Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 20 april 2006, 16:28   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Waarom is de ene moord belangrijker dan de andere?
Gaat het bij iedere moord niet om mensen?
Erdal=MP3
Oud 20 april 2006, 16:32   #22
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Citaat:
Erdal=MP3
Kan u dat wat verduidelijken want ik begrijp niet wat u met uw antwoord wil zeggen.
Oud 20 april 2006, 16:50   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ZEKER OM DE MP3 MOORD!!! Dan gaat het om mensen die niet durven ingrijpen!!!!!
Oud 20 april 2006, 18:11   #24
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon de vraag die ik me stel na de MP3 moord? Wie draagt hier politieke verantwoordelijkheid? Wie staat in voor onze veiligheid?
Wat een onzin is me dat nu weer? Wat heeft Dewael daar in vredesnaam mee te maken? Er IS hier geen politieke verantwoordelijkheid. De enige die de verantwoordelijkheid draagt, is de jongen die het mes in het hart van Joe stak.

Manuel* is offline  
Oud 20 april 2006, 23:24   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Wat een onzin is me dat nu weer? Wat heeft Dewael daar in vredesnaam mee te maken? Er IS hier geen politieke verantwoordelijkheid. De enige die de verantwoordelijkheid draagt, is de jongen die het mes in het hart van Joe stak.
Ik zeg niet dat de minister dat mes planten in het hart van joe,maar iemand draagt hier een politieke verantwoordelijkheid voor onze veiligheid!!!!! Iemand tekende de krijt lijnen politiek uit,iemand moet onze veiligheid kunnen garanderen!! U, kunt dat onzin vinden maar ik vraag politieke verantwoordelijkheid. Dus ik,en ik alleen vraag het ontslag van de minister van binnenlandse zaken Patrick Dewael ,net zoals in de zaak erdal
Oud 20 april 2006, 23:50   #26
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie heeft er erdal latel lopen (de staatsveiligheid(oner de bevoegdheid van binnenlandse zaken Patrick Dewael Nu joe is afgemaakt door boeven die ze zelf niet eens kennen(en iemand heeft dat laten gebeuren) eisen wij het ontlag van de minister van binnelandse zaken patrick deweal
Oud 21 april 2006, 00:21   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Wat een onzin is me dat nu weer? Wat heeft Dewael daar in vredesnaam mee te maken? Er IS hier geen politieke verantwoordelijkheid. .

Men heeft Dewael wel zeker tien keer verwittigd dat Erdal vluchtgevaarlijk was en hij vertikte het om op te treden, dus is hij wel degelijk en in hoge mate verantwoordelijk dat ze nu is verdwenen.
daiwa is offline  
Oud 21 april 2006, 05:42   #28
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat de minister dat mes planten in het hart van joe,maar iemand draagt hier een politieke verantwoordelijkheid voor onze veiligheid!!!!! Iemand tekende de krijt lijnen politiek uit,iemand moet onze veiligheid kunnen garanderen!! U, kunt dat onzin vinden maar ik vraag politieke verantwoordelijkheid. Dus ik,en ik alleen vraag het ontslag van de minister van binnenlandse zaken Patrick Dewael ,net zoals in de zaak erdal
Voor zover ik weet is er geen enkele aanwijzing dat die roofmoord het resultaat is van Patrick Dewaels beleid. Er is voor mij dan ook geen enkele reden dat hij hiervoor ontslag zou moeten nemen. Gaat u bij iedere misdaad het ontslag van de Minister van Binnenlandse Zaken eisen?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 21 april 2006 om 05:44.
Dave Brocatus is offline  
Oud 21 april 2006, 05:44   #29
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Men heeft Dewael wel zeker tien keer verwittigd dat Erdal vluchtgevaarlijk was en hij vertikte het om op te treden, dus is hij wel degelijk en in hoge mate verantwoordelijk dat ze nu is verdwenen.
Manuel* had het over de roofmoord in Brussel-Centraal, niet over de zaak Erdal.
Oud 21 april 2006, 07:16   #30
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wie heeft het hier over Erdal. Lees de titel van het topic.

Manuel* is offline  
Oud 21 april 2006, 07:47   #31
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Minister van Binnenlandse Zaken ontslag laten nemen telkens er een gruwelijk misdrijf gebeurt, heeft geen zin. Het zou volgens mij in de eerste plaats zorgen voor een gebrek aan continuïteit inzake het binnenlands beleid.

Nu vind ik wel dat Patrick Dewael ontslag moet nemen als minister, maar dan omwille van de zaak Erdal en niet omwille van deze moord.
- veiligheidsdispositief dat gruwelijk gefaald heeft op het moment van de moord.
- 60 politiemannen op de zaak, het land op stelten, en nog steeds geen spoor van de moordenaars
- moordenaars die in volle dag hun ding doen en ondanks reusachtige media-aandacht nog steeds niet gepakt zijn
- belediging van het slachtoffer door de rijkswachters die de dag na de moord aan alle passanten vroegen of Joe soms racistische opmerkingen gemaakt had
- tergend trage reacties van het gerecht onder politieke druk, waardoor de moordenaars de tijd kregen naar het buitenland te vluchten

Lijkt me meer dan voldoende voor ontslag. Als de VLD in oktober nog enkele percenten wil overhouden, kan ze zich maar beter ontdoen van deze onbekwame lastpak.

Laatst gewijzigd door baarle : 21 april 2006 om 07:50.
baarle is offline  
Oud 21 april 2006, 15:43   #32
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
- veiligheidsdispositief dat gruwelijk gefaald heeft op het moment van de moord.
- 60 politiemannen op de zaak, het land op stelten, en nog steeds geen spoor van de moordenaars
- moordenaars die in volle dag hun ding doen en ondanks reusachtige media-aandacht nog steeds niet gepakt zijn
- belediging van het slachtoffer door de rijkswachters die de dag na de moord aan alle passanten vroegen of Joe soms racistische opmerkingen gemaakt had
- tergend trage reacties van het gerecht onder politieke druk, waardoor de moordenaars de tijd kregen naar het buitenland te vluchten
...
Zijn al deze zaken dan de schuld van minister Dewael?
Heeft minister Dewael die rijkswachters bvb. opdracht gegeven te vragen naar eventuele racistische opmerkingen?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 21 april 2006 om 15:56.
Dave Brocatus is offline  
Oud 21 april 2006, 15:54   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vandelanotte en Declerck bewaakten Dutroux ook niet zelf.
Ja, die Vandelanotte. Goed dat we daar toch vanaf zijn, he ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 21 april 2006, 16:40   #34
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hoe vreselijk de moord ook is. Het was een uitzonderlijk geval. Normaal gezien is het Centraal Station om 16u 's middags een veilige plek. Men kan niet op elke vierkante meter van dit land een politieagent zetten of dit in het oog houden met een camera.

Citaat:
Spijtig genoeg het geval ja. Maar is dit de verantwoordelijkheid van de minister?

Citaat:
Hoe vreselijk de moord ook is. De politie moet als ze een gerechtelijke onderzoek uitvoeren niet vooringenomen zijn. De waarheid moet achterhaald worden. Ongetwijfeld blijken niet alle insinuaties die worden opgewekt door vragen achteraf de waarheid.
En bron?

Citaat:
Onder politieke druk? Wat is uw bron? Of is dit uw eigen inschatting. Dergelijke samenzweringstheorieën zijn toch al te belachelijk.

Citaat:
Lijkt me meer dan voldoende voor ontslag. Als de VLD in oktober nog enkele percenten wil overhouden, kan ze zich maar beter ontdoen van deze onbekwame lastpak.
Ik denk niet dat de kiezer op lokaal vlak zich al te veel aantrekt van wat er op nationaal vlak gebeurt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be