![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() tuurlijk, daar niet van..
kzei ook alleen maar dat het me opviel, dat ze hier nogal onvriendelijk en zelfs vijandig tegenover elkaar doen
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Godverdomme maat! Leer keer schrijven!!! Debiel! Idioot!!! PS grapjstje pol! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() geloofD ?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In eerste instantie was het klassiek(/economisch) liberalisme een trend die achter laissez-faire (et passer et aller) kapitalisme, tot anarcho-kapitalisme en minarchisme stond. In tweede instantie kwam dit in een kader van nationaal belang. De link dat liberalisme en de industralisatie één van de vier redenen van imperialisme is (naast nationalisme, agressiezucht en grondstoflust), is een feit. In die zin is het klassiek liberalisme niet echt nationalistisch van opzet, maar steunt het wel een nationalistische tendens, die dan eerder patriotistisch dan nationalistisch is - een werknemer is een werknemer. Het ontzag voor de staat is daarbij belangrijker dan naar het volk. Laat ons dus besluiten dat een liberaal best een patriotist/staatsnationalist kan zijn, maar zeer moeilijk een volksnationalist. Want de sleutel van het liberalisme is juist niet akkoord gaan met de stelling dat mensen in groepen onderverdeeld worden, zelfs al is het zo. Enfin, dat is mijn mening, maar ik neig al langere tijd meer naar het libertarisme dan naar het pure liberalisme. Deels door mijn municipalistische aard ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 8 april 2006 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() kzal mijn kennis van politieke stromingen toch nog is moeten updaten om ier volledig te kunnen volgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet ermee wat je wil. Dat is juist zo tof... 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarstraks nog langs de Leeuw van Vlaanderen gepasseerd, op de Melkmarkt, die terug open ging na verbouwingen. VBJ en NSV waren er weer marginaal aan het doen. Ik moest een bestuurslid van VBJ spreken, maar die was te zat. Marginaal. Stond ik daar in gezelschap va m'n charmante medebestuurster... Aan de andere kant hadden we dan juist dat debat met Hugo en Bart Debie gehad over veiligheidsbeleid, en daar werden dan weer waardevolle dingen gezegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Zo zie je maar: politiek is een ernstige zaak, voor volwassenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We komen dus op vlak van veiligheid en leefbaarheid mooi samen met het VB. En over ethische, economische en nationalistische zaken houden we maar onze mond. Dan is het "ieder voor zich". Op één of andere manier geloof ik wel in het kartel, omdat we geen andere keuze hebben. Het is of de gevestigde orde, die nefast is, of de nieuwe orde, die misschien wel tegendraads en even nefast is, maar toch op een andere manier denkt en eigenlijk best wat capabele mensen en rationele beleidslijnen heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Het lijkt me spannend. Aan de ene kant ben ik tegen het CS, aan de andere kant ben ik geen fan van het VB. Ik zou op mijn tellen blijven passen als ik u was ondanks de, nu samenkomende, gelijkenissen op het gebied van veiligheid en leefbaarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zal ik mijn afdeling, Ranst, nooit in een kartel met het VB plaatsen; hoewel ik wel bereid ben een coalitie met hen te vormen, mocht dat de traditionele partijen in de oppositie dwingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en zou je dat ook durven moest het over een vlaamse of een federale coalitie gaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gaat het enkel over afdelingen voor gemeenteraadsverkiezingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel: nu moet iedereen dat maar voor zichzelf bepalen.
VLOTT wenst geen regeltjes op te leggen daarover, dat lijkt ons wat kinderachtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() hou zou je dan stemmen, moest op het nationale vlott congres daarover een stemming plaats hebben ?
|
![]() |
![]() |