Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2006, 14:01   #81
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de oorzaak is gewoon simpel

het is gewoon een fabeltje dat diploma s altijd meer kansen geven in het leven.
Tiens, geven ze dan minder kansen of zo?

Citaat:
ik zelf heb een diploma maar geen werk - als ik kinderen zou hebben dan zouden die daar uit afleiden - waarom zou ik moeten studeren ? onze pa heeft een diploma en toch geen werk. dus beter genieten van het leven. Ook al zou ik alles doen wat ik maar kon om ze te doen studeren - het zou geen zoden aan de dijk brengen.
Waaro zou je ze dan toch nog laten studeren? Het geeft geen extra kansen remember?

Citaat:
bovendien vinden we het zelf normaal dat we niet meer dan 8 h per 24 h werken. Maar de kinderen moeten 8h per dag nar school en dan nog eens huiswerk maken gedurende een aantal uren. Is wel normaal dat het studeren hen de strot uitkomt op de duur dan he.
Die kinderen gaan dan ook geen 8h per dag naar school...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 14:04   #82
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ok de woensdag hebben ze een halve dag. Maar u ontkent dus dat scholieren van bvb het vierde middelbaar, indien ze al hun taken maken en lessen leren soms meer dan 10 h per dag bezig zijn met studeren. In dat geval kent u niks van het onderwijs.
Of ken jij niets van het onderwijs...
Die stelling is dus iets dat ik zou ontkennen ja. Dat zoiets éénmalig zo voorkomen kan gerust zijn, maar het is zeker geen regel...
Oud 19 maart 2006, 14:04   #83
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Zoals Kobaf reeds eerder stelde, er zijn genoeg topics om uw steeds wederkerend verhaaltje te gaan verkopen.... Iets wat volledig uit de context is moet u hier dus niet gaan verkopen, daar deze thread gaat over onderwijs. C/P is spam, indien u het tegendeel kan bewijzen mag u gerust verder doen. Het vws is dan ook nooit om een discussie verlegen, maar dan wel liefst één gestoeld op een originele basis en geen standaardantwoord. Daar is niemand mee gediend.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen was dat leerlingen er alle belang bij hebben om te studeren, ten einde later meer kansen te maken op de arbeidsmarkt. Leerlingen die afhaken zijn er zelf verantwoordelijk voor dat ze daardoor weinig kansen maken op de arbeidsmarkt. En als het van mij zou afhangen zouden afhakers die geen werk vinden, geen beroep mogen doen op moreel verwerpelijke, verslavende, passieve uitkeringen, doch zouden zij enkel recht mogen hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst. Los van het feit of u het daar al dan niet mee eens bent, neem ik aan dat ik daarmee toch niets verkeerd gezegd heb, of wel soms ??????????????
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 14:05   #84
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

lees eens ff de vorige blz terug sfaxje ik ben te lui om het voor jouw nog eens te herhalen zelle
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 14:07   #85
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
is niet relevant zoals ik al zei. Een veertienjarige heeft wel wat anders te doen hoor dan onderweg zijn naar school en op een speelplaats wat rond te neuten.
Wat dan?
Oud 19 maart 2006, 14:12   #86
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Is er nu eens iemand die zijn bezorgdsheid uit over het hoge aantal "afhakers" en "losers" krijgt men plots het idee dat "de jeugd" massaal afhaakt. Ik ben er altijd van uitgegaan dat men studeren moet wat men prettig vindt na het eventueel behalen van diverse diploma's is het dan leuk om in die branche een job te vinden. Indien niet zal men het met een positieve ingesteldheid die men heeft kunnen aankweken door te studeren wat men leuk vindt ook nog een moneymaking bezigheid vinden die je voldoening geeft.

Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen er eigenlijk vervuld van negativisme rondlopen.
Oud 19 maart 2006, 14:14   #87
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
lees eens ff de vorige blz terug sfaxje ik ben te lui om het voor jouw nog eens te herhalen zelle
Ik heb het zonet gelezen, en op de vragen die ik hierboven stel heb ik alvast geen zinnig antwoord van jou kunnen terug vinden. Hetgeen ik wel gezien heb is dat je absoluut geen fluit afweet van het onderwijs, en dat je je eigen luiheid, gebrek aan motivatie en gebrek aan gedrevenheid graag op de jeugd geprojecteerd zou zien... Vat dat het zowat samen kobafje?
Oud 19 maart 2006, 14:28   #88
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wat dan?
achter de mensen van het andere ( of in deze tijd ook hetzelfde ) geslacht jagen bvb.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2006 om 14:28.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 14:31   #89
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ken jij niets van het onderwijs...
Die stelling is dus iets dat ik zou ontkennen ja. Dat zoiets éénmalig zo voorkomen kan gerust zijn, maar het is zeker geen regel...
In de meeste ASO-scholen is dat zeker niet 'eenmalig'. De druk op leerlingen is soms zwaar. En dan nog worden ze voor lui en ongemotiveerd uitgescholden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 14:31   #90
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat kan wel hoor. Met een beloningssysteem bvb. kan je iemand "van buitenaf'" motiveren.
Jep, door middel van extrinsieke motivatie kan het kind gemotiveerd raken voor school. dit door het kind te belonen nadat hij een goed rapport heeft behaald. Na een tijdje vind het kind het gewoon leuk en leerrijk om te studeren, en verandert de extrinsieke motivatie in intrinsieke motivatie, dwz kennis om de kennis, autonoom willen zijn en zelfgereguleerd
Oud 19 maart 2006, 14:34   #91
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
achter de mensen van het andere ( of in deze tijd ook hetzelfde ) geslacht jagen bvb.

Het is je misschien nog niet opgevallen, maar blijkbaar hebben de meeste jongeren daar niet al teveel last van. Hoe kan het ook anders wanneer een school vol met prooien loopt
Oud 19 maart 2006, 14:38   #92
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
In de meeste ASO-scholen is dat zeker niet 'eenmalig'. De druk op leerlingen is soms zwaar. En dan nog worden ze voor lui en ongemotiveerd uitgescholden.
De druk op de leerlingen is zwaar? Geen wonder dat een meerderheid niet slaagt op de unif...
Die druk op secundair niveau, zelfs op ASO, stelt amper iets voor. Zeker wanneer je het gaat vergelijken met de druk van het "echte leven".
Welke onmetelijke druk rust er dan wel op hun schouders?
Oud 19 maart 2006, 14:51   #93
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Die druk op secundair niveau, zelfs op ASO, stelt amper iets voor. Zeker wanneer je het gaat vergelijken met de druk van het "echte leven".
Welke onmetelijke druk rust er dan wel op hun schouders?
Wat dacht je van 8 uur per dag in een stoffig klaslokaal te zitten, terwijl toetsen, taken, mondelinge oefeningen etc. je om de oren vliegen. Maar het eindigt niet wanneer je je te zware boekentas afdoet als je thuiskomt. Want dan verwacht de school en je ouders nog van je dat je liefst uren bezig bent met wat je gedaan hebt of gaat doen op school. Ik weet niet hoe dat gaat bij meneer 'Echte Leven' (), maar ik veronderstel dat de meeste mensen thuis geen uren bezig zijn met hun werk. En als dat wel zo is, worden ze beschouwd als workaholics. Bij tieners wordt dat wel verwacht. Maar ja, zij moeten natuurlijk niet hun eigen diepvriesmaaltijden in de microgolfoven steken zoals mensen die het 'echte leven' leiden, en dat maakt een wereld van verschil, he.

Je kunt de middelbare school natuurlijk redelijk makkelijk aan met wat intelligentie en discipline, maar zeggen dat de druk in ASO 'amper iets voorstelt' is gewoon ofwel een uitspraak die getuigt van een misselijkmakende soort arrogantie ofwel onwetend.
Oud 19 maart 2006, 15:04   #94
Don Quichote
Banneling

Standaard

Er zijn nogal wat mensen die slagen in school , maar later niets meer voorstellen.

De taken en examens in het echte leven zijn dus wel wat moeilijker dan die van het schooltje.

Naar school gaan is een luxe-leven.
Maar je moet wel in de juiste richting zitten.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:06   #95
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Wat dacht je van 8 uur per dag in een stoffig klaslokaal te zitten, terwijl toetsen, taken, mondelinge oefeningen etc. je om de oren vliegen. Maar het eindigt niet wanneer je je te zware boekentas afdoet als je thuiskomt. Want dan verwacht de school en je ouders nog van je dat je liefst uren bezig bent met wat je gedaan hebt of gaat doen op school. Ik weet niet hoe dat gaat bij meneer 'Echte Leven' (), maar ik veronderstel dat de meeste mensen thuis geen uren bezig zijn met hun werk. En als dat wel zo is, worden ze beschouwd als workaholics. Bij tieners wordt dat wel verwacht. Maar ja, zij moeten natuurlijk niet hun eigen diepvriesmaaltijden in de microgolfoven steken zoals mensen die het 'echte leven' leiden, en dat maakt een wereld van verschil, he.

Je kunt de middelbare school natuurlijk redelijk makkelijk aan met wat intelligentie en discipline, maar zeggen dat de druk in ASO 'amper iets voorstelt' is gewoon ofwel een uitspraak die getuigt van een misselijkmakende soort arrogantie ofwel onwetend.
tja ge moet gewoon weten waar ge uw voeten aan kunt vegen en waaraan niet. En dan hebt ge typekes die elke avond tot 8 uur werken en dan nog denken dat ze niet genoeg doen, en anderzijds ventjes die nooit iets doen en ook tijdes de examens hun gat deraan vegen. Tja, ik heb nooit veel moeite gedaan en zo een hel vond ik het nu ook weer niet.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:06   #96
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Er zijn nogal wat mensen die slagen in school , maar later niets meer voorstellen.

De taken en examens in het echte leven zijn dus wel wat moeilijker dan die van het schooltje.

Naar school gaan is een luxe-leven.
Maar je moet wel in de juiste richting zitten.
Wat een simplistische benadering.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:07   #97
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
tja ge moet gewoon weten waar ge uw voeten aan kunt vegen en waaraan niet. En dan hebt ge typekes die elke avond tot 8 uur werken en dan nog denken dat ze niet genoeg doen, en anderzijds ventjes die nooit iets doen en ook tijdes de examens hun gat deraan vegen. Tja, ik heb nooit veel moeite gedaan en zo een hel vond ik het nu ook weer niet.
Misschien zijde gij wel ne slimme...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:09   #98
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dacht je van 8 uur per dag in een stoffig klaslokaal te zitten,
Dat doen ze dan ook niet; het aantal ASO-scholen dat meer dan 32 lesuren hanteert, kan je op 1 hand tellen. Quasi allemaal hebben ze 4 dagen per week 7 lesuren en 1 dag per week 4 lesuren. Komt daar nog eens bij dat een lesuur slechts 50 minuten duurt, en dat lang niet alle lessen zich afspelen in een klaslokaal. Je komt dus al maar op 5h en 50 minuten in een klaslokaal.

Citaat:
terwijl toetsen, taken, mondelinge oefeningen etc. je om de oren vliegen.
Wat is dan jouw manier om dingen aan te leren én te checken of het aangeleerde ook effectief verwerkt is?

Citaat:
Maar het eindigt niet wanneer je je te zware boekentas afdoet als je thuiskomt. Want dan verwacht de school en je ouders nog van je dat je liefst uren bezig bent met wat je gedaan hebt of gaat doen op school.
Je moet dus nog wat huiswerk doen en wat taken voorbereiden. Een hele opdracht natuurlijk. Hoe ging jij er weer voor zorgen dat men leerstof verwerkt en bijhoudt?
Je moet inderdaad ocharme wat werk verrichten en wat voorbereidingen doen; als je wat moeite doet kom je ocharme aan 2 uur extra. Dan zit je nog steeds maar aan 7h50 per dag. Zwaar zei je?

Citaat:
Ik weet niet hoe dat gaat bij meneer 'Echte Leven' (), maar ik veronderstel dat de meeste mensen thuis geen uren bezig zijn met hun werk. En als dat wel zo is, worden ze beschouwd als workaholics. Bij tieners wordt dat wel verwacht.
Again, hoe verwacht jij dan zaken te kunnen gaan aanleren?
Je doet overdag al quasi niets op die schoolbanken; dan ga jer verdorie niet dood van gan om thuis nog wat inspanning te doen...

Citaat:
Maar ja, zij moeten natuurlijk niet hun eigen diepvriesmaaltijden in de microgolfoven steken zoals mensen die het 'echte leven' leiden, en dat maakt een wereld van verschil, he.
As a matter of fact, wat moet die tiener verder nog doen buiten naar school gaan en daar wat puntjes te rapen? Zijn benen onder tafel schuiven en beginnen eten? Zijn was in de wasmand steken en wachten tot het gewassen is? Zijn rekeningen aan vader/moederlief geven en wachten tot het betaald is? Allemaal heel zwaar werk natuurlijk...

Citaat:
ASO stelt amper iets voor, en dat heeft niets met arrogantie of onwetendheid te maken. Stellen dat ASO zwaar werk is en dat volwassenen maar wat meer respect moeten hebben voor het harde werk dat een scholiertje elke dag op school en daarbuiten doet, d�*t is een bewijs van onwetendheid en vooral van zelfoverschatting...
Oud 19 maart 2006, 15:09   #99
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Misschien zijde gij wel ne slimme...
bwa kweetni.ik kan geen gesprek voeren in het frans of geen duitsen tekst lezen. mijn wiskunde is ook om zeep en van technische vakken heb ik ook geen kaas gegeten.

kzeg et: gewoon weten wanneer ge op de juste moment u moet inspannen, en de leerkrachten wijsmaken dat ge uw best wilt doen enzo. en achter hun rug meestal feesten. waar was den tijd tsss.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 15:11   #100
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik ook niet, maar men moet gewoon niet doen alsof school een soort luilekkerland is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be