Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 21:44   #321
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

't is maar om te zeggen dat de lijn tussen prive en professioneel gebruik inderdaad zeer dun is.
Jij blijft alle smeerlapperij maar goed praten hé.

Al 64 fraude- en corruptiedossiers rond Antwerpse overheid
Het parket in Antwerpen heeft nu al 64 dossiers geopend rond fraude en corruptie bij de Antwerpse overheid. Toch zal het gerecht niet alles tot op het bot kunnen uitpluizen. "We weten nu al dat we er niet in zulen slagen om elke malversatie van de Antwerpse overheid voor de rechtbank te krijgen", zegt procureur Bart Van Lijsebeth woensdag in het weekblad Knack.

In zeven van de 64 dossiers worden politici genoemd, in vijftien dossiers spelen belangrijke mensen van de Antwerpse politie een rol. Achttien van de 64 dossiers zijn al zonder gevolg geklasseerd, vaak bij gebrek aan concrete bewijzen. "We zijn in deze dossiers herhaaldelijk op de limieten van het strafrecht gebotst", zegt Van Lijsebeth in Knack. ''in Antwerpen zijn zonder de minste twijfel grote geldsommen gebruikt voor betwistbare doeleinden''. Maar als we de fraude niet aan bepaalde personen kunnen linken, hebben we geen dossier", zegt de procureur.
daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 21:45   #322
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen- Bekijk bericht
Je zou als Belg niet meer op straat durven komen.
Zo hoort het.
Op straat gebeurt niks dat deugt.
Oud 13 april 2006, 21:46   #323
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Heel erg wat je meegemaakt hebt, maar moet je dan toch zo boos zijn ??
Voor een Islamiet is stelen van een niet-Islamiet geen zonde, zo staat dat in zijn moordboekje...dus die laatste kapot maken omdat hij zijn bezit niet zomaar afgeeft brengt hem nog wat dichter bij Allah.
Manmanman toch dat wij zulk schorremorrie-van gematigd tot fundamentalist-toelaten om onze lucht in te ademen is een schandaal en een een gevaar. Tot de laatste zouden we jullie moeten verdrijven van het Europees grondgebied.
slobodan is offline  
Oud 13 april 2006, 21:47   #324
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nYeee nyeeee nyeeee watch up duck.....

Heel erg wat je meegemaakt hebt, maar moet je dan toch zo boos zijn ??
Het wordt allemaal weer heel levend. Weet je dat ik nog maanden nadien een angstschok door mijn lijf voelde gaan als ik iemand met zwart haar tegenkwam? Ik haat jullie enorm. En ik hoef er geen een te sparen. Zoals blijkt uit jouw reactie.

Ik zal pas tevreden zijn als de mensen jullie hier ook niet meer als mensen zien maar als opgejaagd wild gaan beschouwen, net zoals jullie ons bezien. Dan weten jullie ook eens wat dat betekent. Dan wil ik op de eerste rij staan om de doodsangst in jullie ogen te zien. Die dag kan van mij niet snel genoeg komen.
Darwin is offline  
Oud 13 april 2006, 21:51   #325
CCCP
Vreemdeling

CCCP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Het wordt allemaal weer heel levend. Weet je dat ik nog maanden nadien een angstschok door mijn lijf voelde gaan als ik iemand met zwart haar tegenkwam? Ik haat jullie enorm. En ik hoef er geen een te sparen. Zoals blijkt uit jouw reactie.

Ik zal pas tevreden zijn als de mensen jullie hier ook niet meer als mensen zien maar als opgejaagd wild gaan beschouwen, net zoals jullie ons bezien. Dan weten jullie ook eens wat dat betekent. Dan wil ik op de eerste rij staan om de doodsangst in jullie ogen te zien. Die dag kan van mij niet snel genoeg komen.
Gij hebt geen probleem met moslims, maar met uzelf.
CCCP is offline  
Oud 13 april 2006, 21:54   #326
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Het bericht is voor iedereen heel schokkerend en de emoties lopen hoog op.

Om zoiets te doen moet je volgens mij ofwel geen zicht hebben gehad op de gevolgen van wat je deed, ofwel een psychopaat zijn zonder geweten. En ik denk dat ik er dichter bij zit dan de op politieke stokpaardjes gebaseerde verklaringen.

Het lijkt er hier soms een beetje op dat iedereen schuldig is, behalve de dader. Ik denk dat men moet kiezen.

Ofwel vindt men dat de verantwoordelijkheid ongeveer volledig bij de dader ligt, maar dan moet men er ook niet zowat alles bijsleuren.

Ofwel ziet men andere verantwoordelijkheden. Maar dan moet men het hele beeld nemen. En als men een maatschappelijke situatie als oorzaak ziet dan zou men de oorzaken van deze maatschappelijke situatie moeten bekijken. Ook zaken zoals de escalatie, het gewoon maken aan geweld door media en politiek, de rollenpatronen, de eventueel gebrekkige sociale structuur.

Maar op hetzelfde moment zeggen dat de dader altijd geexcuseerd wordt in plaats van verantwoordelijk gesteld te worden, en dan iedereen te zitten beschuldigen houdt logisch geen steek.

Maar met de beschikbare informatie is het eigenlijk nog niet mogelijk hierover al uitspraken te doen.
waarnemer is offline  
Oud 13 april 2006, 22:00   #327
ivano
Vreemdeling

Standaard

een mp3 speler van enkele euros stelen is volgens sommige politiekers een klein misdrijf en moet niet bestraft worden.
ga morgen 10 maal winkelen zonder te betalen en leef lang en gelukkig.
dit kan alleen in een door apen bestuurd apenland.
deze dikbetaalde politiekers kunnen niet bestolen worden zij zetten extra politie mensen in op onze kosten om hun residentiele wijken extra te controleren.
zij hoeven geen wapens om hun eigendom te beschermen zij gebruiken de wapens van het door de gemeenschap betaald politie korps.
ivano is offline  
Oud 13 april 2006, 22:00   #328
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wil je mij dan eens uitleggen waarom ik, als oudste dochter uit een gezin van negen kinderen, totaal kansarm dus want zonder één enkel diploma, toch werkte, niet in de criminaliteit terechtkwam maar drie kinderen grootbracht die ook een job hebben, zij het mét een diploma?

En denk je nu écht dat ik nooit werd 'opzij geduwd' omdat het overduidelijk was dat ik uit een gezin kwam dat straat arm was? Denk jij écht dat je alleen maar uitgestoten wordt wegens je huidskleur? Mijn zussen en ik werden op een afschuwelijke manier gediscrimineerd omdat we arm waren én omdat ons LIMBURGS DIALECT teveel op DUITS leek! Niemand van ons negenen is echter de criminele toer op gegaan!

Toen mijn vader zijn job als kleermaker moest opgeven omdat de confectie opkwam en in een Limburgse mijn ging werken woonden we zelfs een tijdlang in een barak die voor de Russische krijgsgevangen had gediend die onder de oorlog verplicht werden om in de mijn te werken.

Zeg mij waarom ik geen crimineel ben geworden!
Omdat arm en veel kinderen niet synoniem staat voor misdaad,en omdat je nietgenstaande armoede een deftige opvoeding gekregen hebt??
Oud 13 april 2006, 22:00   #329
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Voor een Islamiet is stelen van een niet-Islamiet geen zonde, zo staat dat in zijn moordboekje...dus die laatste kapot maken omdat hij zijn bezit niet zomaar afgeeft brengt hem nog wat dichter bij Allah.
Manmanman toch dat wij zulk schorremorrie-van gematigd tot fundamentalist-toelaten om onze lucht in te ademen is een schandaal en een een gevaar. Tot de laatste zouden we jullie moeten verdrijven van het Europees grondgebied. U zou beter voor uw eigen spreken i.p.v voor de hele gemeenschap te spreken!
"Zo begrijpt u dat" zou passend zijn.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 april 2006 om 22:18.
Lincoln is offline  
Oud 13 april 2006, 22:04   #330
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Wie zulks wil goedpraten of minimaliseren (een mp3 spelertje van 25€) mag voor mijn part ook meteen de strop krijgen. Psychoflurken, advocaten, straathoekwerkers, zakkenvullers en de rest van die mooipraters wens ik net hetzelfde toe. Een kerf van oor tot oor wegens hun krokodillelederen tasje. Ze moeten er maar niet mee lopen pochen.
Riksken is offline  
Oud 13 april 2006, 22:05   #331
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht

En hoe weet je dat ik u zie als een wild?? Ik denk dat u aan een trauma leidt en u hebt dringend aan verzorging toe! Wat er met u gebeurde of met die jongen van 18 met zijn mp3 ( wat ik heel erg jammer een spijtig vind voor deze onschuldige jongen) kan even goed met mij gebeuren, zie je het verschil ??
Oud 13 april 2006, 22:07   #332
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Wie zulks wil goedpraten of minimaliseren (een mp3 spelertje van 25€) mag voor mijn part ook meteen de strop krijgen. Psychoflurken, advocaten, straathoekwerkers, zakkenvullers en de rest van die mooipraters wens ik net hetzelfde toe. Een kerf van oor tot oor wegens hun krokodillelederen tasje. Ze moeten er maar niet mee lopen pochen.
Niemand praat dat goed, het geene wat men wel doet is proberen de gemoeden te bedaren en dat doet je niet door nog meer de zaak op te blazen.
Oud 13 april 2006, 22:07   #333
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er met u gebeurde of met die jongen van 18 met zijn mp3 ( wat ik heel erg jammer een spijtig vind voor deze onschuldige jongen) kan even goed met mij gebeuren, zie je het verschil ??
Ik vermoed dat statistisch gezien die kans heel wat kleiner is.
Oud 13 april 2006, 22:08   #334
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W.I. Bekijk bericht
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.
Het doorprikt weeral de leugen van de 'multiculturele verrijking'
luc broes is offline  
Oud 13 april 2006, 22:10   #335
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CCCP Bekijk bericht
Gij hebt geen probleem met moslims, maar met uzelf.
Praatjesmaker.
Oud 13 april 2006, 22:10   #336
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vermoed dat statistisch gezien die kans heel wat kleiner is.
Waarom ? omdat ik anders uit zie ?? mss is het verschil omdat ik zeer weinig naar buiten kom, dat wel,.
Oud 13 april 2006, 22:18   #337
Riksken
Parlementslid

Standaard

Hoogtijd dat de Vlaamse (europese) jeugd terug weerbare fiere knapen worden.
Riksken is offline  
Oud 13 april 2006, 22:19   #338
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Hoogtijd dat de Vlaamse (europese) jeugd terug weerbare fiere knapen worden.
Waarom zijn ze dat nu niet??
Oud 13 april 2006, 22:35   #339
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
op basis van een (1???????) voorval........
Misschien eens alle variabelen gelijkstellen behalve afkomst (Belg vs oorspronkelijk niet-Belg), en dan zullen we eens zien wat de cijfers zeggen.
Oud 13 april 2006, 22:36   #340
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Jajaja, blaat blaat....
Wie zegt dat de daders van dit misdrijf niet aan de schandpaal genageld worden? Wie vergoelijkt hier eigenlijk hun wandaden? Niemand. Ik vind dit even erg als jou hoor. En kom niet af met die bullshit van linkiewinkies die het weer allemaal op achterstelling en sociale ongelijkheid steken. Als ik me niet vergis zijn de meeste daders van vluchtmisdrijven met dodelijke afloop én blank én marginaal... Ik zou dus evengoed een boom kunnen opzetten over dat autochtoon crapuul dat te laf is om hun verantwoordelijkheid voor hun eigen daden onder ogen te zien

Waar het mij hier om draait is dat er hier weer een aantal zijn die beginnen te hyperventileren en spreken van het zoveelste dodelijke slachtoffer van allochtoon crapuul. Zoals hierboven aangehaald kan ik me uit de voorbije paar jaar slechts twee dergelijke gevallen herinneren.
Typisch voor Knorror:een blanke word laf kapotgemaakt door 2 met messen zwaaiende noord-afrikanen, en wat doet Knorror?Hij begint te leuteren over alle kwaad dat andere blanken wel uitsteken.Met de onverholen bedoeling het gesprek van zijn arabische beschermelingen te laten afleiden.Het gaat nu niet meer over een noord-afrikaanse moordenaar/messenheld, maar over blank krapuul....om te kotsen...géén enkel respekt voor het 16-jarige slachtoffer, en voor diens familie & vrienden.Bravo, Knorror...
carlgustaaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be