Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2006, 14:50   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is een mening die ik met jou deel. Teveel forumdeelnemers trachten België voor te stellen als een dictatuur. België is een liberale democratie met een vrije pers en een vrije oppositie. Bovendien gaat het om een federaal systeem dat de macht verdeelt over verschillende niveaus en zo machtsmisbruik tegengaat enzovoort.
Bwah, het kan altijd beter, een bepaald centrum zou afgeschaft moeten worden en een bepaalde wet nietig verklaard, net zoals het schrappen van een aantal woorden uit het wetboek, maar inderdaad: we hebben een sociaal-democratische democratie met liberale grondslagen.
Oud 29 maart 2006, 14:52   #22
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb dat niet gezegd, maar Armadel. Als je dus iets moet hebben, moet je bij hem zijn.
Dat is natuurlijk een beetje flauw. Als jij twee citaten onder elkaar plaatst zonder commentaar dan heb jij daar ook een bedoeling mee.

Voor de rest vind ik dat er op dit forum niet zoveel gescholden wordt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 14:54   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een mening die ik met jou deel. Teveel forumdeelnemers trachten België voor te stellen als een dictatuur. België is een liberale democratie met een vrije pers en een vrije oppositie. Bovendien gaat het om een federaal systeem dat de macht verdeelt over verschillende niveaus en zo machtsmisbruik tegengaat enzovoort.
Uw stelling wordt glansrijk onderuitgehaald door prof. Wilfried Dewachter (KUL) in zijn boek 'De mythe van de parlementaire democratie. Een Belgische analyse'
Oud 29 maart 2006, 14:54   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een beetje flauw. Als jij twee citaten onder elkaar plaatst zonder commentaar dan heb jij daar ook een bedoeling mee.
Het was een reactie van Armadel op een gedrag, ik heb ze gepost.
Oud 29 maart 2006, 15:10   #25
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 15:22   #26
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

@Manuel*

Geachte,

Een janet is een homosexueel.
Dat beschouw ik niet als schelden.
Wie zich daardoor uitgescholden voelt, is een homofoob, en die vliegen van het forum, zodra ze aanzetten tot geweld of discriminatie op basis van sexuele voorkeur.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 16:33   #27
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Knuffeltrut is anders een schoon woord...
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 16:42   #28
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
@Manuel*

Geachte,

Wie zich daardoor uitgescholden voelt, is een homofoob, en die vliegen van het forum, zodra ze aanzetten tot geweld of discriminatie op basis van sexuele voorkeur.

Peter Johan
Dikke zever, Peter Johan. "Janet" is in geen geval een synoniem voor homoseksueel. Het is wel degelijk een scheldwoord. En wie zich daardoor uitgescholden voelt, is allerminst homofoob. Ik voel me er bijvoorbeeld wèl door uitgescholden, terwijl ik hier al in een drietal topics de verdediging van homoseksuelen ter harte nam. U kletst dus gewoon uit uw nek.

Affijn. Ik spreek voortaan iedereen die me niet zint aan als "janet". We zullen dan eens kijken hoeveel klachten u binnen de kortste keren zal binnenkrijgen...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 16:58   #29
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Manuel*

Geachte,

Peter Johan
Uiteraard staat het de moderatie vrij om te kiezen wat geknipt wordt en wat niet, het is tenslotte jullie forum. En uiteraard is homo op zich geen scheldwoord. Maar dat wil niet zeggen dat mensen het niet als dusdanig gebruiken. Daarnaast is het zo dat janet en homo zeker niet dezelfde connotatie hebben. Mocht ik iedere homo die ik tegenkom janet noemen, zou ik ook heel wat kwade blikken krijgen, denk ik.

Trouwens: een vetzak is slechts een dik iemand, een debiel is slechts iemand met beperkte verstandelijke vermogens, enz. Toch kan ik me inbeelden dat mensen zich beledigd voelen als ze zo genoemd worden.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 17:05   #30
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Dikke zever, Peter Johan. "Janet" is in geen geval een synoniem voor homoseksueel.
Geachte,

Als "Janet" volgens u geen synoniem is voor homoseksueel, dan had ik graag van u vernomen, wat het wil zeggen.

Citaat:
Het is wel degelijk een scheldwoord.
Misschien was "Janet" weldegelijk een scheldwoord in de tijd toen homoseksualiteit nog aanzien werd als iets negatiefs. De huidige evolutie in de wetgeving toont dat dit stadium stilaan tot het verleden behoort. Bovendien verordent de anti-discriminatie-wetgeving dat seksuele voorkeur geen objectief verantwoordbaar criterium is om iemand ongelijk te behandelen. U kan zich dus niet gekwetst of benadeeld voelen, daar eventuele homoseksualiteit u geen wettelijk nadeel kan en mag opleveren.

Citaat:
En wie zich daardoor uitgescholden voelt, is allerminst homofoob. Ik voel me er bijvoorbeeld wèl door uitgescholden, terwijl ik hier al in een drietal topics de verdediging van homoseksuelen ter harte nam.
Als uzelf werkelijk geen negatieve connotaties aan 'homoseksueel' of een synoniem ervan verbindt, dan kan u gewoonweg niet beledigd zijn wanneer iemand u aldus betiteld.
Conclusie: uw mag zich verongelijkt voelen, zolang u niet oproept tot geweld of discriminatie jegens mensen op basis van hun seksuele voorkeur. Ikzelf zie geen reden om in te gaan op uw verzoek tot schrapping.
Citaat:
U kletst dus gewoon uit uw nek.
Een minder fraaie persoonlijke opmerking, maar dat mag ten aanzien van mijn niet zo lichtgeraakte persoon.

Citaat:
Affijn. Ik spreek voortaan iedereen die me niet zint aan als "janet". We zullen dan eens kijken hoeveel klachten u binnen de kortste keren zal binnenkrijgen...
Mijn antwoorden op die klachten zijn klaar: ik hoef ze maar te kopiëren uit deze tekst.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 18:22   #31
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geachte,

Als "Janet" volgens u geen synoniem is voor homoseksueel, dan had ik graag van u vernomen, wat het wil zeggen.
Het is een woord dat gebruikt wordt om zich denigrerend uit te laten over homoseksuelen. Het wordt voornamelijk gebruikt om iemand als een verwijfde man aan te duiden.

Citaat:
Misschien was "Janet" weldegelijk een scheldwoord in de tijd toen homoseksualiteit nog aanzien werd als iets negatiefs. De huidige evolutie in de wetgeving toont dat dit stadium stilaan tot het verleden behoort.
Hallo? Kijkt u soms wel eens rond op dit forum? Heeft u de topics waar het over homoseksualiteit gaat eigenlijk ooit wel eens bezocht? Er gaapt nog een enorme kloof tussen theorie en praktijk, mijn beste.

Citaat:
Bovendien verordent de anti-discriminatie-wetgeving dat seksuele voorkeur geen objectief verantwoordbaar criterium is om iemand ongelijk te behandelen. U kan zich dus niet gekwetst of benadeeld voelen, daar eventuele homoseksualiteit u geen wettelijk nadeel kan en mag opleveren.
Heb ik me beklaagd over een "ongelijke behandeling"? Waarom begint u hier nu te leuteren over de anti-discriminatiewetgeving? Ik heb me beklaagd over een scheldpartij.

Citaat:
Als uzelf werkelijk geen negatieve connotaties aan 'homoseksueel' of een synoniem ervan verbindt, dan kan u gewoonweg niet beledigd zijn wanneer iemand u aldus betiteld.
Nogmaals: "janet" IS geen synoniem van "homoseksueel". Het is een beledigende term, ongeacht of degene tegenover wie hij gebruikt wordt al dan niet homoseksueel is. Ik verbind dus geen negatieve connotaties aan homoseksualiteit, maar wel aan het gebruik van deze denigrerende term.

Oud 29 maart 2006, 18:55   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens: een vetzak is slechts een dik iemand, een debiel is slechts iemand met beperkte verstandelijke vermogens, enz. Toch kan ik me inbeelden dat mensen zich beledigd voelen als ze zo genoemd worden.
Je bedoelt dat een jeanet dan nog een jeanet mag zijn, een jeanet genoemd worden wordt toch aangevoeld als een belediging?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:06   #33
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat een jeanet dan nog een jeanet mag zijn, een jeanet genoemd worden wordt toch aangevoeld als een belediging?
Precies.

Oud 29 maart 2006, 19:15   #34
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik bedoel dat het een belediging kan zijn. Want de bedoeling waarmee iets gezegd wordt, is soms belangrijker dan de (letterlijke) betekenis van wat er gezegd wordt.

Het woord "janet" heeft in sommige gevallen een negatieve connotatie. Mensen gebruiken het in zulke gevallen niet louter om iemand te omschrijven als homoseksueel, maar om aan te geven dat ze die persoon (en homoseksuelen in het algemeen) als minderwaardig of weerzinwekkend of ... beschouwen.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:18   #35
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uw stelling wordt glansrijk onderuitgehaald door prof. Wilfried Dewachter (KUL) in zijn boek 'De mythe van de parlementaire democratie. Een Belgische analyse'
Neen, neen, in dat boek stelt Dewachter het democratisch gehalte van de liberale parlementaire democratie überhaupt in vraag. Deze direct-democratische kritiek van de liberale democratie is een zeer oude kritiek, die men onder andere ook in het Marxisme aantreft. In het Marxisme gebruikt men gewoon i.p.v. de termen "liberale democratie" en "parlementaire democratie" de term "burgerlijke democratie".

En ja, waarschijnlijk heeft Dewachter gelijk. De "liberale democratie" is eigenlijk geen democratie. Het is een representatief stelsel, "le gouvernement représentatif" zegt Bernard Manin. De liberalen hebben bewust het representatief stelsel ingevoerd, omdat ze vreesden dat de directe democratie vrijheidsberovend zou zijn, en bovendien te egalitaristisch wat bezit betreft.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:19   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een woord dat gebruikt wordt om zich denigrerend uit te laten over homoseksuelen.

En jij laat je hier denigrerend uit over mentaal gehandicapten.

Oorspronkelijk bericht door Manuel*

Nee, achterlijke snul

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 maart 2006 om 19:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:23   #37
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En jij laat je hier denigrerend uit over mentaal gehandicapten.

Oorspronkelijk bericht door Manuel*

Nee, achterlijke snul

Wilt u eerlijkheidshalve ook de berichten citeren die daaraan vooraf gaan, of is eerlijkheid wat teveel gevraagd voor u?

Oud 29 maart 2006, 19:31   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wilt u eerlijkheidshalve ook de berichten citeren die daaraan vooraf gaan, of is eerlijkheid wat teveel gevraagd voor u?
Dat verandert niets aan het feit dat jij je denigrerend uitlaat over mentaal gehandicapten.

Het verhaal van de balk en splinter....
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:31   #39
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik wou zeggen is het volgende. Eens er scheldwoorden vallen, zal het moeilijk worden om bij het onderwerp te blijven. De discussie zal persoonlijk worden, tot grote ergernis van "neutrale" disscussiepartners.
In mondelinge discussie kan je verwachten dat in het heetst van de strijd er verkeerde woorden gebruikt worden die op het eigenste moment beledigend of heel storend kunnen zijn.

Bij geschreven discussies kan je verwachten dat hetgeen je schrijft dat je daar iets langer over kan nadenken of dat het niet beledigend of heel storend zal overkomen.

IK denk dat alles afhangt hoe je zelf op scheldwoorden of beledigingen reageert, negeren is dan voor mij het beste, dit forum is voor mij maar wat tijdvulling, ik ben niet verplicht van te reageren.

Laatst gewijzigd door alberto : 29 maart 2006 om 19:32.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:41   #40
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat verandert niets aan het feit dat jij je denigrerend uitlaat over mentaal gehandicapten.

Het verhaal van de balk en splinter....
Aangezien eerlijkheid klaarblijkelijk een te zware opgave is voor Daiwa, plaats ik voor de volledigheid zelf het COMPLETE bericht, samen met wat er aan voorafging...

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Onnozelaar: ze zijn dus gereglementeerd maar ZEER EXPLECIET NIET VERBODEN.
Nee, achterlijke snul: een verbod is een verbod, ook al is het in dit geval alleen voor 16-jarigen.

(gaan we in crescendo verder met het schelden en beledigen, want zoals u ziet kan ik dat net zo goed als u, of gaat u uw toon matigen en praten we zoals het volwassen mensen betaamt?)

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be