![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#845 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je zit hier immers wel heel mooi het slachtoffer ui te hangen door te stellen dat je niet meer kan werken, maar verder blijf je op de vlakte hetgeen doet vermoeden dat het niet zozeer niet kunnen is maar eerder niet willen... Daarvoor is de SZ of het sociaal vangnet niet gemaakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
kansarm en kansloos daarentegen klinken zodanig negatief? het lijkt me eerder dat je nog steeds op zoek bent naar een eigen evenwicht maar dat is dus mijn reactie op jouw omschrijving.
![]() |
![]() |
#849 |
Gouverneur
|
![]() voor mij is al dat onderscheid niet zo belangrijk maar als het VWS zichzelf omschrijft als de echte kansarmen wijs ik even op de definitie van kansarmoede .
![]() |
#850 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het VWS hanteert eveneens dergelijke begrippen , denk ook eens aan andersrijken en andersarmen, authentieke armen ...........
![]() |
![]() |
#851 |
Gouverneur
|
![]() ik denk het wel, is de selfmade-man daar in bepaalde gevallen geen voorbeeld van?
![]() |
#852 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik wel gewoon gefrustreerd, zou kunnen. Op zoek naar een eigen evenwicht ben ik niet, ik heb me erbij neergelgd, ik berust erin en dat is wel goed zo. Ik hoef dus ook geen evenwicht meer te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de term kansarmen wordt door onze leden denk ik eerder onbewust overgenomen omdat het een veel gebruikte term is. Maar strikt genomen is VWS gewoon een vereniging voor en door armen. (Waaronder ook kansarmen )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 april 2006 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
|
![]() Citaat:
Voor punt twee bestaan er al genoeg zelfhulpgroepjes. vanuit vws zijn we globaal ( en dus politiek ) bezig met armoede. Individueel zijn we natuurlijk ook allemaal met onze individuele armoede bezig en alle leden ook vaak met de individuele armoede van anderen ( indien daar vraag naar is ) maar dit gebeurt dan prive punt 1 is een publieke zaak die iedereen aangaat. punt 2 is prive en gaat dus niemand een zak aan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 april 2006 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#855 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Struikelen over woorden waar iedereen de betekenis wel van begrijpt hé Arme,kansarme,armoede. Daar zal de echte arme wel niet van waker liggen hé,die heeft wel andere zorgen dan met woorden te goochelen
![]() |
#856 |
Minister
|
![]() toch niet,een kansarme is voor een overheid beter dan een arme want het betekend dat een kansarme aan een kans(werk)kan geholpen worden en dus vatbaar voor integratie wat minder het geval is met armen.
Laatst gewijzigd door guerin : 9 april 2006 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
in feite is de opdeling in armen en kansarmen bedoeld om een onderscheidt te maken tussen armen die zogezegd door hun eigen schuld arm zijn en armen ( kansarmen ) die er niet aan kunnen doen. Bij vws maken we dat onderscheidt gewoon niet we zijn er ook voor mensen die gewoon niet willen werken ( uit luiheid, of om politieke of eender welke andere reden)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je heb natuurlijk gelijk hoor! Maar voor mensen die de term armoede niet begrijpen heb ik het nog eens opgezocht ar·moe·de (de ~) 1 blijvend gebrek aan de eerste levensbehoeften => armoe, nood, nooddruft
![]() |
#859 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp wel dat het voor een zo'n grote organisatie als het VWS niet gemakkelijk moet zijn om juist uit te dragen waarvoor men gaat... Volgens Debbie, uw altaargenoot, is het VWS er voor mensen die niet kunnen werken... Voor U... iedereen... Ook de luieriken, dus ook de Onsterfelijke... ![]() Citaat:
A[SIZE=1]llee, de onsterfelijke zal seffens weeral de spitsvondige willen gaan uithangen (maar het is niet omdat men spitsvondig wil zijn, dat men een spitsmuis is...) ![]() |
||
![]() |
![]() |