar is natuurlijk ook uitgesloten gezien de extreem slechte Amerikaans-Iraanse verstandhouding. - De oostelijk optie is zo mogelijk nog absurder: als men via oostelijke kant een pijplijn wil leggen van Turkmenistan naar Pakistan/India, zonder Afghanistan te passeren, zou men immers een gigantische omweg moeten maken via Oezbekistan, Tadjikistan én zelfs China (!) om dan uiteindelijk uit te komen in het uiterste noorden van Pakistan. Die immense omweg zou zoveel extra geld kosten dat geen zinnig mens zulk tracé ooit zou overwegen. Ten slotte is het gewoon een absurd idee, dat de VS, die Afghanistan controleren, een omweg zouden overwegen via liefst drie(!) landen, waaronder de opkomende grootmacht China, enkel en alleen om de eigen bondgenoot te ontwijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar het over ging was de al dan niet geografisch interessante ligging van Afghanistan voor pijplijdingen. Geef nu gewoon toe dat je er met het ontkennen van die geografisch interessante ligging stevig naast zat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
En tussen haakjes: ligt ze er al, uw pijplijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nergens is gezegd dat die pijplijn er reeds zou liggen. Dat heb ik trouwens al duidelijk gesteld in één van mijn vorige berichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
|
![]() |
![]() |
![]() |