Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2006, 13:55   #961
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De Walen mogen stemmen voor wie ze willen, en er de gevolgen van dragen, maar in Vlaanderen hebben wij alleen het voor het zeggen.
en een Vlaamse regering zorgt uiteraard eerst voor de Vlamingen, zoals bv de Chinese regering ook eerst voor de Chinezen zorgt. En laat ons niet vergeten dat in China een communistische regering aan de macht is.

Al dat gelul over 'extreem-rechts' raakt kant nog wal.
Vandaag scheidt u België, morgen scheidt u provincies en overmorgen steden omdat het uw eigen belang schaadt.
Gans uw Vlaams gevoel is gebaseerd op eigen centen en eigen rechten .... raak niet aan mijn eigen portemonnee of mijn persoonlijke vrijheid.
En dan maar spreken over veiligheid als prioriteit. Hoe gaat u dat doen ?
Gaat u de Pieten controleren om hun grootste stuk uit te delen aan de Prossen ?
Ze zullen het niet graag hebben ......
U lijkt wel de door u zo verfoeide paarse regering op uzelf........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 maart 2006 om 14:10.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 14:15   #962
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Vandaag scheidt u België, morgen scheidt u provincies en overmorgen steden omdat het uw eigen belang schaadt.
Gans uw Vlaams gevoel is gebaseerd op eigen centen en eigen rechten .... raak niet aan mijn eigen portemonnee of mijn persoonlijke vrijheid.
Kijk eens aan, hoe relatief dat allemaal is: onze franstalige broeders hebben het Koninkrijk der Nederlanden gescheiden voor hun eigen belang, en u zelf, beste Laby, bent meer dan waarschijnlijk geen voorstander van de hereniging van ons vaderland "omwille van uw eigen belang". Dus niet komen zeuren als het separatische staatje nu verder gescheiden wordt om later terug herenigd te worden , daar kunnen we echt geen medelijden mee hebben hoor.

Laatst gewijzigd door Egidius : 30 maart 2006 om 14:18.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 14:21   #963
Egidius

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit hoe een partij als het Vlaams Belang die de grootste Pieten in huis heeft tegemoet zal komen aan de noden en behoeften van de eigen Vlaamse Pros ? Dat is mij nog steeds een raadsel ........
Woont u in een kiesomschrijving die behoort tot het Vlaams of het Brussels gewest? Zo ja, stel de vraag dan aan de VB-kandidaten als ze langskomen. Zo niet hoeft u zich hier niet over te bekommeren: het zijn dan uw zaken niet.
Oud 30 maart 2006, 14:23   #964
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Kijk eens aan, hoe relatief dat allemaal is: onze franstalige broeders hebben het Koninkrijk der Nederlanden gescheiden voor hun eigen belang, en u zelf, beste Laby, bent meer dan waarschijnlijk geen voorstander van de hereniging van ons vaderland "omwille van uw eigen belang". Dus niet komen zeuren als het separatische staatje nu verder gescheiden wordt, om later terug herenigd te worden.
Ik ben inderdaad gewonnen voor een op termijn universele vereniging in plaats van een verdere regionale versplintering.
U bent echter niet zeer logisch want met een hereniging met Nederland verwisselt u het ene koninkrijk voor het andere.
Of wilt u misschien van Nederland ook een republiek maken ?
Raak niet aan het koningshuis van de Nederlanders !

Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 maart 2006 om 14:27.
Oud 30 maart 2006, 14:26   #965
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Woont u in een kiesomschrijving die behoort tot het Vlaams of het Brussels gewest? Zo ja, stel de vraag dan aan de VB-kandidaten als ze langskomen. Zo niet hoeft u zich hier niet over te bekommeren: het zijn dan uw zaken niet.
Als kiezer zijn dat wel mijn zaken.......

Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 maart 2006 om 14:28.
Oud 30 maart 2006, 14:27   #966
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad gewonnen voor een op termijn universele vereniging in plaats van een verdere regionale versplintering.
Voorstander van een sterke Benelux dus, en van een voor de hand liggende Confederatie der Nederlanden?

Citaat:
U bent echter niet zeer logisch want met een hereniging met Nederland verwisselt u het ene koninkrijk voor het andere.
Of wilt u misschien van Nederland ook een republiek maken ?
Waarom zou ik dan niet logisch zijn?

Koning of republiek, je m'en fous hoor.
Oud 30 maart 2006, 14:28   #967
Egidius

Standaard

Citaat:
Als kiezer zijn dat wel mijn zaken.......
Alleen als u in een kiesomschrijving woont waar het Belang opkomt. Zoniet: hou u bezig met de partijen die in uw omschrijving opkomen en de gangsterpraktijken van sommigen.
Oud 30 maart 2006, 15:04   #968
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen als u in een kiesomschrijving woont waar het Belang opkomt. Zoniet: hou u bezig met de partijen die in uw omschrijving opkomen en de gangsterpraktijken van sommigen.
Het Belang komt op in België, dat is voor mij al voldoende om nieuwsgierig te zijn naar de uitvoerbaarheid van hun programma.
Oud 30 maart 2006, 15:07   #969
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voorstander van een sterke Benelux dus, en van een voor de hand liggende Confederatie der Nederlanden?

Waarom zou ik dan niet logisch zijn?

Koning of republiek, je m'en fous hoor.
Een welvarend België in een welvarend Benelux in een welvarend Europa in een welvarende wereld, meer moet dat ook niet zijn voor mij ........
Oud 30 maart 2006, 15:40   #970
Egidius

Standaard

Citaat:
Het Belang komt op in België,
Met dat soort logica kan je ook stellen dat het Belang opkomt in Europa en in de Kosmos. Toch moeten de Marsmannetjes zich niet moeien met de stemkeuze van de Vlaming.
Oud 30 maart 2006, 15:55   #971
luc broes

Standaard

[quote=labyrinth;1603698]
Citaat:

Alleen dwazen evolueren niet in hun denken.

Ik heb steeds gezegd dat gans België zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Dat Vlamingen en Walen moeten samenwerken om Wallonië uit het dal te halen. Een mooi voorbeeld voor Europa en voor de wereld........
De partner een stamp geven is niet voldoende, dat kweekt frustraties, frustraties kweken haat, haat kweekt geweld.
Wij geven die partner geen stamp maar wel 11 miljard per jaar. En die partner zegt dat we moeten solidair zijn en blijven betalen. Daarbij willen onze frankofonen graag een stuk van Vlaams brabant, want Nederlands is zo een moeilijke taal dat het voor hen echt niet te leren is. En in een Nederlandstalige omgeving kunnen ze echt niet overleven. Dus alles bij Brussel en alles in het Frans. En in ruil moeten wij blijven betalen.
Daardoor ontstaan er frustraties, haat en geweld.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 16:55   #972
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Egidius;1603935]
Citaat:
Met dat soort logica kan je ook stellen dat het Belang opkomt in Europa en in de Kosmos.
Daar zeg je iets.
Het zou wel eens kunnen .........

Citaat:
Toch moeten de Marsmannetjes zich niet moeien met de stemkeuze van de Vlaming
De Vlamingen doen niet anders dan zich met de stemkeuze van de Walen bemoeien..... Waarom zouden de Belgen dat dan in Vlaanderen niet mogen doen ? Antwoord : omdat ze van tijd tot tijd de Achillesspees raken ?
Oud 30 maart 2006, 17:27   #973
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=luc broes;1603965]
Citaat:
Wij geven die partner geen stamp maar wel 11 miljard per jaar. En die partner zegt dat we moeten solidair zijn en blijven betalen. Daarbij willen onze frankofonen graag een stuk van Vlaams brabant, want Nederlands is zo een moeilijke taal dat het voor hen echt niet te leren is. En in een Nederlandstalige omgeving kunnen ze echt niet overleven. Dus alles bij Brussel en alles in het Frans. En in ruil moeten wij blijven betalen.
Daardoor ontstaan er frustraties, haat en geweld.
Dat weet ik, daarom praat ik ook met u Nederlands. Bepaalde eisen zijn inderdaad gerechtvaardigd zoals een beter bestuur van Wallonië in ruil voor uw financiële inspanningen. U zou echter ook rekening moeten houden met het feit dat Wallonië economisch gezien niet dezelfde troeven heeft als Vlaanderen. In elk land zijn er regio's die minder presteren dan anderen. Er zijn ook grenzen aan het straffen van de minder goede leerling. Het is beter hem te doen inzien dat bij een verhoogde inzet iedereen gebaat is.
Uw eigen land vernietigen en uw eigen hoofdstad te grabbel gooien is echter onaanvaardbaar.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 maart 2006 om 17:30.
Oud 30 maart 2006, 17:52   #974
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=labyrinth;1604087]
Citaat:

Dat weet ik, daarom praat ik ook met u Nederlands. Bepaalde eisen zijn inderdaad gerechtvaardigd zoals een beter bestuur van Wallonië in ruil voor uw financiële inspanningen. U zou echter ook rekening moeten houden met het feit dat Wallonië economisch gezien niet dezelfde troeven heeft als Vlaanderen. In elk land zijn er regio's die minder presteren dan anderen. Er zijn ook grenzen aan het straffen van de minder goede leerling. Het is beter hem te doen inzien dat bij een verhoogde inzet iedereen gebaat is.
Uw eigen land vernietigen en uw eigen hoofdstad te grabbel gooien is echter onaanvaardbaar.
Als je praatte over een beter bestuur in heel Belgie zou ik je kunnen volgen. Dat is er echter niet. Vandaar dat de weerstand tegen Belgie zo groot is. Als je, net als ik, 45 minuten geleden naar het nieuws op de radio had geluisterd, had je een kijvend marktwijf gehoord dat triomfantelijk schreeuwde dat ze twaalf miljoen hele Euro's van de petroleumindustrie had 'gekregen'. Welk een waanzin. Wat een farce. En DAT zijn nu het type lui dat Belgie bestuurt? Zoals een commentator in HLN van heden beschreef: Laten de topmanagers en politici een deel van hun vergoedingen inleveren en we komen fluitend aan dat bedrag.
Jou probleem zit niet in Vlaanderen. Het zit vervat in het hele verrotte politieke systeem in Belgie.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 18:00   #975
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Foreigner;1604135]
Citaat:

Als je praatte over een beter bestuur in heel Belgie zou ik je kunnen volgen. Dat is er echter niet. Vandaar dat de weerstand tegen Belgie zo groot is. Als je, net als ik, 45 minuten geleden naar het nieuws op de radio had geluisterd, had je een kijvend marktwijf gehoord dat triomfantelijk schreeuwde dat ze twaalf miljoen hele Euro's van de petroleumindustrie had 'gekregen'. Welk een waanzin. Wat een farce. En DAT zijn nu het type lui dat Belgie bestuurt? Zoals een commentator in HLN van heden beschreef: Laten de topmanagers en politici een deel van hun vergoedingen inleveren en we komen fluitend aan dat bedrag.
Jou probleem zit niet in Vlaanderen. Het zit vervat in het hele verrotte politieke systeem in Belgie.
Het zit vervat in het feit dat iedereen tegen iedereen is. De politieke partijen tegen elkaar, de media tegen de politiek, en de burger tegen alles. Niemand brengt een samenwerkend samenhangend geheel........ Het ontbreekt jawel aan 'teamspirit', een gemeenschappelijk doel. De maatschappij is nu zo individueel verziekt dat het roer best wat bijgestuurd mag worden.
Oud 30 maart 2006, 18:57   #976
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

amen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 19:01   #977
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=labyrinth;1604143]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht

Het zit vervat in het feit dat iedereen tegen iedereen is.
Vooral Walen tegen Vlamingen, zodat die van de weeromstuit reageren zoals ze nu doen.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2006, 19:08   #978
luc broes

Standaard

[quote=labyrinth;1604087]
Citaat:

Fantastisch dat je met ons Nederlands wil praten!
Vlaanderen vernietigt dit land niet, Vlaanderen houdt het in stand door bv meer dan 80% van de uitvoer. Wij hebben Brussel niet te grabbel gegooid, maar wel de regeringen die te veel vreemdelingen hebben toegelaten bijna zonder voorwaarden.
Voor de rest ben je hier al maandenlang aan het demonstreren dat er met Belgen van jou slag helemaal niet te praten valt.
Oud 30 maart 2006, 19:09   #979
luc broes

Standaard

;;;

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 maart 2006 om 19:15.
Oud 30 maart 2006, 19:15   #980
luc broes

Standaard

;;;

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 maart 2006 om 19:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be