![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet niet of u de witte woede al eens bezig gezien heeft? Te weinig loon, te veel uren, te lastig voor de rug en ga zo maar door. Dan haken de aankomende verplegers af...die zien dat allemaal op het journaal van 7 uur. Dan vinden ze er te weinig....hoe zou het verdorie toch komen? Misschien mag je alleen nog maar ziek zijn in de werkuren...dat moet het zijn tegenwoordig.
|
|
|
|
#702 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
mambo
je kan niet ontkennen dat je nu een totaal ander discours neemt dan wat je in het begin deed. in het begin , bij de lancering van het vws hier heb je me enorm gesteund in die lancering hier op het forum. Ik heb dat enorm geapprecieerd ( en doe dat nog ) en heb je dat meermaals laten blijken. Daarom begrijp ik het nu niet. je spreekt als een vertegenwoordiger van een werkgeversorganisatie. daar waar je in het begin pleitte voor hogere lonen om de werkende mens te motiveren pleit je nu voor werken voor 15000 fr / maand zoals volgens jouw bewering in spanje. soit, ik snap er geen bal van vanwaar toch die koerswijziging ? wie niet goed begrijpt wat ik hier bedoeld moet maar eens gaan kijken in het begin van asserttieve kansarmen gezocht.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 april 2006 om 11:04. |
|
|
|
|
|
#703 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk om u heen...internet, emails,gsm,vervoer,lage rente.....alles behalve werkvolk. Vroeger hadden wij dat allemaal niet. We hadden geen gsm dus moesten we iemand vinden die ganse dagen de telefoon opnam...vaak niet voor niks. We hadden geen kosteloze emails...dus was het met dure postzegels te doen...en vergeet uw papier en enveloppen niet (kost ook geld) Lening...je moest er wat tegenover zetten en bidden dat je ze kreeg Computers...bestond nauwelijks voor de gewone man en alles wat peperduur maatwerk Werkmateriaal...dat was behelpen enz....enz De beginnende zelfstandige...of werknemer heeft nog nooit zoveel gratis of goedkope "tools" gehad als nu. Nog nooit! Vroeger zaten ze om 4.30 s'morgens op de trein om op 8 uur ergens ter lande op hun werk te zijn en waren ze soms maar om 9 uur of zo weer thuis. Dat zie je allemaal niet vaak meer....10 minuten te voet gaan is al te ver geworden zelfs. Vroeger was het moeillijk...nu is het makkelijk! Citaat:
Dat is een aanslag en broodroof op ons sociaal stelsel. Niet dat ik het hun kwalijk neem...maar wel wie het hun geeft. Tenslotte waren ze werkloos en zijn ze het weer...met dat verschil dat wij ze nu onderhouden. Ik zie dat niet zitten. Dat ze ginder werkloos blijven zitten te zitten en als ze willen komen werken zullen we ze een briefkaartje sturen met het adres van de firma. Iedereen content!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 april 2006 om 11:02. |
||
|
|
|
|
|
#704 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zijn nu koningen in RVT, of ziekenhuizen Voordelen dat ze nu hebben is niet meer normaal. Men kan eitjes blijven leggen onder de verpleegkundige. Gewoon werk van verzorging van bewoners van RVT, of patiënten van ziekenhuizen herverdelen wat perfect kan Voordeel zo ook zijn dat je laaggeschoolde mensen aan een baan kunt helpen. In de RVT waar ik werk moeten de verpleegkundige niet meer mee verzorgen, zij krijgen gewoon een bureau jobke van 8 tot 16 uur, geen latens of vroegens, geen weekeinde niet dit moet dan allemaal maar door ons verzorgers gedaan worden
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 april 2006 om 11:03. |
|
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat wil je nu feitelijk? Hetzelfde werk van een verpleger en zijn loon...en dan nadien opnieuw mensen inschakelen die uw werk nu doen tegen een lager loon? Lonen zitten niet zo goed in elkander omdat er geen geld is om al die stempel en ziekenkaspatienten te blijven steunen. En nog veel andere onzin.
|
|
|
|
#706 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#707 |
|
|
je vergeet dat de lonen niet zullen moeten stijgen omdat men reeds een basisinkomen heeft. Verder hou je geen rekening met de must om het basisinkomen te financieren uit alles behalve belasting op arbeid waardoor de totale loonkost zal dalen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 april 2006 om 11:18. |
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#709 | |
|
|
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#711 |
|
|
dan ga je hem met dwang ook niet kunnen helpen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#712 | |
|
|
Citaat:
zie daarvoor http://www.vlaams-netwerk-armoede.be/
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 april 2006 om 11:30. |
|
|
|
|
|
|
#713 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat de armen die niet meer uit de armoede geraken, dienen geholpen te worden, lijkt me evident... en dat vergt een heel andere, zelfs nog moeilijkere, benadering. Voor de vrijwillige armen zou men ook nog een bijkomend onderscheid moeten maken... Die zijn per slot van rekening de vijanden van de echte kansarmen, hoe men het ook keert en/of draait... Het werd hoogtijd dat er iemand, zoals Karma (en Mambo) op zoek gaat naar concrete oplossingen... De echte kansarmen verdienen dat... |
|
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat heb ik dan juist geleerd,dat de enige die een kansarme kan helpen de kansarme zelf is. Ik las het nog op een andere site ,een kansarme is snel geneigd om aan alles toe te geven wat mensen als CHIPIE bv. zeggen Wel het is dat beetje zelfredzaamheid dat ik nu aan het leren ben bij VWS,mondig worden als kansarme,je kansen leren berekenen,leren dat jij ook een volwaardig mens bent,enz..... Dus ik geloof heilig in VWS,de enige organisatie waar je leert leven met jouw armoede omdat het allemaal arme zijn en ze in het zelfde denkpatroon van jezelf kunnen denken Het laat me een beetje denken aan die slogan"samen sterk"
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 april 2006 om 12:17. |
|
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#716 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#717 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik geef het op, ik zal nooit werk hebben en dus altijd arm blijven. Heb jij een oplossing voor mij? Wat zou ik kunnen doen om er financieel bovenop te komen? Wanneer gaan de werkenden nu eindelijk eens accepteren dat niet iedereen kan gaan werken en dat deze groep helaas noodgedwongen wel moet gaan doppen? |
|
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Minister
|
Citaat:
Op onze site kan je misschien alvast eens volgend onderwerp lezen: http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/205 Als je wil kan je daar reageren, als je het liever per mail of privé bericht doet, is dat ook goed. |
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Minister
|
Citaat:
|