![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 april 2006 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inbev is de grootste brouwer volgens volume maar niet qua winst. Anderen maken dus meer winst per eenheid produkt. Een van de redenen die vaak worden aangehaald is dat Inbev teveel verschillende bieren zou hebben, die allemaal gepromoot moeten worden. Enfin, kijk niet naar mij. Ik zeg maar wat anderen gezegd hebben. Inbev heeft geen enkel wereldmerk in haar "portefueille" maar nu hebben ze, na al die fusies en overnames 3, would-be wereldmerken (Becks, Stella en Brahma). Ik weet niet hoeveel het kost om 1 wereldmerk te creëren laat staan 3? Nu, beursnerds hoeven niet altijd gelijk te hebben. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 april 2006 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat betreft Inbev ben ik behoorlijk goed op de hoogte en ik kan je op een briefje geven dat de grote hoeveelheid verschillende bieren niet aan de oorzaak was van beleggerswantrouwen. Het feit dat hun "world's local brewer"-filosofie weerspiegeld werd in hun bedrijfsmodel was een veel grotere issue. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Een goeie Belgische Stout of Aerts....maar dat bestaat ook al lang niet meer...
Bestaat die kattenpis Dijle nog ? Palm,bweiiiik,ook zoiets Laatst gewijzigd door Gargamel : 12 april 2006 om 06:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderderdaad, drink Palm, Geuze of Westmalle of Rochefort, (Bavik bestaat da nog ? ) en laat die cultuurbarbaren van den interbrew maar eens goe weten dat ze met hun fikken van den Hoegaarden moeten blijven ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Becks en Stella kan ik zelf hier kopen, net zoals Chimay, Hoegaarden en Leffe. Eerlijk gezegd vind ik nie dat ze da afwaswater moeten promoten als wereldmerk, het enige wat er nog net doorkaan is Chimay, Maar ja da drinkt den doorsnee wereldburgen natuurlijk nie bij zijn eten... Marktaandeel afsnoepen van Heineken bv is toch bekanst niet te doen, ongelofelijk hoe dergelijke kattepis in t buitenland gezopen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bacteriën in het water, ... samenstelling van de lucht en vochtigheidsgraad van de gistinstallaties etc... materiaal van gistinstallaties etc... Speelt allemaal een rol, dat ge expert moet zijn is just, maar met artisanaal of bereide producten spelen die dingen altijd een rol. Schoonste voorbeeld is Geuze, ge kunt dat alleen in het Pajottenland maken, (gistbacterie) Maar zoals hier elders vermeld wordt geld dat niet alleen voor bier, maar ook voor wijnen, waar samenstelling van de grond, vochtigheid, zonneschijn, en ook weer de kelder uiteindelijk van belang is. En dat geld ook voor kazen en zelf voor hespen onlangs een proeverijke meegemaakt, ... hmmm, ,njam, njam, ... Eerst in de productie, ja, smaakt goe nie slecht, dan naar het artisanaal kelderke, een andere kelder dan de standaard omgeving, man , man i died and went to heaven... Ja iets onozels als ne gemetste kelder die beduidend kleiner was, maakt een wereld van verschil, natuurlijke ventilatie etc... Bij bier van spontane gisting is samenstelling van water aanwezigheid van de juiste bacterieën etc zeker en vast van belang. Smaak van Rodenbach of Geuz, Kriek, Faro alle Lambieken etc,... zullen dus zeker aangetast worden als ge hun productieplaats gaat moven. Voor de Trappist geld dat hij in een abdij moet gebrouwen zijn, dat is toch wel het duidelijkste bewijs dat de plaats mee bepalend is voor de smaak van het bier, kunde u al nen Orval of Westvleteren voorstellen die in zo nen industrieële silo gemaakt is, zonder de liefde van de paterkes... ![]() Ik ga enkel abdijbier drinken uit pure noodzaak, als ge daar nen echten trappist neffen zet, zijn dingen als leffe, maredsous, grimbergen etc, dat is gewoon veredelde pils al dan nie gekleurd me wa meer alcool in. Trappist of bieren uit kleine brouwerijkes daarintegen, njam njam... La Chouf, Royal, Rochfort (den 12 natuurlijk ! ) Westmalle, (en dan zeker in t café rechtover de abdij... ) Faro (of zowat alles wat ze bij Lindemans in 't fleske doen... ) Rodenbach Grand Cru... Hier moet ik het doen met Malvasia of Lambrusco (rode wijn met bubbels voor de frigo... ) ge proeft de appenijnen, een paar euro voor een fles, maar ik kan u verzekeren, goe spul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Zoals elke grote brouwerij heb je er stevige waterzuiveringsprocessen. Of dat een slechte zaak is, is zeer te betwijfelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Ook de pils Cristal van Alken-Maes, toch een vd grotere brouwerijen van het land, heeft nog altijd zijn bittere smaak, zoals echte pils hoort te smaken.
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Mijn top 3 favorieten :
1. Chimay van 't vat ! (Trouwens één van de twee trappisten die er van het vat zijn. De andere is Westmalle Dubbel) : hemelse verleiding ! 2. Westmalle Tripel : hemels genot ! 3. Duvel : duivels genot !
![]() |
#136 |
Vreemdeling
|
![]() De nieuwe Leffe 9° is anders ook niet mis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn 7 trappisten : Westmalle, West-Vleteren, Achel in Vlaanderen, Chimay, Rochefort, Orval in Wallonië, en La Trappe in Nederland.
![]() |
![]() |
#140 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |