Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 14 april 2006, 11:13   #481
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Kweetet jong, kweetet.
Je vergeet allochtonenknuffelaar nog...
Ik ben eigenlijk aan het wachten tot ze weer met een nieuw woordje afkomt... allochtonofiel zou wel een goeie zijn.
Oud 14 april 2006, 11:14   #482
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De hypcrisie en dubbele tong van die [SIZE=4]allochtonenknuffelaars [/SIZE]toch !
@djiezes, badabing.... kachoom.... u vraagt, wij draaien!!
Oud 14 april 2006, 11:15   #483
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Djiezes, doe geen moeitje, djiezes...en tracht vooral niet te discussieren met opperforumnar knorretje. Knorretje is paranoide, punt. Misschien komt het door een jeugdig trauma, een zwaar hersenletsel of een vorm van agorafobie. Maar met haar is duidelijk iets mis. Hoeveel argumenten je ook aanhaalt, ze herhaalt 100den keren hetzelfde.... Islamofacsisme? My ass...
Hoe meer je de allochtonenknuffelaar met zijn neus op de realiteit drukt, hoe agressiever hij wordt, en dan hoe meer zijn verbeelding op hol slaat. Alles (behalve argumenten !) is volgens Knonnor goed om de Oscar van de grootste nuttige idioot binnen te rijven.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:17   #484
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, uiteraard doet dat er hier en nu en momenteel niet toe.
Dat is enkel terzake als een VB-er zijn hysterische vrouw afmot. Dan pas is cultuur, sociale achtergrond en vooral politieke overtuiging wel zeer ter zake.

De hypcrisie en dubbele tong van die allochtonenknuffelaars toch !

Det is net zoals met de criminaliteitsstatistieken. Daarin mag de etnische afkomst kost wat kost niet vermeld worden.
Nee, hoor, de etnische afkomst MAG ENKEL vermeld worden als ze centen en subsidies nodig hebben, of disciminerende maatregelen tgo de autochtonen. Als het over werkloosheid gaat, dan is de vermelding van de etnische afkomst pas echt een verplichte mantra.
Dan zijn het geen Belgskes meer, of zelfs geen 'nieuwe belgen', of mensen van bij ons, nee, dan heeft men geen schroom om de etnische afkomst te verbergen als excuus om een batterij regeltjes van positieve discriminatie los te weken.

En Khonnortje, ga je dit ook ontkennen? Of verkies je te blijven hangen in je rol van *knip*?

Laatst gewijzigd door Diatonos : 14 april 2006 om 11:30.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:17   #485
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, uiteraard doet dat er hier en nu en momenteel niet toe.
Dat is enkel terzake als een VB-er zijn hysterische vrouw afmot. Dan pas is cultuur, sociale achtergrond en vooral politieke overtuiging wel zeer ter zake.
Neen, dan doet enkel het VB-er zijn terzake. Kwestie van de politieke tegenstanders in een slecht daglicht te stellen, en eens lekker te veralgemenen

Citaat:
De hypcrisie en dubbele tong van die allochtonenknuffelaars toch !
Zie mijn vorige post. Kan jij eigenlijk wel een zin construeren zonder de woordjes allochtonenknuffelaar en islamofascisme??

Citaat:
Det is net zoals met de criminaliteitsstatistieken. Daarin mag de etnische afkomst kost wat kost niet vermeld worden.
Tiens, stond nochtans een paar weken in het groot op de voorpagina van verschillende kranten...
Citaat:
Nee, hoor, de etnische afkomst MAG ENKEL vermeld worden als ze centen en subsidies nodig hebben, of disciminerende maatregelen tgo de autochtonen. Als het over werkloosheid gaat, dan is de vermelding van de etnische afkomst pas echt een verplichte mantra.
Dan zijn het geen Belgskes meer, of zelfs geen 'nieuwe belgen', of mensen van bij ons, nee, dan heeft men geen schroom om de etnische afkomst te verbergen als excuus om een batterij regeltjes van positieve discriminatie los te weken.
Blaat blaat blaat....
Oud 14 april 2006, 11:26   #486
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dan doet enkel het VB-er zijn terzake.
Je geeft je hypocrisie dus vurig toe !

Kwestie van de politieke tegenstanders in een slecht daglicht te stellen, en eens lekker te veralgemenen

En dat mag enkel in het geval van VB-ers? Waarom mogen anderen de verderfelijke islamitische ideologie en de idelogie van haar collaborateurs niet aan de kaak stellen? Fascist ! In een deomcratie mag elke mening aan bod komen en aan de kaak gesteld worden

Zie mijn vorige post. Kan jij eigenlijk wel een zin construeren zonder de woordjes allochtonenknuffelaar en islamofascisme??

Kan jij eigenlijk wel een opinie formuleren zonder criminele allochtonen over het hoofdje te blijven aaien?

Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:27   #487
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Knorretje

Blaat blaat blaat....

Inderdaad, blaat, blaat, blaat ... daar sta je dan met je mond vol tanden.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:30   #488
Diatonos
Parlementslid

Diatonos's schermafbeelding

Standaard

Beste mensen,

Mag ik jullie verzoeken om het schelden achterwege te laten in deze topic? Ik kan begrijpen dat de emoties bij zulke discussies hoog kunnen oplaaien maar ik ben niet van plan om jullie scheldwoorden te blijven wegknippen.

Schelden = waarschuwing + strafpunt.

Gelieve daar rekening mee te houden en de discussie respectvol te laten verlopen.

Met vriendelijke groeten,

Diatonos.

Laatst gewijzigd door Diatonos : 14 april 2006 om 11:31.
Diatonos is offline  
Oud 14 april 2006, 11:31   #489
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Ik vermoed dat je kennis van de islam uit de brochures van het VB komt... Ben je eigenlijk ooit al in een moslimland geweest? En dan bedoel ik niet het strand van Kusadasi of een cruise op de Nijl...

Het kan trouwens geen kwaad om ook op de rest van m'n bericht te reageren.
Moet ge dan naar een Islamland gaan om te constateren dat ze daar beter opgevoed zijn dan hier??
Ik heb ook die documetaires gezien van vakantie in die landen en het lijkt me daar redelijk tof,goe weer enzo,mooie hotels,mooie omgeving,vriendelijke mensen enz...
Dan heb ik ook andere gezien,waar het leven niet zo een pretje is,en waar overleven moeilijk is,maar waar geen westerse waarden worden getolereerd..
Maar dan heb ik er ook gezien van een randgemeente van Brussel,waar blijkbaar de oorlog verkondigt wordt aan de Belgen.
Ben ik nu racist omdat ik geweldloosheid als doel voorop zet,omdat ik ageer tegen zinloos geweld?
Ik ben volledig akkoord dat Achmed vanachter de hoek daar niks mee te maken heeft,en dat mo den bakker van 2 straten verder daar ook niks kan aan doen,maar het veranderd niks aan het feit dat mijn krantenwinkel de laatste 2 jaren reeds 4x overvallen is door Noord -Afrikanen,idem -dito voor de Post,een beetje verder! Moeten wij dan maar slikken en zwijgen en wachten tot het aan ons is?
Als een Belg een strafbaar feit,of een moord pleegt veralgemenen we inderdaad ook niet,maar hebben we wel onze mening over het sujet,moet om de goede gang van zaken van de multicultuur dan gezwegen worden,over hun aandeel in de Belgische misdaad?
IK ben geen racist dat ligt niet in mijn aard,maar wel een realist die zich vragen stelt.
Oud 14 april 2006, 11:32   #490
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@djiezes, badabing.... kachoom.... u vraagt, wij draaien!!
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 11:32   #491
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Eens voor zorgen dat jij eens boos kan worden?
We moèten geen van beiden achter onze pc blijven zitten zenne
Why should i ??
Oud 14 april 2006, 11:33   #492
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je gelooft toch zelf niet dat nationaliteit of afkomst of weet ik nie wat allemaal de oorzaak is van geweld eh?
Leg jij mij dan eens haarfijn uit waarom het uitgerekend 'Noord Afrikanen' zijn die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitcijfers?

Citaat:
Dat een Marokkaanse lichaam zo opeens vanzelf beslist van: 'ho, ik ben een marokkaans organisme, laat ik eens geweld op een ander plegen".
In een Marokaans lichaam zit wel een geest die Allah is toegewijd waardoor hij zich als islamiet superieur waant aan een westerse. De geest beveelt een lichaam. Niet andersom.

Citaat:
Nee eh. Het zijn MENSEN die geweld plegen. Geen nationaliteit, geen godsdiensten. Mensen.
Het zijn wel mensen van hetzelfde soort dat oververtegenwoordigd is in de criminaliteistcijfers én van hetzelfde soort dat uit godsdienstfanatisme terroristische aanslagen pleegt over de hele wereld. Nationaliteit en godsdienst zijn in islamitische landen een zo goed als onverbreekbaar met elkaar verbonden. Of waarom denk je dat hoofdzakelijk islamieten zijn die NOOIT afstand doen van hun nationaliteit maar er hoogstens een tweede bijnemen?

Citaat:
Het heeft dus ook geen enkele zin om de verantwoordelijkheid voor geweld af te schuiven op nationaliteiten of op godsdiensten.
Zin zal het idd niet veel hebben maar het IS wel zo. Of jij dat nu wil zien of niet.

Citaat:
Volgens mij geloven de marokkanen het ondertussen zelf ook al, dat ze geweldadig zijn omdat ze marokkaans zijn.
Wat erg voor de moordenaar de moordenaar van dat joch met zijn mp3 en wat erg voor het overgrote deel van de gevangenisbevolking.

Citaat:
Als ik iets doe dat nogal dom is, dan durf ik ook wel eens zeggen: 'ja, want ik ben blond'.
Ik ben ook blond maar daarom laat ik me nog geen manipulatief cliché aanpraten. Niet dat dit nooit geprobeerd werd, wees gerust. Het gaat hier echter niet over dom zijn maar over het al of niet 'relativeren' van een smerige moord.

Je zou dus beter toegeven dat je hier dom bezig bent inplaats van jezelf, én tegelijkertijd een zich superieur achtend volkje, mét bovendien een lage criminaliteitsdrempel, met een dom blondjes-cliché goed proberen te praten.

Citaat:
Het lijkt me geen toffe evolutie als criminele marokkanen zeggen dat ze crimineel zijn omdat ze marokkaan zijn.
Het lijkt me nog minder een toffe evolutie dat je NIET meer mag zeggen dat er in verhouding veel meer criminele Marrokanen zijn als ze het overduidelijk zijn.

Citaat:
Het wordt zeer moeilijk om iemand tot verantwoording te roepen wanneer iedereen de verantwoordelijkheid afschuift op iets dat geen verantwoordelijkheid draagt.
Je beseft toch wel goed wat je hier zegt?

Het wordt volgens mij nog véél moeiijker om een crimineel van zijn eigen verantwoordelijkheid bewust te maken als hij voortdurend gepamperd en ontzien wordt omdat hij Marrokaan is en de schuld van ZIJN gedrag als vanzelfsprekend, en al jaren lang, bij 'de anderen' gelegd wordt inplaats van bij hemzelf.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 april 2006 om 11:38.
Knuppel is offline  
Oud 14 april 2006, 11:35   #493
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
IK ben geen racist dat ligt niet in mijn aard,maar wel een realist die zich vragen stelt.
Ik ook, alleen stel ik vast dat je bepaalde vragen niet meer mag stellen en bepaalde aantekeningen niet meer mag maken.
En ik ben de enige niet.
Ik raad Khonnor en Djeezes aan om maar eens op vakantie te gaan naar het islamitisch paradijs Mollahbeek.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:35   #494
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
In elk geval, als het een arabier is die sterft, zijn de gemoederen niet te bedaren en wordt de zaak zo opgeblazen dat de burgemeester huisbezoekjes aflegt.
Als het een autochtoon is, tja... dan moeten we toch niet beginnen te dramatiseren zeker?
......er zijn meer arabieren die dood gaan en niet omwille van en diefstalletje zene.....maar ja, op deze wereld zijn er mensen die graag met één oogje kijken!
Oud 14 april 2006, 11:40   #495
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Moet ge dan naar een Islamland gaan om te constateren dat ze daar beter opgevoed zijn dan hier??
Ik heb ook die documetaires gezien van vakantie in die landen en het lijkt me daar redelijk tof,goe weer enzo,mooie hotels,mooie omgeving,vriendelijke mensen enz...
Dan heb ik ook andere gezien,waar het leven niet zo een pretje is,en waar overleven moeilijk is,maar waar geen westerse waarden worden getolereerd..
Maar dan heb ik er ook gezien van een randgemeente van Brussel,waar blijkbaar de oorlog verkondigt wordt aan de Belgen.
Ben ik nu racist omdat ik geweldloosheid als doel voorop zet,omdat ik ageer tegen zinloos geweld?
Ik ben volledig akkoord dat Achmed vanachter de hoek daar niks mee te maken heeft,en dat mo den bakker van 2 straten verder daar ook niks kan aan doen,maar het veranderd niks aan het feit dat mijn krantenwinkel de laatste 2 jaren reeds 4x overvallen is door Noord -Afrikanen,idem -dito voor de Post,een beetje verder! Moeten wij dan maar slikken en zwijgen en wachten tot het aan ons is?
Als een Belg een strafbaar feit,of een moord pleegt veralgemenen we inderdaad ook niet,maar hebben we wel onze mening over het sujet,moet om de goede gang van zaken van de multicultuur dan gezwegen worden,over hun aandeel in de Belgische misdaad?
Bittersweet, je hebt overschot van gelijk! Het is alleen jammer (en dom) dat de islam hier als de grote boosdoener wordt aangewezen. Zoals ik in eerdere berichten al zei, ben ik voor een keiharde maar rechtvaardige aanpak van de misdaad, maar voor sommige (on)mensen gaat dat nog niet ver genoeg...
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 11:40   #496
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
......er zijn meer arabieren die dood gaan en niet omwille van en diefstalletje zene.....maar ja, op deze wereld zijn er mensen die graag met één oogje kijken!
Je hebt het toch over die Arabieren die zichzelf opblazen met als doel zoveel mogelijk onschuldigen mee in de dood te sleuren?
Oud 14 april 2006, 11:41   #497
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Hun verplichte klederdracht is : een blauwe jeansbroek en een zwarte lederen vest.
He he, ik draag een djellaba da's nog meer verdacht....
Oud 14 april 2006, 11:42   #498
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Het wordt vongens mij nog véél moeiijker om een crimineel van zijn eigen verantwoordelijkheid bewust te maken als hij voortdurend gepamperd en ontzien wordt omdat hij marrokaan is en de schuld van ZIJN gedrag als vanzelfsprekend, e, al jaren lang, bij 'de anderen' gelegd wordt inplaats van bij hemzelf.
Ik noem dat allochtonengeknuffel. Als sommige pamperaars het lastig hebben met die term, dan komt dat omdat ze het moeilijk hebben om hun verantwoordelijkheid in de huidige gang van zaken onder ogen te zien. Liever blijven ze een slachtoffercultus bij de daders cultiveren en een dadercultus bij de slachtoffers.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 11:43   #499
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
het is nie gezegd dat die kerel die gast dood wilde.
het is nie gezegd dat die kerel zich niet schuldig voelt nu.
het gebeurt weleens dat mensen zich schuldig voelen voor iets dat ze zelf veroorzaakt hebben.
Natuurlijk niet, hij wilde alleen wat kittelen metdat mes.
Bobke is offline  
Oud 14 april 2006, 11:43   #500
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik raad Khonnor en Djeezes aan om maar eens op vakantie te gaan naar het islamitisch paradijs Mollahbeek.
Wie zegt dat ik daar nooit kom? Ik kom bijna dagelijks in Berchem en Borgerhout...
Djiezes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be