![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms zegt het al eens iets over.............. een CD&V'er. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De anti-Waalse gevoelens en uitspraken zoals op die sticker en zoals te zien in betogingen, kan je voor het grootste deel aan deflaminganten toeschrijven. Als we jouw redenering doortrekken, dan komen we tot de absurde conclusie dat enkel de drukker van die sticker de Walenhater is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gaat trouwens niet over "anti-Waalse gevoelens", maar wel over een stellingname tegen Franstaligen die menen dat ze in Vlaanderen zonder enige terughoudendheid kunnen eisen dat ze in hun taal worden bediend, aangesproken... en dat ze geen Nederlands hoeven te leren. Dat wordt aangeklaagd. Terecht. Ook hier zien we hoe belgicisten alle moeite doen om dit onderwerp uit de weg te gaan, waarmee ze stilzwijgend natuurlijk de kant kiezen van die welbepaalde Franstaligen. Aldus tonen ze nogmaals aan dat de Belgische structuur niet de ideale leefruimte is voor de Vlamingen, daar het blijkbaar als normaal wordt geacht binnen België en door haar verdedigers dat de Franstaligen allerlei eisen mogen stellen die een aanfluiting betekenen van de federale loyaliteit en het respect voor de bestaande wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij leest het gewoon niet graag, en verdringt wat ik dienaangaande reeds vele malen beweerde. Ik zal het dus nogmaals herhalen: Anti-Waalse gevoelensworden ons opgelepeld door flamingantische politici. Door op verkeerde wijze de transfers voor te stellen, proberen ze zieltjes te winnen voor hun politieke bollenwinkel.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen een zwakke aanval is nu eenmaal niet meer nodig dan dat.
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan jij ons dan even uit de doeken doen hoe de transfers precies in mekaar zitten en wat er met al dat geld gebeurt?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
*Flaminganten proberen een breuk met de Waalse bevolking te veroorzaken. Velen kunnen hun haat tegen deze bevolkingsgroep niet onder stoelen of banken steken, en bij betogingen hoor en zie je vaak meninge uiting van 'hate speech' gericht aan de Walen (Waalse ratten, rolt uw matten!" Welke uitspraak staat het dichtst bij de waarheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg nogmaals: zolang elk individu binnen ons territorium op gelijke wijze behandeld wordt is er wat mij betreft geen probleem. Wanneer de ene werkloze hetzelfde krijgt als de andere, wanneer de ene belastingbetaler onder dezelfde schalen valt als de andere, dan kan het mij niet verdommen hoe dit procentueel verdeeld is binnen irrelevante en willekeurig uitgedachte groepen volgens totaal arbitraire breuklijnen. Wat voor mij géén bezwaar is: meer transparantie, en zelfs democratische inspraak in de besteding van de gemeenschapsgelden. Maar geloof jij dat een zelfstadnig Vlaanderen daar garanties op geeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bewijst dus niets, behalve dan dat je nog steeds niet kan vertellen waar je je veralgemening met recht en reden op baseert.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 11 april 2006 om 09:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan volg ik eenzelfde 'foute' redeneerwijze die jij me ten laste legt. Citaat:
Vermenging ervan in de discussie lijkt me dus niet echt verkeerd. Citaat:
Dan liggen onze verzuchtingen niet zóver uiteen. Omgekeerd zou ik niks hebben tegen een zelfstandig Vlaanderen dat waarlijk democratisch bestuurd wordt. Maar dat zie ik evenmin als mogelijkheid. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooreerst: er zijn geen "anti-Waalse gevoelens"; er zijn wel anti-Franstalige gevoelens die, in tegenstelling tot uw bewering, niet aangewakkerd worden door Vlaamsgezinde politici maar wel door de Franstaligen zelf. En dit door o.m. hun gebrek aan loyaliteit. U mag me trouwens eens uitleggen wat u bedoelt met "flamingantische politici die de transfers op verkeerde wijze voorstellen"? Wie zijn die politici? En hoe stellen ze de transfers zodanig dat u tot de conclusie komt dat ze het verkeerd voorstellen? Ik ben benieuwd naar uw tekst en uitleg! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat zou ik ook wel eens weten. Blijkbaar zal Staaf nu eens het bevrijdend woord verkondigen en met een pennentrek komaf maken met die verkeerde voorstellingen die we in allerlei studies en rapporten vinden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oude (!) slogan is vooreerst niet "Waalse ratten...", maar wel "Franse ratten...". De context van het ontstaan en gebruik van die 19e eeuwse slogan heb ik reeds uitvoerig uitgelegd (ook door u netjes genegeerd). De pijlen richten zich niet naar de Walen, maar wel naar die Franstaligen en die Franstalige politici die menen dat ze België naar hun hand kunnen zetten en daarbij een houding van minachting tegenover de Vlamingen tonen, dit alles vergezegeld van een manifeste onwil zich te houden aan een basisloyaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, u redeneert nu heel merkwaardig. Voor u is het blijkbaar geen enkel probleem dat een schooldirecteur bijvoorbeeld iedere maand duizend euro voor zichzelf achterover drukt, zolang iedere leerling van de school maar de vastgestelde subsidiering ontvangt. Bij de schoolsubsidiëring plaatst u immers de toetsing bij de leerling, niet bij het aanwenden van het totaal bedrag door de bevoegde instanties. Welnu, de verificatie van het ministerie denkt zo niet. Ook in bedrijven wordt zo niet gedacht. Men bekijkt het hele plaatje. En ja, ik geloof dat binnen een Vlaamse context er een grotere transparantie en doeltreffendheid zal zijn. Dat zien we nu al bij die federale diensten die gewestelijk geordend zijn en de vrijheid hebben de criteria toe te passen. De Vlaamse afdelingen van de RVA werken nauwegezet; de Franstalige evenwel niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
- Ik keur het rabiate anti-Waalse discours af. - Het feit dat er hier en daar een extremistische flamingant bestaat, is allerminst een reden om te beweren dat er slechts hier en daar een gematigd exemplaar rondloopt. 8)
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 april 2006 om 09:31. |
|
![]() |