Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Is de islam een godsdienst?
De islam is een godsdienst 24 52,17%
De islam is geen godsdienst 14 30,43%
Weet het niet 2 4,35%
De islam is geen godsdienst want god bestaat niet 6 13,04%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2006, 20:42   #261
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Basje ga nou niet de domme spelen. Wat ik wil aantonen is, dat je elke theory kunt bewijzen, maar dat hoeft nog altijd niet de waarheid te zijn.
Snappe vous
Waar had ik het over rassen?
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 20:43   #262
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het is vaak vermoeiend van met mensen te moeten discuteren die wereldvreemd zijn, en/of absoluut willen bewijzen dat ze over geen enkele kennis beschikken.

Overigens bouw je verder op je "straw man" en zou ik graag over de topic verder discuteren.

Toch laat ik me nog even verleiden van hier verder op in te gaan. Ik ben begonnen met te stellen: "Ook al vraag ik me af wat de relevantie van de opmerking is -- je voert hier enkel een "straw man" op -- hieronder een lijstje met enkele landen in beide werelden, samen een niet onaardig gedeelte van de bevolking: [volgt een lijst van 7 belangrijke mohammedaanse en 7 belangrijke Latijns-Amerikaanse landen] ". Het lijstje van zeven mohammedaanse landen en zeven Latijns-Amerikaanse landen bevat inderdaa een niet onaardig gedeelte van de respectieve bevolkingen. Voor Latijns-Amerika ontbreken er ook een hele rits. Indien je zelf iets wil bewijzen kan je misschien ook wat huiswerk maken?

Wat ik hier lees is, blaaablablablabla. Jij bent duidelijk een kat in het nauw. Je begint al rare sprongen te maken joh.

Take it easy and breathe in and out .
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 20:57   #263
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik denk dat de meest moorden uit de laatste deccenia meestal uitgevoerd wordt door de brave blanke man uit de cowboy streken en dat zonder boekske!!!
Het overgrote gedeelte van de doden kunnen toegeschreven worden aan de mohammedaanse terroristen. Zij verzetten zich begrijpelijkerwijze tegen een democratisch bestel dat mogelijk hun totalitaire ideologie zou kunnen bedreigen.
Oud 1 april 2006, 20:59   #264
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Wat ik hier lees is, blaaablablablabla. Jij bent duidelijk een kat in het nauw. Je begint al rare sprongen te maken joh.

Take it easy and breathe in and out .
Het lijkt inderdaad onbegonnen werk van mensen zoals Lincoln en Braveheart die maar één boekje kennen iets zinnigs te laten zeggen.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 1 april 2006 om 20:59.
Oud 1 april 2006, 21:05   #265
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Het overgrote gedeelte van de doden kunnen toegeschreven worden aan de mohammedaanse terroristen. Zij verzetten zich begrijpelijkerwijze tegen een democratisch bestel dat mogelijk hun totalitaire ideologie zou kunnen bedreigen.
Ja ja, leve de yank's.
Oud 2 april 2006, 12:59   #266
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij wilt is de taart helemaal voor je eigen houden en dat noem ik natuurlijk egoism,.
Noem het zoals je wil. Niemand houdt je tegen om zelf een taart te bakken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 13:30   #267
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Noem het zoals je wil. Niemand houdt je tegen om zelf een taart te bakken.
Ik wil taartje hier en taartje ginder.
Oud 2 april 2006, 17:13   #268
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil taartje hier en taartje ginder.
Moest ik in jouw schoenen staan, ik dacht er hetzelfde over.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 19:17   #269
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Het lijkt inderdaad onbegonnen werk van mensen zoals Lincoln en Braveheart die maar één boekje kennen iets zinnigs te laten zeggen.

Ja jongen, waren we allemaal maar net zo slim en helderdenkend als jij. Maar heb tog een beetje geduld met ons.
Oud 2 april 2006, 19:20   #270
Braveheart
Partijlid

Standaard

Trouwens, weet je wat? De islam is geen godsdienst, het is een voetbal vereniging. Hoop dat je nu blij bent en beter kunt slapen.
Oud 2 april 2006, 20:02   #271
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ja jongen, waren we allemaal maar net zo slim en helderdenkend als jij. Maar heb tog een beetje geduld met ons.
Ik heb reeds heel veel geduld geoefend, maar als ik merkte dat het "tog" niets uithaalt, heb ik de moed opgegeven.

Misschien, Braveheart, moet je niet zo slim en helderdenkend zijn als ik maar zou je toch wel iets kennis kunnen vergaren zodat je met gewone mensen zou kunnen meepraten?

P.S.: waar had ik het over rassen?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 2 april 2006 om 20:02.
Oud 2 april 2006, 21:22   #272
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum wa rahmat'ullah,

>> Take it easy and breathe in and out .

dat is inderdaad het beste wat je kunt doen.
adem in en weet dat je inademt, adem uit en weet dat je uitademt.
adem in en voel je adem traag worden, adem uit en voel je lichaam losser worden.
adem in en glimlach, adem uit en voel je sterk.
let op je adem en wees volledig hier en nu aanwezig.
dit is namelijk een schitterend moment.

assalaam alaikum,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 21:45   #273
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum wa rahmat'ullah,

>> Take it easy and breathe in and out .

dat is inderdaad het beste wat je kunt doen.
adem in en weet dat je inademt, adem uit en weet dat je uitademt.
adem in en voel je adem traag worden, adem uit en voel je lichaam losser worden.
adem in en glimlach, adem uit en voel je sterk.
let op je adem en wees volledig hier en nu aanwezig.
dit is namelijk een schitterend moment.

assalaam alaikum,

redwasp
....om daarna je ademhalingsritme in verdwaling krijgt zodang dat je niet meer hoe je ademt, en wie minder geluk heeft kan hij daardoor stikken.
Oud 2 april 2006, 22:50   #274
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
....om daarna je ademhalingsritme in verdwaling krijgt zodang dat je niet meer hoe je ademt, en wie minder geluk heeft kan hij daardoor stikken.
Ewel ik had het tog niet beter kunnen zeggen.
Oud 3 april 2006, 02:39   #275
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

assalaam alaikum,

>> Ewel ik had het tog niet beter kunnen zeggen.

eindelijk verzoening!

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 19:02   #276
Knorretje
Banneling

Standaard

[SIZE=2]Respect voor anderen in moslim-landen?
[/SIZE]
[SIZE=2]Sinds de wereldwijde heisa over de Deense Mohammed-cartoons is het onder vertegenwoordigers van Europese moslims meer dan ooit bon ton op te komen voor ‘respect’: respect voor hun profeet en voor hun religie. De woorden ‘discriminatie’ en ‘racisme’ worden daarbij soms politiek misbruikt, vindt Remi Hauman. Hij belicht enkele ‘gebruiken’ in de islamwereld en trekt daaruit conclusies.

Jihad

In de meeste islamlanden zijn er jihad-aanslagen van radicale bewegingen op onschuldige andersgelovigen: op christenen en boeddhisten in Indonesië, op boeddhisten in Thailand, op hindoes in India en Kasjmir, op joden in Israël, op kopten in Egypte, op Assyriërs in Irak, op christenen in de Filippijnen, Pakistan, Soedan en Nigeria, enzovoort. Al die bewegingen zijn gedreven door dezelfde religieuze ideologie, die ze halen uit islamitische basisteksten als de koran, de soenna – tradities over de profeet – en de sira – biografieën over de profeet. Van dat fenomeen bestaat geen christelijke of andere variant.

Sharia

In Pakistan moet je in strafzaken maar de helft van de boete betalen als een niet-moslim betrokken is. De getuigenis van een niet-moslim is ongeldig, wat hem weerloos maakt in alle geschillen met moslims. In Iran geldt een soortgelijke wetgeving. Dat is geen hedendaags fantasietje van de desbetreffende regimes, maar wel een traditioneel onderdeel van de sharia of islamitische wet. In alle islamlanden, behalve in Turkije, komen allerlei discriminaties voor op niet-moslims wegens de sharia(geïnspireerde)-wetgeving.

Dhimmitude

In bijna alle islamlanden hebben niet-moslims, al dan niet officieus, een vernederend tweederangs statuut. In Turkije bijvoorbeeld mogen autochtone christenen officieel geen kerken bouwen en ondergaan ze zware tegenwerking om ze te mogen herstellen. In Egypte worden ze zelfs tegengewerkt voor het bouwen van een toilet of het herschilderen van een muur. Een regel die teruggaat op het pact van ‘Umar – een overgaveverdrag voor door de jihad veroverde gebieden – uit de zevende eeuw. Een ander voorbeeld is de vervolging van elke vorm van evangelisatie. In Marokko bijvoorbeeld is dat officieel verboden onder artikel 220 van de strafwet. Daardoor is het in de praktijk verboden de bijbel in het Arabisch of Berbers te verspreiden en worden bekeerlingen door de politie opgepakt en opgesloten.

Jodenhaat

In de hele islamwereld bestaat anti-joodse propaganda van religieuze leiders en media die wat dehumanisering betreft niet onderdoet voor Der Stürmer. Typisch islamitisch is het voorstellen van joden – gebaseerd op koranverzen (soera 5:60; 2.65; 7:166) en enkele hadith – als ‘de afstammelingen van apen en varkens’. In Iran werd onlangs de Protocollen van de wijzen van Sion verfilmd en uitgezonden op de staatstelevisie. Holocaustontkenning is gangbaar in Egypte, Jordanië, Syrië, Iran en Saudi-Arabië.

Het is onjuist en opruiend individuele moslims te identificeren met die korte probleembeschrijvingen. We moeten er evenwel zonder complexen over nadenken en er conclusies durven uit trekken.

Geen enkele moslim waar ook ter wereld ondervindt het globale patroon van zware verdrukking en vervolging dat andersgelovigen in islamlanden moeten ondergaan als gevolg van islamitische wetten of tradities. Als er in het Westen dan toch maatschappelijke wrijvingen met moslimpopulaties ontstaan, zijn die nooit christelijk geïnspireerd. Allochtone moslims in het historisch niet-islamitische Westen – het resultaat van dertig jaar (volg)migratie – hebben gelijke burgerrechten als de autochtone bevolking. Iets wat bijna geen enkele historische niet-moslimpopulatie in de islamwereld kan zeggen. Als sommige moslims respect opeisen voor hun religie, moeten we hen wijzen op die grote discrepantie tussen de westerse realiteit en de realiteit in islamitische landen. Het zal hen wat meer bescheidenheid en zin voor proportie bijbrengen.

Moslims hebben als staatsburgers en gelovigen recht op spontaan respect, dus ook voor hun religieuze symbolen. De vraag is evenwel of iets beledigend of alleen kritisch is bedoeld. Kritiek op vele politieke en maatschappelijke problemen in de islamwereld kun je immers niet loskoppelen van de islamitische religie, zowel als rechtssysteem of als doctrine, soms zelfs tot op het voorbeeldgedrag van de profeet. Zo was de cartoon van Mohammed als terrorist alleen een aanklacht op het wereldwijde jihad-geweld en het gewelddadige gedrag tegenover niet-moslims en opponenten. Door in Europa een zinloze showvertoning op te zetten over ‘vrije meningsuiting’ enerzijds en ‘islamofobie’ anderzijds, heeft men nagelaten te praten over wat de cartoon wou aanklagen.

Wie soortgelijke kritiek probeert af te dreigen met culpabiliserende praatjes over ‘gebrek aan respect’, laat staan door anti-blasfemiewetgeving zoals in Engeland, kan evengoed ineens zijn vrouw gesluierd de straat op sturen en stukken sharia incorporeren in ons rechtssysteem. Want waar we nu ‘uit respect’ niet over durven te praten, daar zullen we alleen maar meer problemen mee krijgen.
[/SIZE]
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 18:50   #277
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb reeds heel veel geduld geoefend, maar als ik merkte dat het "tog" niets uithaalt, heb ik de moed opgegeven.

Misschien, Braveheart, moet je niet zo slim en helderdenkend zijn als ik maar zou je toch wel iets kennis kunnen vergaren zodat je met gewone mensen zou kunnen meepraten?

P.S.: waar had ik het over rassen?

Nou als jij je een ''gewoon mens'' noemt, dan wil ik geen gewoon mens zijn.
Oud 4 april 2006, 19:18   #278
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
[SIZE=2]Respect voor anderen in moslim-landen?
[/SIZE]
[SIZE=2]Sinds de wereldwijde heisa over de Deense Mohammed-cartoons is het onder vertegenwoordigers van Europese moslims meer dan ooit bon ton op te komen voor ‘respect’: respect voor hun profeet en voor hun religie. De woorden ‘discriminatie’ en ‘racisme’ worden daarbij soms politiek misbruikt, vindt Remi Hauman. Hij belicht enkele ‘gebruiken’ in de islamwereld en trekt daaruit conclusies.

Jihad

In de meeste islamlanden zijn er jihad-aanslagen van radicale bewegingen op onschuldige andersgelovigen: op christenen en boeddhisten in Indonesië, op boeddhisten in Thailand, op hindoes in India en Kasjmir, op joden in Israël, op kopten in Egypte, op Assyriërs in Irak, op christenen in de Filippijnen, Pakistan, Soedan en Nigeria, enzovoort. Al die bewegingen zijn gedreven door dezelfde religieuze ideologie, die ze halen uit islamitische basisteksten als de koran, de soenna – tradities over de profeet – en de sira – biografieën over de profeet. Van dat fenomeen bestaat geen christelijke of andere variant.

Sharia

In Pakistan moet je in strafzaken maar de helft van de boete betalen als een niet-moslim betrokken is. De getuigenis van een niet-moslim is ongeldig, wat hem weerloos maakt in alle geschillen met moslims. In Iran geldt een soortgelijke wetgeving. Dat is geen hedendaags fantasietje van de desbetreffende regimes, maar wel een traditioneel onderdeel van de sharia of islamitische wet. In alle islamlanden, behalve in Turkije, komen allerlei discriminaties voor op niet-moslims wegens de sharia(geïnspireerde)-wetgeving.

Dhimmitude

In bijna alle islamlanden hebben niet-moslims, al dan niet officieus, een vernederend tweederangs statuut. In Turkije bijvoorbeeld mogen autochtone christenen officieel geen kerken bouwen en ondergaan ze zware tegenwerking om ze te mogen herstellen. In Egypte worden ze zelfs tegengewerkt voor het bouwen van een toilet of het herschilderen van een muur. Een regel die teruggaat op het pact van ‘Umar – een overgaveverdrag voor door de jihad veroverde gebieden – uit de zevende eeuw. Een ander voorbeeld is de vervolging van elke vorm van evangelisatie. In Marokko bijvoorbeeld is dat officieel verboden onder artikel 220 van de strafwet. Daardoor is het in de praktijk verboden de bijbel in het Arabisch of Berbers te verspreiden en worden bekeerlingen door de politie opgepakt en opgesloten.

Jodenhaat

In de hele islamwereld bestaat anti-joodse propaganda van religieuze leiders en media die wat dehumanisering betreft niet onderdoet voor Der Stürmer. Typisch islamitisch is het voorstellen van joden – gebaseerd op koranverzen (soera 5:60; 2.65; 7:166) en enkele hadith – als ‘de afstammelingen van apen en varkens’. In Iran werd onlangs de Protocollen van de wijzen van Sion verfilmd en uitgezonden op de staatstelevisie. Holocaustontkenning is gangbaar in Egypte, Jordanië, Syrië, Iran en Saudi-Arabië.

Het is onjuist en opruiend individuele moslims te identificeren met die korte probleembeschrijvingen. We moeten er evenwel zonder complexen over nadenken en er conclusies durven uit trekken.

Geen enkele moslim waar ook ter wereld ondervindt het globale patroon van zware verdrukking en vervolging dat andersgelovigen in islamlanden moeten ondergaan als gevolg van islamitische wetten of tradities. Als er in het Westen dan toch maatschappelijke wrijvingen met moslimpopulaties ontstaan, zijn die nooit christelijk geïnspireerd. Allochtone moslims in het historisch niet-islamitische Westen – het resultaat van dertig jaar (volg)migratie – hebben gelijke burgerrechten als de autochtone bevolking. Iets wat bijna geen enkele historische niet-moslimpopulatie in de islamwereld kan zeggen. Als sommige moslims respect opeisen voor hun religie, moeten we hen wijzen op die grote discrepantie tussen de westerse realiteit en de realiteit in islamitische landen. Het zal hen wat meer bescheidenheid en zin voor proportie bijbrengen.

Moslims hebben als staatsburgers en gelovigen recht op spontaan respect, dus ook voor hun religieuze symbolen. De vraag is evenwel of iets beledigend of alleen kritisch is bedoeld. Kritiek op vele politieke en maatschappelijke problemen in de islamwereld kun je immers niet loskoppelen van de islamitische religie, zowel als rechtssysteem of als doctrine, soms zelfs tot op het voorbeeldgedrag van de profeet. Zo was de cartoon van Mohammed als terrorist alleen een aanklacht op het wereldwijde jihad-geweld en het gewelddadige gedrag tegenover niet-moslims en opponenten. Door in Europa een zinloze showvertoning op te zetten over ‘vrije meningsuiting’ enerzijds en ‘islamofobie’ anderzijds, heeft men nagelaten te praten over wat de cartoon wou aanklagen.

Wie soortgelijke kritiek probeert af te dreigen met culpabiliserende praatjes over ‘gebrek aan respect’, laat staan door anti-blasfemiewetgeving zoals in Engeland, kan evengoed ineens zijn vrouw gesluierd de straat op sturen en stukken sharia incorporeren in ons rechtssysteem. Want waar we nu ‘uit respect’ niet over durven te praten, daar zullen we alleen maar meer problemen mee krijgen.
[/SIZE]
Waarom zouden de moslims respect kunnen opbrengen voor mensen die het een vies idee vinden om voor zichzelf en hun verworvenheden op te komen?

Zulke mensen kan je toch enkel met op zijn best minachting bejegenen?

Laatst gewijzigd door Darwin : 4 april 2006 om 19:19.
Oud 8 april 2006, 23:02   #279
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Waarom zouden de moslims respect kunnen opbrengen voor mensen die het een vies idee vinden om voor zichzelf en hun verworvenheden op te komen?

Zulke mensen kan je toch enkel met op zijn best minachting bejegenen?
Zo is het. De volgelingen van Mohammed kennen enkel respect voor onbeschaafd geweld.
Oud 8 april 2006, 23:41   #280
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is het. De volgelingen van Mohammed kennen enkel respect voor onbeschaafd geweld.
Ik zou niet zo extreem ver willen gaan. Maar de "oorlog" tegen de islam kan gewoon ook via de wetgeving gebeuren. Stel de islam buiten de wet en klaar is kees. Islamprobleem in Europa opgelost. Zo simpel is dat. Maar we zijn te laf om zo'n wet in een referendum te laten stemmen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be