Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2006, 15:18   #1081
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Van de inwoonster van een land dat geen mariniers heeft kun je niet verwachten dat ze weet wat dat zijn.
Mariniers zijn overigens het soort mannen dat uitsluitend geweld gebruikt in opdracht van de democratisch verkozen regering van een land. De domme suggestie sloeg overigens nergens op. Zoals dat zo vaak gebeurd in de posts van Labyrinth. Ze hanteert graag niet-inhoudelijke suggesties maar herkent ze niet als die door anderen worden gebruikt. Ze herkent zelfs geen logische en eerlijke motivaties.
Wat is eerlijk Foreigner ? Het uithangbord van uw vlaggenschip is al oneerlijk. Hij heet 100 % onafhankelijk te zijn en dan zijn andersdenkenden welkom. Of dan moet u het hernoemen in 100 % Onafhankelijk Vlaams.
Verder 'strijden' we met dezelfde 'wapens'...... het klavier. En u bent met velen tegen labyrinth en een eeuwige Pelgrim in deze discussie.
Hoe zou zo'n nietig niet-inhoudelijke lid dan de sfeer op uw machtig forum kunnen verpesten ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 15:35.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 15:22   #1082
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Foreigner;1615444]
Citaat:
Mariniers zijn overigens het soort mannen dat uitsluitend geweld gebruikt in opdracht van de democratisch verkozen regering van een land.
Goed, maar meestal niet op aanvraag van het land van de tegenstander.
Ik weet overigens heel goed wat een marinier is....... vierkantig, krachtig gespierd, kortgeschoren, en klaargetraind voor het al dan niet democratische werk.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 15:23.
Oud 3 april 2006, 15:39   #1083
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En waarop baseer je deze beschuldiging?
Op kruisigingen, dwangbuizen, een vuurpeloton......... en voetschimmels, quelle horreur !
Oud 3 april 2006, 16:21   #1084
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het is een waar gebeurd feit dat ik zelf heb meegemaakt. Dat jongetje was zelfs niet een nieuwe Belg hij was gewoon een donkerharige Vlaming, zo diep is de haat al ingeworteld bij sommigen......
Al dat nationalistisch gedoe verpest onze jeugd, dus onze eigen toekomst.
Er zijn ook vele andere feiten die jij blijkbaar niet de moeite vindt. Is de haat bij jou zo diep ingeworteld?
Als het feit dat jij aanhaalt juist is dan keur ik dit beslist af.
Maar ik maak me niet ongerust, de opiniepeiling van vandaag - de stemmenkapioen- bevestigt dat de jeugd massaal VB kiest. Dat is niet uit haat zoals jij het steeds maar voorstelt. De Vlamingen, zoals alle andere volkeren ter wereld willen geen vreemdeling worden in eigen land. En dat is ook een mensenrecht.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:31   #1085
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een waar gebeurd feit dat ik zelf heb meegemaakt. Dat jongetje was zelfs niet een nieuwe Belg hij was gewoon een donkerharige Vlaming, zo diep is de haat al ingeworteld bij sommigen......
Al dat nationalistisch gedoe verpest onze jeugd, dus onze eigen toekomst.
Je beseft toch dat je eigen Belgisch-nationalistisch gedoe voor niets moet onderdoen en de toekomst van de Vlaamse jeugd verpest?

Of denk je dat die jeugd 12 miljard per jaar, jaar na jaar, decennium na decennium, kan blijven ophoesten zonder dat ze eraan kapot gaat?
Oud 3 april 2006, 16:33   #1086
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen, zoals alle andere volkeren ter wereld willen geen vreemdeling worden in eigen land. En dat is ook een mensenrecht.
Niet voor Labyrint en consoorten. Die hebben het alleenrecht op alles wat ze Vlamingen ontzeggen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 16:55   #1087
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=luc broes;1615749]
Citaat:
Er zijn ook vele andere feiten die jij blijkbaar niet de moeite vindt. Is de haat bij jou zo diep ingeworteld?
Het is juist. Dat jongetje had waarschijnlijk het verkeerde type .....
Citaat:
Maar ik maak me niet ongerust, de opiniepeiling van vandaag - de stemmenkapioen- bevestigt dat de jeugd massaal VB kiest.
Ja, de jeugd is beïnvloedbaar en surft veel op internet.

Citaat:
Dat is niet uit haat zoals jij het steeds maar voorstelt. De Vlamingen, zoals alle andere volkeren ter wereld willen geen vreemdeling worden in eigen land. En dat is ook een mensenrecht
Denkt u dat ik dat soms verlang ? Ik denk alleen dat haat en egoïsme opwekken bij de jeugd geen positieve evolutie is. Het zal niet lang duren of ze zullen de solidariteit met de eigen Vlaamse bevolking en vorige generatie ook als een lastpost beschouwen....... Is dat uw oplossing ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 17:12.
Oud 3 april 2006, 17:01   #1088
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Knuppel;1615775]
Citaat:
Je beseft toch dat je eigen Belgisch-nationalistisch gedoe voor niets moet onderdoen en de toekomst van de Vlaamse jeugd verpest?
Ik doe niet aan Belgisch-nationalisme..... ik kijk in alle richtingen, vooral in menselijke richting. En door omstandigheden ben ik Belg geboren en wens dat persoonlijk te blijven.

Citaat:
Of denk je dat die jeugd 12 miljard per jaar, jaar na jaar, decennium na decennium, kan blijven ophoesten zonder dat ze eraan kapot gaat
En de enige oplossing die u hen biedt is dan het 'clash-syndroom' ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 17:10.
Oud 3 april 2006, 17:02   #1089
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet voor Labyrint en consoorten. Die hebben het alleenrecht op alles wat ze Vlamingen ontzeggen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 17:21.
Oud 3 april 2006, 20:21   #1090
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Ja, ik veroordeel hier 25% van de mensen,
maar niet zomaar ...
In duitsland waren ze ook met velen,
en bij de volgende verkiezingen daar waren ze er met een verpletterende meerderheid,
zei het enigsinds "opgelegd"
De meerderheid heeft niet per definitie gelijk ...

En het "niet zo nauw nemen met zich menselijk gedragen" is ook al een verkeerde voorstelling,
ik wijs met de vinger naar diegenen die zich misdragen door een
fascistische partij te steunen,
daar is niks onmenselijks aan.
Het hoogste aantal stemmen dat de NSDAP bij verkiezingen ooit haalde was 37%. De verkiezingen die Hitler aan de macht brachten leverden voor de NSDAP slechts 33,1% op. In wezen verloren ze aanhang. Het was Von Papen die aan Hindenburg voorstelde om Hitler met de NSDAP bij de regering te betrekken door hem Rijkskanselier te maken. Men nam aan dat de overige partijen de NSDAP wel in het gareel konden houden. Afgezien van het gebruikelijke politieke gehakketak en nogmaals een verkiezingsronde om de Centrumpartij erbij te krijgen (Hitlers wens), wat dan ook gebeurde, werd echter tevens het proces van Gleichschaltung in werking gezet. Vanaf toen bemerkte de bevolking dat het hen plotseling beter ging, er economische vooruitgang kwam, het werkeloosheidsprobleem verdween en het bestuur op elk niveau toegankelijker werd. Er is nooit een 'opgelegde' verkiezingsuitslag geweest omdat de machtigingswet, die Hitler tot '45 in het zadel hield, die overbodig maakte.

Je legt, zoals zovelen, een link tussen de NSDAP en het Vlaams belang maar hebt niet het lef om een link te leggen tussen de de vroegere communistische partijen en de PS en SP.a.
Jij meent het recht te hebben om met de vinger te wijzen naar diegenen die een fascistische partij verkiezen. Mag best. En dan kun je anderen niet verbieden te wijzen naar een communistische partij met criminele trekjes. En ik vraag me af welke van die twee laatste eigenschappen de kwalijkste is.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 20:31   #1091
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[quote=labyrinth;1615598]
Citaat:

Goed, maar meestal niet op aanvraag van het land van de tegenstander.
Ik weet overigens heel goed wat een marinier is....... vierkantig, krachtig gespierd, kortgeschoren, en klaargetraind voor het al dan niet democratische werk.
Je bent zelfs die uitnodiging voor het sloependek niet waard.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 21:18   #1092
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het hoogste aantal stemmen dat de NSDAP bij verkiezingen ooit haalde was 37%. De verkiezingen die Hitler aan de macht brachten leverden voor de NSDAP slechts 33,1% op. In wezen verloren ze aanhang. Het was Von Papen die aan Hindenburg voorstelde om Hitler met de NSDAP bij de regering te betrekken door hem Rijkskanselier te maken. Men nam aan dat de overige partijen de NSDAP wel in het gareel konden houden. Afgezien van het gebruikelijke politieke gehakketak en nogmaals een verkiezingsronde om de Centrumpartij erbij te krijgen (Hitlers wens), wat dan ook gebeurde, werd echter tevens het proces van Gleichschaltung in werking gezet. Vanaf toen bemerkte de bevolking dat het hen plotseling beter ging, er economische vooruitgang kwam, het werkeloosheidsprobleem verdween en het bestuur op elk niveau toegankelijker werd. Er is nooit een 'opgelegde' verkiezingsuitslag geweest omdat de machtigingswet, die Hitler tot '45 in het zadel hield, die overbodig maakte.

Je legt, zoals zovelen, een link tussen de NSDAP en het Vlaams belang maar hebt niet het lef om een link te leggen tussen de de vroegere communistische partijen en de PS en SP.a.
Jij meent het recht te hebben om met de vinger te wijzen naar diegenen die een fascistische partij verkiezen. Mag best. En dan kun je anderen niet verbieden te wijzen naar een communistische partij met criminele trekjes. En ik vraag me af welke van die twee laatste eigenschappen de kwalijkste is.
In een dictatuur of een extreem regime zijn er geen winnaars, er zijn alleen verliezers, net zoals in een oorlog Foreigner.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 21:22.
Oud 3 april 2006, 21:19   #1093
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
1)Ja, de jeugd ... surft veel op internet.
2) ... Ik denk alleen dat haat en egoïsme opwekken bij de jeugd geen positieve evolutie is.
3) Het zal niet lang duren of ze zullen de solidariteit met de eigen Vlaamse bevolking en vorige generatie ook als een lastpost beschouwen....... Is dat uw oplossing ?
1) dat is een positieve evolutie. Zo krijgt men alle info en kan dan zelf oordelen
2) Ik denk ook dat haat opwekken verkeerd is, je zou er dan best ook mee ophouden.
3) Wij propageren solidariteit in eerst plaats voor het Eigen Volk, zoals elke andere normale staat.
En daarbij ook solidariteit met echte noden wereldwijd.
Maar geen solidariteit met slecht bestuur en verkwistingen.
Dat is onze oplossing!

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 april 2006 om 21:20.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 21:33   #1094
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=luc broes;1616258]
Citaat:
1) dat is een positieve evolutie. Zo krijgt men alle info en kan dan zelf oordelen
Internet biedt het beste en het slechtste...... Is een tiener in staat het juiste te kiezen ?
Citaat:
3) Wij propageren solidariteit in eerst plaats voor het Eigen Volk, zoals elke andere normale staat.
Uw eigen volk zijn in deze tijd Europeanen en u dient deze niet door het kleine regionale nationalisme te promoten.
Citaat:
En daarbij ook solidariteit met echte noden wereldwijd.
Solidariteit is meer dan een aalmoes.
Citaat:

Maar geen solidariteit met slecht bestuur en verkwistingen.
Dat is onze oplossing
Absoluut, maar daarom moet u nog geen mensen tegen elkaar opzetten.
Ik schrijf hier nog maar pas en mijn schrijven is een rechtstreeks gevolg van hetgeen dat jongetje zei......... dat jongetje wiens papa men al jaren volpropt met scheidingsgedachten tussen mensen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 21:59.
Oud 3 april 2006, 21:48   #1095
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Maar ik maak me niet ongerust, de opiniepeiling van vandaag - de stemmenkapioen- bevestigt dat de jeugd massaal VB kiest. Dat is niet uit haat zoals jij het steeds maar voorstelt. De Vlamingen, zoals alle andere volkeren ter wereld willen geen vreemdeling worden in eigen land. En dat is ook een mensenrecht.
Toch wel heel cynisch mijnheer broes. Vindt u dat zelf ook niet ?
Oud 3 april 2006, 22:33   #1096
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een dictatuur of een extreem regime zijn er geen winnaars, er zijn alleen verliezers, net zoals in een oorlog Foreigner.

Foreigner had het niet over winnaars en verliezers aan zijn antwoord op Pelgrim Forever, maar hierover:

Citaat:
Als je dan toch in andermans plaats reageert, geef dan tenminste antwoord op wat er gezegd werd inplaats van er langsdoor te zeveren.
Oud 3 april 2006, 22:38   #1097
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel heel cynisch mijnheer broes. Vindt u dat zelf ook niet ?
Wat is er cynish, Doolhof?
Dat de Vlamingen, zoals alle andere volkeren ter wereld, geen vreemdeling willen worden in eigen land?

De Franstaligen willen zelfs geen vreemdeling worden in andermans land. Ze palmen andermans land liever in door het te verfransen en daarna op te eisen.
Oud 3 april 2006, 22:45   #1098
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Knuppel;1616441]
Citaat:
Dat de Vlamingen, zoals alle andere volkeren ter wereld, geen vreemdeling willen worden in eigen land?

Lees nog eens goed. Het is cynisch dat iemand die beweert mee te leven met iemands bezorgdheid om een kind die bezorgdheid juist bevestigt in zijn volgende zin.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 22:48.
Oud 3 april 2006, 22:54   #1099
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De Franstaligen willen zelfs geen vreemdeling worden in andermans land. Ze palmen andermans land liever in door het te verfransen en daarna op te eisen.
De Nederlandstaligen en Franstaligen zijn in eigen land tenzij u het eigen land wilt verkleinen tot eigen gewest. Wat is dan de volgende stap, eigen arrondissement ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 3 april 2006 om 22:57.
Oud 3 april 2006, 22:58   #1100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Nederlandstaligen en Franstaligen zijn in eigen land tenzij u het eigen land wilt verkleinen tot eigen gewest.
Maar elk gewest heeft een eigen taal en cultuur, en het volk dat er woont heeft evenveel recht als elk ander volk ter wereld om er niet van vervreemd te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be