![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst? | |||
De islam is een godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 52,17% |
De islam is geen godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
14 | 30,43% |
Weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,35% |
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,04% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
|
![]() Citaat:
Allemaal goed en wel, maar ik zie toch maar geen protesten vanuit de islam tegen dat terrorisme, wat je van het Westen niet kan zeggen. De film farenheit 9/11 die ja als voorbeeld aanhaalt is daar het levende bewijs van. Waarom kwamen de moslims van Marrokko tot aan de Fillipijnen op straat dansen bij de aanval op de WTC-Towers? Waarom toont de islamische TV zelfmoordterroristen op TV met koranverzen op hun voorhoofd gebonden? En zo heb ik nog veel waaroms, maar de belangrijkste is deze: Waarom veroordeelt de islamgemeenschap zelf haar moslimterroristen niet in plaats van deze te promoten? Moesten de hooggeplaatse imans het moslimgeweld veroordelen, zou het Westen een gans ander beeld krijgen van de islam. Maar zez doen het niet. Bij de minste spanning roepen ze de jihad uit. En dat is het verschil tussen westers en moslimterrorisme. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
|
![]() assalaam alaikum,
uit de brief van de heilige apostel paulus aan de christenen van korinthe: "Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde." goede nacht gewenst aan iedereen hier. assalaam alaikum, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 19 december 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 936
|
![]() de islam is een criminele groepering die religie gebruikt om hun criminaliteit goed te praten.
__________________
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 23
|
![]() Nee, Muhammad (DVZMH) was eerder een boekhouder voor een rijke weduwe, die handel dreef. Met landbouw had hij niks te maken. Hij is ook als jongeman met deze dame getrouwd. Toen ze stierf (ze was veel ouder dan hem) heeft hij met haar fortuin de zaak eerst verder gezet, en is dan oorlogen gaan voeren en karavanen overvallen.
Wat Muhammad (DVZMH) in zijn jonge jaren miste is hij als 50+ gaan goedmaken door een jong meisje, Aisha, 6 jaar, tot zijn bedgenote te nemen. Niet dat dat pedofilie was. Muhammad heeft heldhaftig gewacht tot ze 9 was om haar effectief te penetreren. Dit zijn geen verhaaltjes, je kan het allemaal terugvinden in de HH. Qu'ran en de HH. geschriften.
__________________
Wat is waarheid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 23
|
![]() Citaat:
Een autonoom gerecht en een scheiding der machten is de Islam totaal vreemd, een echte democratie ook. De Islam is niet gewoon een persoonlijke levensovertuiging die je kan hebben midden de ongelovigen, nee de Onderwerping vraagt van elke Moslim deelname aan de Jihad, of de verovering van de infidels, goedschiks of kwaadschiks. Over de Islam hoef je dus geen "mening" te hebben, de Islam is... de Islam. Punt.
__________________
Wat is waarheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 23
|
![]() Citaat:
Dan heb je de infidels, in twee gradaties. Eerst de Christenen en de Joden, die wel in God geloven, maar op een verkeerde manier. Die mag je nooit frontaal aanvallen, maar - vooral als ze met velen zijn - die breng je in een dhimmi-statuut. Dat betekent tweederangsburgers die een extra belasting moeten betalen (zie Hongarije in de 15-16e eeuw). De derde soort zijn de ongelovige honden, en die hebben geen enkel recht. De HH.Qu'ran huldigt een dubbele moraal: je mag niet stelen, niet bedriegen, je moet aan liefdadigheid doen en je (Moslima) vrouw trouw blijven. Infidels daarentegen mag je bedriegen, bestelen, verkrachten, tot slavin maken, doden. Natuurlijk dat "de Islam" tegen terrorisme is, ze vinden het verschrikkelijk. Maar publiek, en zeker tegen infidels, gaan ze dat nooit toegeven. Want infidels zijn untermenschen en behoren niet tot de Ummah. Je kan dat m.a.w. in eigen kring aanpraten, bediscussiëren, veroordelen, maar je gaat dat *nooit* aan infidels zeggen. Simpel toch?
__________________
Wat is waarheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
|
![]() assalaam alaikum wa rahmat'ullah,
graag zou ik hier het surah 109 "al kafirun" even citeren: . "in naam van god de barmhartige, de rechtvaardige. . zegt "o gij ongelovigen, . ik aanbid niet wat jullie aanbidden, . noch aanbidden jullie wat ik aanbid . en ik zal nooit aanbidden wat jullie aanbidden . noch aanbidden jullie wat ik aanbid . daarom voor jullie jullie godsdienst en voor mij de mijne" ik weet dat een paar professionele islam-haters nu zullen zeggen dat dit vers uit onmacht is gegeven en dat de moslims het moeten vergeten eenmaal ze macht hebben, maar de koran is eeuwig en onaantastbaar. we mogen niet zomaar het ene surat wel en het andere niet lezen. de koran, het woord van god, is één geheel. ook vandaag moeten moslims zich aan de raadgevingen van heel het boek houden. ook deze in al kafirun. zelf reciteer ik dit surat iedere dag tijdens het gebed. vers per vers probeer ik de betekenis te laten doordringen en in shadjdah (prostratie) daarna ga ik bij mezelf na hoe zeer ik me al dan niet aan die raadgevingen gehouden heb. de oproep tot verdraagzaamheid in dit surat is voor mij een belangrijke inspiratiebron. assalaam alaikum redwasp Laatst gewijzigd door redwasp : 22 maart 2006 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
__________________
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oeps wat is HH qu'ran??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
|
![]() Dat, beste knorretje, is een empirische waarneming, die vanzelfsprekend verkeerd is. Hiervan zal je bevestiging krijgen van alle mohammedaanse hoeken en kanten, van Gentse "intellectuelen" en van alles wat politiek correct is in België, in Europa, en de ganse zogenaamd Vrije Wereld, de dhimmiwereld. Vooral als je het zo brutaal stelt als je doet zal je verdoemd worden door al deze mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
|
![]() Ik wacht nog altijd op de empirische waarneming dat 1.2 miljard mensen zomaar aan het moorden slaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
|
![]() Citaat:
Ik heb wel reeds vaak gemerkt dat sommigen beginnen te roepen als een gekeeld varken (en daarmee doel ik niet op ons aller Knorretje) als er geen onderscheid gemaakt wordt, dat "anderen" enkel "zwart-wit" denken kunnen, terwijl die roepers zelfs in de verte verte niet weten welk onderscheid er te maken valt. Daar ik noch de Soefis, noch de Alevieten, de Ahmadyya, en nog verschillende hoger ontwikkelden viseer, zal ik blijven afgeven op de "mohammedaanse ideologie" omdat die sinds decennia gedomineerd wordt door de harde kern van mensen die zich tot de "echte moslims" verklaard hebben. En als je iets zinnigs te vertellen hebt over dit onderwerp, beste Casca, dan mag je het altijd proberen. Niet vrijblijvend, maar recht voor de raap met concrete feiten en cijfers. Met dank. Ik hoop dat dit gelijk een antwoord zijn kan op: Laatst gewijzigd door Basy Lys : 22 maart 2006 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
|
![]() Citaat:
Waarom de mohammedaanse wereld het Vrije Westen zo haat kan men misschien lezen in een tamelijk recent boek van een mohammedaanse (uit respect zou ik hier "moslimse" willen gebruiken) intellectueel: Abdelwahab MEDDEB, The Malady of Islam (originally published as La Maladie de l’Islam, 2003, ISBN 0-465-04435-2 Part I Islam: Inconsolable in Its Destitution 2 p. 12 For Islam, entropy has been at work since the fourteenth century, but it was only toward the end of the eighteenth (with Bonaparte’s expedition to Egypt) that the Muslims themselves began to become conscious that they were no longer at the same level as the West. It was this lateness, this lag, that allowed a number of countries belonging to the Islamic territories to be colonized because they found themselves in the situation of the colonizable. The Muslim individual, who claimed superiority to or at least equality with the Western individual, cannot grasp the process that has led the Muslim to such weakness when faced with the centuries-old counterpart, enemy or adversary, or at times partner and even ally, depending on the circumstances. In reaction to this state of affairs, ressentiment against the Westerners arose among Arabs and Muslims. (I am taking up the very useful concept of ressentiment as developed in Nietzsche’s On the Genealogy of Morals.) Nietzsche himself thought that the Muslim (or more precisely, the Arab) was someone who belonged to a people who, throughout the ages, had acted more in conformity with aristocrat morality, the morality of affirmation – someone who illuminates, someone who gives without trying to receive. The situation of the person of ressentiment, on the other hand, is to be in the position of the one who receives but who does not have the means to give; the person of ressentiment cannot affirm. Thus the Muslim is no longer the individual of the “yes” that illuminates the world and creates a naturally hegemonic being. From sovereign being, the Muslim has slowly become the person of the “no,” the one who refuses, who is no longer active but only reactive, the one who accumulates hatred and waits only for the hour of revenge. This sentiment, initially unknown to the Islamic subject, will imperceptibly grow and take over the person’s center. I believe that the fundamentalist actions whose agent is the Muslim subject can be explained by the growth of the subject’s ressentiment, a condition that had historically been unknown to the Muslim since his first appearance on the stage of history as an individual. Nog een klein stukje uit de review van amazon.com: The Malady of Islam is as much a lament as it is a critique. Abdelwahab Meddeb probes the thorny issue of Islamic fundamentalism and examines how it has gained such a dangerous foothold in the 20th century. His analysis, while learned and compelling, is, unfortunately, not entirely startling. A devout Muslim now living in Paris (he was raised in Tunis), Meddeb speaks with the authority and indignation of one who recognizes a "paradise lost." Citing a host of historical, poetical, and religious texts from the advent of Islam to the 20th century, he describes, with regret, how the one-time pluralistic tradition of the Muslim faith has been undercut by narrow readings of the Qur'an that denounce any departure from the letter of the law. Nog een klein stukje uit de review van amazon.com: The Malady of Islam is as much a lament as it is a critique. Abdelwahab Meddeb probes the thorny issue of Islamic fundamentalism and examines how it has gained such a dangerous foothold in the 20th century. His analysis, while learned and compelling, is, unfortunately, not entirely startling. A devout Muslim now living in Paris (he was raised in Tunis), Meddeb speaks with the authority and indignation of one who recognizes a "paradise lost." Citing a host of historical, poetical, and religious texts from the advent of Islam to the 20th century, he describes, with regret, how the one-time pluralistic tradition of the Muslim faith has been undercut by narrow readings of the Qur'an that denounce any departure from the letter of the law. P.S. 1 Nog een klein stukje uit de review van amazon.com: The Malady of Islam is as much a lament as it is a critique. Abdelwahab Meddeb probes the thorny issue of Islamic fundamentalism and examines how it has gained such a dangerous foothold in the 20th century. His analysis, while learned and compelling, is, unfortunately, not entirely startling. A devout Muslim now living in Paris (he was raised in Tunis), Meddeb speaks with the authority and indignation of one who recognizes a "paradise lost." Citing a host of historical, poetical, and religious texts from the advent of Islam to the 20th century, he describes, with regret, how the one-time pluralistic tradition of the Muslim faith has been undercut by narrow readings of the Qur'an that denounce any departure from the letter of the law. P.S. 2 Voor wie echt nog niet aan het boeken lezen toe is wil ik hier gerust nog wel enkele stukjes van Meddeb plaatsen. Ik heb namelijk nog wel wat overgetikt uit zijn boekje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
|
![]() Citaat:
Nu, Lincoln, is een sura NOOIT een bewijs. Je kan NOOIT het bewijs van iets zoeken in het iets zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
|
![]() De bewijslast ligt bij u, en ik heb nog niks gezien dat mij er van overtuigt dat 1.2 miljard moslims elke Westerling doodwillen die kritiek uit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
|
![]() Zoals elk citaat zijn die korancitaatjes onschuldig, tenzij ze gebruikt worden door de kwaadwilligen om daardoor racisme, terreur, doodslag en genocide te verantwoorden. Zoals wij elke dag opnieuw zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
__________________
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() |
|
![]() |
![]() |