![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Banneling
|
![]() De vraag wat het VWS doet blijft.
Tot hiertoe geen resultaten te zien. Een strategie van de vdab is, de jankers een oplossing te bieden. Velen vallen door de mand. Mijn beroep is mijn hobby. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 april 2006 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging voornamelijk over kostprijs levensonderhoud, huur en dergelijke. Daar moeten we met zijn allen hard tegenaan gaan. Voor de meeste is de oorzaak van hun armoede geen werk hebben of slecht werk hebben. Slecht statuut of onderbetaalde jobs. Die moeten zich opnieuw weten te profileren als individu in hun persoonlijke strijd tegen de armoede. Nieuwe richtingen proberen kiezen, bijkomende opleidingen forceren. Enfin ieder beetje helpt als je niet veel geld hebt. Vandaag bespreken we de lijst met knelpunt beroepen. Lange lijst. Wat merken we? ‘T is een complot…een boycot…en al wat niet deugd om met opzet de mensen arm te houden. Zever en niet terzake. Nochtans…er zitten veel beroepen in met een vrij lage drempel die redelijk tot heel goed betalen. Het zou voor de meeste armen een wereld van verschil maken moesten ze er in kunnen geraken. Laten we daar mee beginnen. Waarmee ik meteen niet gezegd wil hebben dat de armoede dan opgelost zou zijn, maar we zouden toch al minstens één niveau hoger zitten. En respect ontvangen van daar waar het moet komen. Dat zijn al twee niveau's. En ik had gezegd dat ze in spanje, de kamermeiden werken voor pakweg 15000 bfr/ 12 uur per dag en dat ze daar wel doen. Waarmee ik niet gezegd heb dat ze dat hier moeten doen! Op de fillipijnen doen ze het misschien voor 500 fr in de maand. Weet ik veel?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 april 2006 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
voor mij ben jij gewoon iemand die leeft met een laag inkomen de vraag is of dat iets wezenlijks over jou zegt?
![]() |
![]() |
#786 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
mensen die jullie kennen ( ook die van het netwerk) hebben echt mij niet nodig om hun idee over jou/jullie te vormen. jullie eigen aandeel in dat verhaal is van wezenlijk belang.
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#788 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw uitleg van de verpleging...t' is er een beetje naar vind ik maar soit. De witte woede is nogal machtig en hebben hun vriendjes op de juiste plaats. Daar kan u en ik niks aan doen natuurlijk. Maar wat met de rest van de lijst? Trouwens het zal u mss verbazen te moeten vernemen dat ze de lijsten van politiek uit opzettelijk proberen te verminderen om minder allochtonen binnen te krijgen. Maar een tekort blijft een tekort en daarom blijft de lijst lang. Werkgevers hebben nood aan personeel. En als die hier niet komen dan vragen ze extra personeel van het buitenland. Punt aan de lijn, meer is dat niet!
![]() |
![]() |
#789 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 april 2006 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarom zeg ik ook, als Vlaming, zet alle allochtonen die niet van plan zijn te werken uit ons sociaal stelsel en zet op alle openstaande vacatures een Vlaming, of een waal.
Of definieer mij eens wat een kat in de zak kopen is? Geld geven aan iets wat niets is. Dat is een kat in een zak kopen. Geld geven aan een vreemdeling die komt om te werken maar niet werkt. Dat is dus een kat in een zak kopen. En het kost wel een beetje te veel momenteel. Er zitten hier omzeggens een miljoen katten in zakken momenteel. Meestal vreemde katten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 20 rijkste bedrijven hebben monsterwinsten. Goed hé? En wat met de tienduizende andere? Daar klappen ze niet van. Tuurlijk niet, de verkiezingen zijn in aantocht. Haal één en ander door elkander en maak er het goed weer mee.
![]() |
![]() |
#792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#794 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erkenning van werk meer vraag ik niet!
![]() |
#795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zeg me eens in alle eerlijkheid; als mensen die in de bak zitten (toch wel de allerslechts geplaatste personen) meestal weer aan werk weten te geraken en vaak weer hun hoofd boven water krijgen...aan wat ligt het dan? Nochtans zitten zij meestal met de minst kansen op de arbeids of zaken markt. Karakter?
![]() |
![]() |
#796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je nooit krijgen. Kuisvrouwen ook niet. Portiers ook niet. Taxi chauffeurs ook niet. Mecaniciens ook niet. enz...enz
![]() |
#797 |
Banneling
|
![]() Er zijn mensen met andere hobby's hé Mensen vervolgen lijkt mij bepaald niet prettig te zijn hé
----------------------- Leugenaars in hun eigen val laten trappen is een plezierige bezigheid. Iedereen toch akkoord? Mijn beroep is mijn hobby. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden het nogtans beter wel eens doen hé,eerlijk werken verdient erkenning met alle gevolgen vandien hé Wat ben ik minder dan een verleegkundige? Wat is een taxi voeder minder dan een minister?
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Leer er mee leven en trek u dat niet aan.
![]() |
![]() |
#800 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Of dat iets wezenlijks over mij zegt weet ik niet en vind ik ook niet zo belangrijk. Ik pluk gewoon de dag, de rest is niet meer belangrijk. Dat is vrijheid. |
|
![]() |
![]() |