Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst?
De islam is een godsdienst 24 52,17%
De islam is geen godsdienst 14 30,43%
Weet het niet 2 4,35%
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet 6 13,04%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2006, 18:37   #181
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum lieve vriend,

bedankt voor je uitleg. misschien kun je me ook nog wat verder helpen met mijn volgende vraag. ik heb helaas niet voldoende kennis van het arabisch om de hadith-collectie van bukhari in die taal te lezen. ik weet dat er in hoofdstuk 62 een hadith staat waarin abu hareira aan de profeet (vzmh) raad vroeg aangezien hij "in zichzelf niet de lust kon vinden om met een vrouw te trouwen", is dat ongeveer wat je bedoelt met je uitleg van het woord '7asour'? de profeet weigerde de drie eerste keren zijn vraag te beantwoorden (ie. hij had eigenlijk geen problemen met de situatie) en de derde keer antwoordde hij "de pen is al opgedroogd wat jouw lot betreft, dus ofwel ga je als eunuch (in de betekenis van niet-mannelijk, niet in de betekenis van gecastreerd) door het leven, ofwel niet." gaat mijn interpretatie van dit hadith nu buiten de perken? graag jouw mening, ik zou die apreciëren.

toch nog een kleine opmerking over het woord 'homo'. het komt niet van het latijnse 'homo', dat inderdaad mens betekent. eigenlijk is het afkomstig van het griekse homos (όμος) dat 'hetzelfde' betekent. het staat in tegenstelling tot heteros (έτερος) dat "verschillend" betekent. homoseksueel betekent dus iemand die sexueel georienteerd is op mensen van hetzelfde geslacht terwijl een heterosexueel zich orienteerd op mensen van het andere geslacht.

assalaam alaikum,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 18:50   #182
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Boven wat dom gescheld komt ons onderontwikkeld braaf hart niet uit. Een groot ego heeft hij blijkbaar wel, maar zo broos als een windei.

Spijtig dat hij telkens weer een thread verstoort met zijn onnozele opmerkingen.

Het is bekend dat de wetenschappers in de islamitische wereld joden, christenen of Perzen waren, ook al waren zij in sommige gevallen pas onderworpen aan de mohammedaanse leer.

Nog een stukje uit: Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606 7.

Na de veroveringen maakten de Arabieren kennis met een groot aantal wetenschappen die zij voordien nooit geoefend hadden, zoals geneeskunde, natuurwetenschap, zoölogie, sterrenkunde, wiskunde, maar ook abstractere wetenschappen zoals filosofie en logica.

p. 280

Zo wordt verteld dat de zoon van kalief Yazîd ibn Mu’âwiya (gest. 683) belangstelling toonde voor Griekse werken over alchimie, en de latere Umayyadische kaliefen lieten voor hun hofbibliotheek vertalingen maken van Griekse en Syrische boeken over geneeskunde.

p. 280

Als vertalers traden Syrische christenen op die door hun opleiding en achtergrond geschikt waren als intermediairs op te treden. Geen van deze vertalingen is bewaard gebleven.

p. 280

Pas rond 800 begon het vertaalwerk op grote schaal. In de bronnen wordt dit begin in verband gebracht met een droom waarin de kalief al-Ma’mûm (gest. 833) kennismaakt met Aristoteles. Deze droom zou voor hem de aanleiding zijn geweest een delegatie naar Byzantium te sturen om te onderhandelen over de verkoop van Griekse manuscripten.

Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. Probeer
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 18:50   #183
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Boven wat dom gescheld komt ons onderontwikkeld braaf hart niet uit. Een groot ego heeft hij blijkbaar wel, maar zo broos als een windei.

Spijtig dat hij telkens weer een thread verstoort met zijn onnozele opmerkingen.

Het is bekend dat de wetenschappers in de islamitische wereld joden, christenen of Perzen waren, ook al waren zij in sommige gevallen pas onderworpen aan de mohammedaanse leer.

Nog een stukje uit: Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606 7.

Na de veroveringen maakten de Arabieren kennis met een groot aantal wetenschappen die zij voordien nooit geoefend hadden, zoals geneeskunde, natuurwetenschap, zoölogie, sterrenkunde, wiskunde, maar ook abstractere wetenschappen zoals filosofie en logica.

p. 280

Zo wordt verteld dat de zoon van kalief Yazîd ibn Mu’âwiya (gest. 683) belangstelling toonde voor Griekse werken over alchimie, en de latere Umayyadische kaliefen lieten voor hun hofbibliotheek vertalingen maken van Griekse en Syrische boeken over geneeskunde.

p. 280

Als vertalers traden Syrische christenen op die door hun opleiding en achtergrond geschikt waren als intermediairs op te treden. Geen van deze vertalingen is bewaard gebleven.

p. 280

Pas rond 800 begon het vertaalwerk op grote schaal. In de bronnen wordt dit begin in verband gebracht met een droom waarin de kalief al-Ma’mûm (gest. 833) kennismaakt met Aristoteles. Deze droom zou voor hem de aanleiding zijn geweest een delegatie naar Byzantium te sturen om te onderhandelen over de verkoop van Griekse manuscripten.

Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken.
Oud 31 maart 2006, 18:50   #184
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:

p. 280

p. 280

p. 280

Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. Probeer ook andere bronnen te raad plegen in het vervolg.

Laatst gewijzigd door Braveheart : 31 maart 2006 om 18:51.
Oud 31 maart 2006, 18:50   #185
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:

p. 280

p. 280

p. 280

Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. Probeer ook
Oud 31 maart 2006, 19:55   #186
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

lieve darwin, als moslim en als homo voel ik me aangevallen door jouw lage opmerking in je laatste post. ik weet dat het niet in de eerste plaats jouw bedoeling was om mij te kwetsen, toch was dat een gevolg van jouw uitspraken. ik ben niet kwaad op je, maar wil je er toch vriendelijk op wijzen dat je woorden pijn kunnen doen. incha'allah kun je zo in de toekomst meer attent zijn op wat je zegt en je boodschap vriendelijker verpakken. incha'allah.

assalaam alaikum,

redwasp
Mijn excuus redwasp, ik wist niet dat jij een moslimpijper was.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 20:14   #187
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Mijn excuus redwasp, ik wist niet dat jij een moslimpijper was.

Menselijk slijk... als er iemand het verdient om te verkommeren in 'het land van zand en palmbomen' ben jij het wel

Laatst gewijzigd door Casca : 31 maart 2006 om 20:19.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 20:25   #188
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Flagrante leugen.
In islamitische landen komt aids het minst voor.
Oh ja?

Laat ons even de cijfers erbij halen :

Aantal AIDS-doden in 2005

1. in West-Europa (je weet wel die vuile vieze onhygiënische ongelovigen) : 12.000

2. in Noord-Afrika en het Midden-Oosten (je weet wel waar die hoge beschaving heerst waar de Europeanen al hun medische kennis vandaan hebben en die meer hygiënisch zijn dan eender welk volk op aarde) : 58.000

bron : http://www.stopaidsnow.nl/cijfers

Laat Beste vriend Braveheart deze harde feiten maar eens verklaren.
Oud 31 maart 2006, 21:10   #189
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikum,

lieve drawin. ik vergeef je je lage opmerkingen aangezien ik je ervan verdenk dat je er een vreemd gevoel voor humor op na houdt en dat het verpakte grappen zijn.

in elk geval liever een janet met stijl dan een hetero zonder gevoel voor humor.

slm,

redwasp
Oud 31 maart 2006, 21:22   #190
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
assalaam alaikum,

lieve drawin. ik vergeef je je lage opmerkingen aangezien ik je ervan verdenk dat je er een vreemd gevoel voor humor op na houdt en dat het verpakte grappen zijn.

in elk geval liever een janet met stijl dan een hetero zonder gevoel voor humor.

slm,

redwasp
Je moet je gevoel voor humor en relativeren afleren redwasp. Een echte islamiet behoort kwaad en boos te reageren en verongelijkt, in plaats van relativerend en met een lach. Je hebt nog veel te leren.
Oud 31 maart 2006, 21:28   #191
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikun,

serieus?

slm

redwasp
Oud 31 maart 2006, 21:32   #192
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... toch nog een kleine opmerking over het woord 'homo'. het komt niet van het latijnse 'homo', dat inderdaad mens betekent. eigenlijk is het afkomstig van het griekse homos (????) dat 'hetzelfde' betekent. het staat in tegenstelling tot heteros (??????) dat "verschillend" betekent. homoseksueel betekent dus iemand die sexueel georienteerd is op mensen van hetzelfde geslacht terwijl een heterosexueel zich orienteerd op mensen van het andere geslacht....
Allez, zeg, 't is toch niet waar zeker?

Of denk je nu echt dat we allen analfebeten zijn?

Ik vrees dat de diacritische tekens op je griekse woordjes niet helemaal correct zijn. Gemakzucht of onkunde? Iedereen heeft even de tijd om een en ander op te zoeken en dan te doen alsof hij/zij dat al heel zijn/haar leven geweten heeft.

Overigens zijn die diactritische tekens een ware nachtmerrie voor wie in de waarheid van de koran gelooft.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 31 maart 2006 om 21:32.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 21:37   #193
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Jij kent blijkbaar geen andere bronnen dan Henk Driesen (redactie). Ik vraag me af hoe jij ooit onderzoeken deed (op school) voor je werkstukken. Probeer ook andere bronnen te raad plegen in het vervolg.
Oh, mijn beste brave hartje, als je nog even op dit forum durft te blijven zal je ras merken dat er nog wel enige andere bronnen zijn. Ik zou zelfs durven stellen dat je weer niet helemaal hebt opgelet wanneer andere bronnen geciteerd werden. Inderdaad heb ik naast dat boekje van Driessen (met een twintigtal wetenschappers die daaraan medewerkten) ook nog Lewis geciteerd, en het Arab Human Development Report, waaraan dozijnen Arabische intellectuelen (ja, die bestaan ook!) hebben meegewerkt.

Het is wel zielig van te moeten vaststellen dat er nooit enige inhoudelijke reactie komt van iemand zoals Braveheart. Hoe zou dat komen???
Oud 31 maart 2006, 21:46   #194
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
... zoals "7asour" veel beter is en zuiniger dan "homo" alhoewel dat het woord onschuldig is en dat het woord homo niet meer betekent dan "man"
Wordt het nu een beetje duidelijk dat het in de mohammedaanse wereld aan kennis ontbreekt?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 31 maart 2006 om 21:46.
Oud 31 maart 2006, 21:54   #195
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Arab Human Development Report (2002)

There are no reliable figures on the production of books, but many indicators suggest a severe shortage of writing; a large share of the market consists of religious books and educational publications that are limited in their creative content.
The figures for translated books are also discouraging. The Arab world translates about 330 books annually, one fifth of the number that Greece translates. The cumulative total of translated books since the Caliph Maa'moun's time (the ninth century) is about 100,000, almost the average that Spain translates in one year (Galal, S., 1999).
Als die mensen nou in de middeleeuwen willen leven, laat ze dan toch in de middeleeuwen leven?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 22:12   #196
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als die mensen nou in de middeleeuwen willen leven, laat ze dan toch in de middeleeuwen leven?
Wel, Flipperd, ik weet niet of je reactie van medeleven getuigt. Zijn wij niet allen één gemeenschap? Dragen wij niet allen verantwoordelijkheid voor onze broeders en zusters? Moeten wij de buurman laten verrekken?
Oud 31 maart 2006, 23:05   #197
Casca
Minister

Standaard

... getuigt met het vlammend zwaard onze cultuur opdringen ten koste van miljoenen burgerlevens dan wel van medeleven?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2006, 23:19   #198
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikum,

>> Ik vrees dat de diacritische tekens op je griekse woordjes niet helemaal
>> correct zijn. Gemakzucht of onkunde?

puur onkunde natuurlijk. ik zou niet weten waar ik de juiste tekens op deze pc vandaan moet toveren.

slm,

redwasp
Oud 1 april 2006, 00:03   #199
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, Flipperd, ik weet niet of je reactie van medeleven getuigt. Zijn wij niet allen één gemeenschap? Dragen wij niet allen verantwoordelijkheid voor onze broeders en zusters? Moeten wij de buurman laten verrekken?
als wij beter weten wat de moslims nodig hebben dan de moslims zelf, waarom is het dan nu zo'n tragedie in Irak?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 10:01   #200
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
als wij beter weten wat de moslims nodig hebben dan de moslims zelf, waarom is het dan nu zo'n tragedie in Irak?
De meeste moslims zijn nog niet klaar voor genezing. Genezing van een mentaal gestoorde is pas mogelijk als die zich bewust wordt van zijn kwaal en geholpen wil worden bij de heling.

De moslims zitten nog in de ontkenningsfase.

Het enige wat wij hier kunnen doen is ex-moslims een schuilplaats aanbieden tegen hun drieste geloofsgenoten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be