Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2006, 15:18   #781
Don Quichote
Banneling

Standaard

De vraag wat het VWS doet blijft.
Tot hiertoe geen resultaten te zien.

Een strategie van de vdab is, de jankers een oplossing te bieden.
Velen vallen door de mand.

Mijn beroep is mijn hobby.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 15:23   #782
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
De vraag wat het VWS doet blijft.
Tot hiertoe geen resultaten te zien.

Een strategie van de vdab is, de jankers een oplossing te bieden.
Velen vallen door de mand.

Er zijn mensen met andere hobby's hé Mensen vervolgen lijkt mij bepaald niet prettig te zijn hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 april 2006 om 15:23.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 15:40   #783
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het resultaat v vws ?

een unieke vereniging - de enige vereniging waarin de armen het roer volledig in handen hebben.

+ de erkende armoedebestrijding die zich op haar vingers gekeken voelt + nog hier en daar wat kleine verwezenlijkingskes - rechtstreeks en onrechtstreeks.

via onze site contacteren nogal wat armen ons ook met individuele problemen
als beheerder v die site probeer[SIZE=6] ik[/SIZE] ze dan te helpen wat dikwijls neerkomt op doorverwijzen, meestal naar andere armen met dezelfde problemen.
Een vereniging waarin de armen en/of sympathisanten de woorden uit hun mond geklopt worden, als ze het met[SIZE=5] ik[/SIZE] niet eens zijn of zijn 'strategie' niet volgen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 15:46   #784
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mambo

je kan niet ontkennen dat je nu een totaal ander discours neemt dan wat je in het begin deed.

in het begin , bij de lancering van het vws hier heb je me enorm gesteund in die lancering hier op het forum. Ik heb dat enorm geapprecieerd ( en doe dat nog ) en heb je dat meermaals laten blijken. Daarom begrijp ik het nu niet.
je spreekt als een vertegenwoordiger van een werkgeversorganisatie.

daar waar je in het begin pleitte voor hogere lonen om de werkende mens te motiveren pleit je nu voor werken voor 15000 fr / maand zoals volgens jouw bewering in spanje.

soit, ik snap er geen bal van
vanwaar toch die koerswijziging ?

wie niet goed begrijpt wat ik hier bedoeld moet maar eens gaan kijken in het begin van asserttieve kansarmen gezocht.
In het begin kwam je op voor de arme, dat is nog steeds goed.

Het ging voornamelijk over kostprijs levensonderhoud, huur en dergelijke.
Daar moeten we met zijn allen hard tegenaan gaan.

Voor de meeste is de oorzaak van hun armoede geen werk hebben of slecht werk hebben. Slecht statuut of onderbetaalde jobs.
Die moeten zich opnieuw weten te profileren als individu in hun persoonlijke strijd tegen de armoede. Nieuwe richtingen proberen kiezen, bijkomende opleidingen forceren. Enfin ieder beetje helpt als je niet veel geld hebt.

Vandaag bespreken we de lijst met knelpunt beroepen. Lange lijst.
Wat merken we? ‘T is een complot…een boycot…en al wat niet deugd om met opzet de mensen arm te houden. Zever en niet terzake.
Nochtans…er zitten veel beroepen in met een vrij lage drempel die redelijk tot heel goed betalen. Het zou voor de meeste armen een wereld van verschil maken moesten ze er in kunnen geraken.
Laten we daar mee beginnen.
Waarmee ik meteen niet gezegd wil hebben dat de armoede dan opgelost zou zijn, maar we zouden toch al minstens één niveau hoger zitten. En respect ontvangen van daar waar het moet komen.
Dat zijn al twee niveau's.

En ik had gezegd dat ze in spanje, de kamermeiden werken voor pakweg 15000 bfr/ 12 uur per dag en dat ze daar wel doen.
Waarmee ik niet gezegd heb dat ze dat hier moeten doen!
Op de fillipijnen doen ze het misschien voor 500 fr in de maand. Weet ik veel?

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 april 2006 om 15:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 15:50   #785
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Aah, ik had nog niet eens door dat het als kritiek bedoelt was. Ik vind het gewoon zo'n zinloze discussie wat armoede, kansarmoede en generatiearmoede aangaat. Voor mij is het heel simpel, het gaat erom hoeveel geld je hebt per maand, wat je gezinssituatie is,.... en dat bepaald of je arm bent of niet.
Welke boodschap heb ik eraan dat iemand van mij beweert dat ik middenklasser-dropout ben? Als ik de school rekeningen niet meer kan betalen, geen nieuwe schoenen kan kopen, niet naar de tandarts kan dan is dat hetgeen wat me bezig houdt. Niet of iemand me middenklasser drop-out noemt of wat dan ook.
Wat bedoel jij dan? In welke zin zou ik belang moeten hechten aan hoe anderen mij noemen?
belangrijk is vooral hoe jij jezelf ziet
voor mij ben jij gewoon iemand die leeft met een laag inkomen
de vraag is of dat iets wezenlijks over jou zegt?
Oud 8 april 2006, 15:52   #786
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
dat je dat openlijk uit daarmee ben ik het eens. Maar het gaat niet echt over een mening doch over een ongefundeerd en pertinent onjuist oordeel.

Bovendien over welke contacten gaat het ?
en bovendien hoe kan men uit de actie paardevla opmaken dat we middleclassdropouts zijn ? ik zie de link niet ?

én als een aantal van ons dat zijn wat dan nog ?
herlees eens op je gemak de discussie
mensen die jullie kennen ( ook die van het netwerk) hebben echt mij niet nodig om hun idee over jou/jullie te vormen. jullie eigen aandeel in dat verhaal is van wezenlijk belang.
Oud 8 april 2006, 15:55   #787
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In het begin kwam je op voor de arme, dat is nog steeds goed.

Het ging voornamelijk over kostprijs levensonderhoud, huur en dergelijke.
Daar moeten we met zijn allen hard tegenaan gaan.

Voor de meeste is de oorzaak van hun armoede geen werk hebben of slecht werk hebben. Slecht statuut of onderbetaalde jobs.
Die moeten zich opnieuw weten te profileren als individu in hun persoonlijke strijd tegen de armoede. Nieuwe richtingen proberen kiezen, bijkomende opleidingen forceren. Enfin ieder beetje helpt als je niet veel geld hebt.

Vandaag bespreken we de lijst met knelpunt beroepen. Lange lijst.
Wat merken we? ‘T is een complot…een boycot…en al wat niet deugd om met opzet de mensen arm te houden. Zever en niet terzake.
Nochtans…er zitten veel beroepen in met een vrij lage drempel die redelijk tot heel goed betalen. Het zou voor de meeste armen een wereld van verschil maken moesten ze er in kunnen geraken.
Laten we daar mee beginnen.
Waarmee ik meteen niet gezegd wil hebben dat de armoede dan opgelost zou zijn, maar we zouden toch al minstens één niveau hoger zitten. En respect ontvangen van daar waar het moet komen.
Dat zijn al twee niveau's.

En ik had gezegd dat ze in spanje, de kamermeiden werken voor pakweg 15000 bfr/ 12 uur per dag en dat ze daar wel doen.
Waarmee ik niet gezegd heb dat ze dat hier moeten doen!
Op de fillipijnen doen ze het misschien voor 500 fr in de maand. Weet ik veel?
Ik heb nogtans proberen uit te leggen hoe soms knelpuntberoepen ontstaan hé. Gevolg,geen gehoor geven dan,verwijten sturen naar de kansarme inplaats van naar de veroorzaker,enz......... Waarom denken sommige onder jullie dat het ALTIJD de schuld is van de kansarme?
Oud 8 april 2006, 16:00   #788
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb nogtans proberen uit te leggen hoe soms knelpuntberoepen ontstaan hé. Gevolg,geen gehoor geven dan,verwijten sturen naar de kansarme inplaats van naar de veroorzaker,enz......... Waarom denken sommige onder jullie dat het ALTIJD de schuld is van de kansarme?
U denkt dat wij dat denken!
Uw uitleg van de verpleging...t' is er een beetje naar vind ik maar soit. De witte woede is nogal machtig en hebben hun vriendjes op de juiste plaats.

Daar kan u en ik niks aan doen natuurlijk.

Maar wat met de rest van de lijst?
Trouwens het zal u mss verbazen te moeten vernemen dat ze de lijsten van politiek uit opzettelijk proberen te verminderen om minder allochtonen binnen te krijgen. Maar een tekort blijft een tekort en daarom blijft de lijst lang. Werkgevers hebben nood aan personeel. En als die hier niet komen dan vragen ze extra personeel van het buitenland. Punt aan de lijn, meer is dat niet!
Oud 8 april 2006, 16:09   #789
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U denkt dat wij dat denken!
Uw uitleg van de verpleging...t' is er een beetje naar vind ik maar soit. De witte woede is nogal machtig en hebben hun vriendjes op de juiste plaats.

Daar kan u en ik niks aan doen natuurlijk.

Maar wat met de rest van de lijst?
Trouwens het zal u mss verbazen te moeten vernemen dat ze de lijsten van politiek uit opzettelijk proberen te verminderen om minder allochtonen binnen te krijgen. Maar een tekort blijft een tekort en daarom blijft de lijst lang. Werkgevers hebben nood aan personeel. En als die hier niet komen dan vragen ze extra personeel van het buitenland. Punt aan de lijn, meer is dat niet!
Mambo,is dat zo moeilijk te begrijpen dat de overheid geld geeft aan instellingen als werkingsmiddel enkel en alleen voor verpleegkundige,tewijl het werk vericht wordt door verzorgende en logistieke medewerkers? Zo houden ze kunstmatig een knelpuntberoep in stand. Is dat onduidelijk voor U????? Er zijn wel meerderen soorten van kunstmatige knelpuntberoepen. Er heeft nog nooit zoveel volk gewerkt in België als nu de dag van vandaag! Ben ik onduidelijk nu?????

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 april 2006 om 16:10.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 16:11   #790
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En daarom zeg ik ook, als Vlaming, zet alle allochtonen die niet van plan zijn te werken uit ons sociaal stelsel en zet op alle openstaande vacatures een Vlaming, of een waal.

Of definieer mij eens wat een kat in de zak kopen is?
Geld geven aan iets wat niets is. Dat is een kat in een zak kopen.
Geld geven aan een vreemdeling die komt om te werken maar niet werkt. Dat is dus een kat in een zak kopen. En het kost wel een beetje te veel momenteel.
Er zitten hier omzeggens een miljoen katten in zakken momenteel. Meestal vreemde katten!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 16:13   #791
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo,is dat zo moeilijk te begrijpen dat de overheid geld geeft aan instellingen als werkingsmiddel enkel en alleen voor verpleegkundige,tewijl het werk vericht wordt door verzorgende en logistieke medewerkers? Zo houden ze kunstmatig een knelpuntberoep in stand. Is dat onduidelijk voor U????? Er zijn wel meerderen soorten van kunstmatige knelpuntberoepen. Er heeft nog nooit zoveel volk gewerkt in België als nu de dag van vandaag! Ben ik onduidelijk nu?????
Jongen met cijfers en statistieken kan je alles laten zien hé?
De 20 rijkste bedrijven hebben monsterwinsten. Goed hé? En wat met de tienduizende andere? Daar klappen ze niet van.
Tuurlijk niet, de verkiezingen zijn in aantocht. Haal één en ander door elkander en maak er het goed weer mee.
Oud 8 april 2006, 16:15   #792
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat ze iedere verpleegkundige wandelen sturen ook.
Oud 8 april 2006, 16:20   #793
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongen met cijfers en statistieken kan je alles laten zien hé?
De 20 rijkste bedrijven hebben monsterwinsten. Goed hé? En wat met de tienduizende andere? Daar klappen ze niet van.
Tuurlijk niet, de verkiezingen zijn in aantocht. Haal één en ander door elkander en maak er het goed weer mee.
Daar heb je gelijk in,er zijn genoeg bedrijven die moeite hebben om het hoofd boven water te houden! Maar dat een overheid schuldgevoelens aan praat bij kansarme vind ik bijzonder erg. Het falen van hun beleid kan je moeilijk in de schoenen schuiven van de arme hé
Oud 8 april 2006, 16:22   #794
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straks ga je nog zeggen dat ze iedere verpleegkundige wandelen sturen ook.
Erkenning van werk meer vraag ik niet!
Oud 8 april 2006, 16:24   #795
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je gelijk in,er zijn genoeg bedrijven die moeite hebben om het hoofd boven water te houden! Maar dat een overheid schuldgevoelens aan praat bij kansarme vind ik bijzonder erg. Het falen van hun beleid kan je moeilijk in de schoenen schuiven van de arme hé
Dat is heel juist.
Maar zeg me eens in alle eerlijkheid; als mensen die in de bak zitten (toch wel de allerslechts geplaatste personen) meestal weer aan werk weten te geraken en vaak weer hun hoofd boven water krijgen...aan wat ligt het dan? Nochtans zitten zij meestal met de minst kansen op de arbeids of zaken markt.
Karakter?
Oud 8 april 2006, 16:26   #796
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erkenning van werk meer vraag ik niet!
Ga je nooit krijgen. Kuisvrouwen ook niet. Portiers ook niet. Taxi chauffeurs ook niet. Mecaniciens ook niet. enz...enz
Oud 8 april 2006, 16:29   #797
Don Quichote
Banneling

Standaard

Er zijn mensen met andere hobby's hé Mensen vervolgen lijkt mij bepaald niet prettig te zijn hé
-----------------------
Leugenaars in hun eigen val laten trappen is een plezierige bezigheid.
Iedereen toch akkoord?

Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2006, 16:33   #798
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga je nooit krijgen. Kuisvrouwen ook niet. Portiers ook niet. Taxi chauffeurs ook niet. Mecaniciens ook niet. enz...enz
Ze zouden het nogtans beter wel eens doen hé,eerlijk werken verdient erkenning met alle gevolgen vandien hé Wat ben ik minder dan een verleegkundige? Wat is een taxi voeder minder dan een minister?
Oud 8 april 2006, 16:34   #799
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zouden het nogtans beter wel eens doen hé,eerlijk werken verdient erkenning met alle gevolgen vandien hé Wat ben ik minder dan een verleegkundige? Wat is een taxi voeder minder dan een minister?
Dat de één van boven zit en de ander van onderen?
Leer er mee leven en trek u dat niet aan.
Oud 8 april 2006, 16:35   #800
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
belangrijk is vooral hoe jij jezelf ziet
voor mij ben jij gewoon iemand die leeft met een laag inkomen
de vraag is of dat iets wezenlijks over jou zegt?
Hoe ik mezelf zie? Ik zie mezelf als iemand die niet alleen kansarm maar zelfs kansloos is. Ik leef gewoon dag per dag en maak geen plannen meer. Morgen zie ik wel weer wat komt.
Of dat iets wezenlijks over mij zegt weet ik niet en vind ik ook niet zo belangrijk. Ik pluk gewoon de dag, de rest is niet meer belangrijk. Dat is vrijheid.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be