![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al 64 fraude- en corruptiedossiers rond Antwerpse overheid Het parket in Antwerpen heeft nu al 64 dossiers geopend rond fraude en corruptie bij de Antwerpse overheid. Toch zal het gerecht niet alles tot op het bot kunnen uitpluizen. "We weten nu al dat we er niet in zulen slagen om elke malversatie van de Antwerpse overheid voor de rechtbank te krijgen", zegt procureur Bart Van Lijsebeth woensdag in het weekblad Knack. In zeven van de 64 dossiers worden politici genoemd, in vijftien dossiers spelen belangrijke mensen van de Antwerpse politie een rol. Achttien van de 64 dossiers zijn al zonder gevolg geklasseerd, vaak bij gebrek aan concrete bewijzen. "We zijn in deze dossiers herhaaldelijk op de limieten van het strafrecht gebotst", zegt Van Lijsebeth in Knack. ''in Antwerpen zijn zonder de minste twijfel grote geldsommen gebruikt voor betwistbare doeleinden''. Maar als we de fraude niet aan bepaalde personen kunnen linken, hebben we geen dossier", zegt de procureur. |
|
|
|
|
|
#322 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo hoort het.
Op straat gebeurt niks dat deugt.
|
|
|
#323 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Manmanman toch dat wij zulk schorremorrie-van gematigd tot fundamentalist-toelaten om onze lucht in te ademen is een schandaal en een een gevaar. Tot de laatste zouden we jullie moeten verdrijven van het Europees grondgebied. |
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zal pas tevreden zijn als de mensen jullie hier ook niet meer als mensen zien maar als opgejaagd wild gaan beschouwen, net zoals jullie ons bezien. Dan weten jullie ook eens wat dat betekent. Dan wil ik op de eerste rij staan om de doodsangst in jullie ogen te zien. Die dag kan van mij niet snel genoeg komen. |
|
|
|
|
|
#325 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#326 |
|
Burgemeester
|
Het bericht is voor iedereen heel schokkerend en de emoties lopen hoog op.
Om zoiets te doen moet je volgens mij ofwel geen zicht hebben gehad op de gevolgen van wat je deed, ofwel een psychopaat zijn zonder geweten. En ik denk dat ik er dichter bij zit dan de op politieke stokpaardjes gebaseerde verklaringen. Het lijkt er hier soms een beetje op dat iedereen schuldig is, behalve de dader. Ik denk dat men moet kiezen. Ofwel vindt men dat de verantwoordelijkheid ongeveer volledig bij de dader ligt, maar dan moet men er ook niet zowat alles bijsleuren. Ofwel ziet men andere verantwoordelijkheden. Maar dan moet men het hele beeld nemen. En als men een maatschappelijke situatie als oorzaak ziet dan zou men de oorzaken van deze maatschappelijke situatie moeten bekijken. Ook zaken zoals de escalatie, het gewoon maken aan geweld door media en politiek, de rollenpatronen, de eventueel gebrekkige sociale structuur. Maar op hetzelfde moment zeggen dat de dader altijd geexcuseerd wordt in plaats van verantwoordelijk gesteld te worden, en dan iedereen te zitten beschuldigen houdt logisch geen steek. Maar met de beschikbare informatie is het eigenlijk nog niet mogelijk hierover al uitspraken te doen. |
|
|
|
|
#327 |
|
Vreemdeling
|
een mp3 speler van enkele euros stelen is volgens sommige politiekers een klein misdrijf en moet niet bestraft worden.
ga morgen 10 maal winkelen zonder te betalen en leef lang en gelukkig. dit kan alleen in een door apen bestuurd apenland. deze dikbetaalde politiekers kunnen niet bestolen worden zij zetten extra politie mensen in op onze kosten om hun residentiele wijken extra te controleren. zij hoeven geen wapens om hun eigendom te beschermen zij gebruiken de wapens van het door de gemeenschap betaald politie korps. |
|
|
|
|
#328 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#329 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 april 2006 om 22:18. |
|
|
|
|
|
#330 |
|
Parlementslid
|
Wie zulks wil goedpraten of minimaliseren (een mp3 spelertje van 25€) mag voor mijn part ook meteen de strop krijgen. Psychoflurken, advocaten, straathoekwerkers, zakkenvullers en de rest van die mooipraters wens ik net hetzelfde toe. Een kerf van oor tot oor wegens hun krokodillelederen tasje. Ze moeten er maar niet mee lopen pochen.
|
|
|
|
|
#331 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#332 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
#333 |
|
|
Ik vermoed dat statistisch gezien die kans heel wat kleiner is.
|
|
#334 |
|
|
Het doorprikt weeral de leugen van de 'multiculturele verrijking'
|
|
|
|
|
#335 |
|
Parlementslid
|
Praatjesmaker.
|
|
|
#336 |
|
|
Waarom ? omdat ik anders uit zie ?? mss is het verschil omdat ik zeer weinig naar buiten kom, dat wel,.
|
|
#337 |
|
Parlementslid
|
Hoogtijd dat de Vlaamse (europese) jeugd terug weerbare fiere knapen worden.
|
|
|
|
|
#338 |
|
|
Waarom zijn ze dat nu niet??
|
|
#339 |
|
|
Misschien eens alle variabelen gelijkstellen behalve afkomst (Belg vs oorspronkelijk niet-Belg), en dan zullen we eens zien wat de cijfers zeggen.
|
|
|
#340 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|