![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1881 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met uw verwijzing naar gruwelen gaat u off-topic.
Vrijheid van meningsuiting is een tweesnijdend zwaard. Het werkt alleen als het voor iedereen geldt, ook voor uw tegenstanders. Daarbij is wat u verkondigt het tegenovergestelde van (universele) liefde: Voor liefde is vertrouwen nodig. Vertrouwen in de medemens. Bestrijd geweld, het oproepen tot geweld. Bestrijd met feiten en goede argumenten verderfelijke meningen. Maar laat de meningsuiting vrij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1882 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het recht op vrije mening verschaft je niet het recht anderen emotioneel te vertrappelen. Er wordt hier veel gesproken over de eigen vrije mening en het eigen geld maar bitter weinigen spreken hier over menselijke gevoelens de emoties van de anderen. Klaarblijkelijk vindt u die niet belangrijk genoeg om er rekening mee te houden........ en dat is nochtans universele liefde.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 april 2006 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1883 |
|
![]() Om het kwaad te kunnen bestrijden moet je het kunnen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1884 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets schijnt hier 'heilig' te zijn......... alles moet kunnen. Dat is niet wat ik versta onder universele liefde.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 april 2006 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1885 |
|
![]() Onzorgvuldigheid, smakeloosheid alsook brute, wrede, beledigende, nietsontziende meningen kunnen op normale manier worden bestreden.
In Nederland kennen wij geen negationismewetten. Ik begrijp de keuze ervoor, sommige uitlatingen kunnen stuitend zijn. Toch ben ik van mening dat het een hellend vlak is waar men zich op begeeft. Als iemand beweert dat in 1953 niemand is verdronken, dan is dat stuitend voor de nabestaanden. Maar het is ook te weerleggen met behulp van feiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1886 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die alle meningen en waarheden toelaat, behalve die ene die aantoonbaar tot een afbraak van de democratie leidt en geweld en haat in de hand werkt ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1887 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
waarom de volledige klas tot deze daad zou moeten overgaan is mij een raadsel, u kunt dit raadsel wel even oplossen voor mij ? Weiger je toe te geven dat die "uiting van mening" rechtstreeks tot de zelfmoord van dat meisje heeft geleid ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1888 |
Europees Commissaris
|
![]() Dankzij preventie ...
![]() |
![]() |
![]() |
#1889 |
Europees Commissaris
|
![]() In uw verziekte geest ...
![]() |
![]() |
![]() |
#1890 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad,
het is de representatie van een plant die iedereen met gepaste ijver uit z'n tuin weert.
![]() |
![]() |
![]() |
#1891 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1892 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
enkel afkeuring van de partijstandpunten en de verdedigers ervan. Afkeuren is niet gelijk aan haat. Als jij zwart op wit kunt aantonen dat afkeuren = haat is, dan pas, en enkel dan pas, mag je mij van haat beschuldigen. In het andere geval zou je, moest je zo'n eerbiedwaardige persoon zijn, je exduses aanbieden voor de laster die je over mij verspreidt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1893 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
eindelijk begin je het wat te snappen. Haatpropaganda is ook niet zomaar "een mening", het is ook meer, zoveel meer ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1894 | |
Europees Commissaris
|
![]() Oorspronkelijk bericht door PelgrimForever
![]() Haatpropaganda valt niet te verdedigen. Maar de sencuur erop aanvallin is juist haatpropaganda verdedigen. Knal, loop je weer met de kop tegen de muur ... Citaat:
![]() Trouwens, ondergetekende is tegen de doodstraf ... Wie loopt er met z'n kop tegen de muur ? ![]() Leg mij vooral geen woorden in de mond, het is laag ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1895 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1896 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nergens heb ik daar iets van gemerkt ... U daarentegen verdedigd 1 milj aanhangers van de fascisten en beschuldigd de overige 4 milj kiesgerechtigde vlamingen en zowat alle walen onterecht van fascisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1897 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
zo ook met vrije meningsuiting, anders had bijvoorbeeld de wet op laster en eerroof geen reden van bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1898 | |
|
![]() Citaat:
Eén op vier , remember?
![]() |
![]() |
#1899 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrije mening behoort absoluut te zijn, of ze bestaat anders gewoonweg niet. Ze kan en mag ook absoluut zijn, daar ze enkel actief is op het semantische vlak, en geen schade op het fysieke plan kan toebrengen. Citaat:
Als je iemand beschuldigt van valse boekhouding en dat heeft aantoonbare gevolgen voor diens klandizie, dan moet je die schade vergoeden, als blijkt dat je beschuldiging vals was. Toch moet het mogelijk blijven om dergelijke beschuldigingen te uiten, want ze kunnen voor hetzelfde geld waar zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#1900 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Wat me in heel deze discussie trouwens opvalt, is het feit dat nog niemand heeft kunnen antwoorden op de vraag: als de vrije meningsuiting niet absoluut is, wie zal dan wel bepalen WAT er niet mag gezegd/geschreven worden en DOOR WIE die toetsing zal gebeuren?
|
![]() |
![]() |