Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 20:02   #61
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
waarom wil je het zo per se weten? Je lijkt misschien meer op de spanish inquisition dan je denkt?
Ah, als mijn dochter bleitend het huis komt binnengelopen zeggende dat ze zonet verkracht werd door de buurman, hoef ik me daar niks van aan te trekken? I don't think so...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 20:04   #62
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het niet over verkracht zijn, ik heb het over dat zij gewillig met iemand de koffer induikt (wat ze op deze leeftijd niet zou doen). Als ze toestemming geeft (dus nogmaals, op LATERE LEEFTIJD ALS ZE GESLACHTSRIJP IS), wat is er dan mis mee?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 20:08   #63
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb het niet over verkracht zijn, ik heb het over dat zij gewillig met iemand de koffer induikt (wat ze op deze leeftijd niet zou doen). Als ze toestemming geeft (dus nogmaals, op LATERE LEEFTIJD ALS ZE GESLACHTSRIJP IS), wat is er dan mis mee?
Leeftijden, Bhairav?

Op welke leeftijd zijn ze "geslachtsrijp"?
Of beter: vanaf welke leeftijd kunnen ze een weloverwogen beslissing nemen? (ge weet wel, zo eentje waarbij ge ze "op hun woord" kunt nemen)

Jouw theorie houdt dus ook in dat je ergens een minimumleeftijd op moet plakken, of begrijp ik dat verkeerd?

Trouwens, het gaat hier wel over "verkracht zijn". Want voor hetzelfde geld had die trut uit het voorbeeld dieje gast nog een serieuze schadevergoeding kunnen laten ophoesten én was ze zelf buiten schot gebleven. Want zo eindigen die spelletjes meestal.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 31 maart 2006 om 20:09.
Oud 31 maart 2006, 20:10   #64
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

zwangerschap louter uitlokken om iemand aan je te binden is inderdaad wel een verachtelijke praktijk

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2006 om 20:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 20:13   #65
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Leeftijden, Bhairav?

Op welke leeftijd zijn ze "geslachtsrijp"?
Of beter: vanaf welke leeftijd kunnen ze een weloverwogen beslissing nemen? (ge weet wel, zo eentje waarbij ge ze "op hun woord" kunt nemen)

Jouw theorie houdt dus ook in dat je ergens een minimumleeftijd op moet plakken, of begrijp ik dat verkeerd?

Trouwens, het gaat hier wel over "verkracht zijn". Want voor hetzelfde geld had die trut uit het voorbeeld dieje gast nog een serieuze schadevergoeding kunnen laten ophoesten én was ze zelf buiten schot gebleven. Want zo eindigen die spelletjes meestal.
Mijn theorie houd JUIST NIET in dat er ergens een leeftijd op te plakken valt.
Begrijp mij nu eens en doe die oogkleppen af.
Oud 31 maart 2006, 20:14   #66
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zwangerschap louter uitlokken om iemand aan je te binden is inderdaad wel een verachtelijke praktijk
Dat werkte misschien vroeger. (veel verpleegsterkes hebben zo hunnen "dokter" gestrikt trouwens) Maar vandaag zegt de jongen in kwestie meestal "salut en de kost"; meiske blijft met de gebakken peren zitten. Times have changed, my friend.

Oud 31 maart 2006, 20:14   #67
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ik vind het grappig. Echt iets voor barakkenwijven.
Oud 31 maart 2006, 20:15   #68
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn theorie houd JUIST NIET in dat er ergens een leeftijd op te plakken valt.
Begrijp mij nu eens en doe die oogkleppen af.
Lees uw vorige post eens na... (LEEFTIJD, zelfs in hoofdletterkes) Of begin ik scheel te zien?

Oud 31 maart 2006, 20:15   #69
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik zou het niet grappig vinden om dan het kind van zo n barakkenwijf te zijn
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 20:17   #70
Bhairav

Standaard

Citaat:
Lees uw vorige post eens na... (LEEFTIJD, zelfs in hoofdletterkes) Of begin ik scheel te zien?
Hola, niet kommaneuken hè.
Iedereen weet, behalve gij natuurlijk, dat ik op dat moment geen getal opplakte.
Oud 31 maart 2006, 20:18   #71
Bhairav

Standaard

Citaat:
ik zou het niet grappig vinden om dan het kind van zo n barakkenwijf te zijn
Ge zou waarschijnlijk te dom zijn om het te beseffen.
Oud 31 maart 2006, 20:20   #72
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hola, niet kommaneuken hè.
Iedereen weet, behalve gij natuurlijk, dat ik op dat moment geen getal opplakte.
Allemaal plezante theoretische blabla, tot het erop aankomt.
Kommaneuken is dan niet meteen de beste taktiek, Bhairav.

Dus zeg mij nu eens duidelijk hoe je zo'n gevallen concreet zou aanpakken? Zonder er een getal op te plakken (hoewel je het wel zou bepalen a.h.v. de leeftijd van het kind in kwestie). Wanneer is het misbruik en wanneer is het geoorloofd. En nu efkes niet rond de pot draaien he. Gij moogt eens rechterke spelen. Motiveer uw vonnis eens in de ene of de andere zin.

Oud 31 maart 2006, 20:23   #73
Bhairav

Standaard

Nogmaals: als beide partijen instemmen, dan is er geen misbruik.
Oud 31 maart 2006, 20:30   #74
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals: als beide partijen instemmen, dan is er geen misbruik.
Ik zal het eens heel concreet maken, want je snapt het duidelijk nog altijd niet.

Stel: jij bent rechter en op een regenachtige maandag worden twee mensen voorgeleid: een meisje van 7 dat volgens het medisch onderzoek duidelijk seksueel "gebruikt" is en ne gast van 28 die door het meisje aangeduid is als zijnde de "dader". Die gast ontkent dat trouwens ook niet. Zoals zoveel meisjes van die leeftijd is ze heel timide en antwoordt ze niet rechtuit op de vraag of ze nu al dan niet "toestemming" gegeven heeft. Ze is duidelijk in de war na wat er gebeurd is. (ik neem aan dat je je dat een beetje kan voorstellen?) Wat ga jij nu beslissen? Is er sprake van misbruik, of moeten we er ons niet druk in maken? En waarom (motivatie is minstens even belangrijk als de uitspraak zelf)? Ik zal, als advocaat van het meisje , een paar experten oproepen die u diets komen maken dat seksueel geëxperimenteer op die leeftijd zware psychische letsels tot gevolg kan hebben, en dat het meisje in kwestie hier meer dan waarschijnlijk niet ongeschonden uit komt.

Aan u, meneer de juge.

Oud 31 maart 2006, 20:37   #75
Bhairav

Standaard

Nogmaals: ik heb het over geslachtsrijpe meisjes.
Oud 31 maart 2006, 20:50   #76
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Vanaf 13-14 jaar dus Desiderius

en trouwens, waarom moet de jongste van de twee een meisje zijn??
Het kan toch ook een 14 jarig jongetje met een vrouw van 30 jaar zijn??
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 20:58   #77
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Waar het gerecht zich toch mee bezig houd?

Ik vermoed dat het hier gaat over een koppel met groot leeftijdsverschil. en waarvan het meisje minderjarig blijkt te zijn.
Ik vermoed dus ook dat het hier niet betreft om gedwongen seks en of verkrachting.
Dat de moeder haar 14 jarige dochter al seks liet hebben is niet zo abnormaal maar het grote leeftijdsverschil zet er toch een vraagteken bij.
Niettemin zijn er al veel 14 jarige meisjes die al eens seks hebben gehad en dit is dus zeker geen uitzondering en dat die moeder dit gebeuren in haar thuis toeliet is feitelijk een goede zaak.
Blijkbaar is het voor het gerecht belangrijker dat jonge tienermeisje verplicht worden om seks buiten hun veilige omgeving te doen en zo meer kans lopen om verkracht te worden. want zeg nu eerlijk, is het niet veiliger voor het meisje in kwestie als ze in haar veilige omgeving seks kan hebben met haar geliefde vriend of deze nu 2 of 10 jaar ouder is.

Maar wat mij het meeste stoort is dat echte verkrachters en pedofielen er met minder vanaf komen dan deze moeder die haar dochter toeliet seks te hebben met haar vriend in een veilige omgeving.

dus het gerecht zou zich beter bezig houden met de echte criminaliteit in plaats van alweer de gewone man te treiteren maar blijkbaar kan justitie enkel de gewone man aanpakken en niet de criminaliteit.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 21:13   #78
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het eens heel concreet maken, want je snapt het duidelijk nog altijd niet.

Stel: jij bent rechter en op een regenachtige maandag worden twee mensen voorgeleid: een meisje van 7 dat volgens het medisch onderzoek duidelijk seksueel "gebruikt" is en ne gast van 28 die door het meisje aangeduid is als zijnde de "dader". Die gast ontkent dat trouwens ook niet. Zoals zoveel meisjes van die leeftijd is ze heel timide en antwoordt ze niet rechtuit op de vraag of ze nu al dan niet "toestemming" gegeven heeft. Ze is duidelijk in de war na wat er gebeurd is. (ik neem aan dat je je dat een beetje kan voorstellen?) Wat ga jij nu beslissen? Is er sprake van misbruik, of moeten we er ons niet druk in maken? En waarom (motivatie is minstens even belangrijk als de uitspraak zelf)? Ik zal, als advocaat van het meisje , een paar experten oproepen die u diets komen maken dat seksueel geëxperimenteer op die leeftijd zware psychische letsels tot gevolg kan hebben, en dat het meisje in kwestie hier meer dan waarschijnlijk niet ongeschonden uit komt.

Aan u, meneer de juge.
een vergelijking maken tussen een 7 jarig meisje en een 14 jarig meisje is onmogelijk dit is zoals appelen met citroenen vergelijken.

De realiteit is dat vele 14 jarige meisje op die leeftijd al hun eerste seksuele betrekkingen hebben en dikwijls is dit met jongens die meerderjarig zijn omdat jongens van hun leeftijd nog te kinderachtig zijn.
Daarbij komt nog eens dat de biologische klok van de menstruaties bij meisje begint rond de leeftijd van 12 jaar en vanaf dan ook vruchtbaar zijn en dus ook bepaalde instinctieve seksuele lusten zal ontwikkelen.

natuurlijk zijn de meeste 14 jarige meisjes in hun koppeke nog niet klaar voor seks ondanks dat hun lichaam dat wel is.
En om eventuele misbruiken te voorkomen is er een wet die verbied om seks te hebben met minderjarigen en aan deze wet is niks verkeerd maar in uitzondelijke gevallen is er ook sprake van liefde en zoals iedereen weet kent liefde geen grenzen op leeftijd en dus kan het voorkomen dat soms een 14 jarig meisje verliefd word op een oudere jongen en andersom.
in deze gevallen is het de rechter die moet laten onderzoeken of er sprake is van liefde of manipulatie en in het geval van liefde vind ik dat seks moet kunnen.
en mogen de ouders hiervoor niet gestraft worden.

Velen onder jullie zeggen dan direct hoe kan een meisje van 14 al ware liefde kennen?
Wat is ware liefde?? niemand kan weten wanneer je ware liefde tegenkomt, scheidingen maken dit zeer duidelijk.
dus ondanks dat het op dat moment aanvoelt als ware liefde kan elke relatie na een paar jaar of vroeger of later doodbloeien.
dus ook volwassenen weten niet wanneer het ware liefde is en toch mogen zij seks hebben en trouwen om een paar jaar later weer te scheiden.
voor een 14 jarig meisje geld hetzelfde en ook voor haar kan dit ware liefde zijn.
en dit mag dus niet gestraft worden maar wanneer er sprake is van manipulatie liggen de feiten natuurlijk anders.

en voor een 7 jarig meisje is dit nog helemaal anders, op deze leeftijd is nog het lichaam nog de gevoelens klaar voor seks.
en dus niet te vergelijken met een 14 jarig meisje
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 21:32   #79
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

beter kan het niet gezegd worden
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 08:01   #80
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik heb het over geslachtsrijpe meisjes.
mentaal ?
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be