Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2006, 16:17   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dus wanneer iemand (al dan niet uit gemakzucht) een alternatieve spelling gebruikt, is hij/zij in uw ogen onmiddelijk minder intelligent? En minder intelligente mensen zijn dan volgens u ook minderwaardig?

En wat met mensen die uit politieke overweging bepaalde woorden anders spellen? Ik schrijf 'demokratie' bijvoorbeeld steeds met een 'k' i.p.v een 'c'. Dat maakt mij dan ook dom?
Spelling is hier van geen tel.
Inhoud telt.

Heb je nog niet gemerkt dat taalpuristjes die iemand pakken op spel-taal-en stijl-fouten meestal zonder deftige argmenten zitten?
Geweldig leuk wordt het wanneer ze in de post waarmee ze u proberen pakken zelf kemels plaatsen. Zoniet gebeurt het kort daarop toch. Je kan niet blijven posten zonder af en toe een fout. En zeker niet na de talloze zinloze en vaak onlogische spellingshervormingen.

Trek u van dergelijk gezeik over spelling dus maar niks aan. Het is hier geen kleuterschool of onderonsje van schoolfrikken, en je kan geen slecht rapport krijgen omwille van een fout.
8)

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2006 om 16:17.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:18   #62
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Een stem niet nee, maar ik heb al van vele mensen de reactie gekregen dat ze er nu toch zeker van zijn dat het cordon behouden moet blijven (Sneta was één van hen).
Als mensen wat minder zouden geobsedeerd zijn door het VB en wat meer geobsedeerd zouden zijn over de zaken die ervoor zorgen dat zoveel kiezers voor het VB stemmen, dan zouden we pas vooruitgaan.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:19   #63
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Allemaal oude koek. Geloof mij vrij: dat kost hen geen stem.
Daar ben ik het niet helemaal met je eens. De anti-VB'er ziet hierin een bevestiging van wat hij al wist, de VB-stemmer ziet hierin een zoveelste "belachelijke" poging van het establishment om het VB zwart te maken... Maar voor de twijfelende, en vooral de jongere kiezer zou een dergelijke reportage toch een doorslaggevende factor kunnen zijn om niet voor het VB te stemmen. Of juist wel, de jeugd is altijd wel een beetje rebels geweest....

Laatst gewijzigd door Khonnor : 10 april 2006 om 16:28.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:22   #64
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Daar ben ik het niet helemaal met je eens. De anti-VB'er ziet hierin een bevestiging van wat hij al wist, de VB-stemmer ziet hierin een zoveelste "belachelijke" poging van het establishment om het VB zwart te maken... Maar voor de twijfelende, en vooral de jongere kiezer zou een dergelijke reportage toch een doorslaggevende facor kunnen zijn om niet voor het VB te stemmen. Of juist wel, de jeugd is altijd wel een beetje rebels geweest....
Wat betreft de reeds overtuigde voor- en tegenstanders heb je natuurlijk gelijk. Maar ik denk dat juist de kiezer (en zeker de jongere kiezer) die hierover geen sterke mening heeft helemaal geen boodschap heeft aan die uitzending.
Oud 10 april 2006, 16:23   #65
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af: was er een resolute weigering om die documentaire uit te zenden, en door wiens bevel werd dat dan veroorzaakt?
De VRT wilde een paar jaar terug niet vertonen met het excuus dat we dit allemaal al gezien hadden, niets van aan dus.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:24   #66
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betreft de reeds overtuigde voor- en tegenstanders heb je natuurlijk gelijk. Maar ik denk dat juist de kiezer (en zeker de jongere kiezer) die hierover geen sterke mening heeft helemaal geen boodschap heeft aan die uitzending.
Er zijn vele mensen die enkel op het VB stemmen omwille van het vreemdelingenstandpunt maar die België niet graag zien verdwijnen (zij weten gewoon niet beter). Voor die mensen is het dus wel goed.
Oud 10 april 2006, 16:26   #67
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
De VRT wilde een paar jaar terug niet vertonen met het excuus dat we dit allemaal al gezien hadden, niets van aan dus.
Er is toen o.a. een debat geweest op RTBF. Ook Rik Van Cauwelaert zat daar in geloof ik. De Vlaamse journalisten waren het toen eens dat de reportage niets nieuws bracht. Ik geloof dat ze gelijk hadden.
Dit gezegd zijnde: voor mijn part mogen ze het uitzenden, het grootste deel van de programmatie is op zijn minst even waardeloos.
Oud 10 april 2006, 16:27   #68
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is toen o.a. een debat geweest op RTBF. Ook Rik Van Cauwelaert zat daar in geloof ik. De Vlaamse journalisten waren het toen eens dat de reportage niets nieuws bracht. Ik geloof dat ze gelijk hadden.
Dit gezegd zijnde: voor mijn part mogen ze het uitzenden, het grootste deel van de programmatie is op zijn minst even waardeloos.
De documentaire over het VB (la face cachée du VB) is net zoals de reportage over FN (l'arrière cuisine du FN) enorm interessant. Voor mijn part mogen beide reportages uitgezonden worden.
Oud 10 april 2006, 16:27   #69
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Er zijn vele mensen die enkel op het VB stemmen omwille van het vreemdelingenstandpunt maar die België niet graag zien verdwijnen (zij weten gewoon niet beter). Voor die mensen is het dus wel goed.
Die mythe hoor ik nu al meer dan 10 jaar, net zoals de andere klassieker: dat de VB-kiezers eigenlijk ook koningsgezind zijn en als we hen dus vertellen dat het VB tegen de koning is zal dat ook helpen. Allemaal illusies.
Oud 10 april 2006, 16:28   #70
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Lombas, moeten wij u nu met Duce aanspreken?
En gij, vermaledijde onderdaan, schouw uzelve in den almachtige benevolentiën uwer omnipotente heerscher, Lombas, bij de genade van Eris vizier aller mensen, en apprendeert dat gij den verheven leider immer aanspreken zult met die woorden "Papa Pipo".

IMMERSCHMEIER, Gustav Georg, Rules of Perception in the Lombasian Utopia - a Dutch transcription, Reichspress, 2005, p. 385
Oud 10 april 2006, 16:28   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Maar voor de twijfelende, en vooral de jongere kiezer zou een dergelijke reportage toch een doorslaggevende facor kunnen zijn om niet voor het VB te stemmen. Of juist wel, de jeugd is altijd wel een beetje rebels geweest....
Dus zelfs voor de twijfelaars kan het 'vriezen of dooien': rebellen met 'feel' voor fasco-stuff kunnen 'omgekeerd' reageren, wie niet op de hoogte was en antifa-gezind is, kan weten waarop niet te stemmen.

Ik vind persoonlijk dat de beslissing om zoiets al dan niet uit te zenden niet moet ingegeven worden door de wens om stemgedrag te sturen.
De enige reden om zoiets uit te zenden behoort te zijn: informeren. De ontvanger van de boodschap zal er zowizo toch zijn zin mee doen, zoals je terecht opmerkt. Wat het resultaat ook mag zijn, niemand zal kunnen beweren dat hij het 'nicht gewuSSt hat'............

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 10 april 2006 om 16:29.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:29   #72
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
En gij, vermaledijde onderdaan, schouw uzelve in den almachtige benevolentiën uwer omnipotente heerscher, Lombas, bij de genade van Eris vizier aller mensen, en apprendeert dat gij den verheven leider immer aanspreken zult met die woorden "Papa Pipo".

IMMERSCHMEIER, Gustav Georg, Rules of Perception in the Lombasian Utopia - a Dutch transcription, Reichspress, 2005, p. 385
Ik gehoorzaam, oh grote Papa Pipo.
Oud 10 april 2006, 16:31   #73
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk dat de beslissing om zoiets al dan niet uit te zenden niet moet ingegeven worden door de wens om stemgedrag te sturen.
De enige reden om zoiets uit te zenden behoort te zijn: informeren.
Zeer juist. Volgens mij is de informatiewaarde nul. Maar ja, hetzelfde kan natuurlijk ook gezegd worden van heel wat zaken die wel uitgezonden worden.
Oud 10 april 2006, 16:34   #74
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De documentaire over het VB (la face cachée du VB) is net zoals de reportage over FN (l'arrière cuisine du FN) enorm interessant. Voor mijn part mogen beide reportages uitgezonden worden.
Daar wringt juist het schoentje. Dergelijke reportages bevestigen het standpunt van de verguizers van extreem rechts. Dergelijke reportages bevestigen het standpunt van extreem rechts dat ze gemuilkorfd en verguisd worden, onterecht volgens hen. Dergelijke reportages zullen misschien wel een paar potentiële VB-kiezers op andere gedachten brengen, maar zullen misschien andere potentiële VB-kiezers naar het VB drijven.

Nu, bon, ik wil ze ook wel eens zien. Veel nieuwe dingen zullen er niet inzitten, maar het lijkt me een mooie samenvatting van de Vuile Bruine roots van het VB.
Oud 10 april 2006, 16:35   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is de informatiewaarde nul.
Dat heb ik niet gezegd.

Als een programma op onderbouwde wijze onomstotelijk aantoont dat publieke figuren of kopstukken van een partij een 'aangebrand' verleden hebben, dan is dat wmb héél nuttige info.
Gezien we hier een louter representatief bestuursysteem hebben, is dergelijke info nuttig voor de kiezer bij het bepalen wie hem regeert.

Citaat:
Maar ja, hetzelfde kan natuurlijk ook gezegd worden van heel wat zaken die wel uitgezonden worden.
Niet elk programma kan het nivo van TIKTAK halen.
Oud 10 april 2006, 16:35   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

@Kim - ja maar, wie zit daar dan achter? Het is een rare politieke beslissing, de VRT is zelf niet zo pro-VB, n'est-ce pas?

@Jozef, trouwe onderdaan, als ik zie wat je allemaal voor me doet - word profeet! Vandaag nog! Vervul de missie!

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:35   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft Di Rupo een nazi-verleden?
Wat heb jij toch met die nazi-fobie ??? Zo geïnteresseerd?
O ja, dat miljoen kiezers met hun nazi-verleden en nazi-sympatiëen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 16:35   #78
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mythe hoor ik nu al meer dan 10 jaar, net zoals de andere klassieker: dat de VB-kiezers eigenlijk ook koningsgezind zijn en als we hen dus vertellen dat het VB tegen de koning is zal dat ook helpen. Allemaal illusies.
Dat is geen mythe, maar waarheid. Ik heb dat aan den lijve ondervonden toen ik nog campagne voerde voor de BUB (toen ik lijsstrekker was). Toen ik aan de mensen vroeg waarom ze VB stemden, kreeg ik steevast te horen dat ze zich niet veilig voelden etc. Toen ik hen vroeg of ze wisten dat het VB een volledige splitsing van België wilde, kreeg ik volgende reactie: een verward gezicht en het volgende antwoord: "maar kindje toch, dat gaat er nooit doorkomen. Het VB zal nooit zover gaan!"

Voila, aldus een goed geïnformeerde kiezer.
Oud 10 april 2006, 16:36   #79
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Kim - ja maar, wie zit daar dan achter? Het is een rare politieke beslissing, de VRT is zelf niet zo pro-VB, n'est-ce pas?
Geen flauw idee, ik heb geen glazen bol.
Oud 10 april 2006, 16:37   #80
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus zelfs voor de twijfelaars kan het 'vriezen of dooien': rebellen met 'feel' voor fasco-stuff kunnen 'omgekeerd' reageren, wie niet op de hoogte was en antifa-gezind is, kan weten waarop niet te stemmen.

De enige reden om zoiets uit te zenden behoort te zijn: informeren. De ontvanger van de boodschap zal er zowizo toch zijn zin mee doen, zoals je terecht opmerkt. Wat het resultaat ook mag zijn, niemand zal kunnen beweren dat hij het 'nicht gewuSSt hat'............
Inderdaad.
Persoonlijk denk ik dat de beslissing om het niet uit te zenden eerder is ingegeven door een angst om niet nog meer kiezers richting VB te drijven dan door de relatief lage nieuwswaarde of relevantie van het gebodene. Of dit terecht is of niet.... wie zal het zeggen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be