![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een systeem van gelijke kansen? Waar anderen hier op mikken is een systeem van gelijke opbrengsten, en dat is niet alleen onverkrijgbaar, maar ook nog eens onrechtvaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() In communistische coops of zelfs een communistische samenleving kan je je ook nog opwerken e.d., maar ik denk dat je daar op andere dingen wordt afgerekend dan op de eigenschappen waarmee je de top van een multinational bereikt.
Waarmee ik maar bedoel, wat heeft uw overgrootvader eigenlijk van meerwaarde gebracht voor de samenleving? Wat voor goede eigenschappen heeft uw overgrootvader (naast enorme ijver en 'overdreven' inzet (gezin niet zien enzo)) dan tentoon gespreid? En wat was de maatschappelijke kost van zijn carriereopbouw? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 april 2006 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is vrijheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een redelijk groot gedeelte van de westerse wereld in de 19de eeuw, maar daar heeft men ook verschrikkelijke fouten begaan en ellende veroorzaakt.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't probleem is natuurlijk van zodra je met een gigantische kloof komt te zitten er geen sprake meer is van gelijke kansen, zelfs al is dat ingebouwd in de wet ps. kapitalisme werkt ! Laatst gewijzigd door praha : 7 april 2006 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, maar de kapitalisten werken niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als het even kan : natuurlijk niet... anders zou het kapitalisme niet naar behoren werken, tiens
![]() Laatst gewijzigd door praha : 7 april 2006 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vrees dat communisme ( in de oorspronkelijke context ) nooit heeft gewerkt en het nooit zal doen daar kapitalisme 'ingebakken' is , je hoeft dat niet af te kijken van je buren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is dus dikke BS. Als je het gemiddelde rendement van aandelen bekijkt dan weet je wat aandeelhouders ongeveer incasseren. Gemiddeld een 10%. Soms veel meer, maar soms verliezen ze er ook veel geld aan. 10% vind ik geen onredelijke vergoeding ivt het risico die ze nemen. 55% belastingen daarentegen (en dat zijn dan nog alleen de directe belastingen) vind ik héél erg onredelijk. Btw uw argumentatie van aandeelhouders en dat een communistisch systeem beter zou zijn houdt geen steek. Als u nu nog zou pleiten voor een samenleving waar iedereen zelfstandige is zou u nog enig been hebben om op te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Communisme is goed voor de mensen:
![]() ![]() ![]() ![]() Wat een "prachtig" systeem toch dat communisme..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pff. Als in een kapitalistisch land iemand omkomt van de honger ligt het aan het weer of aan de mensen en als dit in een "communistisch" land gebeurt ligt het aan het systeem. Los van dat ben ik als communist helemaal geen symphatisant van het regime in N-Korea.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Economische migratie, nog nooit van gehoord ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() [SIZE=2]The Bottle milk of the two-year old Palestinian "Terrorist" child, Afnan, the daughter of Yassir Mahmoud Taha, who was killed together with her mother, Islam, and her father in their car in the Israeli assassination of Taha in Gaza Zaytoon neighborhood yesterday (Alhayat Aljadeeda, 6/13/03).[/SIZE] ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 april 2006 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat dus ter zijde, ik wou maar zeggen dat Cuba niet het enige derde wereldland is van waaruit economische migratie naar het Westen is. |
|
![]() |
![]() |