![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Zal het Vlaams Belang direct democratisch blijven als ze aan de macht komt? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 42,11% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
22 | 57,89% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom trok je het schoentje trouwens aan dat echt niet (alleen) voor jou werd klaargezet?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we te dom zijn om te beslissen wat goed voor ons is, hoe kunnen we dan bepalen of andermans beslissingen goed voor ons zijn? Iemand een mandaat geven bij verkiezingen is immers een afweging van een partijprogramma, een afwegen of hun programmapunten zullen uitmonden in goeie beslissingen, én bovendien een beoordeling of een mandataris capabel en eerlijk genoeg is om het programma correct uit te voeren. Dan lijkt rechtstreeks zelf een goede beslissing te nemen heel wat simpeler dan er iemand voor delegeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat IS ook heel wat simpeler, Staaf maar juist daarom mogen wij uitgerekend d�*t veel simpelere NIET. We zouden wel een beslissingen kunnen nemen die in ons eigen belang zijn inplaats van in het belang van onze 'vertegenwoordigers', he?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor wie denkt dat ik er met de klak naar sla, lees dit maar eens:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Staatssecretaris
|
![]() Prof. Deschouwer heeft gelijk en uw link werkt niet.
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de link nog gewerkt had zou dat voor jou alvast niet veel verschil hebben gemaakt.
Waarom heeft Prof. Deschouwer volgens jou gelijk? Vindt jij misschien ook dat de burgers door geïllumineerden aan de leiband moeten worden gehouden via de checks en balances van Prof. Deschouwer en zijn eigen geestesgenoten? Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 april 2006 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Manuel,
Zijn je argumenten op dat je je op een spellingsfout van de debaters moet werpen?
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat Manuel dit kan uitleggen. En ook, en dat heeft Superstaaf al eerder gevraagd maar daarop is Manuel nooit ingegaan, om ons concreet te illustreren dat rechtstreekse democratie een foute weg is. Daartoe kan Manuel ons concrete elementen geven uit bijvoorbeeld Zwitserland, Denemarken of Ierland waar rechtstreekse democratie in volledige of beperkte mate bestaat. Wat loopt er dus fout in die landen die volgens Manuel "opgescheept" zitten met een foutief systeem?
Ik ben benieuwd naar een echt inhoudelijk antwoord! |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik "werp" mij niet op een spellingsfout; ik heb ze terloops aangestipt terwijl ik de vraag beantwoordde. Heeft u daar een probleem mee?
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is de aanmerking van Superstaaf heel terecht en verraadt eigenlijk dat je van geen hout pijlen meer weet te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Het VB heeft denk ik geen tijd om zich bezig te houden met wat voor hen futuliteiten. Het is de grootste partij van Vlaanderen, en ze moeten zich constant toeleggen op campagne voeren, strijden tegen het CS,... 2. De leden vinden het niet erg dat hun partij niet democratisch werkt, dus waarom zouden wij het ons aantrekken? 3. Het is niet omdat een partij niet intern democratisch is, dat ze democratie op nationaal vlak niet zouden kunnen waarborgen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 16 april 2006 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() 1. De N-VA haalde in de laatste verkiezingen 4.9%. Ik ben gevleid dat u denkt dat wij met zulk een bedroevend resultaat invloed kunnen uitoefenen op partijen als die van de kattenkoppen en de rooie ratten.
2. Zeg, ik doe hier gvd niets anders dan het opnemen voor uw partij. Wat vriendelijkheid af en toe, daar is nog niemand van gestorven, hoor.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() Dat zou een mooie nieuwe spelling zijn!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Manuel,
Ik zou eerlijk gezegd liever zien dat je uit de goedheid van je hart me niet langer aan de leiband van jouw geïllumineerde favorieten vastlegt en dat je mij wat meer met de democratie helpt dan met mijn schrijftaal. Maar daar ben je niet genoeg democraat voor, zeker? Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 april 2006 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dan met het VB in kartel gegaan, dan hadden jullie drie vliegen in één klap geslagen. Jullie hoefden dan niet naar de belgicistische pijpen van de CD&V te dansen, het cordon was weg en jullie konden écht aan de Vlaamse zaak werken. Volgens Matthias Storme is geen lid meer van de N-VA omdat hij geen lidgeld meer heeft betaald. Ik heb nog nooit lidgeld betaald aan enige andere partij dan VU en N-VA. Dat is wel een tijd geleden maar volgens de maatstaven van Storme kan ik dus geen lid zijn van het VB vermits ik daar geen lidgeld aan betaalde. Met andere woorden: ik héb geen partij. Niettemin wil ik je best wel eens op een glaasje frisdrank tracteren voor de moeite als we nog eens ergens samen gaan betogen. Laat maar horen waar en wanneer. Ben ik nu niet vriendelijk? ![]()
![]() |