![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die stelling is dus iets dat ik zou ontkennen ja. Dat zoiets éénmalig zo voorkomen kan gerust zijn, maar het is zeker geen regel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lees eens ff de vorige blz terug sfaxje ik ben te lui om het voor jouw nog eens te herhalen zelle
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Is er nu eens iemand die zijn bezorgdsheid uit over het hoge aantal "afhakers" en "losers" krijgt men plots het idee dat "de jeugd" massaal afhaakt. Ik ben er altijd van uitgegaan dat men studeren moet wat men prettig vindt na het eventueel behalen van diverse diploma's is het dan leuk om in die branche een job te vinden. Indien niet zal men het met een positieve ingesteldheid die men heeft kunnen aankweken door te studeren wat men leuk vindt ook nog een moneymaking bezigheid vinden die je voldoening geeft.
Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen er eigenlijk vervuld van negativisme rondlopen.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Ik heb het zonet gelezen, en op de vragen die ik hierboven stel heb ik alvast geen zinnig antwoord van jou kunnen terug vinden. Hetgeen ik wel gezien heb is dat je absoluut geen fluit afweet van het onderwijs, en dat je je eigen luiheid, gebrek aan motivatie en gebrek aan gedrevenheid graag op de jeugd geprojecteerd zou zien... Vat dat het zowat samen kobafje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() achter de mensen van het andere ( of in deze tijd ook hetzelfde ) geslacht jagen bvb.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2006 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() In de meeste ASO-scholen is dat zeker niet 'eenmalig'. De druk op leerlingen is soms zwaar. En dan nog worden ze voor lui en ongemotiveerd uitgescholden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Jep, door middel van extrinsieke motivatie kan het kind gemotiveerd raken voor school. dit door het kind te belonen nadat hij een goed rapport heeft behaald. Na een tijdje vind het kind het gewoon leuk en leerrijk om te studeren, en verandert de extrinsieke motivatie in intrinsieke motivatie, dwz kennis om de kennis, autonoom willen zijn en zelfgereguleerd
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is je misschien nog niet opgevallen, maar blijkbaar hebben de meeste jongeren daar niet al teveel last van. Hoe kan het ook anders wanneer een school vol met prooien loopt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die druk op secundair niveau, zelfs op ASO, stelt amper iets voor. Zeker wanneer je het gaat vergelijken met de druk van het "echte leven". Welke onmetelijke druk rust er dan wel op hun schouders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je kunt de middelbare school natuurlijk redelijk makkelijk aan met wat intelligentie en discipline, maar zeggen dat de druk in ASO 'amper iets voorstelt' is gewoon ofwel een uitspraak die getuigt van een misselijkmakende soort arrogantie ofwel onwetend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Er zijn nogal wat mensen die slagen in school , maar later niets meer voorstellen.
De taken en examens in het echte leven zijn dus wel wat moeilijker dan die van het schooltje. Naar school gaan is een luxe-leven. Maar je moet wel in de juiste richting zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet inderdaad ocharme wat werk verrichten en wat voorbereidingen doen; als je wat moeite doet kom je ocharme aan 2 uur extra. Dan zit je nog steeds maar aan 7h50 per dag. Zwaar zei je? Citaat:
Je doet overdag al quasi niets op die schoolbanken; dan ga jer verdorie niet dood van gan om thuis nog wat inspanning te doen... Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() bwa kweetni.ik kan geen gesprek voeren in het frans of geen duitsen tekst lezen. mijn wiskunde is ook om zeep en van technische vakken heb ik ook geen kaas gegeten.
kzeg et: gewoon weten wanneer ge op de juste moment u moet inspannen, en de leerkrachten wijsmaken dat ge uw best wilt doen enzo. en achter hun rug meestal feesten. waar was den tijd tsss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |