Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2006, 15:08   #541
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Je doet flauw Egide.
Ik beschrijf maar wat ik zie.

Wil je wat kruidigers, doe dan eens wat minder wazig.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 15:15   #542
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Ik beschrijf maar wat ik zie.

Wil je wat kruidigers, doe dan eens wat minder wazig.
BHV opdoeken, nieuwe Belgen integreren, koolstofdioxide reduceren, concurrentieel blijven..... en natuurlijk de werken van barmhartigheid niet vergeten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 maart 2006 om 15:18.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 15:24   #543
Egidius

Standaard

Citaat:
BHV opdoeken, nieuwe Belgen integreren, koolstofdioxide reduceren, concurrentieel blijven
En dat is het? Ziet ge wel dat ge het kunt?

Vooral die "BHV opdoeken", daar ben ik ook grote voorstander van.
Oud 20 maart 2006, 15:29   #544
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dat is het? Ziet ge wel dat ge het kunt?

Vooral die "BHV opdoeken", daar ben ik ook grote voorstander van.
Weet ik, je wilt er een hoofdstedelijk drama van maken. Proficiat !
Oud 20 maart 2006, 15:31   #545
Egidius

Standaard

Citaat:
Weet ik, je wilt er een hoofdstedelijk drama van maken. Proficiat !
Hoofdstedelijk drama???

Is dat zoiets als Olivier Maingain?

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 maart 2006 om 15:32.
Oud 20 maart 2006, 17:05   #546
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Hoofdstedelijk drama???

Of zo iets als De Stomme van Portici
Oud 20 maart 2006, 17:12   #547
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Of zo iets als De Stomme van Portici
Nee! Niet weer!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 17:21   #548
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Je eerste zin is juist. Maar slechts in die zin dat nationaliteit door geboorte geen verworven recht is in die zin dat anderen dat recht kunnen geven. Je hebt daar namelijk zelf helemaal niet de hand in. Je wordt geboren als Belg. Dat is geen recht maar een status. Ongeacht hoe je invulling aan die status wilt geven blijf je die behouden tot je er zelf vrijwillig afstand van doet. Zou je die status ter discussie willen stellen, dan bestaat de mogelijkheid dat elke ongewenste persoon van die status afgeholpen zou kunnen worden door een regering die door democratische meerderheid is verkozen en aldus 'rechtmatig' zou handelen. Het zou DE manier zijn om oppositie uit te schakelen. Je weet dat ik bereid ben om over alles te discusieren. Over de status als Belg KAN dat echter niet.
Het spijt me te moeten vaststellen dat je geprobeerd hebt om Labyrinth's manier om mensen in hokjes te stoppen hebt overgenomen.
Nietwaar, Staaf?
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 17:23   #549
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Aangezien je een deel van de Quote vetgedrukt hebt, kan het je niet ontgaan zijn dat achter "justitie' bv=bijvoorbeeld stond. Ik had ook het Ministerie van Volksgezondheid of Onderwijs kunnen nemen als voorbeeld. Je toonzetting (versta vooral repressie) is al helemaal onzin maar typisch Labyrinth. Een democratische staat verwerft zijn wetgeving DANK ZIJ die democratische besluitvorming. Het uitvoeren en toepassen van die wetgeving is geen repressie maar de wil van een volk dat achter zijn op democratische wijze tot stand gekomen wetgeving staat. Onderwijs en gezondheid zouden dus ook veel beter af zijn met een gerichte belastingverwerving. Het recht op een welverdiende rust voor alle Belgen moet zich inderdaad tot hen beperken die die rust verdiend hebben. Je schijnt ook niet te beseffen dat een goede belastingheffing en besteding een gesloten systeem is waaraan iedereen (zo wil de meerderheid in onze democratie dat toch?) zijn bijdrage moet leveren. Ik gun iedereen het recht om zich daaraan te onttrekken, maar dan moet dat zowel gelden voor de heffing als de besteding. Belastingheffing is geen keuzematerie. Je kunt er niet de aspecten uitlichten die voor jou interessant zijn. Dus niet WEL betalen voor medische zorg en NIET voor iets waar je nooit gebruik van zult hoeven te maken. Als dat wel zo zou zijn zou het geen belastingheffing voor het algemeen belang maar individuele verzekering zijn.

Mijn prioriteiten liggen zover van jou beperkte inbeeldingsvermogen verwijderd dat het zinloos is ze je duidelijk te maken. En die behoefte heb ik ook niet. Zelfs niet als, dank zij ons goede medische voorzieningenstelsel, jou IQ opgeschroefd kon worden tot een niveau dat je in staat stelt de posts van anderen goed te lezen, te interpreteren en behoorlijk te reageren.
Nietwaar, Labyrinth?
Oud 20 maart 2006, 17:27   #550
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan beide niet scheiden. Buik zijn emoties, hoofd is ratio, samen vormen ze de mens. Een wereldbeeld dat slechts met één aspect rekening houdt is sowieso verkeerd.
Je moet inderdaad met beide levenssferen rekening houden, én ze scheiden qua eigenschappen. En dat laatste is net wat jij niet doet.

Citaat:
Als je een vrouw het recht op abortus ontkend dan zijn er ook onomkeerbare gevolgen voor het kind, het komt ongewenst ter wereld.
Inderdaad.
Ik zie duidelijk fysieke gevolgen zowel bij uitvoering als bij afzien van abortus.
Maar die gevolgen zijn er niet zolang zwangerschap en abortus enkel in de geest 'behandeld' worden.

Citaat:
Negatieve ideologieën ontstaan in het hoofd en kunnen de oorzaak zijn van het doden van levende volkeren, levende mensen.
Ze kunnen nooit de oorzaak zijn, enkel een mogelijks noodzakelijke voorwaarde. Net zoals lucht. Ook een zware crimineel moet ademen om zijn wandaden te kunnen volbrengen. Moeten we dan 'lucht' als oorzaak van zijn gedrag aanwijzen en verbieden? Neen: lucht is enkel een voorwaarde die er niet noodzakelijk toe leidt dat iemand over de schreef gaat. Evenzo zijn wat jij negatieve gedachten noemt, nooit de onontkoombare oorzaak van volkerenmoord.
Tussen woord en daad, staat immers het oordeelsvermogen, het beslissingsvermogen en de vrije wil van de ontvanger van de boodschap.
Oud 20 maart 2006, 17:29   #551
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nietwaar, Staaf?
Je verwart het (vrijwillig) opgeven en het (onvrijwillig) afgenomen worden van status en nationaliteit.
Daardoor kan ik niet met 100% uitsluitsel ja of nee antwoorden.
Oud 20 maart 2006, 18:19   #552
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Je verwart het (vrijwillig) opgeven en het (onvrijwillig) afgenomen worden van status en nationaliteit.
Daardoor kan ik niet met 100% uitsluitsel ja of nee antwoorden.
Ik verwar dat zeker niet. Jij stelde dat ALLES ter discussie mag staan. Ik stelde dat de status van Belg door geboorte (trouwens elke nationaliteit) dat nooit mag. Als je van die status (om wat voor reden dan ook) wilt afzien is dat een zeer persoonlijke zaak. Niemand, ook geen andere Belg of Belgen, heeft/hebben het recht je die status af te nemen. Ik meen me te herinneren dat dit stukje discussie startte met je opmerking dat diegenen die niet met de huidige Belgische situatie kunnen/willen leven, maar elders hun geluk moeten zoeken. Dus: Als het je niet bevalt, rot je maar op. Daarmee zit je aan de rechtmatigheid van die status als Belg te rammelen.
Er is maar een ding dat dieper ingrijpt in een mensenleven. Dat is een uur opgesloten zitten met Labyrinth in een donkere kamer met vastgebonden handen en een gehoorapparaat in je oor op volle sterkte terwijl je mond is dichtgeplakt.
Oud 20 maart 2006, 18:23   #553
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwar dat zeker niet. Jij stelde dat ALLES ter discussie mag staan. Ik stelde dat de status van Belg door geboorte (trouwens elke nationaliteit) dat nooit mag. Als je van die status (om wat voor reden dan ook) wilt afzien is dat een zeer persoonlijke zaak. Niemand, ook geen andere Belg of Belgen, heeft/hebben het recht je die status af te nemen.
Als individu, lijkt het me evident dat ik om het even wat mag ter discussie stellen. Ook een status verworven bij geboorte.
Ook de overheid stelt dergelijke status soms in vraag. Zelfs in de praktijk: hoe zou je anders ontzetting uit burgerrechten interpreteren?

Citaat:
Ik meen me te herinneren dat dit stukje discussie startte met je opmerking dat diegenen die niet met de huidige Belgische situatie kunnen/willen leven, maar elders hun geluk moeten zoeken. Dus: Als het je niet bevalt, rot je maar op. Daarmee zit je aan de rechtmatigheid van die status als Belg te rammelen.
Als dat een persoonlijke keuze is, om niet langer Belg te zijn, maar Monegask wegens gunstiger fiscaal regime, wat is daar dan fout aan?

Citaat:
Er is maar een ding dat dieper ingrijpt in een mensenleven. Dat is een uur opgesloten zitten met Labyrinth in een donkere kamer met vastgebonden handen en een gehoorapparaat in je oor op volle sterkte terwijl je mond is dichtgeplakt.
Naakt?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 maart 2006 om 18:24.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 18:37   #554
Egidius

Standaard

Citaat:
r is maar een ding dat dieper ingrijpt in een mensenleven. Dat is een uur opgesloten zitten met Labyrinth in een donkere kamer met vastgebonden handen en een gehoorapparaat in je oor op volle sterkte terwijl je mond is dichtgeplakt.
Een u-u-r ! Je meent het.

En al die tijd overpamfeld worden met universele liefde... brrrrrrr.

Egidius bij het verlaten van de donkere kamer:

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 maart 2006 om 18:43.
Oud 20 maart 2006, 18:38   #555
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoofdstedelijk drama???

Absoluut, alle extremisten in dezelfde pot opbergen
Oud 20 maart 2006, 18:51   #556
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Foreigner;1588970]
Citaat:
Ik verwar dat zeker niet. Jij stelde dat ALLES ter discussie mag staan. Ik stelde dat de status van Belg door geboorte (trouwens elke nationaliteit) dat nooit mag. Als je van die status (om wat voor reden dan ook) wilt afzien is dat een zeer persoonlijke zaak. Niemand, ook geen andere Belg of Belgen, heeft/hebben het recht je die status af te nemen. Ik meen me te herinneren dat dit stukje discussie startte met je opmerking dat diegenen die niet met de huidige Belgische situatie kunnen/willen leven, maar elders hun geluk moeten zoeken. Dus: Als het je niet bevalt, rot je maar op. Daarmee zit je aan de rechtmatigheid van die status als Belg te rammelen.
Volledig akkoord Foreigner. Ik wil absoluut mijn Belgische nationaliteit niet opgeven om Vlaming te worden. Niemand heeft het recht mij deze te ontnemen, zelfs de Vlamingen niet.

Citaat:
Er is maar een ding dat dieper ingrijpt in een mensenleven. Dat is een uur opgesloten zitten met Labyrinth in een donkere kamer met vastgebonden handen en een gehoorapparaat in je oor op volle sterkte terwijl je mond is dichtgeplakt
Abu Ghraib toestanden zijn niet mijn specialiteit....... U lijkt echter wel goed ingelicht te zijn.
Oud 20 maart 2006, 18:59   #557
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een u-u-r ! Je meent het.

En al die tijd overpamfeld worden met universele liefde... brrrrrrr.

Egidius bij het verlaten van de donkere kamer:

Ik vind dat je het nog behoorlijk goed hebt overleefd.
Oud 20 maart 2006, 19:00   #558
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Supe®Staaf;1588975]
Citaat:
Als individu, lijkt het me evident dat ik om het even wat mag ter discussie stellen. Ook een status verworven bij geboorte.
Ook de overheid stelt dergelijke status soms in vraag.
Dat is waar, als Bourgeois over de Vlaamse kust begint voel ik al zand in mijn schoenen. De kust is de kust.
Citaat:
Als dat een persoonlijke keuze is, om niet langer Belg te zijn, maar Monegask wegens gunstiger fiscaal regime, wat is daar dan fout aan?
Het is op z'n minst onnozel want je hebt veel kans om als nieuwe Monegask door la principauté te moeten gaan.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 maart 2006 om 19:00.
Oud 20 maart 2006, 19:00   #559
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord Foreigner. Ik wil absoluut mijn Belgische nationaliteit niet opgeven om Vlaming te worden. Niemand heeft het recht mij deze te ontnemen, zelfs de Vlamingen niet.
Hier heb je 'm zuiver.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 maart 2006 om 19:01.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 19:06   #560
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hier heb je 'm zuiver.
Dacht ik ook, de tomaten zullen zuur zijn.........
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be