![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
| Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
|
77 | 50,33% |
| Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
|
55 | 35,95% |
| Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
|
21 | 13,73% |
| Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ik weet van mezelf dat ik ( met kijker) een spuitbus raak op 500m met één schot.Liggend op m'n buik. Zonder kijker mis ik 9 op de tien keer een voorwerp de grootte van een mens, op 100 m; Ik ken wel een ex-legionair die vertelde dat hij eens iemand heeft omgelegd met een snipergeweer, vanop 1.5 km, in volle borst. Toen ik hem vroeg:en toen? antwoorde hij: verschrikkelijk. |
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
ik weet hier van heel weinig dodelijke ongevallen met wapens. een met een vld mandaataris die met een zwaar kaliber oefende in zijn tuin. HETGEEN VERBODEN. de wapenwetgeving gaat hem tot het beperken van alle wapens. dat men dan eerst begint met de ilegale wapens, en de gelegaliseerde en gewone burger gerust laat. U spreekt over ongevallen, en doodschieten. Mens; iemand met een gelegaliseerd wapen, en lid van een schuttersmaatschapij is gebonden, om zijn wapen in een afgesloten inbraakvertragende klauis te bewaren. de patronen mogen niet bij het wapen bewaart worden. en tenslotte, de politie heeft steeds het recht om gelijk wanneer bij u binnen te komen om te zien ofe u het wapen wel op de voorgeschreven wijze bewwrt. ze hebben geen bewijs tot huiszoeking nodig. gelijk wanneer kunnen ze binnen komen, want u heeft er bij het verkrijgen van uw vergunning mee ingestemd om dit te laten gebeuren. zoniet bent u uw vergunning kwijt,+uw wapen. |
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet niet wat een Remington 700 met .308 zou schieten of met een Sako met wedstrijdmunitie... Daar zijn afstanden van 300 meter en meer makkelijk mee te halen. De dodelijke range van die munitie is overigens veel groter, maar het wapen en de kijker moeten het ook aankunnen. Waar ik zelf van sta te kijken eigenlijk is, dat ik ook met een .22 LR met een semi automaat, dus geen wedstrijdkarabijn, serieus korte groupementen schiet, op 100 meter. Ik schiet dan wel met High Speed, de betere LR munitie. Daar schiet ik dus ook mee op die A4 bladen, in de center, met ne kijker en een wapen dat nog goeiekoper is. alles bij mekaar heeft het mij nog geen 200 euro gekost in den tijd. Maar het is een ongelofelijk hanteerbaar licht wapen, dat stevig in de hand ligt, ik heb het eens een tijd willen wegdoen, maar toen ik de resultaten zag op 50 meter en op 100 meter, doe ik het voor geen geld van de wereld nog ooit weg. Beestig venijnig geweerke, er zit ook een militaire diopter bij, (kunt ge verschuiven om de afstanden te verleggen (is dan zonder kijker)) ook daar geweldig resultaat mee te halen, gewoon wapen even inschieten, en ge verschiet hoe nauwkeurig da wel schiet. (niet voor wedstrijdresultaten natuurlijk, maar wel goe genoeg om flink wa fun te hebben. ) 't plezantste om mee te schieten blijven toch klein kaliber kogelkarabijnen 't plezier da we daarmee gehad hebben op de 10 meter stand... en akelig nauwkeurig, trouwens. we schoten daar de koppen van stekskes mee af, ... 't moet een uitdaging blijven hé. |
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb dezelfden Harris bipod onder mijn speelgoed steken. |
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Schepen
|
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gaf6kl9l Het enige verschil zit hem hierin dat wanneer er bij je ingebroken wordt, je daar mooi voor joker ,staat met je koterraar. |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Semi automatisch kan wel plezant, zijn. |
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Enfin, die draad begint hier wat te ontsporen.
Als ik zo de laatste pagina's doorneem, constateer ik dat een aantal mensen het wel zien zitten dat het hier vol halve ninja's loopt, en de rest in middeleeuwse uitrusting rondzwoegt, omdat dat "cool" is. Ik heb werkelijk nog geen goed argument tegen geregulariseerd wapenbezit en wapendracht gehoord, tenzij het miezerige "ik vind niet dat jij dat mag, alleen Papa Partijleider en Sjoko Boef mogen het"... |
|
|
|
|
|
#333 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Het is voor de fun . En niet zoals sommigen denken omdat men weet dat men een moordwapen in de hand heeft.Het is meer om je eigen vaardigheden te meten. Het gaat hem niet om de macht maar om het vernuft, en je skills. Ik zie ook niet in waarom er zoveel zot zijn van voetbal.Maar ik respecteer dat. Btw De "remington XR-100" is echt een formidabel wapen een kennis heeft zoiets. |
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#336 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Kameraad van mij (ex Royal Marines sniper) heeft er zo eentje. Machtig gevoel om met zoiets te schieten, al raak ik er niks mee, scope is niet echt iets voor mij
|
|
|
|
|
#337 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.dierksind.com/flame1.htm
Check this out, als ge echt iets crazy wilt doen, ... dit zijn die .50 BMG wapens. De scherpschuttergeweren voor zwaar gestoorde amerikanen met teveel geld en teveel vrije tijd. Wapen zelf is vrij basic, en kost tussen de 2500 en 5000 dollar, voor een serieuse hobyist dus nog min of meer te financieren wat de kogels kosten, i have no idea, ... |
|
|
|
|
|
#338 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
http://www.accuracyinternational.com/ Spijtig genoeg kreeg mijn kameraad de .50 versie niet mee
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De sportschutters mogen al een wapen houden onder strenge voorwaarden en zelfs sportschutters als Herr Flick zijn in feite tegen algemeenstelling ervan. Dus laat het alsjeblieft zo blijven als het is. |
|
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed bezig... Ik ben is benieuwd wat zo'n psycho die fietsendieven een nekschot geeft, zou doen zonder vuurwapen... Waarschijnlijk netjes de man adviseren weg te gaan, en hem €5 meegeven voor de moeite?
|
|
|