![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij VLD????? Dan ben ik de pauws hoor,nee daar ben jij te sociaal voelend voor Duvelke
![]()
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Cat,
Iedereen is vrij om te kiezen. De wereld draait om brood... en voornamelijk spelen. Ieder maakt zijn keuze voor zich... maar weinigen verzetten zich tegen de moderne waanzin. U wel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stem altijd op groen!
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een beetje toch, daarnaar streef ik toch. Ik wil zeker geen regeltjes maken voor anderen, ik wil wie dat doet in de aandacht brengen: liberalen die preken over arbeidsplicht in 's lands belang, dat kan alleen louche zijn. ("Als de vos de passie preekt..."). Hoe dan ook, dat was de bedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 'k Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij me nu eens gaat leren wat kansrekening is. ![]() Les 1 uit kansberekening: je hebt er data voor nodig waarop je je kan baseren; anders ben je maar wat aan het uitvinden. Toon me dus eens de data waarop je je baseert... Je probeert je eruit te praten beste; maar 't lukt je niet zo denderend ![]() Citaat:
Meer van alles en belastingsverlagingen? Waarmee ga je het dan financieren? Geen onregematige werkuren, geen koopzondagen en geen nachtwinkels? Waarom ga je de vrije keuze van iedereen aanpakken? Wie ben jij dat je daarover een oordeellkan vellen en vooral, waarop baseer je je nu feitelijk? Een vraag die hier intussen al ettelijke keren is gesteld, maar waarop je het antwoord schuldig blijft... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Want die zijn natuurlijk milieu-vriendelijk, etisch correct, doen aan geen overuren en hebben geen dikbetaalde CEO ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Je hebt er geen idee van welke energievretende en vervuilende processen er nodig zijn om zonnecellen te maken... Meer zelfs, je wil het niet eens weten; het zou je ideale wereldbeeld zou welleens aan scherven kunnen vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Cijfersgegevens kunnen een "betoog" ondersteunen of illustreren, maar dat betekent niet dat ze noodzakelijk zijn voor de geldigheid van de inhoud ervan. Trouwens, groot rekenwonder, de redenering is omkeerbaar: waar zijn jouw data die mijn stelling weerleggen? Citaat:
Ik ben ook een burger van dit land die zijn ogen openhoudt en ziet welke (emotionele) ellende er in België heerst (kleine hint: gezondheidsstatistieken) Citaat:
De productie misschien wel, het gebruik niet. Daarom ben ik voorstander in technologische verbetering van milieuvriendelijke energieproductie, en niet van het Kyoto-protocol dat opties in lucht verkoopt, laat staan van technologie voor militaire doeleinden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Doorzichtig en voorspelbaar; probeert ie hier heel even de bewijslast om te keren. Jij bent hier diegene die fameuze stelling lanceert katje; aan jou om die te staven. Het gaat niet op om te stellen dat jij een stelling lanceert, en dat die geldig is totdat een ander een tegenbewijs formuleert. Als je de geldigheid van jouw betoog wil aantonen, dan zou het niet zo moeilijk mogen zijn om daar enige cijfers om bewijzen van te vinden. Dat je daar niet over beschikt, is intussen wel al duidelijk; dat je maar wat in het wilde weg staat te roepen, zonder enige fundering is ook duidelijk. Citaat:
Citaat:
Kleine hint: gezondheidsstatistieken betekenen niets zonder oorzaak-gevolg analyse. Citaat:
Consequentie is duidelijk niet je sterkste kant katje; je weet niet waarom je tegen Inbev bent, en je weet al helemaal niet dat het er bij Moortgat eigenlijk identiek aan toe gaat... ![]() Citaat:
![]() Het gebruikkvan zonnecellen is evenmin echt natuurvriendelijk, maar bon daarvoor moet je wel de achterliggende organisatie rond dit gebruik kennen. Heel idealistisch hoor trouwens dat je voor milieuvriendelijke productietechnieken van zonnecellen pleit. Dat het technisch nog haalbaar moet zijn vergeten we voor jouw bestwil best maar even. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij dat voldoende vindt om deze boodschap naast je neer te leggen, dan is dat jouw probleem, of jouw keuze. Ik wil ook niemand een levensstijl opleggen (hoe dat zou zelfs al kunnen?), maar ik beweer wel dat de VLD de maatschappij de verkeerde kant opstuurt, in de zin van afbraak van welzijn. Wat het gebruik van data betreft, geldt daar niet: met statistieken kan je alles bewijzen? Op één of andere manier stel je dat je het niet eens bent met het oorspronkelijk bericht, en je verwacht van mij data. Wel, dat is ook een stelling en bewijs ze dan toch maar met cijfertjes, aangezien je dat toch zo nodig vindt. Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Met gezondheidsstatistieken kan je inderdaad bepaalde zaken staven, maar dan hoor je oorzaak-gevolg analyses te doen; dat doe jij niet, jij ziet gewoon een stijging en gaat er autoamtisch van uit dat het door de VLD is. Perfect als stemmingmakerij hoor, maar tot hiertoe heb je in dit topic nog niets fundamenteels kunnen zeggen of kunnen aantonen. Citaat:
Citaat:
Als ik een winkel heb ik ik beslis om open te doen op zondag; wie ben jij dan om dat te veroordelen? Citaat:
Citaat:
![]() 't Is heel simpel: jij maakt een stelling, ik vraag een bewijs of een onderbouwing van die stelling, aangezien ik niet elke willekeurige uitspraak zo maar geloof. Aan jou dus ommet bewijs voor de dag te komen. Wil je werkelijk een tegenbewijs: jij stelt dat tweeverdieners sowieso een slechter leven leiden, met kinderen die geen aandacht krijgen en mensen die geen tijd voor elkaar hebben. Ware dat echt zo geweest, dan zou de grote meerderheid van Vlaanderen bevolkt zijn door probleemkinderen en gezinnen waar huiselijk geweld schering en inslag zijn. Onder dezelfde redenering zou gelden dat in werkloze gezinnen, amper probleemkinderen zouden zij (want lekker veellaandacht door de ouders) en amper huiselijke problemen. De realiteit toont echter dat het aantal probleemkinderen nog steeds een minderheid is, dat huiselijk geweld heel vaak bij werklozen voor komt en dat probleemkinderen niet zelden uit zo'n gezin komen. Hoe verklaar je dat dan? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Naast arbeidsplicht heeft de VLD-affiche nog een andere dimensie. Zij toont een jonge vrouw die zich in het zweet werkt, omdat de loopband waar ze op staat, tegen de looprichting in draait, waardoor ze ter plaatse trappelt. Slecht getekend overigens, want je moet het er wel bijvertellen, en ik zie niet in waarom de papieren wegvliegen bij iemand die niet beweegt. De vraag die daardoor gesuggereerd wordt is: "Welke factoren maken dat deze jonge vrouw de vruchten van haar inspanningen niet kan plukken?" Aan de toeschouwer om het antwoord te verzinnen: de Walen, de werklozen, de ouderen, de belastingen, (vul zelf maar aan). De affiche zet dus aan tot onverdraagzaamheid tegenover alles dat niet past in dit beeld van "Hardwerkende Vlaming". De VLD is hard en asociaal. Mijn omschrijving is correct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom zou ik aan valse concurrentie als ik binnen de regels van de wet blijf? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
De staatshervorming zou anders ook geen slechte reden zijn: we hebben alles dubbel, dus: Vlaanderen afbouwen. Enfin, mijn klok zegt 0:39, morgen is er nog een dag, wel te rusten. |
||
![]() |
![]() |