Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 23:21   #361
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Laat me raden, die 2 moordenaars wonen zeker in de wijk Molenbeek.

wat is het toch heerlijk dat ze thuis worden opgevoed dat ze moslim zijn en dus superieur zijn aan alle andere mensen en dus alles mogen doen wat de islam staat boven de wet.

*kots*
Dit bedoel ik dus
Oud 13 april 2006, 23:22   #362
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
same here
vreemd, want als de daders blank waren en het slachtoffer getint dan was huidskleur ineens wel heel belangrijk.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 13 april 2006 om 23:22.
Morghodius is offline  
Oud 13 april 2006, 23:23   #363
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Hier zeg onze oppergeneraal met zijn combats komt ook nog eens iets zeggen. Zwijgen gij kaalgeschoren untermensch

[SIZE=3]Aan Khonnor[/SIZE]

1) U bent een heel erg onbeleefd persoon die niet bekwaam is om op een forum te schrijven. U bent blijkbaar aan uw eind der latijn en laat blijk van onverschilligheid. Een voorteken van shizofreen.

2) Uw postings hebben weinig met de topics te maken. U leidt graag de aandacht af van de werkelijke problemen/onderwerpen door er dingen tussen te mengen die niet ter zake doen.

3) Door uw reactie van ongenoegen te uiten op een ludieke manier van doen laat u luid bemerken dat u zelf graag discriminerend te werk gaat. Juist datgene dat u zelf wil bestrijden tegenover de anderen. HAHAHA !! hoe belachelijk u zich hier aanstelt wil u waarschijnlijk niet onder ogen zien ?
Oud 13 april 2006, 23:30   #364
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Europese Marokkanen terug naar Marokko halen

Marokkaanse migranten moeten worden overgehaald terug te keren naar hun moederland, omdat ze belangrijk zijn voor de opbouw van het Noord-Afrikaanse land. Dat is niet de mening van een of andere extreem-rechtse politicus, maar die van minister Nezha Chekrouni uit Marokko. Zij gaat over de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland.

Op een conferentie in de Spaanse stad Granada liet Chekrouni weten dat de migranten ''een verlies'' zijn voor Marokko. De minister onderhandelt met de Europese Unie om de komende vijf jaar gezamenlijk te investeren in de levensstandaard van Marokko. Op deze wijze kan het land aantrekkelijker worden voor Europese Marokkanen om terug te keren. ''Wij hebben geen petroleum of gas, en dus zijn mensen ons grootste kapitaal'', aldus de Marokkaanse bewindsvrouw.

In Europa leven naar schatting zo'n 2,6 miljoen mensen met Marokkaanse roots. In België zijn dat er 500.000 en in Nederland ruim 300.000. De meeste Marokkaanse migranten wonen in Spanje.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/61124
Morghodius is offline  
Oud 13 april 2006, 23:30   #365
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
[SIZE=3]Aan Khonnor[/SIZE]

1) U bent een heel erg onbeleefd persoon die niet bekwaam is om op een forum te schrijven. U bent blijkbaar aan uw eind der latijn en laat blijk van onverschilligheid. Een voorteken van shizofreen.
Ik liet me inderdaad even gaan ja. Mijn excuses. Van onverschilligheid kunt u me evenwel niet betichten hoor. Lees hierboven al mijn posts even na en u zal merken dat ik al een aantal keer heb herhaald hoe erg ik dit voorval vind.

Citaat:
2) Uw postings hebben weinig met de topics te maken. U leidt graag de aandacht af van de werkelijke problemen/onderwerpen door er dingen tussen te mengen die niet ter zake doen.
Ik tracht enker een vergelijking te trekken, that's all. Lees mijn voorlaatste post erop na en u zal begrijpen wat ik bedoel

Citaat:
3) Door uw reactie van ongenoegen te uiten op een ludieke manier van doen laat u luid bemerken dat u zelf graag discriminerend te werk gaat. Juist datgene dat u zelf wil bestrijden tegenover de anderen. HAHAHA !! hoe belachelijk u zich hier aanstelt wil u waarschijnlijk niet onder ogen zien ?
Ik uit hier mijn ongenoegen
1) omdat ik zelf woedend ben om wat hier is gebeurd
2) omdat ik woedend ben op mensen die dit voorval gebruiken voor hun eigen politieke agenda
Elke moord is er een te veel, dus zie ik niet in waarom men dit voorval zo uit de context moet rukken en het linken aan de eigen persoonlijke afkeer voor vreemdelingen.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 13 april 2006 om 23:31.
Khonnor is offline  
Oud 13 april 2006, 23:33   #366
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Man, man, man... Er gebeuren dagelijks bijna 3 moord; zo'n 800 per jaar...

Er komt er dan eens één van in het nieuws, gepleegd door een allochtoon, en alles staat op stelten...
ja al die domme mensen die gingen zeiken over de dood van Louis Sévèke

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline  
Oud 13 april 2006, 23:38   #367
Boadicea

Standaard

Aan Khonnor

Fijn dat u uw excuses aanbied, excuses aanvaard.
Boadicea is offline  
Oud 13 april 2006, 23:45   #368
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, sorry, ik liet me heel even gaan. Natuurlijk vind ik het vreselijk wat daar gebeurd is. Zoiets zou niet mogen gebeuren, juist. En toch gebeurt het... Om moedeloos van te worden. Een moord plegen voor een dom apparaatje van 70 EUR. Of gaan lopen als je juist iemand hebt doodgereden. Of zovele andere zaken die in de samenleving gebeuren waaruit duidelijk blijkt dat meer en meer mensen het blijkbaar normaal vinden dat ze geen verantwoording voor hun eigen stommiteiten moeten opnemen. En dat maakt me eigenlijk allemaal even ziek.

Er is inderdaad iets loos in de huidige samenleving. Maar ik weiger mee te huilen met de wolven en aasgieren die dit voorval aanzien als een teken dat er met allochtonen niets aan te vangen valt. Dat dit een bewijs is dat allochtoon zijn gelijk staat aan crimineel zijn.

Dergelijke gevallen van zinloos geweld zouden eigenlijk altijd een pak strenger bestraft moeten worden dan nu het geval is. Daar geef ik voor één keertje het VB en alle rechtse rakkers overschot van gelijk in.
Kijk is he Khonnor iedereen doet met zijn volk,en ergens is dat normaal maar als ze al eens zouden starten met die misdadige jongeren aan te pakken,en niet steeds voor te spreken zodat ze zouden weten dat hier niet met de wet gespot moet worden zouden we al veel verder staan.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen schrik voor hun leven moeten hebben als ze zich op straat of in een station bevinden.
Wij hebben hier tientallen nationaliteiten waar praktisch geen last mee is,en waar de meeste Belgen geen enkel teken van discriminatie of racisme tegen tonen,hoe komt het toch dat er meestal last is met een deel van dezelfde groep mensen.
Op de duur worden we dat beu hoor,en veralgemenen mag niet daar ben ik het volledig mee eens,maar je kan de slechte toestand in Molenbeek en omgeving toch niet loochenen nietwaar.
En neem van mij aan dat Hier geen racisme zou zijn als iedereen alles zijn gewone gang liet gaan,maar we leven wel in ons land,met onze waarden en onze wetten,en onze cultuur,en daar hebben ze zich aan te houden!
Oud 13 april 2006, 23:52   #369
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, sorry, ik liet me heel even gaan. Natuurlijk vind ik het vreselijk wat daar gebeurd is. Zoiets zou niet mogen gebeuren, juist. En toch gebeurt het... Om moedeloos van te worden. Een moord plegen voor een dom apparaatje van 70 EUR. Of gaan lopen als je juist iemand hebt doodgereden. Of zovele andere zaken die in de samenleving gebeuren waaruit duidelijk blijkt dat meer en meer mensen het blijkbaar normaal vinden dat ze geen verantwoording voor hun eigen stommiteiten moeten opnemen. En dat maakt me eigenlijk allemaal even ziek.
Iemand bewust doodrijden voor een dom apparaatje van 70 EUR lijkt mij nog altijd een graadje erger dan vluchten omdat iemand per ongeluk onder zijn auto liep toen hij dat apparaatje wilde oprapen. In dat laatste geval kan er nog ergens sprake van een schuldgevoel zijn.

Laatst gewijzigd door Bobke : 13 april 2006 om 23:53.
Bobke is offline  
Oud 13 april 2006, 23:58   #370
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Kijk is he Khonnor iedereen doet met zijn volk,en ergens is dat normaal maar als ze al eens zouden starten met die misdadige jongeren aan te pakken,en niet steeds voor te spreken zodat ze zouden weten dat hier niet met de wet gespot moet worden zouden we al veel verder staan.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen schrik voor hun leven moeten hebben als ze zich op straat of in een station bevinden.
Wij hebben hier tientallen nationaliteiten waar praktisch geen last mee is,en waar de meeste Belgen geen enkel teken van discriminatie of racisme tegen tonen,hoe komt het toch dat er meestal last is met een deel van dezelfde groep mensen.
Op de duur worden we dat beu hoor,en veralgemenen mag niet daar ben ik het volledig mee eens,maar je kan de slechte toestand in Molenbeek en omgeving toch niet loochenen nietwaar.
En neem van mij aan dat Hier geen racisme zou zijn als iedereen alles zijn gewone gang liet gaan,maar we leven wel in ons land,met onze waarden en onze wetten,en onze cultuur,en daar hebben ze zich aan te houden!
je gelooft toch zelf niet dat nationaliteit of afkomst of weet ik nie wat allemaal de oorzaak is van geweld eh?
Dat een Marokkaanse lichaam zo opeens vanzelf beslist van: 'ho, ik ben een marokkaans organisme, laat ik eens geweld op een ander plegen". Nee eh. Het zijn MENSEN die geweld plegen. Geen nationaliteit, geen godsdiensten. Mensen. Het heeft dus ook geen enkele zin om de verantwoordelijkheid voor geweld af te schuiven op nationaliteiten of op godsdiensten.
Volgens mij geloven de marokkanen het ondertussen zelf ook al, dat ze geweldadig zijn omdat ze marokkaans zijn.
Als ik iets doe dat nogal dom is, dan durf ik ook wel eens zeggen: 'ja, want ik ben blond'. Het lijkt me geen toffe evolutie als criminele marokkanen zeggen dat ze crimineel zijn omdat ze marokkaan zijn.
Het wordt zeer moeilijk om iemand tot verantwoording te roepen wanneer iedereen de verantwoordelijkheid afschuift op iets dat geen verantwoordelijkheid draagt.
Oud 14 april 2006, 00:01   #371
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Iemand bewust doodrijden voor een dom apparaatje van 70 EUR lijkt mij nog altijd een graadje erger dan vluchten omdat iemand per ongeluk onder zijn auto liep toen hij dat apparaatje wilde oprapen. In dat laatste geval kan er nog ergens sprake van een schuldgevoel zijn.
het is nie gezegd dat die kerel die gast dood wilde.
het is nie gezegd dat die kerel zich niet schuldig voelt nu.
het gebeurt weleens dat mensen zich schuldig voelen voor iets dat ze zelf veroorzaakt hebben.
Oud 14 april 2006, 00:01   #372
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Europese Marokkanen terug naar Marokko halen

Marokkaanse migranten moeten worden overgehaald terug te keren naar hun moederland, omdat ze belangrijk zijn voor de opbouw van het Noord-Afrikaanse land. Dat is niet de mening van een of andere extreem-rechtse politicus, maar die van minister Nezha Chekrouni uit Marokko. Zij gaat over de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland.

Op een conferentie in de Spaanse stad Granada liet Chekrouni weten dat de migranten ''een verlies'' zijn voor Marokko. De minister onderhandelt met de Europese Unie om de komende vijf jaar gezamenlijk te investeren in de levensstandaard van Marokko. Op deze wijze kan het land aantrekkelijker worden voor Europese Marokkanen om terug te keren. ''Wij hebben geen petroleum of gas, en dus zijn mensen ons grootste kapitaal'', aldus de Marokkaanse bewindsvrouw.

In Europa leven naar schatting zo'n 2,6 miljoen mensen met Marokkaanse roots. In België zijn dat er 500.000 en in Nederland ruim 300.000. De meeste Marokkaanse migranten wonen in Spanje.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/61124
In feite vraagt Chekrouni aan Europa om Marroko te moderniseren/op te bouwen, en gratis natuurlijk!Zonder enige garantie dat de Marrokanen wel degelijk terug naar huis zullen gaan??!!Dat is niet slecht bedacht van dat mens, nu nog kijken of onze -onnozelaars- aan - de - macht erin gaan trappen!
Dat ze gewoon allen terug naar huis gaan,en zelf hun land "aantrekkelijk" maken.Stroop jullie hemdsmouwen op, luiaards, en aan het werk!Het vaderland heeft jullie nodig!
carlgustaaf is offline  
Oud 14 april 2006, 00:01   #373
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Dat fameuze vluchtmisdrijf waarover Khonnor het heeft is inderdaad erg laakbaar. Je rijdt iemand per ongeluk aan en soms is het ook je fout (haantjesgedrag in het verkeer, dronkenschap). Bang voor de gevolgen ga je vluchten. Dat is erg laakbaar want in eerste instantie is dat niet enkel vluchten maar vooral : het weigeren van hulp aan personen in nood, zelfs levensgevaar. Het feit dat iemand anders pas een kwartier later de bewuste "verkreukte" fietser/voetganger en soms zelfs automobilist gaat terugvinden, kan al genoeg tijdverlies betekenen om het verschil tussen leven en dood te betekenen. Dat is dus zonder meer erg.

Maar iemand aanrijden doe je doorgaans niet met opzet. Er is een verschil tussen wat te snel rijden en iemand doelbewust en nuchter een mes in het hart rammen. Dat is het verschil tussen onvrijwillige doodslag en moord.

Kunnen we nu dus die manke vergelijking laten vallen ?

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 april 2006 om 00:02.
Jazeker is offline  
Oud 14 april 2006, 00:05   #374
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je gelooft toch zelf niet dat nationaliteit of afkomst of weet ik nie wat allemaal de oorzaak is van geweld eh?
Dat een Marokkaanse lichaam zo opeens vanzelf beslist van: 'ho, ik ben een marokkaans organisme, laat ik eens geweld op een ander plegen". Nee eh. Het zijn MENSEN die geweld plegen. Geen nationaliteit, geen godsdiensten. Mensen. Het heeft dus ook geen enkele zin om de verantwoordelijkheid voor geweld af te schuiven op nationaliteiten of op godsdiensten.
Volgens mij geloven de marokkanen het ondertussen zelf ook al, dat ze geweldadig zijn omdat ze marokkaans zijn.
Als ik iets doe dat nogal dom is, dan durf ik ook wel eens zeggen: 'ja, want ik ben blond'. Het lijkt me geen toffe evolutie als criminele marokkanen zeggen dat ze crimineel zijn omdat ze marokkaan zijn.
Het wordt zeer moeilijk om iemand tot verantwoording te roepen wanneer iedereen de verantwoordelijkheid afschuift op iets dat geen verantwoordelijkheid draagt.
Dan beste Nynork liegen de statistieken,maar ik maak hier ook geen onderscheid tussen rassen,ik zeg alleen maar dat er last is met een deel van die mensen ,en dat blijkbaar de indruk gegeven wordt dat hier alles mag.
Oud 14 april 2006, 00:09   #375
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Dan beste Nynork liegen de statistieken

*zucht*

beetje teveel van je verwacht, blijkbaar.
Oud 14 april 2006, 00:13   #376
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is inderdaad iets loos in de huidige samenleving. Maar ik weiger mee te huilen met de wolven en aasgieren die dit voorval aanzien als een teken dat er met allochtonen niets aan te vangen valt. Dat dit een bewijs is dat allochtoon zijn gelijk staat aan crimineel zijn.

Dergelijke gevallen van zinloos geweld zouden eigenlijk altijd een pak strenger bestraft moeten worden dan nu het geval is. Daar geef ik voor één keertje het VB en alle rechtse rakkers overschot van gelijk in.
dertig jaar geleden waren "racisten" redelijk zeldzaam.Er waren wel wat VMO-ers die nogal extreme opvattingen hadden wat buitenlanders betreft, maar met hoeveel waren die?In Antwerpen konden ze met z'n allen binnen in één café.Hoeveel café's zou je vandaag kunnen vullen met mensen die VB stemmen?Hoe komt dat?Hoe komt het dat hoe meer en meer jonge , blanke Belgen geen noord-afrikanen meer kunnen verdragen?Denkt ge echt dat dat allemaal neo-nazietjes zijn?Er is gewoon iets fout gelopen , en het word tijd dat ge dit inziet.Wiens schuld het is, speelt zelfs niet veel rol meer, dat zullen de geschiedschrijvers wel uitmaken later.Wat belangrijk is, is een oplossing vinden...
carlgustaaf is offline  
Oud 14 april 2006, 00:31   #377
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CCCP Bekijk bericht
Gij hebt geen probleem met moslims, maar met uzelf.
Als dat het respect is dat u voor slachtoffers van een overval, toevallig gepleegd door moslims, kunt opbrengen, vind ik dat zielig.

Men kan het ook omdraaien, misschien hebben de moslims wel meer problemen met ons dan omgekeerd.
Oud 14 april 2006, 00:33   #378
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dertig jaar geleden waren "racisten" redelijk zeldzaam.Er waren wel wat VMO-ers die nogal extreme opvattingen hadden wat buitenlanders betreft, maar met hoeveel waren die?In Antwerpen konden ze met z'n allen binnen in één café.Hoeveel café's zou je vandaag kunnen vullen met mensen die VB stemmen?Hoe komt dat?Hoe komt het dat hoe meer en meer jonge , blanke Belgen geen noord-afrikanen meer kunnen verdragen?Denkt ge echt dat dat allemaal neo-nazietjes zijn?Er is gewoon iets fout gelopen , en het word tijd dat ge dit inziet.Wiens schuld het is, speelt zelfs niet veel rol meer, dat zullen de geschiedschrijvers wel uitmaken later.Wat belangrijk is, is een oplossing vinden...
De schuld ligt bij degenen die het beleid bepalen, de macht uitoefenen. Dat is nogal duidelijk. Het is niet met 100maal racist te roepen, dat ge de problemen oplost, zelfs niet als dit gevolgd wordt door 50maal fascist en hitler.
Om oplossingen te zoeken, kunnen we misschien eens bij de Amerikanen ons oor te luisteren leggen. Maar denk ook niet dat ze er daar al volledig uit zijn, zeker niet wat de Noord-Afrikanen betreft.

Laatst gewijzigd door Bob : 14 april 2006 om 00:43.
Bob is offline  
Oud 14 april 2006, 00:36   #379
Boadicea

Standaard

Over de dingen omdraaien: in St-Petersburg is deze al aan de gang. Daar zijn het niet meer de allochtonen die de autochtonen domineren. De stad is overgenomen door een extreme groep van ongeveer 15 000 skinheads, die al verschillende allochtonen in groep hebben doodgetrapt. Deze groep is sterk georganiseerd en hun aantal stijgt. Allochtonen kunnen er niet meer veilig de straat op en politie en leger zijn machteloos. Ik vind die 15 000 skinheads en aangroeiende aanhang tenminste gasten met ballen aan hun lijf.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 14 april 2006 om 00:38.
Boadicea is offline  
Oud 14 april 2006, 00:45   #380
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De schuld ligt bij degenen die het beleid bepalen, de macht uitoefenen. Dat is nogal duidelijk. Het is niet met 100maal racist te roepen, dat ge de problemen oplost, zelfs niet als dit gevolgd wordt door 50maal fascist en hitler.
Hurray to that

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be