Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 14 april 2006, 13:32   #661
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Profiteren van onze sociale zekerheid?
Is nog steeds ni zo erg als laarslikker zijn.
Bhairav is offline  
Oud 14 april 2006, 13:32   #662
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Ik geloof niet dat het aan een gebrek aan interesse ligt. Je moest eens weten wat een deftige taalcursus kost...
Twee keer niets.
Ik volg zelf taalcursus. Inschrijving voor 1 jaar : 5.000 BEf waarvan je de helft terug krijgt als je een opleidingschèque aanvraagt.
Bovendien is het GRATIS voor asielzoekers, werklozen, etc.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:32   #663
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Misschien is wel beter dat het systeem van de sociale ondersteuning op de fles gaat. De grote uittocht zal kort erna beginnen.
Riksken is offline  
Oud 14 april 2006, 13:33   #664
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Maar wat bedoel je dan concreet met integratiebevorderende maatregelen?
Ik denk dat er behalve NL, nergenster wereld zo'n pamperinspanningen geleverd werden dan door onze overheid.
-Goedkope of gratis taalcursussen aanbieden.
-Verplichte sollicitatiebegeleiding door de VDAB.

Twee maatregelen waar je volgens mij al héél ver mee komt
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 13:34   #665
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkel land waar dit nog gevolgd wordt, behalve Afghanistan misschien...
Saudi-Arabië, Yemen, Soudan...alle arabische landen eigenlijk.Zelfs als de wetten zogezegd het dhimmi-statuut niet toepassen, is het dat in de feiten, in het dagelijks leven wel.Kijk, laatst in Pakistan, toen er die ramp was, dan hebben ze Christenen uit hun woningen verdreven om moslim-slachtoffers te huisvesten.Moslims zijn immer meer waard als die christen-honden .Wees niet zo ontzettend naïf , man!
carlgustaaf is offline  
Oud 14 april 2006, 13:35   #666
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat het aan een gebrek aan interesse ligt. Je moest eens weten wat een deftige taalcursus kost...
De gratis taalcursus en taalonderdompeling die ze van hun schoolgaande kinderen zouden kunnen krijgen is ook helemaal GRATIS. Ze hoeven zich niet eens te verplaatsen. Waar wachten ze op?
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:35   #667
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is inderdaad één van de vereisten, en de verantwoordelijkheid hierin lijkt me eerst op de ouders te liggen, wetende dat de huidige jongeren, de ouders van morgen zijn.
Dus is er ook een verantwoordelijkheid van de "maatschappij" om die ouders op hun verantwoordelijkheid te wijzen.

In het concreet geval die ons bezighoudt, zou ik ervoor pleiten, eens de dader gevonden, dat men hem met de realiteit en de gevolgen van zijn daden confronteert, maar dan écht: dat hij de ouders (indien ze dit aankunnen en ermee instemmen natuurlijk) van die jongen recht in de ogen durft kijken en zijn schuld erkent. En dat de ouders van de dader hetzelfde doen.

Dit zou misschien (en hopelijk) al een begin kunnen zijn, daarna moet de dader zijn straf krijgen en uitvoeren...
Precies! Er moet kinderen geleerd worden dat ze zélf verantwoordelijk zijn voor hun daden, én dat ze zélf voor de gevolgen zullen opdraaien.

Aan dat laatste scheelt dus héél wat. En niet alleen bij de ouders wiens kinderen op straat lopen inplaats van te studeren en zich te gedragen, maar ook, en vooral, bij onze beleidsmakers. Ik was ook kansarm, wéét dus wat het is, en ben dat gepamper van de allochtonen enkel en alleen omdat ze allochtoon zijn grondig beu.

Is het je trouwens niet opgevallen hoe zich hier een aantal forumdeelnemers in alle mogelijke bochten hebben gewrongen om toch maar van onderwerp te kunnen veranderen zodat de roofmoordenaar waar het hier om ging uit de wind kon worden gezet?
Denk je dat dit ook gebeurd was indien het een 'neo-nazi' was geweest?

Hoe komt dit, denk je?
Oud 14 april 2006, 13:35   #668
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik ben daar niet tegen, voor gevallen waar het diefstal of vandalisme betreft.Maar bij een roofmoord zijn we reeds een stapje te ver gegaan: iemand is gestorven, en die komt nooit meer terug.Vergeven en vergeten, goedmaken en beloven om niet opnieuw te beginnen is hier onmogelijk.De enige échte gerechtenis, is dat de dader ook gedood word...
Of de slachtoffers inderdaad met de dader willen praten en "vergeven" (dat doen ze nooit), is hun zaak en verantwoordelijkheid, niet de onze. Maar het moet wel mogelijk zijn, zelfs bij (roof)moord. Ter info, dit bestaat nu al, dus ge loopt een beetje achter.

Daarna kan de maatschappij een aangepaste straf opleggen, en rekening houden met de resultaten van de dader-slachtoffer bemiddeling.

Dat noem ik pas "gerechtigheid" voor zowel dader, slachtoffer als maatschappij.
Oud 14 april 2006, 13:35   #669
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Twee keer niets.
Ik volg zelf taalcursus. Inschrijving voor 1 jaar : 5.000 BEf waarvan je de helft terug krijgt als je een opleidingschèque aanvraagt.
Bovendien is het GRATIS voor asielzoekers, werklozen, etc.
Een intensieve basiscursus van één �* twee maanden is een pak duurder hoor. En dat is net wat die mensen het hardste nodig hebben.
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 13:36   #670
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht

Een boete van 1.000.000 euro.
Dat lijkt mij weinig zinvol : slechts weinig mensen kunnen dergelijk bedrag in één keer op tafel leggen.

En al het geld in de wereld kan die vermoorde jongen niet terugbrengen.

Een zinvolle bestraffing heeft een 'louterend' effect voor iederéén : dader, slachtoffer èn (ook niet onbelangrijk, eigenlijk) de OMGEVING.

Het zal in dit geval niet gemakkelijk worden een 'juiste' strafmaat te vinden, maar de inspanning kan wel de moeite lonen. Jammer genoeg ben ik geen jurist, dus kan ik ook maar hoogstens enkele vage ideeën opperen.
Hopelijk gooien zich straks ook een paar 'intellectuelen' op deze discussie.

Laatst gewijzigd door djimi : 14 april 2006 om 13:45.
djimi is offline  
Oud 14 april 2006, 13:37   #671
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
,..... Dat ze beter eerst eens een serieuze analyse doen van de statistieken en het hoe en het waarom van sommige pieken, dan zouden ze het misschien allemaal wat gerichter kunnen aanpakken.
Eindelijk! het heeft lang geduurd. Een studie hebben we nodig.
born2bewild is offline  
Oud 14 april 2006, 13:37   #672
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
-Goedkope of gratis taalcursussen aanbieden.
-Verplichte sollicitatiebegeleiding door de VDAB.

Twee maatregelen waar je volgens mij al héél ver mee komt
Het 1ste verstaat al lang !
Het tweede zullen ze zelf (al dan niet met steun van knuffelaars uit het vakbondsmidden) afwimpelen als inbreuk op hun privacy/vrije keuze.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:38   #673
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ik denk niet echt dat djimi taakstraffen bedoelt voor dit specifieke voorval. Dat zou totaal van de pot gerukt zijn.
Maar, ik geef hem gelijk dat taakstraffen wel een pak effectiever kunnen zijn dan boetes of korte gevangenisstraffen voor nrelatief kleine misdade.
zoals deze hier? Of bent u gewoon off-topic aan het blaten?
born2bewild is offline  
Oud 14 april 2006, 13:38   #674
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het 1ste verstaat al lang !
Maar is helaas niet verplicht...
Djiezes is offline  
Oud 14 april 2006, 13:39   #675
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Een intensieve basiscursus van één �* twee maanden is een pak duurder hoor. En dat is net wat die mensen het hardste nodig hebben.
Wat een onzin is dat? Niemand verwacht dat ze in 2 maand Nederlands spreken. Dat is onhaalbaar en ridicuul.
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:39   #676
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BULSHIT!

De ouders hoeven maar de kabel te laten aanleggen buiten hun schotelantenne en de kinderen krijgen elke dag gratis taallessen via de tv.
Wedden dat ze van een uur ketnet meer Nederlands leren dan van een hele avond op straat rondhangen en de macho uithangen met hun soortgenoten straatlopers?
Oud 14 april 2006, 13:40   #677
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkel land waar dit nog gevolgd wordt, behalve Afghanistan misschien...
Pardon? Jij hebt zeker nooit met koptische christen uit Egypte gesproken zeker? Niet met het handvol joodse Marokkanen dat nog overblijft? Nooit iets gehoord van de situatie van de schaarse assyrische christenen in Iran?

Misschien dat je best even beter wat informatie opzoekt. In Afghanistan zullen er nog weinig dhimmis rondgelopen hebben: de hindus werden gewoon vermoord.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 14 april 2006, 13:40   #678
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar is helaas niet verplicht...
Nee, dat komt omdat de knuffelaars dat nooit nodig geacht hebben. Die rekenden decennialang op de goeie wil ...
Knorretje is offline  
Oud 14 april 2006, 13:42   #679
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Eindelijk! het heeft lang geduurd. Een studie hebben we nodig.
Bespeur ik daar enig sarcasme van jouw kant?

Denk nu eens even heel goed na. Weet jij waar de oorzaken van de problemen die we nu kennen juist liggen? Neen dus. Ik ook niet. De politiek weet het blijkbaar ook niet. Zou het dan niet eens nuttig zijn om hier een serieus onderzoek naar te doen. Zodanig dat we niet zomaar wat in het ijle maatregelen nemen die misschien toch niet helpen. Dat we wat meer maatregelen kunnen nemen die gericht zijn op specieke groepen in de bevolking ipv wat algemene maatregeltjes voor de allochtoon?
Oud 14 april 2006, 13:42   #680
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat lijkt mij weinig zinvol : slechts weinig mensen kunnen dergelijk bedrag in een keer op tafel leggen.

En al het geld in de wereld kan die vermoorde jongen niet terugbrengen.

Een zinvolle bestraffing heeft een 'louterend' effect voor iederéén : dader, slachtoffer èn (ook niet onbelangrijk, eigenlijk) de OMGEVING.

Het zal in dit geval niet gemakkelijk worden een 'juiste' strafmaat te vinden, maar de inspanning kan wel de moeite lonen. Jammer genoeg ben ik geen jurist, dus kan ik ook maar enkele vage ideeën opperen.
Hopelijk gooien zich straks ook een paar 'intellectuelen' op deze discussie.
Och, ik zie dat de Standaard vermeld dat het waarschijnlijk 16-jarige daders waren. Daarvoor kennen we toch de strafmaat al? Een grote wijsvinger en "niet meer doen". voil�*

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be