Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 17:33   #281
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
En wat als je nu vanuit je ambt als schepen plots duizend ipv honderd doopkaartjes met laten drukken, omdat je er 900 moet versturen naar "professionele" contacten? Ik ken genoeg zelfstandigen die dit van hun belastingen aftrekken....
Wat als je nu een rugzak koopt om je laptop, die je enkel voor je werk nodig hebt, in mee te sleuren?

't is maar om te zeggen dat de lijn tussen prive en professioneel gebruik inderdaad zeer dun is.
Het is/was vooral zeer dun, die lijn, als je eerst zelf de spelregels zo onnauwkeurig mogelijk kunt in mekaar knutselen, dat op het eerste zicht alles kan...
Het VB heeft ze gewoon een koekje van eigen deeg gegeven, en ik vond die grap héél geslaagd! Ze zullen nu wel anders omspringen met hun visakaart.Dat het hen in niets getroffen heeft: zal wel zijn! Gans het land en erbuiten heeft hen maanden staan uitlachen... De Visakaart is een beetje de Mannekepis van Antwerpen geworden...
Even serieus nu: er wordt op alle niveau's gefoefeld, zo naïef zijn we niet. Maar dat is niet te vergelijken met dat smerige messentrekken van crapuul van de richel, dat hier gewoon het land moet uit gegooid worden.
Wellicht krijgt men ze te pakken... vliegen ze eventjes de bak in... en daarna? Toch niet als een brave domme burger gaan werken zeker...
En wij maar belastingen betalen om dat hier te laten rondlopen!
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 17:38   #282
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
1.

Wat er gebeurt is is verschrikkelijk, daar zijn we het allemaal over eens (hoop ik ). Maar op basis van een vooral een hele bevolkingsgroep gaan stigmatiseren getuigd niet meteen van doordachtheid ...
op basis van een (1???????) voorval........
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 13 april 2006, 17:49   #283
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wij maar belastingen betalen om dat hier te laten rondlopen!
En wij maar belastingen betalen terwijl anderen rustig miljoenen frauderen of witwassen? En wij maar belastingen betalen terwijl in sommige sectoren de helft van het werk in het zwart gebeurt? Zo kan je het toch ook bekijken. Bon, 't is maar om te zeggen dat ik jouw vergelijking ook serieus van de pot gerukt vind....

Bon, on topic. Ik maar geen vergelijking tussen het gevoel van walging dat frauderen en vluchtmisdrijf enerzijds en deze misdaad anderzijds oproept. Ik maak enkel een vergelijking om duidelijk te maken dat al zij die hier tieren en brullen dat de vreemdelingen de oorzaak zijn van het merendeel van de criminaliteit beter alles in zijn geheel zouden bekijken. Dat is het punt dat ik wens te maken. Dat dit wat provocerend overkomt, tja....

Tenslotte, ook mijn medeleven gaat uit naar de familie van het slachtoffer. Hopelijk worden die gastjes zeer zeer zeer streng gestraft, of ze nu echt aanvielen om te doden of niet, maakt mij in deze zaalk geen ene sikkepit uit...
Oud 13 april 2006, 17:49   #284
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb ook jaren met een mes rondgewandeld.

En dan (behalve dat dit verboden is en dat ik dus eigenlijk een crimineel ben/was)?
Zelf heb ik nog nooit met een mes in mijn zakken op straat gaan rondlopen. En de mensen uit mijn familie en vrienden- en kennissenkring ook niet! Bij een bepaald soort mensen echter (vul maar zelf in) is het blijkbaar een onderdeel van hun kledij!
Wil er eens iemand uitleggen waarom die mensen eigenlijk met een mes rondlopen??? Waarom denken ze dat nodig te hebben? Met de bedoeling het nooit te gebruiken?
andev is offline  
Oud 13 april 2006, 17:50   #285
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Toch effe enkele bedenkingen bij dit feit :

1. Laat het toch duidelijk zijn dat deze moord(-en) niet om die mp3-speler of die sigaret gaan. Er wordt gemoord omdat het slachtoffer niet gehoorzaamd heeft. En hij wordt hiervoor onmiddellijk en onverbiddelijk gestraft. Die gasten willen ook niet in den bak voor een stomme sigaret. Het is de ongehoorzaamheid die hun eer krenkt en waar ze zonder tegenreactie niet mee kunnen leven.
Waarom dat dit zo is? Ik denk er het mijne van te weten.
Maar dat de grote denkers hier alom tegenwoordig er eens een zinnige uitleg over geven.

2. Zullen er nu politiekers huisbezoek afleggen bij de familie van het slachtoffer?

3. Quote van Groente18:
"Gisteren of eergisteren las ik een korte verwijzing naar een recent onderzoek waaruit bleek dat een verhoogde multiculturaliteit van een stad samenhing met een verlaging van de criminaliteit ...
Nu vind ik de link niet meer, iemand?"

Idd. dat stond gisteren oa. op de site van GVA te lezen.
En echt onlogisch is de uitkomst van deze (kwakzalver-)studie toch niet?
Is het zo onlogisch dat de marokkaanse dieven en verkrachters hun eigen wijken verlaten om hun feiten te plegen?

Neen. Maar dat men eens een studie maakt van de stijgende criminaliteit en eens na gaat of die al dan niet overeenkomt met het stijgend aantal vreemdelingen,
in ons land en in heel europa.
Maar dat mag niet of wordt simpelweg niet gedaan.

4. Nog 's een quote van Groente18 (niks persoonlijks zenne):
"Kom eens buiten (Marokko of Turkije bijvoorbeeld?)"

Idd in Marokko of Turkije is 't niet zoals hier.
Maar kom jij eigenlijk wel buiten in je eigen stad, land of gemeente.

Want ik ben gerust bereid
-heb 't lange tijd al eens voorgesteld aan 'denkers' als ThePiano en Filosoof, zonder succes trouwens-
om eens een toertje met U door ons land te maken;

We beginnen aan de ocmw's van enkele grote steden. Aanvankelijk kijken we enkel wie er zoal komt en met welk vervoermiddel. Daarna gaan we hun gedragingen tov het personeel eens analyseren.

Later zet ik je 's avonds af, en jij en je lief of man of vrouw, of pot, whatever,
doen een op voorhand uitgestippelde weg door het Brusselse. U draagt normale westerse kledij.

Na een drietal kwartiertjes pik ik jullie met de wagen terug op, op een afgesproken plaats.
Daarna praten we nog eens.

Ok?
Ik ben bereid om hiervoor een halve dag verlof te nemen en U de geneugten van het samenleven met onze arabische medemens te laten zien.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline  
Oud 13 april 2006, 18:06   #286
ilfalco
Minister-President

Standaard

1. Laat het toch duidelijk zijn dat deze moord(-en) niet om die mp3-speler of die sigaret gaan. Er wordt gemoord omdat het slachtoffer niet gehoorzaamd
Citaat:
heeft. En hij wordt hiervoor onmiddellijk en onverbiddelijk gestraft. Die gasten willen ook niet in den bak voor een stomme sigaret. Het is de ongehoorzaamheid die hun eer krenkt en waar ze zonder tegenreactie niet mee kunnen leven.
Maar dat de grote denkers hier alom tegenwoordig er eens een zinnige uitleg over geven.

ik ben géén grote denker. Maarvolgens mij is het vanuit een superioriteitsgevoel dat ze zo handelen..
Ze denken en zij de baas op straat zijn en men zal gehoorzamen.
Ze hebben ook helemaal geen schrik voor de gevangenis. Ze riskeren levenslang hoor ik op de radio... Dat is hilarisch. Ze zullen nooit levenslang krijgen en indien wel is levenslang in belgie gemiddeld 14 jaar.

Men kan dan zelfs al na een paar jaar vrijkomen.
Zelfs goedgeintegreerde moslims hebben in hun binnenste een afkeer voor ons. Wij zijn waardeloos, normloos... in hun ogen.

Maar anderzijds zijn ze wel jaloers op onze welvaart en onze verwezelijkingen.
Het is soms zeer ontaluisterend om met een moslim te praten over zulke zaken. Ze zijn een beetje schizofreen. Ze verafgoden het land van herkomst en de eigen cultuur, maar ze willen niet de westerse comfort opgeven..

Laatst gewijzigd door ilfalco : 13 april 2006 om 18:08.
ilfalco is offline  
Oud 13 april 2006, 18:09   #287
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Want ik ben gerust bereid
-heb 't lange tijd al eens voorgesteld aan 'denkers' als ThePiano en Filosoof, zonder succes trouwens-
om eens een toertje met U door ons land te maken;

We beginnen aan de ocmw's van enkele grote steden. Aanvankelijk kijken we enkel wie er zoal komt en met welk vervoermiddel. Daarna gaan we hun gedragingen tov het personeel eens analyseren.

Later zet ik je 's avonds af, en jij en je lief of man of vrouw,
doen een op voorhand uitgestippelde weg door het Brusselse. U draagt normale westerse kledij.

Na een drietal kwartiertjes pik ik jullie met de wagen terug op, op een afgesproken plaats.
Daarna praten we nog eens.

Ok?
Ik ben bereid om hiervoor een halve dag verlof te nemen en U de geneugten van het samenleven met onze arabische medemens te laten zien.
Een hulpprogramma voor linksen ? Mooi plan ! Ook ik ben bereid om linkse medemensen laten kennis te maken met de multikulturele samenleving. Zij mogen zich altijd opgeven via pb.
PAJOT is offline  
Oud 13 april 2006, 18:13   #288
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Knorretje, for the love of God.... wanneer ga je nu eindelijk eens inzien dat ik niet die multikul-nazi ben voor wie je me verslijt.

Ik heb hierboven al aangehaald dat cultuur één van de factoren is die criminaliteit beïnvloedt, maar zeker niet de enige... Wie niet inziet dat ook sociale achterstelling, karakter en waarschijnlijk nog tientallen andere factoren evenzeer bepalend zijn is de echte blinde mol. Meehuilen en roepen dat alles de schuld is van DE islam en DE vreemdeling, zonder enige nuancering, is natuurlijk wel zo handig om zichzelf ergens gerust te stellen en een houvast te hebben als mogelijke oplossing voor HET pobleem.

Blablabla. Sloof je toch zo niet uit in vergoelijkings-en nuanceringstheorieën. Iedereen met wat gezond verstand ziet tot wat de islam leidt : een situatie van zelfgekozen achterstelling, het continu gewentel in slachtofferschap. Het zal je wellicht nog niet opgevallen dat bepaalde migrantengroepen nooit het nieuws halen door crimineel gedrag en/of slachtofferschap.

Spijtig genoeg moet ik je teleurstellen. Denk je nu echt dat alle criminaliteit zal verdwijnen als alle vreemdelingen verdwijnen? Uiteraard zal niet alle criminaliteit verdwijnen. Dat heb ik ook nooit beweerd.

Dat de wereld er veel beter zal uitzien als de Islam verdwijnt?
Zeker ! Dream on. De enige die nog wakker moet worden ben jij.

Het enige waar ik hier voor pleit is om de dingen in hun context te plaatsen. Weer de klassieke omzeilingsdemagogie. Waarom hoor ik die nooit van jou als skinheads in het nieuws komen? Om mensen te doen inzien dat "het vreemdeling zijn" geen noodzakelijke voorwaarde voor criminaliteit is. Om mensen te doen inzien dat "de vreemdeling" niet bestaat - vreemdeling bestaan wel, en diegenen die het tegendeel beweren zijn wereldvreemden naievelingen, dat stigmatisering van "de vreemdeling" niet werkt - de feiten bij naam noemen is niet hetzelfde als stigmatiseren. Leer dus zelf eens nuanceren alvorens je dergelijke conclusie trekt. en nog meer onvrede oproept en dat simplistisch racisme - De dingen bij naam noemen is geen racisme, da's nuchterheid. enkel een uitlaatklep is voor het eigen ongenoegen en de eigen angst Weeral een staaltje multicultureel correcte afzeik. Geloof je zelf nog in die onzin die je hier neerkwakt? Waarom zou ik angstig zijn voor een allochtone groep die zich enkel in het nieuws kan werken door hun overproportionele aanwezigheid in de criminaliteitstatitieken, door hun integratie-onwil, door hun zelfbewerkte achterstand? Waar blijf je het toch halen die angstheorietjes. De enige die duidelijk angstig zijn, zijn de allochtonenknuffelaars. Ze zijn zo bang dat hun fabeltjes over de multiculturele heilsstaat doorprikt worden, dat ze werkelijk om het even wat uit hun mouw schudden. Hun ongenoegen en hun angst voor de nuchtere waarheid kanaliseren ze dan maar in steeds dezelfde uitlaatklep : politiek correct gescheld op iedereen die de nuchtere realiteit aankaart. Jij Khonnor bent een prachtig voorbeeld van de nieuwe nazi : je bent een volwaardig collaborateur aan het islamofascisme. En daar, mijn beste knorretje, ben jij spijtig genoeg een prahtig voorbeeld van.
Knorretje is offline  
Oud 13 april 2006, 18:14   #289
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Ja; ik doè dat!
Maar maak me geen illusies zenne.
Op dat voorstel gaan ze nooit in.

Ik zou nochtans lol hebben zenne! Zéker een halve dag verlof waard.
TypO is offline  
Oud 13 april 2006, 18:23   #290
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

"De daders konden ontkomen in de drukte".

Is het totale gebrek aan burgerzin niet tekenend? De pendelende ambtenaartjes wilden allemaal zo vlug mogelijk thuis zijn, ver weg van Brussel. Stel je voor dat dit voorval was gebeurd met om het even welke Oost-Europeaan en beeld je in wat de reactie van die gemeenschap zou zijn.
Daartegenover staat dan de Vlaming...
Volksstormer is offline  
Oud 13 april 2006, 18:33   #291
His Majesty King Mob
Vreemdeling

His Majesty King Mob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wil er eens iemand uitleggen waarom die mensen eigenlijk met een mes rondlopen??? Waarom denken ze dat nodig te hebben? Met de bedoeling het nooit te gebruiken?
ik loop al jaren met een Zwitsers zakmes rond.

nog nooit bovengehaald om mee te vechten of iemand te bedreigen. ik denk er zelfs niet aan. (tegen dat je zo'n ding hebt bovengehaald en opengeprutst ben je allang tot filet américain herleid, trouwens.)

maar 't bevat wel een hoop nuttig tuig. fles- en blikopener, schaartje, schroevendraaiers, balpen, mes (om appeltjes te schillen of zo), tang, enz enz.

ik gebruik het bijna dagelijks wel ergens voor. typisch één van die dingen die het leven een stuk gemakkelijker maken, maar die je pas mist als je ze eerst een tijd gehad hebt.

dit model is ook geen verboden wapen trouwens (een Leatherman bvb dan weer wel), al zal dat de polizei er wel niet van weerhouden het te confisqueren als ik ze ooit tegen het lijf loop.
His Majesty King Mob is offline  
Oud 13 april 2006, 19:55   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
1. Laat het toch duidelijk zijn dat deze moord(-en) niet om die mp3-speler of die sigaret gaan. Er wordt gemoord omdat het slachtoffer niet gehoorzaamd heeft. En hij wordt hiervoor onmiddellijk en onverbiddelijk gestraft. Die gasten willen ook niet in den bak voor een stomme sigaret. Het is de ongehoorzaamheid die hun eer krenkt en waar ze zonder tegenreactie niet mee kunnen leven.

ik ben géén grote denker. Maar volgens mij is het vanuit een superioriteitsgevoel dat ze zo handelen..
Ze denken en zij de baas op straat zijn en men zal gehoorzamen.
Ze hebben ook helemaal geen schrik voor de gevangenis. Ze riskeren levenslang hoor ik op de radio... Dat is hilarisch. Ze zullen nooit levenslang krijgen en indien wel is levenslang in belgie gemiddeld 14 jaar.

Men kan dan zelfs al na een paar jaar vrijkomen.
Zelfs goedgeintegreerde moslims hebben in hun binnenste een afkeer voor ons. Wij zijn waardeloos, normloos... in hun ogen.

Maar anderzijds zijn ze wel jaloers op onze welvaart en onze verwezelijkingen.
Het is soms zeer ontaluisterend om met een moslim te praten over zulke zaken. Ze zijn een beetje schizofreen. Ze verafgoden het land van herkomst en de eigen cultuur, maar ze willen niet de westerse comfort opgeven..
Heel goed opgemerkt, Ifalco!
Vooral dat superioriteitsgevoel klopt als een bus. Ver moet je de verklaring niet zoeken. Een moslim voelt zich gewoon torenhoog boven de heidense westerling verheven wegens zijn geloof in de ene, ware Allah.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2006 om 19:59.
Knuppel is offline  
Oud 13 april 2006, 20:09   #293
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Man, man, man... Er gebeuren dagelijks bijna 3 moord; zo'n 800 per jaar...

Er komt er dan eens één van in het nieuws, gepleegd door een allochtoon, en alles staat op stelten...
Jonas Elossov is offline  
Oud 13 april 2006, 20:12   #294
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Zou het A B V V nu ook de noordafrikanen met een "dossier" eruitgooien?
Als die behoren tot een organisatie die het anti-syndicale als één van de belangrijkste peilers heeft; denk ik niet dat ze er lang zouden blijven...

Citaat:
IK WORDT BANG DAT IK BLANK BEN!!!
Stupid White Man...
Oud 13 april 2006, 20:12   #295
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

His Majesty King Mob

Citaat:
ik loop al jaren met een Zwitsers zakmes rond.
Citaat:
dit model is ook geen verboden wapen trouwens (een Leatherman bvb dan weer wel), al zal dat de polizei er wel niet van weerhouden het te confisqueren als ik ze ooit tegen het lijf loop.
Een Zwitsers zakmes, doordat het een inklapbaar lemmet heeft valt het in theorie onder de verborgen wapens, die uiteraard verboden zijn.

Nu is het wel zo dat een politieagent geen extra paperassenwerk wil, en in veel gevallen er niks op gaat zeggen.
-----------------------------------------------------------------
Ik blijf het treffend vinden hoe links en religie hier hand in hand gaan.
maddox is offline  
Oud 13 april 2006, 20:13   #296
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

maar voor een belachelijke mp3-speler..
Ambiorix is offline  
Oud 13 april 2006, 20:14   #297
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saintamour Bekijk bericht
jij gelooft blijkbaar ook alles wat de multicul loge je door de strot wil duwen. doe eens wat veldwerk en bezoek antwerpen of brussel eens met een gids die de weg kent . of beter nog kom er eens wonen.
ik heb zes inbraken gehad , allemaal uitgevoerd door "kutmarrokaantjes" , allemaal gekend bij de politie maar die doet niks
Kan ik eraan doen dat de flikken in antwerpen bijna allen Vlaams-Belangers zijn en ze dus baat hebben bij een hoge criminaliteit zodat hun partij groeit...
Oud 13 april 2006, 20:16   #298
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht

Er komt er dan eens één van in het nieuws, gepleegd door een allochtoon, en alles staat op stelten...

Was je erbij,neen of misschien,ik ook niet trouwens.
800 doden door eender wie zijn er 800 TEVEEL !

Zijn er branden,opstanden ??
Neen

Zal wel weer een van de lieverdjes zijn,een autochtoon moet zen smoel houden als slachtoffer om gans de bende niet op de kop te krijgen.
Een normal mens heeft zijn rouw in het hart en staat niet te roepen dat allaspul groot is bij moorden
Gargamel is offline  
Oud 13 april 2006, 20:16   #299
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht

Ja tuurlijk, negeer het maar. Er is ook helemaal niets aan de hand wanneer een 16-jarige jongen zomaar wordt neergestoken in een overvol station.

Waar maken wij ons toch in godsnaam zorgen om? Alles gaat toch supergoed in de samenleving!
Kim is offline  
Oud 13 april 2006, 20:16   #300
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Hoe stom is deze draad nu niet,verkiezingen in aantocht,het minsten foutje uitvergroten! Weet iemand van de betweters wij de daders zijn? Nee natuurlijk,verwijten,beschuldigen, zonder meer! Ba!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be