![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
onderworpen te worden aan gedwongen tewerkstelling. Een leefloon, dat werkverplichting omvat, is naar de geest (en naar de letter) ongrondwettelijk. Verander desnoods de grondwet, maar stop met jullie duidelijke hypocrisieën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om ze een uitkering te bezorgen. Onze enkel om donkey's bezorgde donkey is daar tegen... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2006 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je dat ze voltijds moeten werken voor een leefloon,of verdienen ze dan niet wat meer?
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Leg uit CHIPIE
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om zo na een tijd in aanmerking te komen (rechthebbend te zijn) voor een uitkering. Een vorm van tijdelijke tewerkstelling door de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() DQ
Citaat:
men past daar de grondwet toe, in Wallonië... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als je dan toch de grote alwetendheid bent, ben ik ten zeerste benieuwd naar jouw rekensommetje, waaruit blijkt dat enkele werklozen mijn werk beter zullen doen, én goedkoper zullen zijn qua kost. Dat je patronale bijdragen erbij hoort te rekenen, zal zijn alwetendheid wel weten, dus het zal een kleine moeite zijn die erbij te zetten. Concrete cijfers graag, geen stemmingmakerij. Dat je dat laatste kan heb je al genoeg bewezen; tijd om eens te bewijzen wat je echt waard bent. Laatst gewijzigd door Sfax : 24 maart 2006 om 15:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ik trek me een jaar terug in eenzame afzondering voor studie van dit project. Zodra ik de hierondergevraagde studiebeurs krijg.
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2006 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie geeft mij een studiebeurs om jouw geval eens grondig te bestuderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Vertel het me maar; jij was toch diegene die dat met zekerheid ging aantonen? Jij was toch diegene die zei dat je een paar werklozen ging vinden die het beter dan ik kunnen en tegen een lagere kost?
Vertel het me dus maar. Ik ben benieuwd. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 maart 2006 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Ik zit hier hopeloos te proberen de hele eerste pagina van Maatschappleijke discussies te monopoliseren, terwijl jij de hele tijd mijn poging dwarsboomt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() Het grootste probleem ivm de staatsinkomsten is niet "het sociaal profitariaat"
maar de fraude, met inbegrip van zgn; "legale constructies" die de gaatjes in de wet zoeken om aan taxatie te ontkomen. Wat eveneens wraakroepend is is het beuren van OCMW steun, leefloon en werkloosheidvergoedingen en het gelijktijdig uitoefenen van winstgevende bezigheden. Als deze "nationale sporten" worden beteugeld door controlleurs, die blijkbaar te weinig in aantal zijn om iedereen te pakken. De "legale constructies" is voer voor wetgevers en ligt blijkaar moeilijk precies omdat het over "nationale sporten" gaat en "belastingfraude" of pseudo frauduleus gedrag populair is. Toevallig staat er vandaag in "De nieuwe werker" een artikeltje over wat ik al herhaalde malen gezegd en geschreven heb : het wordt hoog tijd dat belastingen op een gelijke wijze op alle vormen van inkomsten geheven zouden worden. In het huidig systeem is het perfect mogelijk dat iemand die een inkomen van 1 miljoen Euro's per jaar heeft (maar slechts voor de helft uit arbeid) slechts 35 % belastingen betaalt. Niet moeilijk dat er sommige managers tegen een zeer laag loon werken, maar zeer veel tantièmes opstrijken ! Eigenlijk is dat belastingsontduiking. |
![]() |
![]() |