Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 11:33   #1321
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Vader én moeder aan de haard met een riant onvoorwaardelijk basisinkomen is een basisrecht...
Dat zou natuurlijk perfect zijn.
Helaas..zit je dan ganse dagen thuis
Oud 11 april 2006, 11:35   #1322
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Was te verwachten...waarom geen broer aan de haard? Waarom geen zus aan de haard?
Waarom geen kat in de haard?
Juist,waarom?
Leg eens uit waarom een moeder wel en een vader niet hé
Oud 11 april 2006, 11:36   #1323
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor je het weet zit je dan ganse dagen thuis te werken. Behangen..schilderen...knutselen...patatjes schillen...winkels afschuimen.
Allemaal dingen die slecht zijn voor de man zijn hart.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 11:36   #1324
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Juist,waarom?
Vraag het aan de kleine gasten.
Oud 11 april 2006, 11:37   #1325
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Vader én moeder aan de haard met een riant onvoorwaardelijk basisinkomen is een basisrecht...
Je bent aan het bijleren CHIPIE
Oud 11 april 2006, 11:39   #1326
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist,waarom?
Als U, zoals ik, wat beter in de natuur thuis zou zijn, zou U die vraag niet stellen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 11:39   #1327
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag het aan de kleine gasten.
Ik ben zeker dat er een hele hoop kinderen hun vader ook wel zien zitten als opvoeder,en niet als een aanhangsel zoals jij laat uitschijnen
Oud 11 april 2006, 11:42   #1328
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben zeker dat er een hele hoop kinderen hun vader ook wel zien zitten als opvoeder,en niet als een aanhangsel zoals jij laat uitschijnen
Vader is geen aanhangsel, hoogstens een allimentatie (voor vele vrouwen althans)
Wat hun dikwijls een onvoorwaardelijk inkomen geeft.
Oud 11 april 2006, 11:47   #1329
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vader is geen aanhangsel, hoogstens een allimentatie (voor vele vrouwen althans)
Wat hun dikwijls een onvoorwaardelijk inkomen geeft.
Daar heb je wel een punt hoor
Oud 11 april 2006, 13:53   #1330
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Sinds ik van school ben heb ik altijd gewerkt, behalve twee keer een klein jaar na de bevalling van mijn twee oudsten. Ik deed vrijwilligerswerk. Meestal halftijds maar ook drie jaar fulltime. De periode dat ik fulltime werkte voelde ik me echt rotslecht. Na mijn werk was ik altijd moe. Ik haalde de kinderen van school, deed de boodschappen, maakte eten en wastte af. Tegen dat het 21 uur was viel ik in slaap. Het gevolg was dat mijn huis er elke dag meer en meer rommelig bij lag en ik op den duur in een troep woonde. Stilaan had ik geen zin meer om naar huis te gaan na mijn werk en ik begon er zelfs tegenop te zien dat mijn werkdag erop zat.

Na een tijd kreeg ik de kans om PWA-werk te doen. Dat heb ik bijna 9 jaar gedaan tot ik verleden jaar een halftijds contract aangeboden kreeg. Ik was daar aanvankelijk heel blij mee, ik had immers zelf jarenlang gezaagd om een contract en eindelijk kreeg ik er één. Toen ik het contract ging tekenen voelde ik me eindelijk een volwaardig mens, ik kon eindeljk tegen iedereen zeggen dat ik werkte. Oef, ik hoorde er dus bij, dat was wat ik altijd gewild had. Dat ik op slag 7.000 bfr minder had drong eerst nog niet tot me door. Dat ondervond ik pas toen het me niet meer lukte om al mijn rekeningen te betalen.

Na een korte tijd merkte ik dat ik hele dagen gestresserd rond liep. Ik wist immers niet meer hoe ik mijn werk moest combineren met de kinderen en het huishouden. Dat lukte me gewoon absoluut niet. Ik vergat naar oudercontacten op school te gaan, vergat de nodige spulletjes mee te geven aan mijn kleuter en dat werd hoe langer hoe erger. Ik voelde me zo danig gestresseerd dat ik alles wat ik moest doen op lijstjes moest gaan schrijven maar dan was ik mijn lijstjes weer kwijt en was het weer paniek. Intussen klaagden mijn kinderen over de rommel in huis en over het feit dat ik constant alles vergat.

Op den duur deed ik mijn werk maar half en thuis presteerde ik praktisch niets meer. Maar ja, ik mocht trots zijn want ik had eindelijk een job en telde dus mee, was geen profiteur meer. Intussen moest ik zien rond te komen met mijn schamel inkomen, kon vaak de rekeningen niet op tijd betalen en als één van de kinderen weer iets nodig had voor school zuchtte ik eens diep omdat ik niet wist hoe ik dat weer zou betalen. En als één van de kinderen ziek werd of naar de tandarts moest was het helemaal paniek. Dat is momenteel hoe ik leef, ik kan geen kleren of schoenen kopen, ik heb moeite om mijn betalingen te doen en intussen loop ik de meeste tijd gestresseerd rond omdat ik mijn werk niet af krijg.

In juli loopt mijn contract ten einde, misschien kan ik verlenging krijgen voor een jaar. Maar ik zal dat niet aannemen, ik kan dat niet aannemen. Want ik ben moe, ik ben het beu, ik kan niet meer verder met het gevoel dat ik op alle vlak tekort schiet en intussen niet eens genoeg geld heb om mijn kinderen te geven wat ze echt nodig hebben. Ik geef er de brui aan.
Ben ik gehandicapt? Ban ik werkonbekwaam? misschien wel. Ik slaag er niet in om alles te combineren en hoe hard ik ook probeer, ik eindig uiteindelijk bij de dokter omdat ik er gewoon ziek van word? Dan kan ik weer kalmeerpillen en anti-depressiva nemen in de hoop weer eventjes verder te kunnen.

Maar ja, iedereen moet werken of anders dood vallen. Mensen als ik hebben eigenlijk geen recht op een bestaan.
ik vind dit een heel eerlijk bericht van jou en dat is moedig maar vanuit wat je hier beschrijft zou ik eerder verwachten dat leden van het VWS respect hebben voor zij die er wel in slagen gezin en arbeid te combineren en vol te houden, vergelijkbaar met niks van muziek kennen maar toch bewondering hebben voor muzikanten. waarom kappen jullie toch zo op de werkenden?
Oud 11 april 2006, 13:54   #1331
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Momenteel veel werklozen, vergrijzingsproblematiek, knelpuntberoepen, enz ...

In plaats van steeds op elkaar af te geven zou het misschien interessant zijn om eens te bekijken hoe iedereen op een deftige manier aan 't werk kan geraken.
Gelieve niet af te komen met "terugsturen naar land van herkomst" aub, want dat zit er toch niet in.
OK, zet alle werkloze vreemdelingen in voor een grootscheepse opbouw van nieuwe gevangenissen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:05   #1332
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
ik vind dit een heel eerlijk bericht van jou en dat is moedig maar vanuit wat je hier beschrijft zou ik eerder verwachten dat leden van het VWS respect hebben voor zij die er wel in slagen gezin en arbeid te combineren en vol te houden, vergelijkbaar met niks van muziek kennen maar toch bewondering hebben voor muzikanten. waarom kappen jullie toch zo op de werkenden?
De meeste leden van VWS werken,dus Uw veralgemening gaat hier niet op hé.

En wij kappen zeker niet op de werkende mensen.
Misschien dat U alles niet zo goed volgt of begrijpt wat wij hier allemaal schrijven.

Wij willen enkel geen vervolgingsbeleid van werkloze zoals U dat ziet
Oud 11 april 2006, 14:07   #1333
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Ik heb bewondering voor mensen die erin slagen om alles te combineren, ik bewonder die duizendpoten. Ik heb er helemaal niets tegen dat anderen werken. Kap ik op de werkenden? Soms wel misschien, kan zijn. Misschien vanuit mijn frustratie omdat ik het moe ben dat werkende mensen over het algemeen denken dat iedereen kan en moet werken. Ze denken dat je alle armoede kan oplossen door gewoon iedereen in één of andere job te steken.
Iemand die werkt redeneert dat als het voor hem op die manier lukt, het dan voor de hele bevolking moet lukken. Even absuurd alsof een muzikant zou denken dat omdat hij goed viool kan spelen iedereen dat wel zou kunnen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:07   #1334
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is geen basisbehoefte; daarvoor zal je moeten gaan werken.

Dat is geen basisbehoefte maar luxe; zal dus voor gewerkt moeten worden.

De basisbehoefte is eten, niet de keuze wat je kan eten. Als dat voor jou beslist wordt omdat het nu éénmaal niet haalbaar is voor Jan en alleman iets anders klaar te maken, dan moet je je daar maar bij neerleggen. Wil je de luxe van keuze hebben, dan is een restaurant een optie, maar dan zal er opnieuw, jawel je raadt het al, gewerkt moeten worden.
een echte slavendrijver hé? De kondities die je voorschrijft zijn net dezelfde als dewelke waarin de zwarte slaven leefden in Amerika.Behalve dat die ook nog moesten werken.Maar dat zal jij ook wel willen voor het gewone werkvolk: een dak, en een trog voedsel, en voor de rest, werken en uw bekken houden! Zoals in de slechte ouwe tijd.Vergeet het maar...8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:19   #1335
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
een echte slavendrijver hé? De kondities die je voorschrijft zijn net dezelfde als dewelke waarin de zwarte slaven leefden in Amerika.Behalve dat die ook nog moesten werken.Maar dat zal jij ook wel willen voor het gewone werkvolk: een dak, en een trog voedsel, en voor de rest, werken en uw bekken houden! Zoals in de slechte ouwe tijd.Vergeet het maar...8)
Zover ik het kan begrijpen (U weet wel... spitsmuizenverstand) heeft Fax het over mensen die een basisininkomen wensen die vrijwillig niet wensen te werken... Vrijwillige werklozen behoren volgens mij niet tot het gewone werkvolk...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:25   #1336
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De meeste leden van VWS werken,dus Uw veralgemening gaat hier niet op hé.

En wij kappen zeker niet op de werkende mensen.
Misschien dat U alles niet zo goed volgt of begrijpt wat wij hier allemaal schrijven.

Wij willen enkel geen vervolgingsbeleid van werkloze zoals U dat ziet

Lang leve de marginalen en de luiaards, de dronkaards en de hoeren, de junkies en punkies, de vlooien en de luizen

weg met het bekakte mentaal minderwaardige klootjesvolk

???????? wat is deze uitspraak van jullie woordvoerder dan? en zo zijn er tientallen voorbeelden

daarnaast toch nog eens even stellen duveltje dat jij absoluut geen idee hebt van mijn standpunten , noch weet jij iets over mijn leven dus stop met zo bevooroordeeld te reageren, doe op zijn minst de moeite om open gesprekken aan te gaan, dank u
Oud 11 april 2006, 14:27   #1337
Lutifer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik heb bewondering voor mensen die erin slagen om alles te combineren, ik bewonder die duizendpoten. Ik heb er helemaal niets tegen dat anderen werken. Kap ik op de werkenden? Soms wel misschien, kan zijn. Misschien vanuit mijn frustratie omdat ik het moe ben dat werkende mensen over het algemeen denken dat iedereen kan en moet werken. Ze denken dat je alle armoede kan oplossen door gewoon iedereen in één of andere job te steken.
Iemand die werkt redeneert dat als het voor hem op die manier lukt, het dan voor de hele bevolking moet lukken. Even absuurd alsof een muzikant zou denken dat omdat hij goed viool kan spelen iedereen dat wel zou kunnen.
zou een verbond met de werkenden dan geen betere strategie zijn voor het VWS?
Oud 11 april 2006, 14:37   #1338
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

een verbond met de werkenden is secundair en jij bent bovendien een bekakte madam

zoniet zou je hier niet over struikelen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf
Lang leve de marginalen en de luiaards, de dronkaards en de hoeren, de junkies en punkies, de vlooien en de luizen

wat heb je met je truttige betwetersdiscours trouwens in de armoedebestrijding bereikt ?

niks alleen maar je eigen isolement .

je bent er het bewijs van dat proberen deftig doen (assimileren ) niet werkt
ik leer dus uit jouw fouten en probeer het op een andere manier .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 april 2006 om 14:45.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 14:38   #1339
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

???????? wat is deze uitspraak van jullie woordvoerder dan? en zo zijn er tientallen voorbeelden

daarnaast toch nog eens even stellen duveltje dat jij absoluut geen idee hebt van mijn standpunten , noch weet jij iets over mijn leven dus stop met zo bevooroordeeld te reageren, doe op zijn minst de moeite om open gesprekken aan te gaan, dank u
Als je de draad wat gevolgd had zou je weten dat ik een open gesprek aan het voeren was waar ik nog steeds geen antwoord heb gekregen .

De overheid houdt knelpuntberoepen opzettelijk in stand om dat ze zo haar verantwoordelijkheden kan afwimpelen op die werkloze

Ik moet U wel gelijk geven als je zegt dat de woordvoerders van VWS straffe taal gebruiken,wat mij ook soms stoort
Oud 11 april 2006, 14:40   #1340
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:

Ik weet dat sommigen zich storen aan dergelijke uitspraken. Dat is dan wel jammer maar ik zou hier ook wat uitspraken kunnen zetten die gedaan worden tegenover armen, daklozen en werklozen. Soms dagen ze dergelijke uitspraken wel wat uit.

Lang leve de marginalen..... vind ik wel een goede uitspraak eigenlijk.
Ik ben de laatste tijd soms behoorlijk kwaad, soms reageer ik me hier wel eens af. Stom? misschien wel, misschien hoort dat niet. Toch zijn er velen die dat hier doen. Wat maakt het ook, waarom moeten we ons allemaal hele dagen zo keurig netjes en beleefd gedragen?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be