Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht?
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht 77 50,33%
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld 55 35,95%
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook 21 13,73%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2006, 10:48   #421
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Allé, om samen te vatten: behalve een paar charelwieters die excessief geobsedeerd zijn door achterdocht en wantrouwen, is er hier niemand die het wel een tof idee zou vinden moesten burenruzies in 't vervolg kunnen uitgebreid worden met een wel zeer mannelijk en spannend vuurgevecht.
Graaf argument jong.
Oud 28 maart 2006, 10:50   #422
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Graaf argument jong.
Even realistisch als uw "argumenten", zoniet realistischer.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 10:53   #423
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Even realistisch als uw "argumenten", zoniet realistischer.
Dat heeft met realisme niets te maken.

Realistisch is dat Canada en Zwitserland zeer toffe landen zijn, en dat de VS in verhouding een lager # moorden met vuurwapens heeft dan Belgie.

Dat boort uw non-ideologische argumenten gewoon de grond in, maar eigenlijk zijn ideologische elementen al genoeg om wapenbezit en wapendracht geregulariseerd vrij te maken, net zoals holebi-adoptie aan ideologie al genoeg heeft om toegelaten te zijn.
Oud 28 maart 2006, 10:56   #424
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Sinds wanneer, want ik heb daar ooit geschoten ...

Den ivo ,of was het den anderen ? , heeft mij ooit eens gevraagd of ik geen tank moest hebben toen hij naar Oost-Europa, trok, achter legermateriaal.

Stonden daar allemaal weg te roesten op een parking, ge moest alleen nen transport weten te regelen, betalen en opladen, (en plaats hebben in uwen hof of garage natuurlijk )

Sommige mensen zijn echt wel crazy !
Als de Chapel is opgericht heeft hij die c130 daar neergepoot.
U kan de foto's nog altijd bekijken bij den ivo.
Hij was ook geacioseerd met ambassadorarms. dat waren venoten.
maar voor een afweergeschut hoeft u ook geen vergunning. had die voor 2 jaar ook nog staan. maar zijn toch verkocht.
heeft ook het proces gewonnen tegen de staat met betrekking van de FAL. van Engeland, welke door de gouverneur waren aangeslagen. de winkelschade moet ok gedragen worden door de gouverneur. (deburgerzaldatwelbetalenzeker.)
in welk jaar heeft u daar lid geweest. ik was een arbiter van oost-vlaanderen
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:08   #425
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Is dit goedkoper dan een penisverlenging of gewoon beter zichtbaar.
men heeft er langer plezier van.
Oud 28 maart 2006, 11:11   #426
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Daar zegt ge zoiets. Ik ken -als chemicus- genoeg middeltjes om iemand het leven "zuur" te maken. Maar ook deze zaken zijn in aankoop meestal streng gereguleerd (niet iedereen mag zomaar flessen waterstoffluoride, radioactieve isotopen, ... aankopen weet je wel, zelfs als je jezelf in staat acht om daar op voldoende verantwoordelijke wijze mee om te gaan).

Ik heb er trouwens toen niet op gereageerd, maar hier op de thread zeg je ergens dat mensen die (via beroep of hobby) met wapens omgaan, deze niet gaan gebruiken voor "oneigenlijke" doeleinden. Dat klopt niet met de cijfers. Zo ligt het zelfmoordcijfer bij agenten twee maal zo hoog als het gemiddelde (ze gebruiken hierbij hun dienstwapen). Dewael heeft trouwens daarop beslist dat agenten (fed pol) hun dienstwapen niet mee naar huis mogen nemen...
Agenten en hun dienstwapen is iets heel anders dan sportschutters en hun hobby.

De gelegenheid is er bij beiden, dat is waar, het is makkelijk om de loop van een pistool in uw kop te steken en af te drukken, met hoge kans op success.

Sportschutters gaan volgens mij vaker schieten, oefenen vaker met dat wapen en gaan er ook op een iets andere manier mee om. Je kiest er eentje voor je er een koopt, je moet het degelijk bewaren, je loopt er ook niet ganse dagen mee rond, het zit in een koffer, je haalt het daar enkel uit als je effectief gaat schieten enz...

Politieagenten, beginnen hun dienst krijgen een wapen in hun handen gestopt of ze dat nu leuk vinden of niet, moeten gaan schieten of ze dat nu leuk vinden of niet en lopen er een hele dag mee rond te zeulen of ze dat nu leuk vinden of niet.

Bij zelfmoorden is het moment heel belangrijk, ik dacht te weten dat bij een zelfmoord, er eigenlijk een fase is, waar het belangrijk is over de juiste middelen te beschikken want die fase, is meestal kortstondig.

Als ik dus thuiskom en ik vind mijn madam in het bed met ne vent die daar nie thuishoort, dan moet ik voor ik ze wil vermoorden eerst mijn wapen pakken in de kast de doos opendoen waar de munitie ligt, het ding laden, en tegen dien tijd heeft die gast zijn broek al aan en is m gaan lopen. De kans dat ik hem dus het hoofd inslaa met een stomp voorwerp is veel groter dan dat ik m doodsla. Als ik plotseling goesting krijg om mijn eigen om zeep te helpen, is het veel makkelijker van met mijnen auto op nen boom te rijden of van den balkon te springen dan De loop van ne 270 winchester in mijne kop te steken en te proberen den trekker over te halen, 't zal met mijnen dikken teen moeten denk ik want ik zie me het anders niet doen.

Als ik als rijkswachter thuiskom en ik zie dezelfde situatie dan is het holster open, glock eruit, slede achteruit, veiligheid, af, en knallen maar,

Resultaat, tien seconden later liggen er 2 doorzeefde lijken. bij zelfmoord hetzelfde, wapen uit de holster, trekker spannen, loop tegen het het gehemelte en knal finished.

't is maar da verschil.

ik ben meer als ne minuut bezig alles bij elkaar te zoeken en dan kom ik tot de constatie dat ik met mijnen dikken teen ga moeten afdrukken , kan ik mijn schoenen nog uit doen ook.

Wat uw radioactieve isotopen betreft, ik weet dat die moeten ingeschreven worden in een register, tijdens het transport, nekeer ze geleverd zijn zijn ze echter in de natuur, normaal worden die met zorg, verwijderd, maar dat is de normale situatie, ...

in de states was er ne kleinen bezig zijn eigen reacteurke te bouwen, ... ja ge moet u me iets bezig houden op ne regenachtigen achternoen hé.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:13   #427
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn erger dan de wapenwet Calle, of ge moet sjans hebben da ze zelf ook schiet, ...

Maar de kans dat da gebeurd, ... kunde eigenlijk beter op de lotto spelen... en als ge wint , geefde uw vrouw een schoon sjakosjh (en hebde nog genoeg over om uw grief te kopen...

Alhoewel de madamen die ik al met vuurwapens bezig gezien heb, van klein kaliber tot geweer met vrij vinnige munitie, (wel niet te zwaar, vanaf bepaalde kalibers moete toch een vrij stevig schouderke hebben om de klap op te kunnen vangen. ) Alhoewel ik er ooit bezig gezien heb met ne 45, 357 en 38 en dat is geen speelgoed.
als dat in the chapel was, zal u mij zeker kennen! mijn vrouw en ik waren beiden prov. kamp. op de pistool.
in 1996.
Oud 28 maart 2006, 11:15   #428
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Als de Chapel is opgericht heeft hij die c130 daar neergepoot.
U kan de foto's nog altijd bekijken bij den ivo.
Hij was ook geacioseerd met ambassadorarms. dat waren venoten.
maar voor een afweergeschut hoeft u ook geen vergunning. had die voor 2 jaar ook nog staan. maar zijn toch verkocht.
heeft ook het proces gewonnen tegen de staat met betrekking van de FAL. van Engeland, welke door de gouverneur waren aangeslagen. de winkelschade moet ok gedragen worden door de gouverneur. (deburgerzaldatwelbetalenzeker.)
in welk jaar heeft u daar lid geweest. ik was een arbiter van oost-vlaanderen
Go, da is al meer dan 10 jaar geleden, en ik schoot geen wedstrijden,... Just nekeer meegedaan met 't clubkampioenschap, toen. De winkelschade zal wel in de ettelijke miljoentjes lopen zeker, me dunkt dat den Ivo daar wreed goe verkocht...
Oud 28 maart 2006, 11:18   #429
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Ok Voodoo Child, en wat doe je met je pepperspray als er twee gewapende dieven tegenover je staan?
vandaar het verbod op wapendracht, lijkt me.

Laatst gewijzigd door mad_drone : 28 maart 2006 om 11:18.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:22   #430
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als dat in the chapel was, zal u mij zeker kennen! mijn vrouw en ik waren beiden prov. kamp. op de pistool.
in 1996.
tsjien als ik zo uw locatie zien, gaan der wel een paar lichtjes van mogelijkheden branden ...

ikzelf ben nie zo lang lid geweest, en dat was nog voor 96 toen schoot ik vooral nog op de 10 meter baan en later dan op de 25 meter. En toen had ik er ineens genen tijd nie meer voor en heeft het jaren stilgelegen, dan ben ik weer begonnen ergens anders, maar da kan ondertussen ook nie meer,

t zal iets worden om terug op te pikken als ik ooit weer eens wa tijd heb.
Oud 28 maart 2006, 11:24   #431
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Go, da is al meer dan 10 jaar geleden, en ik schoot geen wedstrijden,... Just nekeer meegedaan met 't clubkampioenschap, toen. De winkelschade zal wel in de ettelijke miljoentjes lopen zeker, me dunkt dat den Ivo daar wreed goe verkocht...
oei, oei, ik ben nen eiwe pee, he. 62 lentes en reeds vanf 1964 sportschutter
eerst in kongo , en dan gewoon in de schietstand
Oud 28 maart 2006, 11:38   #432
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft met realisme niets te maken.
Daar heeft het alles mee te maken.

Citaat:
Realistisch is dat Canada en Zwitserland zeer toffe landen zijn, en dat de VS in verhouding een lager # moorden met vuurwapens heeft dan Belgie.
U blijft maar in cirkeltjes redeneren met uw aantal moorden. De rest van de misdrijven met vuurwapens laat u buiten beschouwing... U hangt dus een vertekend beeld op.

Citaat:
Dat boort uw non-ideologische argumenten gewoon de grond in
Helemaal niet.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:45   #433
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Wapens creëren alleen maar meer geweld. In een samenleving waar ten minste één miljoen mensen zo paranoïde zijn om achter elke hoek een moslimterrorist te ontwaren, zou het van grote dwaasheid getuigen om wapenbezit vrij te maken, laat staan wapendracht, hetgeen helem�*�*l waanzinnig is. De far west toestanden in Amerika, waar geweld d.m.v. vuurwapens bijna de orde van de dag vormt, bewijzen hoe volsalgen idioot dit voorstel wel is.
Moet ik daaruit besluiten dat de paranoia om achter elke hoek een moslimterrorist (of VB-er) te ontwaren toeneemt naarmate men de wapenwet strenger maakt?
Voor ’95 waren lange wapens LR vrij te koop. Nog langer geleden ook enkelschots pistolen.
Heeft iemand cijfers die de drastische vermindering van misdaad aantonen sinds de wapenwet strenger werd ?
Of zelfs maar een afname van het aantal wapens in België ?
Met andere woorden: waren er toen meer wapens in omloop of is die strengere wapenwet er juist oorzaak van dat sommigen zich een wapen willen aanschaffen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 11:46   #434
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oei, oei, ik ben nen eiwe pee, he. 62 lentes en reeds vanf 1964 sportschutter
eerst in kongo , en dan gewoon in de schietstand

sportschutter in kongo, ...

da moet plezant geweest zijn,
Oud 28 maart 2006, 11:48   #435
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
sportschutter in kongo, ...

da moet plezant geweest zijn,
ja, maar die cibles knalden terug, vond ik nie zuuuuuuuuuuu plezant
Oud 28 maart 2006, 12:29   #436
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Graaf argument jong.

Het typeert jouw techniek van discussiëren dat je een argument niet van een ironische opmerking kan onderscheiden.

Want wat ik schrijf in post 397 daar heb je overgekeken ?

Laatst gewijzigd door Morduk : 28 maart 2006 om 12:30.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 12:53   #437
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone Bekijk bericht
Ja idd, DIEVEN zullen zich vooral aan de wet houden
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 13:00   #438
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone Bekijk bericht
Boeven raken altijd aan wapens. Of denk je dat die overvallen plegen met een op hun naam braafjes geregistreerd wapen ? De bijklussende flik of zo ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 13:33   #439
eno2
Banneling

Standaard

Domme poll.
Ik heb altijd een mes bij, ommijn boterhammen te smeren op mijn wandelingen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:14   #440
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Overigens ben ik niet a priori tegen particulier wapenbezit. Er zijn omstandigheden in te denken dat de overheid haar burgers niet kan beschermen, even goed als omstandigheden waarin de burgers zich moeten beschermen tegen een overheid.

Maar dan één belangrijke voorwaarde: iedere overtreding van de wettelijke beperkingen van dit recht ten gevolge waarvan iemand het leven laat, komt op een minimum effectieve gevangenisstraf van 5 jaren te staan met een forse schadevergoeding.
En desnoods werkt hij die schadevergoeding maar bijeen tijdens zijn gevangenisstraf.
En desnoods blijft hij maar binnen totdat de schuld afbetaald is.

Als was het maar omdat rechtbanken in dit land soms menen dat met een Kalasjnikov schieten op een politiecombi enkel 'ter afschrikking' gebeurt. Nu nog wachten dat iemand je lijf vol kogels jaagt 'ter afschrikking'.
Ok, deal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be