![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Iedereen heeft gewoon zijn eigen idee over genieten. Voor sommige is genieten met dure auto's rondrijden in dure Armani-pakken zodat iedereen kan zien "hoe ver ze het wel niet geschopt hebben".
voor mij is genieten met mijn vrienden en liefde samen zijn, samen eten, drinken (kan ook zonder drugs(lees: alcohol)) praten, lachen... Iedereen zijn prioriteiten, hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Het blijft een onwerkelijke situatie. Er is heel wat voor nodig om onze huidige moderne maatschappij draaiende te houden, en de zogenaamde "luxe-industrie" maakt er wel een belangrijk deel van uit.
Hoe wilt ge bijvoorbeeld uw rockzangers hun muziek laten brengen als er geen baffels en versterkers meer worden gemaakt ? Neen, onze huidige samenleving heeft geïnstitutionaliseerde arbeid nodig waar iedereen zijn/haar steentje moet bijdragen. Zelfs ik, door chronische ziekte nu al weer 13 maanden gedwongen thuis, heb getracht om een alternatieve arbeidsplaats te vinden. Gedwongen onthaasting, gedwongen heroriëntatie... maar niemand die een chronisch zieke persoon in dienst wilt nemen omdat haar opleiding te hoog is en ze dus te duur is (en bovendien door het wisselvallige karakter van haar ziekte onbetrouwbaar qua prestaties). Er zijn tal van programma's om chronisch zieken en mindervaliden te helpen om terug een zinvolle baan te vinden, maar om de een of andere reden kom ik niet in aanmerking. Moet ik dan verder parasiteren op onze welvaartsstaat en mij heerlijk wentelen in nietsdoen ? Hmm. Ik blijf voortzoeken en hopen. Want ik kan je 1 ding wel zeggen... een mens heeft een actitiveit nodig waar hij/zij in contact komt met andere mensen en waarmee hij/zij het dankbare gevoel heeft de "groep" ten dienste te kunnen zijn.
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Luc Devos kan misschien een nieuwe partij oprichten : agaar....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||