Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 14:48   #461
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

[quote=Supe®Staaf;1584614]
Citaat:
Neen dank je.
Your choice.
Citaat:
Correctie: dat schuif jij naar voor als jouw doel.
Gogogogo,....... maar dring dat aan een ander niet op.
Mensen zonder doel dringen ook hun doelloosheid op aan anderen.

Citaat:
Ik heb brede schouders, 't stoort niet. Zolang het niet plast of poept welteverstaan.
Op tijd ermee naar buiten gaan.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 17:09   #462
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Your choice.
Fijn.

Citaat:
Is dat geen grove veralgemening?
Als jij onder invloed van mijn beschrijving dezelfde doelloosheid gaat aanvoelen, dan heet dat niet opdringen, maar overtuigen of meeslepen, daar ik absoluut geen intentie heb om iedereen te doen denken, voelen, leven en sterven zoals ik het voor mezelf wens. Ieder gaat zijn eigen gang, zijn eigen weg. Ik wens iedereen evenveel plezier op zijn reis als ikzelf reeds mocht meemaken, maar het identieke pad als ikzelf, kan ik niet verplichten: 't is misschien te smal om er met twee op te lopen. Zeker als één van die twee heel doelgericht tekeer gaat.
Oud 17 maart 2006, 22:46   #463
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Supe®Staaf;1584995]Fijn.

Citaat:
Is dat geen grove veralgemening?
Neen, doelloosheid is verloren energie voor de mensheid. Je doet er noch jezelf noch de maatschappij plezier mee.

Citaat:
Als jij onder invloed van mijn beschrijving dezelfde doelloosheid gaat aanvoelen, dan heet dat niet opdringen, maar overtuigen of meeslepen, daar ik absoluut geen intentie heb om iedereen te doen denken, voelen, leven en sterven zoals ik het voor mezelf wens. Ieder gaat zijn eigen gang, zijn eigen weg. Ik wens iedereen evenveel plezier op zijn reis als ikzelf reeds mocht meemaken, maar het identieke pad als ikzelf, kan ik niet verplichten:
Natuurlijk niet, elk individu is uniek. Elk individu zou de mogelijkheid moeten krijgen zijn persoonlijk talent ten volle te ontwikkelen, en het ene talent is het andere niet. Doelloosheid is leegte, leegte is niets. Het is zoals een wit blad papier, zonder tekens, zonder verhaal....... Elk individu is zoals de bladzijde van een boek. Afzonderlijke bladzijden, één geheel.

Citaat:
't is misschien te smal om er met twee op te lopen. Zeker als één van die twee heel doelgericht tekeer gaat.
Bon..... aan mijn volume zal het niet liggen. Trouwens, als er problemen opduiken mag je van mij gerust als eerste het pad bewandelen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 maart 2006 om 22:58.
Oud 18 maart 2006, 07:53   #464
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, doelloosheid is verloren energie voor de mensheid.
Hier ga je enorm kort door de bocht.
Door doelloos te zijn spaar immers je energie. En gespaarde energie voor mezelf is gespaarde energie voor de mensheid, daar ik er per definitie toe behoor.
Citaat:
Je doet er noch jezelf noch de maatschappij plezier mee.
Hoe kan jij verdomme weten waar ik mezelf plezier mee doe? Vind je dit geen uiterst aanmatigende, pretentieuze bewering?
Waar haal je het vervolgens dat ik de verplichting zou hebben om de maatschappij te plezieren?

Citaat:
Natuurlijk niet, elk individu is uniek.
Mooie slogan, maar intussen wil jij elk uniek individu wel verzuipen in je kleffe eenheidsbrei van universele liefde.
Elke uiting van individualisme probeer je te culpabiliseren met het latente verwijt van egoisme en een vermanend vingertje dat al wat afwijkt van jouw hang naar collectivisme en groepsgebeuren, schadelijk is voor dat collectief, waar je een soort heilige koe van maakt die constant dient gevoerd te worden.

Citaat:
Elk individu zou de mogelijkheid moeten krijgen zijn persoonlijk talent ten volle te ontwikkelen, en het ene talent is het andere niet.
Zolang het maar accordeert met jouw utilitaire en doelgerichte streven?

Citaat:
Doelloosheid is leegte, leegte is niets. Het is zoals een wit blad papier, zonder tekens, zonder verhaal.......
Een pracht die jij verwerpt.
Bekijke eens meer de massa slechtbeschreven blaadjes vol verwerpelijke doeleinden. Je snakt op den duur naar een wit vel.

Citaat:
Elk individu is zoals de bladzijde van een boek. Afzonderlijke bladzijden, één geheel.
Er bestaat meer in de papierwereld dan boeken. Er zijn ook pakken met afzonderlijke vellen. Er bestaan unieke handgeschepte papieren. Er bestaan fraaie perkamenten. Dat alles wil jij kost wat kost samenpersen in triestige stationsromannen, gelijmd met een goedkoop kleefstof waar je de naam universele liefde aan geeft. Kan het triestiger, eenzijdiger, desolater?
Oud 18 maart 2006, 08:49   #465
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Er is hier dan niemand om

'Youpie, t'is nog nie voorbij'

uit te schreeuwen ?
Misschien, ooit ...
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 08:52   #466
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

[quote=labyrinth;1584796]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Op tijd ermee naar buiten gaan.
Hmm, ik zwijg er meestal over,
of het moet al op vraag van iemand ter sprake komen,
of zoals hier ...

En jaja, mijn tuin eindigd in een natuurgebied,
het is zo een doorslaggevende redenen geweest
om hier te wonen
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 10:27   #467
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is hier dan niemand om

'Youpie, t'is nog nie voorbij'

uit te schreeuwen ?
Voor elk wezen dat zoiets tot uiting brengt bestaat er een ander dat zucht:"Es ist genug (BWV60)"
Oud 18 maart 2006, 11:51   #468
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Misschien, ooit ...
Waarom ooit, misschien ben je vandaag al klaar.
Oud 18 maart 2006, 12:02   #469
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier ga je enorm kort door de bocht.
Door doelloos te zijn spaar immers je energie. En gespaarde energie voor mezelf is gespaarde energie voor de mensheid, daar ik er per definitie toe behoor.
Hoe kan jij verdomme weten waar ik mezelf plezier mee doe? Vind je dit geen uiterst aanmatigende, pretentieuze bewering?
Waar haal je het vervolgens dat ik de verplichting zou hebben om de maatschappij te plezieren?

Mooie slogan, maar intussen wil jij elk uniek individu wel verzuipen in je kleffe eenheidsbrei van universele liefde.
Elke uiting van individualisme probeer je te culpabiliseren met het latente verwijt van egoisme en een vermanend vingertje dat al wat afwijkt van jouw hang naar collectivisme en groepsgebeuren, schadelijk is voor dat collectief, waar je een soort heilige koe van maakt die constant dient gevoerd te worden.

Zolang het maar accordeert met jouw utilitaire en doelgerichte streven?

Een pracht die jij verwerpt.
Bekijke eens meer de massa slechtbeschreven blaadjes vol verwerpelijke doeleinden. Je snakt op den duur naar een wit vel.

Er bestaat meer in de papierwereld dan boeken. Er zijn ook pakken met afzonderlijke vellen. Er bestaan unieke handgeschepte papieren. Er bestaan fraaie perkamenten. Dat alles wil jij kost wat kost samenpersen in triestige stationsromannen, gelijmd met een goedkoop kleefstof waar je de naam universele liefde aan geeft. Kan het triestiger, eenzijdiger, desolater?
Je begrijpt niet veel van universele liefde Staaf. Het is niet triestig, niet eenzijdig, niet desolaat, niet beklemmend, het tast je persoonlijke vrijheid niet aan, het beloofd je niets na dit leven, het wenst alleen je persoonlijke ontwikkeling binnen je eigen grenzen, geen verplichting, geen schuld en boete, alleen een verantwoordelijkheidszin dat de anderen bestaan en ook hun rechten hebben, en dat je deze rechten best respecteert. En dit gaat verder dan ons eigen land of streek, het is een aardse verbondenheid die bedoeld is om een bepaalde innerlijke tevredenheid te kweken. De hedendaagse mens kweekt innerlijke doelloosheid ( op het materiële na ) en dat genereert de drang naar steeds meer en eeuwige ontevredenheid. Die ontevredenheid zet zich voort als een virus in de maatschappij, het houdt je gevangen.
Het andere bevrijdt je juist van die ontevredenheid en haat waardoor je dan weer de mooiere dingen in het leven ziet, positiever wordt en meer betekent voor je medemens.

Niemand dwingt je Staaf maar je mag mij ook niet dwingen te zwijgen over een voor mij althans mooi gevoel van het één zijn met de anderen en mijn omgeving. Ik voel me niet gedwongen, integendeel......
ik respecteer de anderen met plezier.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 maart 2006 om 12:17.
Oud 18 maart 2006, 12:10   #470
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt niet veel van universele liefde Staaf. Het is niet triestig, niet eenzijdig, niet desolaat, niet beklemmend, het tast je persoonlijke vrijheid niet aan,
Dat is nochtans het beeld dat ik ervan krijg, wanneer jij erover schrijft........
Oud 18 maart 2006, 12:14   #471
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het wenst alleen je persoonlijke ontwikkeling binnen je eigen grenzen, geen verplichting, geen schuld en boete,
Dat klinkt al beter, maar ik hou mijn hart vast voor wat volgt.

Citaat:
alleen een verantwoordelijkheidszin dat de anderen bestaan
Dat klinkt me heel warrig.
Ik ben voorzover ik weet slechts verantwoordelijk voor de creatie van, en het fysieke verschijnen van 1 andere bestaande op de 6.000.000.000 andere bestaanden. De wettelijke verantwoordelijkheid ervoor is zelfs bijna van de baan, want 'onze andere' is ver meerderjarig.

Gelieve dus wat preciezer te formuleren voor ik inga op de rest van uw voorstel tot Universele Liefde.
Oud 18 maart 2006, 12:16   #472
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand dwingt je Staaf maar je mag mij ook niet dwingen te zwijgen over een voor mij althans mooi gevoel van het één zijn met de anderen en mijn omgeving. Ik voel me niet gedwongen, integendeel......
Dat beschouw ik als een van de ergste beledigingen die ik ooit op dit forum mocht ontvangen.
Wil je in alle ernst beweren dat het verwerpen van jouw stellingen, of premissen hetzelfde is als jou het zwijgen opleggen?
Schandalig gewoon.
Oud 18 maart 2006, 12:25   #473
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans het beeld dat ik ervan krijg, wanneer jij erover schrijft........
Ik wil je ook niet kwellen, lees het dan niet meer ......... your choice

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 maart 2006 om 12:36.
Oud 18 maart 2006, 12:30   #474
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klinkt al beter, maar ik hou mijn hart vast voor wat volgt.

Dat klinkt me heel warrig.
Ik ben voorzover ik weet slechts verantwoordelijk voor de creatie van, en het fysieke verschijnen van 1 andere bestaande op de 6.000.000.000 andere bestaanden. De wettelijke verantwoordelijkheid ervoor is zelfs bijna van de baan, want 'onze andere' is ver meerderjarig.

Gelieve dus wat preciezer te formuleren voor ik inga op de rest van uw voorstel tot Universele Liefde.
Maar zorgen dat hij een goede en vredige toekomst heeft dat is liefde. Dat hij opgroeit tot een sterke knaap als jij die zijn sterkte gebruikt niet om anderen te verpletteren maar te beschermen wanneer het nodig is dat is liefde.
Oud 18 maart 2006, 12:34   #475
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat beschouw ik als een van de ergste beledigingen die ik ooit op dit forum mocht ontvangen.
Wil je in alle ernst beweren dat het verwerpen van jouw stellingen, of premissen hetzelfde is als jou het zwijgen opleggen?
Schandalig gewoon.
Allez jij niet..... maar sommigen dromen van tomaten, een gevangenis en erger een kruis.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 maart 2006 om 12:35.
Oud 18 maart 2006, 14:09   #476
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil je ook niet kwellen, lees het dan niet meer ......... your choice
Ik lees weldegelijk, om te vernemen wat jij ons wil verkopen als universele liefde.
Als ik het kan ontmaskeren als boerenbedrog, of vermomd egoïsme of klinkklare onzin, dan zal ik het niet nalaten.
Oud 18 maart 2006, 14:11   #477
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zorgen dat hij een goede en vredige toekomst heeft dat is liefde. Dat hij opgroeit tot een sterke knaap als jij die zijn sterkte gebruikt niet om anderen te verpletteren maar te beschermen wanneer het nodig is dat is liefde.
Mijn idee over opvoeding is enigszins anders.
Ik wil niemand verstikken met mijn opinies en gedragspatronen. Je weet immers nooit in welke situatie je nakomeling zal terechtkomen.
Ik probeer hem op te voeden tot zelfstandig denkend handelend wezen, die (re)ageert zoals het in zijn omstandigheden opportuun is. Dat is niet noodzakelijk dezelfde weg als ik volg.
Oud 18 maart 2006, 14:12   #478
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez jij niet..... maar sommigen dromen van tomaten, een gevangenis en erger een kruis.
Een virtuele tomaat, maakt geen vlekken.
Oud 18 maart 2006, 14:18   #479
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Schandalig gewoon.
Neen, in alle ernst, natuurlijk niet, maar dat weet u. Eigenlijk weet u zeer goed wat ik bedoel.
Het is bijvoorbeeld nieuwe Belgen een kans geven zich te ontplooien in plaats van gedurende tientallen jaren de deur voor hun neus dicht te gooien en zo frustraties bij hen te kweken. Het is de solidariteit met de anderen niet vergeten. De zwakkere niet platwalsen...... maar al deze zaken beschouwd u allicht als een aanslag op uw zo hoog in het vaandel gedragen persoonlijke vrijheid, die alles rechtvaardigt inclusief het vertrappelen van de anderen.
Oud 18 maart 2006, 14:22   #480
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd dat ge er in de boekerij mocht gaan werken. Voor sommigen kan het nooit goed genoeg zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be