Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 14 april 2006, 23:00   #1001
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik weet niet juist meer waar ik dat las dat christenen uit hun woningen verdreven waren om moslims te huisvesten, na die ramp in Pakistan.Als ik wat tijd heb, zoek ik het wel terug eens op.Ondertussen enkele links, waar je lezen kan wat er wereldwijd zo al gebeurt met christenen, als ze het ongeluk hebben in Islamietische landen geboren te zijn, en er te wonen
www.sdok.nl www.refdag.nl www.dutch.faithfreedom.org
www.muurkrant.org
veel leesgenot
Hierzie weeral prijs vandaag. Kerkgangers neergestoken in Egypte (17 in totaal)

Tjolder is offline  
Oud 14 april 2006, 23:00   #1002
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc² Bekijk bericht
Ga ik nu nog weten de hoeveelste Sura de "oorlogsbuit" is????
Want ik kwam dit nooit tegen in de Koran....

Of post je maar wat Darwin? :s
(just asking he)
Volgens mijn versie van de koran is dat de 8ste sura (een vrij lang). Die handelt over de oorlogsbuit van de slag bij Badr waarbij Mohammed een karavaan buit maakte.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 14 april 2006, 23:16   #1003
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc² Bekijk bericht
Nu ik, ik heb de Koran "gelezen""...
En ik vraag u geen links te geven vanuit het internet.. Ik vraag u, de hoeveelste Sura is "de oorlogsbuit"....
Of vat jij religie verkeerd op?
Net zoals vele denken dat de Djihad in de Koran staat, net zoals de Saria wetten... Dit is nergens te vinden in de Koran...

De Koran is niet westers gezind, dit omdat wij het gesplijte geloof van de Joden zijn na de komst van de Messias....

Maar los van het internet, en raadpleeg hiervoor de Koran...

Waar staat de oorlogsbuit voor? En in welke Sura is dit terug te vinden?
Verlicht me aub
8)Al-An'faal de Oorlogsbuit
-de oorlogsbuit behoort aan Allah en zijn boodschapper
-en bestrijdt hen (de ongelovigen) totdat er geen vervolging meer isen de godsdienst geheel voor allah wordt
carlgustaaf is offline  
Oud 14 april 2006, 23:20   #1004
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Hierzie weeral prijs vandaag. Kerkgangers neergestoken in Egypte (17 in totaal)
Nieuwe religie: MESlims.
Oud 14 april 2006, 23:30   #1005
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik verwacht zeker en vast niet dat die kerel zichzelf gaat aangeven.Als hij dat doet, val ik van mijn stoel van het verschieten Wie daar in gelooft, mag eigenlijk ook wel in de kerstman geloven
Die zal zich nooit of te nimmer zelf aangeven, net zoals de voorbeelden in Nederland zullen zijn vrienden en familie de dader verdedigen. Simpelweg omdat hun cultuur geen schuld of boete (er)kent, enkel eer & eerwraak. En dat is voor mij één van de redenen waarom deze soort nooit in het Westen kan thuishoren.
bratvdb is offline  
Oud 15 april 2006, 00:15   #1006
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Volgens mijn versie van de koran is dat de 8ste sura (een vrij lang). Die handelt over de oorlogsbuit van de slag bij Badr waarbij Mohammed een karavaan buit maakte.
In het NT is er nergens sprake van karavanen die buitgemaakt werden door Jezus Christus (aka The One & Only One & Only). De ergste agressie van Hij die overmorgen voor de 1973e keer herrijst, is het verdrijven van de handelaars uit de tempel.
Er is een verschil tussen het christendom en de islam en het is fundamenteel, onoverbrugbaar.
Geen idee wat moslims bedoelen als ze het hebben over de islam als een godsdienst van vrede, maar het is mijn bekommernis niet. Ik weet dat de islam geen godsdienst van liefde is, en dat is voor mij voldoende om er afkerig van te zijn.

Of de dader, een jongen van een jaar of 16 als ik de kranten mag geloven, een gelovige moslim is? Neen, natuurlijk niet. Maar het doet er niet toe. Het gaat er niet om wat hij zelf gelooft, het gaat om de omgeving waarin zo’n jongen opgroeit tot moordenaar. Als de multiculturele samenleving bestaat, dan is de dader van deze moord een product van die multicultuur. Islamitische en kapitalistische liefdeloosheid hebben gepaard en de kinderen zijn ijskoude moordende monstertjes van 16.
Oud 15 april 2006, 01:29   #1007
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
In het NT is er nergens sprake van karavanen die buitgemaakt werden door Jezus Christus (aka The One & Only One & Only). De ergste agressie van Hij die overmorgen voor de 1973e keer herrijst, is het verdrijven van de handelaars uit de tempel.
Er is een verschil tussen het christendom en de islam en het is fundamenteel, onoverbrugbaar.
Geen idee wat moslims bedoelen als ze het hebben over de islam als een godsdienst van vrede, maar het is mijn bekommernis niet. Ik weet dat de islam geen godsdienst van liefde is, en dat is voor mij voldoende om er afkerig van te zijn.

Of de dader, een jongen van een jaar of 16 als ik de kranten mag geloven, een gelovige moslim is? Neen, natuurlijk niet. Maar het doet er niet toe. Het gaat er niet om wat hij zelf gelooft, het gaat om de omgeving waarin zo’n jongen opgroeit tot moordenaar. Als de multiculturele samenleving bestaat, dan is de dader van deze moord een product van die multicultuur. Islamitische en kapitalistische liefdeloosheid hebben gepaard en de kinderen zijn ijskoude moordende monstertjes van 16.
En beter kan ik het niet verwoorden. De kapitalistische invoer van die "mogelijks goedkope werkkrachten" gaat trouwens voort aan een onvoorstelbaar tempo hier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 april 2006, 01:45   #1008
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En beter kan ik het niet verwoorden. De kapitalistische invoer van die "mogelijks goedkope werkkrachten" gaat trouwens voort aan een onvoorstelbaar tempo hier.
Het geflirt van onze democraten met de Chinese dictatuur is van hetzelfde.
Om de smeer lijkt de kat de kandeleer en het doet er niet toe welke kleur de kat heeft, als ze maar muizen vangt. Niet?
En zo is de cirkel van machtswellust en geldhonger rond.
Paars noemen ze dat dan. De kleur van het in zinloosheid stikkende Europa.
Wat een geluk dat de Amerikanen nog slechter zijn.
Oud 15 april 2006, 06:46   #1009
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Daarnet Pharra gezien in Terzake?

Compleet met k*tmarokkaantjes die het best wel ok vonden iemand om te brengen "... Of ie nu donker of blank is, er gaan elke dag wel mensen dood" en met de joernaliste Hind, die de link lag met auto's die in brand gestoken worden en die een bloemlezing van maroc.nl liet zien waarop Nieuwe Nederlanders dingen zeggen zoals: "Zijn leven is minder waard dan een MP3" en: "Als hij niet zo gierig was geweest dan had hij nog geleefd".

Meer hoeft er niet gezegd te worden.
Net wordt er op radio gezegd dat Brussel-centraal het veiligste is van de wereld, maar ook in de anders Brusselse stations is de criminaliteit gedaald.

Joe is er vet mee, en zijn familie zal lachen als ze dit hoort.

Wie weet precies waar Joe werd vermoord, en kunnen we op dit forum niet afspreken om in groep bloemen te gaan neerleggen op de plaats van de moord?
We kunnen zelfs de moderators van Politics.be pers inlichten over ons initiatief. Zij zullen er dan de media wel van op de hoogte brengen. Op die manier wordt er tenminste bekend dat we genoeg hebben van deze hypocrisie. Waarom zou er geen persaandacht geschonken worden aan de reacties op de moord op Joe als die er in overvloed is bij een 'ongeluk' met allochtone slachtoffers?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 april 2006 om 06:46.
Knuppel is offline  
Oud 15 april 2006, 06:47   #1010
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Het geflirt van onze democraten met de Chinese dictatuur is van hetzelfde.
Om de smeer lijkt de kat de kandeleer en het doet er niet toe welke kleur de kat heeft, als ze maar muizen vangt. Niet?
En zo is de cirkel van machtswellust en geldhonger rond.
Paars noemen ze dat dan. De kleur van het in zinloosheid stikkende Europa.
Wat een geluk dat de Amerikanen nog slechter zijn.
Oud 15 april 2006, 06:50   #1011
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee wat moslims bedoelen als ze het hebben over de islam als een godsdienst van vrede,
Het is anders niet zo moeilijk om te weten wat daarmee bedoeld wordt.
Als de hele wereldbevolking moslim is zal er idd 'vrede' zijn....
Knuppel is offline  
Oud 15 april 2006, 07:05   #1012
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Net wordt er op radio gezegd dat Brussel-centraal het veiligste is van de wereld, maar ook in de anders Brusselse stations is de criminaliteit gedaald.

Wie weet precies waar Joe werd vermoord, en kunnen we op dit forum niet afspreken om in groep bloemen te gaan neerleggen op de plaats van de moord?
We kunnen zelfs de moderators van Politics.be pers inlichten over ons initiatief. Zij zullen er dan de media wel van op de hoogte brengen. Op die manier wordt er tenminste bekend dat we genoeg hebben van deze hypocrisie. Waarom zou er geen persaandacht geschonken worden aan de reacties op de moord op Joe als die er in overvloed is bij een 'ongeluk' met allochtone slachtoffers?
het scheel (deksel) van de doofpot staat wagenwijd open ......

Laatst gewijzigd door rookie : 15 april 2006 om 07:05.
rookie is offline  
Oud 15 april 2006, 07:26   #1013
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
het scheel (deksel) van de doofpot staat wagenwijd open ......
Niet als jij en ik dat niet zomaar toelaten.
Oud 15 april 2006, 07:28   #1014
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knu, goed initiatief. Er gaan al een paar forummers vandaag zaterdag om 14.00 naar de plek in het Centraal Station. Je vindt vanzelf waar het is, bij de hoofduitgang in de lokettenzaal. Media die zijn er wel. Ik was er gisteren en toen zag ik VRT, VTM en nog een paar actieve joernalisten.
(Alleen heb ik maar bijster weinig gezien van de interviews die afgenomen werden, heb de hele avond tv aangelaten).
PollyCorrect is offline  
Oud 15 april 2006, 07:33   #1015
PollyCorrect

Standaard

Heeft iemand trouwens al die fameuze robotfoto's gezien??

In het Centraal station hangen oproepen voor getuigen maar géén foto erbij.

www.vtm.be

" Mp3-moord: daders nog spoorloos

De Brusselse politie zoekt nog altijd naar de 2 Noord-Afrikaanse daders van de roofmoord van woensdag in het Brusselse Centraal Station. De 2 probeerden de mp3-speler van een jongen van 17 uit Haren te stelen. Toen die zich verzette, stak 1 van de daders hem dood. De politie verzamelde al een 20-tal nuttige tips, enkele getuigen zijn gehoord.

De kans bestaat dat de politie de 2 Noord-Afrikanen in de buurt van het station al een keer controleerde, en als agenten toen een pv opmaakten, kan dat de zoektocht naar de daders versnellen. Ze riskeren levenslang. Brussels Spirit-kamerlid Ahidar roept Marokkanen en Vlamingen intussen op tot een grote protestmars in Brussel tegen zinloos geweld."

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 15 april 2006 om 07:35.
PollyCorrect is offline  
Oud 15 april 2006, 07:42   #1016
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knu, goed initiatief. Er gaan al een paar forummers vandaag zaterdag om 14.00 naar de plek in het Centraal Station. Je vindt vanzelf waar het is, bij de hoofduitgang in de lokettenzaal. Media die zijn er wel. Ik was er gisteren en toen zag ik VRT, VTM en nog een paar actieve joernalisten.
(Alleen heb ik maar bijster weinig gezien van de interviews die afgenomen werden, heb de hele avond tv aangelaten).
Ik zal er optijd zijn.

Nu even de moderatie van Politics.be hierop attent maken bij de 'suggesties en medelingen'.
Oud 15 april 2006, 07:57   #1017
Gargamel
Banneling

Standaard

Wanneer een protestmars om ze terug te sturen waar ze horen,dan zal Brussel eindelijk weer rust kennen.
Die vent zou beter eens de moslims alleen oproepen inplaats van de slijmer uit te hangen.Dat hij volgende 11 september eens oproept voor zoiets,moord op duizenden onschuldigen.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 15 april 2006 om 08:00.
Gargamel is offline  
Oud 15 april 2006, 08:13   #1018
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het is anders niet zo moeilijk om te weten wat daarmee bedoeld wordt.
Als de hele wereldbevolking moslim is zal er idd 'vrede' zijn....
Dat denk ik niet. Kijk maar hoe Soennieten en Sjieten elkaar vermoorden.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 15 april 2006, 08:14   #1019
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Ik zal er optijd zijn.

Nu even de moderatie van Politics.be hierop attent maken bij de 'suggesties en medelingen'.
Goed idee, Knup: "Desnoods herhalen we onze actie tot de daders gevonden zijn."

Ben benieuwd wat de mods gaan voorstellen. Nu ga ik sowiezo (en desnoods een paar keer achter elkaar) om mijn steun en medeleven te betuigen (met of zonder politics.be).
PollyCorrect is offline  
Oud 15 april 2006, 08:23   #1020
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heeft iemand trouwens al die fameuze robotfoto's gezien??

In het Centraal station hangen oproepen voor getuigen maar géén foto erbij.

www.vtm.be

" Mp3-moord: daders nog spoorloos

De Brusselse politie zoekt nog altijd naar de 2 Noord-Afrikaanse daders van de roofmoord van woensdag in het Brusselse Centraal Station. De 2 probeerden de mp3-speler van een jongen van 17 uit Haren te stelen. Toen die zich verzette, stak 1 van de daders hem dood. De politie verzamelde al een 20-tal nuttige tips, enkele getuigen zijn gehoord.

De kans bestaat dat de politie de 2 Noord-Afrikanen in de buurt van het station al een keer controleerde, en als agenten toen een pv opmaakten, kan dat de zoektocht naar de daders versnellen. Ze riskeren levenslang. Brussels Spirit-kamerlid Ahidar roept Marokkanen en Vlamingen intussen op tot een grote protestmars in Brussel tegen zinloos geweld."
Levenslang? Veel kans dat het bij een vermaning zal blijven. Net zoals bij de moordenaar van Patrick Mombaerts; En dan moeten ze de moordenaars nog eerst vinden.

Laatst gewijzigd door athena : 15 april 2006 om 08:24.
athena is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be