Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2006, 20:06   #121
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Fout; in beurskringen werd het toenmalige Interbrew-bedrijfsmodel als een nadeel gezien. Een gediversifiëerd merkenportfolio is alleen een nadeel wanneer je merken in leven houdt die niet meer levensvatbaar zijn.

Gaan ze dus niet doen (dit jaar alleen al hebben ze er alleen In België al twee bieren bij en in Luxemburg ééntje)
XXX

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 april 2006 om 20:15.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 20:15   #122
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout; in beurskringen werd het toenmalige Interbrew-bedrijfsmodel als een nadeel gezien. Een gediversifiëerd merkenportfolio is alleen een nadeel wanneer je merken in leven houdt die niet meer levensvatbaar zijn.

Gaan ze dus niet doen (dit jaar alleen al hebben ze er alleen In België al twee bieren bij en in Luxemburg ééntje)

Inbev is de grootste brouwer volgens volume maar niet qua winst. Anderen maken dus meer winst per eenheid produkt. Een van de redenen die vaak worden aangehaald is dat Inbev teveel verschillende bieren zou hebben, die allemaal gepromoot moeten worden. Enfin, kijk niet naar mij. Ik zeg maar wat anderen gezegd hebben. Inbev heeft geen enkel wereldmerk in haar "portefueille" maar nu hebben ze, na al die fusies en overnames 3, would-be wereldmerken (Becks, Stella en Brahma). Ik weet niet hoeveel het kost om 1 wereldmerk te creëren laat staan 3?

Nu, beursnerds hoeven niet altijd gelijk te hebben.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 april 2006 om 20:17.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 20:31   #123
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Inbev is de grootste brouwer volgens volume maar niet qua winst. Anderen maken dus meer winst per eenheid produkt. Een van de redenen die vaak worden aangehaald is dat Inbev teveel verschillende bieren zou hebben, die allemaal gepromoot moeten worden. Enfin, kijk niet naar mij. Ik zeg maar wat anderen gezegd hebben. Inbev heeft geen enkel wereldmerk in haar "portefueille" maar nu hebben ze, na al die fusies en overnames 3, would-be wereldmerken (Becks, Stella en Brahma). Ik weet niet hoeveel het kost om 1 wereldmerk te creëren laat staan 3?

Ze hebben geen gelijk
Wat betreft Inbev ben ik behoorlijk goed op de hoogte en ik kan je op een briefje geven dat de grote hoeveelheid verschillende bieren niet aan de oorzaak was van beleggerswantrouwen. Het feit dat hun "world's local brewer"-filosofie weerspiegeld werd in hun bedrijfsmodel was een veel grotere issue.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2006, 20:32   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je uberhaupt wel wat ze in Leuven doen?
U mag het mij altijd nader uitleggen, maar rekening houdend met wat u eerder suggereerde zal het eerder ingrijpend zijn in vergelijking met wat Urquell doet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 05:27   #125
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acec Bekijk bericht
of Cristal, Maes, Sas Pils
zijn er nog?

De Pils van Huyghe te Melle is ook niet mis.

http://www.delirium.be/Neerlandais/l...calisation.htm
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 06:26   #126
Gargamel
Banneling

Standaard

Een goeie Belgische Stout of Aerts....maar dat bestaat ook al lang niet meer...
Bestaat die kattenpis Dijle nog ?
Palm,bweiiiik,ook zoiets

Laatst gewijzigd door Gargamel : 12 april 2006 om 06:28.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:06   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maareh... Ik zou misschien niet betogen tegen de prijs van het pintje, maar dan wel tegen hoe Inbev tegenwoordig als een stier doorheen het Vlaamse pittoreske bierlandschap raast en kleine brouwerijtjes sluit.

Het is niet altijd makkelijk, maar ik probeer tegenwoordig toch Inbev te mijden. Gelukkig is nog niet alles in handen van Inbev of Stella.

Inderderdaad, drink Palm, Geuze of Westmalle of Rochefort, (Bavik bestaat da nog ? ) en laat die cultuurbarbaren van den interbrew maar eens goe weten dat ze met hun fikken van den Hoegaarden moeten blijven !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:10   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Becks en Stella kan ik zelf hier kopen, net zoals Chimay, Hoegaarden en Leffe.

Eerlijk gezegd vind ik nie dat ze da afwaswater moeten promoten als wereldmerk, het enige wat er nog net doorkaan is Chimay,

Maar ja da drinkt den doorsnee wereldburgen natuurlijk nie bij zijn eten...

Marktaandeel afsnoepen van Heineken bv is toch bekanst niet te doen, ongelofelijk hoe dergelijke kattepis in t buitenland gezopen wordt.
Oud 12 april 2006, 07:16   #129
Acec
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
(Bavik bestaat da nog ? )
Dat bestaat inderdaad nog. Ik dacht net ook nog aan Roman Pils (wat nogal ziekelijk is zo vroeg op ochtend).
Acec is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 07:30   #130
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bullshit, dat tast de smaak absoluut niet aan. Jij zal al van heel goede huize mogen komen en stevige bierproefskills mogen hebben, eer jij het onderscheid zal kunnen proeven tussen een Hoegaarden die in Hoegaarden of een Hoegaarden die in Jupille is gebrouwen. Idem dito voor Jupiler, Stella of eenders welk ander bier.

Verklaar me maar eens waardoor smaakverschillen zouden ontstaan?

Bacteriën in het water, ... samenstelling van de lucht en vochtigheidsgraad van de gistinstallaties etc... materiaal van gistinstallaties etc...

Speelt allemaal een rol, dat ge expert moet zijn is just, maar met artisanaal of bereide producten spelen die dingen altijd een rol.

Schoonste voorbeeld is Geuze, ge kunt dat alleen in het Pajottenland maken, (gistbacterie) Maar zoals hier elders vermeld wordt geld dat niet alleen voor bier, maar ook voor wijnen, waar samenstelling van de grond, vochtigheid, zonneschijn, en ook weer de kelder uiteindelijk van belang is.

En dat geld ook voor kazen en zelf voor hespen onlangs een proeverijke meegemaakt, ... hmmm, ,njam, njam, ... Eerst in de productie, ja, smaakt goe nie slecht, dan naar het artisanaal kelderke, een andere kelder dan de standaard omgeving, man , man i died and went to heaven...

Ja iets onozels als ne gemetste kelder die beduidend kleiner was, maakt een wereld van verschil, natuurlijke ventilatie etc...

Bij bier van spontane gisting is samenstelling van water aanwezigheid van de juiste bacterieën etc zeker en vast van belang. Smaak van Rodenbach of Geuz, Kriek, Faro alle Lambieken etc,... zullen dus zeker aangetast worden als ge hun productieplaats gaat moven.

Voor de Trappist geld dat hij in een abdij moet gebrouwen zijn, dat is toch wel het duidelijkste bewijs dat de plaats mee bepalend is voor de smaak van het bier, kunde u al nen Orval of Westvleteren voorstellen die in zo nen industrieële silo gemaakt is, zonder de liefde van de paterkes... (of hun uitstekend brouw personeel ! )

Ik ga enkel abdijbier drinken uit pure noodzaak, als ge daar nen echten trappist neffen zet, zijn dingen als leffe, maredsous, grimbergen etc, dat is gewoon veredelde pils al dan nie gekleurd me wa meer alcool in.

Trappist of bieren uit kleine brouwerijkes daarintegen, njam njam...

La Chouf, Royal, Rochfort (den 12 natuurlijk ! ) Westmalle, (en dan zeker in t café rechtover de abdij... ) Faro (of zowat alles wat ze bij Lindemans in 't fleske doen... ) Rodenbach Grand Cru...

Hier moet ik het doen met Malvasia of Lambrusco (rode wijn met bubbels voor de frigo... ) ge proeft de appenijnen, een paar euro voor een fles, maar ik kan u verzekeren, goe spul.
Oud 12 april 2006, 07:31   #131
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bestaat inderdaad nog. Ik dacht net ook nog aan Roman Pils (wat nogal ziekelijk is zo vroeg op ochtend).

Waarom is da ziekelijk, !

Ge moet zien waar ik allemaal aan staan denken heb,
Oud 12 april 2006, 07:42   #132
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag het mij altijd nader uitleggen, maar rekening houdend met wat u eerder suggereerde zal het eerder ingrijpend zijn in vergelijking met wat Urquell doet.
Zoals elke grote brouwerij heb je er stevige waterzuiveringsprocessen. Of dat een slechte zaak is, is zeer te betwijfelen.
Oud 12 april 2006, 08:01   #133
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Bacteriën in het water, ... samenstelling van de lucht en vochtigheidsgraad van de gistinstallaties etc... materiaal van gistinstallaties etc...
Allemaal zaken die je perfect onder controle kan houden dus an sich allemaal zaken die geen smaakverschillen zullen oproepen.

Citaat:
Speelt allemaal een rol, dat ge expert moet zijn is just, maar met artisanaal of bereide producten spelen die dingen altijd een rol.
Bij kleine artisanale brouwerijtjes (zoals den Domus in Leuven) kan je niet zo'n detail-opvolging gaan doen, maar elk groot voedingsbedrijf kan zich de luxe niet permitteren om die factoren een rol te laten spelen. Voedselcontrole zou zich maar wat te graag verlekkeren aan zo'n toestanden.

Citaat:
Schoonste voorbeeld is Geuze, ge kunt dat alleen in het Pajottenland maken, (gistbacterie) Maar zoals hier elders vermeld wordt geld dat niet alleen voor bier, maar ook voor wijnen, waar samenstelling van de grond, vochtigheid, zonneschijn, en ook weer de kelder uiteindelijk van belang is.
Dat is omdat die zaken rechtstreeks invloed hebben op het basisingrediënt van je wijn: de druif. Biergist en mout groeit niet aan de bomen of in de grond en is aan die invloeden niet onderhevig. Lambic kan je inderdaad alleen in het Pajottenland maken, maar dat is omdat daar een open gisting gebeurt.

Citaat:
En dat geld ook voor kazen en zelf voor hespen onlangs een proeverijke meegemaakt, ... hmmm, ,njam, njam, ... Eerst in de productie, ja, smaakt goe nie slecht, dan naar het artisanaal kelderke, een andere kelder dan de standaard omgeving, man , man i died and went to heaven...

Ja iets onozels als ne gemetste kelder die beduidend kleiner was, maakt een wereld van verschil, natuurlijke ventilatie etc...

Bij bier van spontane gisting is samenstelling van water aanwezigheid van de juiste bacterieën etc zeker en vast van belang. Smaak van Rodenbach of Geuz, Kriek, Faro alle Lambieken etc,... zullen dus zeker aangetast worden als ge hun productieplaats gaat moven.
Bij die bieren is de omgeving van belang voor de juiste bacteriën (open gisting), en is nagisting op eiken vaten achteraf ook van belang. Waar die vaten staan maakt dan al niets meer uit. Samenstelling van water blijft voor een grote meerderheid van brouwerijen (zeker de grotere) een minder belangrijke factor aangezien water geneutraliseerd wordt. Anders lopen ze veel te veel kans op grote smaakvariaties doorheen de tijd, en dat kan men zich ook niet permitteren.

Citaat:
Voor de Trappist geld dat hij in een abdij moet gebrouwen zijn, dat is toch wel het duidelijkste bewijs dat de plaats mee bepalend is voor de smaak van het bier, kunde u al nen Orval of Westvleteren voorstellen die in zo nen industrieële silo gemaakt is, zonder de liefde van de paterkes... (of hun uitstekend brouw personeel ! )
Ja, zonder probleem. Trappisten hebben een "beschermd" statuut tegen bepaalde voorwaarden, waardoor het niet mogelijk is om op grote industriële schaal te gaan produceren. Voor hen is het dus niet haalbaar om te gaan delokaliseren. Als je in Westmalle gaat kijken, daar zijn ze even industriëel bezig als binnen andere brouwerijen hoor.

Citaat:
Ik ga enkel abdijbier drinken uit pure noodzaak, als ge daar nen echten trappist neffen zet, zijn dingen als leffe, maredsous, grimbergen etc, dat is gewoon veredelde pils al dan nie gekleurd me wa meer alcool in.

Trappist of bieren uit kleine brouwerijkes daarintegen, njam njam...

La Chouf, Royal, Rochfort (den 12 natuurlijk ! ) Westmalle, (en dan zeker in t café rechtover de abdij... ) Faro (of zowat alles wat ze bij Lindemans in 't fleske doen... ) Rodenbach Grand Cru...

Hier moet ik het doen met Malvasia of Lambrusco (rode wijn met bubbels voor de frigo... ) ge proeft de appenijnen, een paar euro voor een fles, maar ik kan u verzekeren, goe spul.
Oud 12 april 2006, 08:08   #134
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat laatste is correct. De enige pils in Vlaanderen die nog steeds z'n oude smaak heeft bewaard, is de pils van de brouwerij Roman in Oudenaarde.
Ook de pils Cristal van Alken-Maes, toch een vd grotere brouwerijen van het land, heeft nog altijd zijn bittere smaak, zoals echte pils hoort te smaken.
Oud 12 april 2006, 08:12   #135
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Mijn top 3 favorieten :
1. Chimay van 't vat ! (Trouwens één van de twee trappisten die er van het vat zijn. De andere is Westmalle Dubbel) : hemelse verleiding !
2. Westmalle Tripel : hemels genot !
3. Duvel : duivels genot !
Oud 12 april 2006, 08:34   #136
Acec
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Mijn top 3 favorieten :
1. Chimay van 't vat ! (Trouwens één van de twee trappisten die er van het vat zijn. De andere is Westmalle Dubbel) : hemelse verleiding !
2. Westmalle Tripel : hemels genot !
3. Duvel : duivels genot !
De nieuwe Leffe 9° is anders ook niet mis.
Oud 12 april 2006, 08:39   #137
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nieuwe Leffe 9° is anders ook niet mis.

Da is genen trappist
Oud 12 april 2006, 08:41   #138
Acec
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Da is genen trappist
Als er maar 6 trappisten in de wereld zijn dan zijn de mogelijkheden beperkt.
Oud 12 april 2006, 09:09   #139
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er maar 6 trappisten in de wereld zijn dan zijn de mogelijkheden beperkt.
Zoals ik in post nr 87 van deze draad al zei :
Er zijn 7 trappisten : Westmalle, West-Vleteren, Achel in Vlaanderen, Chimay, Rochefort, Orval in Wallonië, en La Trappe in Nederland.
Oud 12 april 2006, 10:18   #140
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
99% van bier bestaat uit water en water smaakt op verschillende plaatsen anders. Coca Cola smaakt in ieder geval niet overal hetzelfde.
drink jij coca cola??????????? Mijn God er zijn geen zekerheden meer op dit forum!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be