Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2006, 18:29   #21
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Geweld gebruiken. Als u niet met woorden begrijpt dat onze taal het Frans is, moeten we misschien zo reageren zodat u het begrijpt. Ik zou het spijtig vinden dat we geweld zouden moeten gebruiken. U ook? Geen probleem : geen geweld maar u accepteert dat onze taal het Frans is en dat we het spreken waar en wanneer we willen.
Geweld gebruiken ? Foei, foei. Tja, dat ligt niet in onze pacifistische Vlaamse volksaard.
Het feit dat je zelfs maar overweegt om geweld te gebruiken... Tja, maar jij bent een -hoe was weeral- een rabiate Brusselaar die tegen Vlamingen is.

'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.'
citaat van Job

Laatst gewijzigd door job : 3 april 2006 om 18:30.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 18:37   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Geweld gebruiken ? Foei, foei. Tja, dat ligt niet in onze pacifistische Vlaamse volksaard.
Het feit dat je zelfs maar overweegt om geweld te gebruiken... Tja, maar jij bent een -hoe was weeral- een rabiate Brusselaar die tegen Vlamingen is.

'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.'
citaat van Job
Herlees alles wat ik schreef. Ik ben ook tegen het geweld maar dan accepteer onze taal. Zo simpel is het.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 18:44   #23
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herlees alles wat ik schreef. Ik ben ook tegen het geweld maar dan accepteer onze taal. Zo simpel is het.
Dan dreigt u met geweld.

Als u met 'ons', 'Brusselaars' bedoelt, wil dat dan zeggen dat jij de taal van de Nederlandstalige Brusselaars ook met geweld zal beschermen?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 18:54   #24
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook tegen het geweld maar dan accepteer onze taal. Zo simpel is het.
Oud 3 april 2006, 20:39   #25
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je dat verwijt niet aan Everytime moet maken. Zijn geschreven Nederlands is quasi perfect. Vele andere Franstaligen leren ook actief Nederlands. We moeten hen daarbij volop steunen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 21:20   #26
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben blij dat het Nederlandstalig onderwijs groeit. Daar zijn een aantal negatieve zaken aan, zoals de dalende kennis van het Nederlands bij de leerlingen. Want het Nederlandstalig onderwijs groeit wel, het aantal leerlingen met Nederlands als enige taal, dan wel als taal van 1 van beide ouders houdt geen gelijke tred. De toevloed is dus voornamelijk te danken aan anderstaligen, die vaak onvoldoende basiskennis hebben van het Nederlands, en ook onvoldoende mogelijkheden hebben om het Nederlands te oefenen.
Een aangepast lessenrooster voor deze leerlingen lijkt me dan ook geen overbodige luxe. Desalniettemin, een goede evolutie.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 22:43   #27
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Inderdaad tweetaligheid is onbetwistbaar een meerwaarde en niet alleen voor het vinden van een job trouwens.
Het is daarom des te jammer dat een Vlaams decreet het geven van tweetalig onderwijs in Vlaamse scholen verbiedt.
In Franstalig Belgie waar men iets minder geobsedeert is door taal, lopen er tal van experimenten in scholen waar aan de leerlingen 2 talig onderwijs wordt gegeven en de eerste resultaten zij alvast zzer positief.
Tweetalig onderwijs zou een ramp zijn voor de echte tweetaligheid van de leerlingen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 22:44   #28
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Ik ben blij dat het Nederlandstalig onderwijs groeit. Daar zijn een aantal negatieve zaken aan, zoals de dalende kennis van het Nederlands bij de leerlingen. Want het Nederlandstalig onderwijs groeit wel, het aantal leerlingen met Nederlands als enige taal, dan wel als taal van 1 van beide ouders houdt geen gelijke tred. De toevloed is dus voornamelijk te danken aan anderstaligen, die vaak onvoldoende basiskennis hebben van het Nederlands, en ook onvoldoende mogelijkheden hebben om het Nederlands te oefenen.
Een aangepast lessenrooster voor deze leerlingen lijkt me dan ook geen overbodige luxe. Desalniettemin, een goede evolutie.
Inderdaad.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 22:55   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar u accepteert dat onze taal het Frans is en dat we het spreken waar en wanneer we willen.
Voor te spreken zal u dan toch met twee zijn. Tenzij u uw sprekende handpop van president Pompidou altijd bij hebt om mee te communiceren.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 08:48   #30
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het feit dat er zoveel anderstaligen in Brussel wonen, moet er speciaal aandacht geschonken worden aan het Nederlandstalig onderwijs. Het NL-talig onderwijs moet zéér sterk uitgebouwd worden. Hierin dienen miljoenen euro's gepompt te worden (Geld dat kan gehaald worden uit de stopgezette transferts naar Wallonië). Eventuele individuele begeleiding, mag geen loos begrip zijn. Goede en véél méér huisvesting. Voor- en naschoolse opvang en activiteiten, eventuele betere verloning... Alle middelen moeten aangewend én ingezet worden opdat elke inwoner van Brussel de kans krijgt om een goede NL-talige opvoeding te krijgen. (Toch niet onbelangrijk in o.a. de huidige economische context) We moeten hen hiervoor een helpende hand reiken !! En dit ongeacht of het chinezen, turken, duitsers, hottentotten, maghrebijnen of franstaligen zijn... !
Oud 4 april 2006, 11:12   #31
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Een van de redenen voor de toevloed, is de lamentabele toestand in het Franstalig onderwijs. Ook daar zou meer moeten worden geïnvesteerd, zeker in de taalvakken. En liefst wordt er gezamelijk gewerkt aan een goede begeleiding van de anderstalige leerlingen, het heeft geen zin de leerlingen slecht Nederlands en straat-Frans aan te leren...
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 11:15   #32
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Droom maar. Misschien moeten we een andere middel gebruiken om u te laten begrijpen wat onze taal is...........

Ik denk niet dat u goed beseft in welke mate de verengelsing in het bedrijfsleven bezig is en in welke mate de arabisering onder de bevolking.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 11:35   #33
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Frans spreken waar en wanneer we willen.)
Ja, dat is de bekende houding.
Ondanks grondwet en andere wetten. Ondanks de onbeschoftheid die het tentoonspreidt. Ondanks het taalfascisme wat het vertegenwoordigt. Ondanks de schoffering van landgenoten.....
BLIJVEN WE FRANS SPREKEN WAAR EN WANNEER WE WILLEN!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 11:51   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, dat is de bekende houding.
Ondanks grondwet en andere wetten. Ondanks de onbeschoftheid die het tentoonspreidt. Ondanks het taalfascisme wat het vertegenwoordigt. Ondanks de schoffering van landgenoten.....
BLIJVEN WE FRANS SPREKEN WAAR EN WANNEER WE WILLEN!
Mijn beste,

Everytime is voor 99 procent zeker een nepprofiel, hij werd al meerdere malen ontmaskerd door oa Tantist, Jan Van den Berge en mezelf . Hij is waarschijnlijk een Vlaams-nationale provocateur.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 11:55   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Hij is waarschijnlijk een Vlaams-nationale provocateur.
Waaruit leid jij dat af?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 12:14   #36
Cabeza de wikingo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een van de redenen voor de toevloed, is de lamentabele toestand in het Franstalig onderwijs. Ook daar zou meer moeten worden geïnvesteerd, zeker in de taalvakken. En liefst wordt er gezamelijk gewerkt aan een goede begeleiding van de anderstalige leerlingen, het heeft geen zin de leerlingen slecht Nederlands en straat-Frans aan te leren...
Iemand die denkt dat Franstaligen hun kinderen naar Nederlandstalige scholen sturen om Nederlands te leren is echt naïef. Denkt U nu echt dat Franstaligen ons zien als gelijkwaardig? Franstaligen sturen hun kinderen enkel en alleen naar NL-scholen omdat er in Franstalige scholen enkel maar krapuul en allochtonen zitten, waarmee je niets kunt aanvangen. Niveau van onderwijs in Franstalige scholen, nul, nada, zéro.
Ik weet waarover ik het heb. Ze zeggen het zelf. Waarom denk je bijvoorbeeld dat Franstaligen massaal in de Vlaamse Rand rond Brussel zijn komen wonen: om het met hun eigen woorden te zeggen: "Nous savons très bien que la présence des francophones fait chier les Flamands, mais laissez-nous venir ici, parce qu'�* Bruxelles on ne trouve que des couillons, des étrangers et des marginaux". Ik verzin niets.
Het gaat al zo ver dat je in Grimbergen al 20 % Franstaligen hebt in NL-scholen.
Cabeza de wikingo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 12:22   #37
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cabeza de wikingo Bekijk bericht
Iemand die denkt dat Franstaligen hun kinderen naar Nederlandstalige scholen sturen om Nederlands te leren is echt naïef. Denkt U nu echt dat Franstaligen ons zien als gelijkwaardig? Franstaligen sturen hun kinderen enkel en alleen naar NL-scholen omdat er in Franstalige scholen enkel maar krapuul en allochtonen zitten, waarmee je niets kunt aanvangen. Niveau van onderwijs in Franstalige scholen, nul, nada, zéro.
Ik weet waarover ik het heb. Ze zeggen het zelf. Waarom denk je bijvoorbeeld dat Franstaligen massaal in de Vlaamse Rand rond Brussel zijn komen wonen: om het met hun eigen woorden te zeggen: "Nous savons très bien que la présence des francophones fait chier les Flamands, mais laissez-nous venir ici, parce qu'�* Bruxelles on ne trouve que des couillons, des étrangers et des marginaux". Ik verzin niets.
Het gaat al zo ver dat je in Grimbergen al 20 % Franstaligen hebt in NL-scholen.
Eigenlijk geef je nog een extra reden om het NL onderwijs ruim voldoende werkmiddelen te geven. Niet alleen om in Brussel een optimaal net uit te bouwen. Ook in de Vlaamse Rand moet massaal middelen voorzien worden om anderstaligen in het NL onderwijs optimaal te begeleiden...
Vlaanderen, hier is werk aan de winkel ! Laat deze unieke kansen niet zomaar voorbijgaan !

Laatst gewijzigd door job : 4 april 2006 om 12:23.
Oud 4 april 2006, 12:49   #38
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cabeza de wikingo Bekijk bericht
Spreek niet in naam van alle Franstaligen. De meeste Franstaligen in Brussel gaan nog steeds naar Franstalige scholen en veralgemenen alle allochtonen niet. Naast de "krapulen" waarover je het hebt, hebt u ook allochtonen die zich aanpassen en die geen problemen creeëren. Het is niet voor niets dat er minder racisme in Franstalig België is dan in Vlaanderen. En wat de Vlaamse Rand betreft, vraag ik me toch af wat uw bron is wat uw Franse zin betreft. Ik voel me persoonlijk 100% prima in Brussel. Voor niets ter wereld zou ik naar Vlaanderen of Wallonië verhuizen. Marginalen, vreemdelingen en lullen vindt men ook in de Vlaamse rand. Hun standpunt is dus belachelijk.

Laatst gewijzigd door Everytime : 4 april 2006 om 12:49.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 12:59   #39
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek niet in naam van alle Franstaligen. De meeste Franstaligen in Brussel gaan nog steeds naar Franstalige scholen en veralgemenen alle allochtonen niet. Naast de "krapulen" waarover je het hebt, hebt u ook allochtonen die zich aanpassen en die geen problemen creeëren. Het is niet voor niets dat er minder racisme in Franstalig België is dan in Vlaanderen. En wat de Vlaamse Rand betreft, vraag ik me toch af wat uw bron is wat uw Franse zin betreft. Ik voel me persoonlijk 100% prima in Brussel. Voor niets ter wereld zou ik naar Vlaanderen of Wallonië verhuizen. Marginalen, vreemdelingen en lullen vindt men ook in de Vlaamse rand. Hun standpunt is dus belachelijk.
Er is niet minder racisme in Franstalig Belgie dan in Vlaanderen. Wie waan je je wel om dit te zeggen, zonder te staven ? Een racist misschien ? Niet tuk op Vlamingen ?
Oud 4 april 2006, 13:00   #40
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals in Wallonie, maar blijkbaar vooral in Brussel, als ik jou zo bezig hoor.

Laatst gewijzigd door job : 4 april 2006 om 13:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be