Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 09:59   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaams-nationalist en ik wil ook respect voor mijn taal en cultuur, maar daarom ga ik nog niet rondlopen met pamfletten waarop staat: "Waalse ratten, rol uw matten".
Je veralgemeent de uitspattingen van enkelen tot de hele groep.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:29   #62
Schavuit
Partijlid

Standaard

onderhandelen over separatisme?? die denkt dat we daarvoor gaan onderhandelen!! een mars op brussel, hup revolutie
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:30   #63
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
een mars op brussel, hup revolutie
Leg eens uit hoe ge daarmee tot onafhankeljkheid zou kunnen komen, wilt ge?
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:41   #64
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius Bekijk bericht
Da's toch logisch? Hup, met z'n allen het maquis in en de Belgische bezetting verslaan... Je hebt je katsjoe botten toch al klaar staan?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 10:57   #65
SpaceRunner
Burger

SpaceRunner's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Da's toch logisch? Hup, met z'n allen het maquis in en de Belgische bezetting verslaan... Je hebt je katsjoe botten toch al klaar staan?
Waarom moet het toch altijd zo geweldadig zijn en dat er (naar mijn mening) betere manieren zijn om zulke zaken op te lossen.

Begin maar eerst eens even af te vragen of een land hebben een specifieke vereiste is om van een volk te kunnen spreken (--> nomaden bvb.). De Koerden hebben geen land maar willen het wel; de Palestijnen hadden een land, verloren het en nu ziet het er naar uit dat ze opnieuw een land krijgen; i.v.m. de Basken (sommige toch) hetzelfde.

Hebben elk van die volkeren hun identiteit verloren omdat ze niet meer over een eigen stuk land beschikten? Ik twijfel toch een beetje wat dat betreft. Wat wel correct is, is dat elk volk streeft naar een eigen stuk land om z'n eigen regels te kunnen ontplooien maar of dat absoluut noodzakelijk is en vooral of dat met geweld moet, ik denk van niet.

Vooral de huidige stand van zaken wat betreft de economische situatie en technologie moet het toch anders opgelost kunnen worden.
SpaceRunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:01   #66
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpaceRunner Bekijk bericht
Waarom moet het toch altijd zo geweldadig zijn en dat er (naar mijn mening) betere manieren zijn om zulke zaken op te lossen.
Bemerk de verhoogde mate van humor in Ossaert's bericht.

Citaat:
Begin maar eerst eens even af te vragen of een land hebben een specifieke vereiste is om van een volk te kunnen spreken (--> nomaden bvb.). De Koerden hebben geen land maar willen het wel; de Palestijnen hadden een land, verloren het en nu ziet het er naar uit dat ze opnieuw een land krijgen; i.v.m. de Basken (sommige toch) hetzelfde.

Hebben elk van die volkeren hun identiteit verloren omdat ze niet meer over een eigen stuk land beschikten? Ik twijfel toch een beetje wat dat betreft. Wat wel correct is, is dat elk volk streeft naar een eigen stuk land om z'n eigen regels te kunnen ontplooien maar of dat absoluut noodzakelijk is en vooral of dat met geweld moet, ik denk van niet.
Het gaat om separatisme, niet om de definiëring of omschrijving van een volk. Het gaat dus over bestuurlijke zaken.

Citaat:
Vooral de huidige stand van zaken wat betreft de economische situatie en technologie moet het toch anders opgelost kunnen worden.
Zoals?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 11:18   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit
een mars op brussel
Als ik reacties zoals die van Schavuit lees, dan wéét ik dat ik als Belgicist nog een tijdje gerust kan zijn.
Betogen en lawaai maken, zijn immers typisch acties van minderheden die ergens aanvoelen dat ze voor hun ideeëngoed geen maatschappelijk draagvlak vinden. En dan spreek ik nog niet eens van een democratisch draagvlak, wat impliceert dat achter hun gedachtengoed een meerderheid zou staan.
U betoogt (lees: bedelt) wij zeggen:" Nope, sorry"
Jullie gaan daarna een pintje drinken, en de dag daarna herhaal ik op mijn favoriete communautaire topic doodgemoedereerd opnieuw de titel: "Goodmorning Belgium"
Oud 31 maart 2006, 11:25   #68
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als ik reacties zoals die van Schavuit lees, dan wéét ik dat ik als Belgicist nog een tijdje gerust kan zijn.
Ik weet dat niet.

Het ineenvallen van België en zijn verachtelijk project om een meerdeheid blijvend te minoriseren, hangt inderdaad niet van de Vlaamsnationalisten af, maar van dat project zelf en van de kwaliteit van zijn promotoren. En precies op dat vlak is er de laatste twee decennia een ware ineenstorting te zien.

Ook jij ziet dat en moet je dan van lieverlee maar wat focussen op de meelijwekkende spartelingen van de NVA. Maar helaas voor jou hebben zij niet de sleutel in handen om het Belgisch regime te laten ineen stuiken.
Oud 31 maart 2006, 11:34   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ineenvallen van België en zijn verachtelijk project om een meerdeheid blijvend te minoriseren, hangt inderdaad niet van de Vlaamsnationalisten af,
Als de ineenstorting al niet afhangt van diegenen die beweren ze te willen...........

Citaat:
maar van dat project zelf en van de kwaliteit van zijn promotoren. En precies op dat vlak is er de laatste twee decennia een ware ineenstorting te zien.
Dat is wishfull thinking,medunkt.

Citaat:
Ook jij ziet dat en moet je dan van lieverlee maar wat focussen op de meelijwekkende spartelingen van de NVA.
De allergevaarlijkste en grootste partij wordt politiek tochbuitenspel gezet. Daar hoef ik me dus slechts terloops om te bekommeren.

Citaat:
Maar helaas voor jou hebben zij niet de sleutel in handen om het Belgisch regime te laten ineen stuiken.
Ik zie weldegelijk 'een sleutel', maar ik zou gek zijn om hem jou en de N-Va'ers te tonen. Die laatsten zullen hem niet eens willen gebruiken, gezien hun dillematische keuze tussen 'the lady or the loot'
Oud 31 maart 2006, 11:37   #70
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat is wishfull thinking,medunkt.
Is het ?
Oud 1 april 2006, 16:53   #71
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Maingain is eigenlijk een verdoken aanhanger van het Rexisme. De man zou zelfs ergens foto's hebben van Degrelle.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 21:05   #72
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Maingain is een clown. Spijtig genoeg is het een clown die partijvoorzitter is...
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 21:18   #73
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
De man zou zelfs ergens foto's hebben van Degrelle.
Die van Koen Dillen en Léon Degrelle?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be