Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2006, 20:53   #101
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

[SIZE=1]Citaat:[/SIZE]
[SIZE=1]Oorspronkelijk bericht door Cynicus [/SIZE][SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]U mag zeggen over mij wat u wil, maar ik ben dan tenminste toch nog zo sociaal dat ik werkbekwamen zonder werk de kans wil geven zoveel uren gemeenschapsdienst te verrichten (tegen 5 euro per uur) als ze zelf willen of kunnen, en dat zonder beperking in de tijd.[/SIZE]

als dat een mogelijkheid is om bovenop het basisinkomen zoveel mogelijk bij te verdienen dan zijn we akkoord. maar niet onder dwang he. dan heb je ons tegen.

ons willen dwingen dat getuigd ook niet van heel erg veel respect he
ga toch je moeder tot iets dwingen
Gaat u er dan ook mee akkoord dat de uitkeringen voor werkbekwamen zonder werk, gefinancierd mogen worden op basis van vrijwillige giften ???????
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 20:55   #102
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we werken aan onze gemeenschappelijk standpunten. eens ze klaar zijn zal ik ze je doen geworden. Ik zou zeggen steel ze. Daar dienen ze voor (om door politici te worden overgenomen ) !!!
Het privilege van eigen standpunten is geheel voor de maker, hoewel ik de gedachte van copyleft zeer kan smaken.

Ik zou zeggen: "zeker doen," bouwen aan iets kan je niet alleen. Indien ik concrete voorstellen of aandachtspunten ontvang, kan ik, zeker in het mandaat van politiek secretaris waarin ik me bevind, daarover oordelen en dat naar voor schuiven.

Oud 9 april 2006, 20:58   #103
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het privilege van eigen standpunten is geheel voor de maker, hoewel ik de gedachte van copyleft zeer kan smaken.

Ik zou zeggen: "zeker doen," bouwen aan iets kan je niet alleen. Indien ik concrete voorstellen of aandachtspunten ontvang, kan ik, zeker in het mandaat van politiek secretaris waarin ik me bevind, daarover oordelen en dat naar voor schuiven.

Politiek secretaris van welke partij ?
Oud 9 april 2006, 21:08   #104
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Gaat u er dan ook mee akkoord dat de uitkeringen voor werkbekwamen zonder werk, gefinancierd mogen worden op basis van vrijwillige giften ???????
nee de rijken moeten afdokken. moesten de middeklassers een betaalstaking doen om dat af te dwingen dan zou ik daar volledig achter staan. probleem is dat ze daar te laf voor zijn en liever wat zitten kappen op de arme.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 april 2006 om 21:17.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 21:08   #105
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie: ---> http://forum.politics.be/showthread.php?t=49567
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 21:09   #106
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Het is de verantwoordelijkheid van anderen en van jezelf om te zorgen dat je dat jaar zelfs niet moet uitzitten.
Heb alles gedaan wat ik maar kon, kon nergens een job vinden. De ene keer omdat ik alleenstaande moeder ben, een andere keer omdat ik geen auto had, of er waren kandidaten die meer ervaring hadden, zo was er altijd wel iets. En zo werd ik dus landurig werkloos en dus mocht ik van jou al lang dood vallen.
En dan verwacht je van mij medeleven voor één of andere vrouw die 60 jaar geleden leefde? Pffff
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 21:16   #107
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie onderschrift, en neem daar het "Jong &" van
Oud 9 april 2006, 21:19   #108
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
nee de rijken moeten afdokken.
In de praktijk zijn het niet de rijken die afdokken, doch is het vooral de loon- en weddetrekkende middenklasse die opdraait voor de financiering van de uitkeringen. Bent u van oordeel dat ook de werkende middenklasse [SIZE=4]moet[/SIZE] afdokken ????????????

Laatst gewijzigd door Cynicus : 9 april 2006 om 21:19.
Oud 9 april 2006, 21:19   #109
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Heb alles gedaan wat ik maar kon, kon nergens een job vinden. De ene keer omdat ik alleenstaande moeder ben, een andere keer omdat ik geen auto had, of er waren kandidaten die meer ervaring hadden, zo was er altijd wel iets. En zo werd ik dus landurig werkloos en dus mocht ik van jou al lang dood vallen.
En dan verwacht je van mij medeleven voor één of andere vrouw die 60 jaar geleden leefde? Pffff
Ik verwachtte helemaal geen medeleven, maar ik kreeg kritiek dat m'n avatar een man was, dus ik zeg dat het om een vrouw gaat, en dan wordt ik plots uitgescholden met slingerwoorden naar m'n avatar toe als "aap" en "stom wijf".

Niet echt een normale reactie. Het is ook geen normale reactie om aan te halen dat ik je doodt wil, dat lijkt me iets te belasterend - maar je doet wat je wilt, uiteraard.

Nu, concreet: al werk gezocht in de horeca?
Oud 9 april 2006, 21:20   #110
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En hoe vind je het ?

Ik heb er intussen al wel de fouten uitgehaald
Oud 9 april 2006, 21:28   #111
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
dus de werklozen ziet ze als slaven die door de niet werklozen kunnen worden opgevordert

snap je het nu duveltje ?

die heeft voor ons geen kloten respect he

en ik zou daar respect voor moeten hebben ?

als woordvoerder van een assertieve armen beweging ?
soit als ik zo n volk niet meer op hun plaats mag zetten en in de grond mag boren dan moet die armenbeweging maar een andere woordvoerder zoeken hoor.
Omgekeerd is het toch ook slavernij? Het is de werkende bevolking die gedwongen wordt om een deel van haar loon af te staan aan de werklozen die gebruik willen maken van een uitkering, wat eigenlijk neerkomt op de werkende bevolking verplichten om x aantal uur te werken voor andermans rekening. Of om het in 1 woord samen te vatten: dwangarbeid. Dat ligt toch behoorlijk dicht bij slavernij. Of zie ik dat fout?
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 21:28   #112
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie onderschrift, en neem daar het "Jong &" van
En hoe staat VLOTT tegenover de vervanging van de huidige passieve uitkeringen voor werkbekwamen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ?? Zijnde een noodsysteem dat werkbekwamen zonder werk enkel recht geeft op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur verrichte gemeenschapsdienst, ten einde hen op die manier aan te moedigen op zoek te gaan naar een gewone job (op een sterk geflexibiliseerde en sterk gedereguleerde arbeidsmarkt), en ten einde hen te ontmoedigen te lang gebruik te maken van het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem.
Oud 9 april 2006, 21:30   #113
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
In de praktijk zijn het niet de rijken die afdokken, doch is het vooral de loon- en weddetrekkende middenklasse die opdraait voor de financiering van de uitkeringen. Bent u van oordeel dat ook de werkende middenklasse [SIZE=4]moet[/SIZE] afdokken ????????????
hey, kijk aan? Cynicus is in staat om te communiceren?
Zou dit één van haar weinige heldere momenten zijn?
Oud 9 april 2006, 21:31   #114

Standaard

Citaat:
ik paste mijn post nog aan
Citaat:
moesten de middeklassers een betaalstaking doen om dat af te dwingen dan zou ik daar volledig achter staan. probleem is dat ze daar te laf voor zijn en liever wat zitten kappen op de arme.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 9 april 2006, 21:33   #115
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Omgekeerd is het toch ook slavernij? Het is de werkende bevolking die gedwongen wordt om een deel van haar loon af te staan aan de werklozen die gebruik willen maken van een uitkering, wat eigenlijk neerkomt op de werkende bevolking verplichten om x aantal uur te werken voor andermans rekening. Of om het in 1 woord samen te vatten: dwangarbeid. Dat ligt toch behoorlijk dicht bij slavernij. Of zie ik dat fout?
Dat is exact hetgeen ik bedoelde met volgend bericht : http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=60.
Oud 9 april 2006, 21:36   #116

Standaard

Citaat:
dwang bestaat niet. men kan je wel proberen dwingen maar dan moet je je ook nog laten dwingen. ( als klasse toch bedoel ik he ). Zoals ik tegen cynicus al zei. Dat jullie moeten opdraaien voor de armen is niet de schuld van de armen he.

ten eerste worden de armen uitgesloten door de bazen. laat de bazen er dan ook de rekening van betalen. De beste manier om dat af te dwingen is staken. weigeren te werken enz en dit vanuit een morele solidariteit met de uitgeslotenen.

dat is bij mij dan ook dé reden van mijn werkloosheid. mijn langdurige werkloosheid is eigenlijk een principiele staking omdat ik weiger voor de rijkdom van de rijken te werken en daarbij ook nog eens te moeten opdraaien voor de armen.

ik begrijp dus jullie frustraties volledig doch je moet leren om af te geven op de echte profiteurs en niet op mensen die amper in staat zijn te overleven.

werkers die niet moreel solidair zijn met uitgeslotenen verdienen niet beter dan te worden leeggemolken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 april 2006 om 21:38.
Oud 9 april 2006, 21:37   #117
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik verwachtte helemaal geen medeleven, maar ik kreeg kritiek dat m'n avatar een man was, dus ik zeg dat het om een vrouw gaat, en dan wordt ik plots uitgescholden met slingerwoorden naar m'n avatar toe als "aap" en "stom wijf".

Niet echt een normale reactie. Het is ook geen normale reactie om aan te halen dat ik je doodt wil, dat lijkt me iets te belasterend - maar je doet wat je wilt, uiteraard.

Nu, concreet: al werk gezocht in de horeca?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Er zijn ook wel twee nadelen:
1. ik heb kinderen dus 's avonds werken is niet te doen
2. ik kan een fulltime job niet aan
Oud 9 april 2006, 21:38   #118
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
En hoe staat VLOTT tegenover de vervanging van de huidige passieve uitkeringen voor werkbekwamen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ?? Zijnde een noodsysteem dat werkbekwamen zonder werk enkel recht geeft op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur verrichte gemeenschapsdienst, ten einde hen op die manier aan te moedigen op zoek te gaan naar een gewone job (op een sterk geflexibiliseerde en sterk gedereguleerde arbeidsmarkt), en ten einde hen te ontmoedigen te lang gebruik te maken van het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem.
Gemeenschapsdienst zou oneerlijke concurrentie zijn tov de bedrijven die zich nu met klusjes zoals strijken/schoonmaken bezighouden (en daardoor wellicht bijdragen aan de werkloosheid, vermits die ondernemingen niet zullen kunnen concurreren met een overheid die slechts 5 euro per werkuur moet betalen).
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 21:41   #119
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
nee de rijken moeten afdokken. moesten de middeklassers een betaalstaking doen om dat af te dwingen dan zou ik daar volledig achter staan. probleem is dat ze daar te laf voor zijn en liever wat zitten kappen op de arme.
De loon- en weddetrekkende middenklasse k�*n eenvoudigweg geen betaalstaking doen. Op het loon wordt immers iedere maand automatisch bedrijfsvoorheffing ingehouden. De ingehouden bedrijfsvoorheffing op jaarbasis is doorgaans hoger dan de verschuldigde belasting, zodanig dat de meeste werkende loon- en weddetrekkenden bij de vestiging van de belastingaanslag een beetje geld terugkrijgen. Sociale bijdragen worden ook automatisch afgehouden.
Oud 9 april 2006, 21:42   #120

Standaard

Citaat:
Gemeenschapsdienst zou oneerlijke concurrentie zijn tov de bedrijven die zich nu met klusjes zoals strijken/schoonmaken bezighouden (en daardoor wellicht bijdragen aan de werkloosheid, vermits die ondernemingen niet zullen kunnen concurreren met een overheid die slechts 5 euro per werkuur moet betalen).
juist en het gevolg zou zijn dat de lonen van degenen die nu werken daardoor ook nog zouden dalen. wat je zegt geldt boveniden ook voor de gehele sociale economie die er nu al is. de nepstatuten, dienstenchequees, gesco, art 60 paragraaf 7 enz
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be