Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2006, 00:39   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Onze bijzonder Arisch-uitziende familie Noord-Afrikaans noemen is écht wel kapotlachen
bij Berbers en Kabyllen komen er geregeld blonde hoofden voor, én met blauwe, of grijze , ogen ook dan nog...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 00:43   #22
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Gisteren hebben 2 kereltjes geprobeerd mijn broer en een vriend van hem te overvallen. Uiteindelijk zijn ze gaan lopen met een half briefje van 50 euro, nadat ze eerst verschoten waren van de weerbaarheid van mijn broer en daarna te mietig waren om het mes te trekken waarmee ze gedreigd hadden.

En guess what, het waren Noord-Belgen.
stond dat op hun voorhoofd geschreven?Of hebben ze hun identiteitskaarten achter gelaten?Het gezegd:"wij zijn noord-belgen".Of waren ze gepakt, en komt de info van de politie?...je kletst er maar wat op los eigenlijk hé?Staat het ergens in de krant?Nee? Ook niet....
Oud 21 april 2006, 00:48   #23
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot welke generatie ben je Noord-Afrikaan?

.
hangt er van af hoe lang ge er over doet...sommigen zitten hier nu al 4 generaties en zijn nog steeds even noord-afrikaan als hun overgrootvader, als het al niet erger is...
Oud 21 april 2006, 01:04   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren hebben 2 kereltjes geprobeerd mijn broer en een vriend van hem te overvallen. Uiteindelijk zijn ze gaan lopen met een half briefje van 50 euro, nadat ze eerst verschoten waren van de weerbaarheid van mijn broer en daarna te mietig waren om het mes te trekken waarmee ze gedreigd hadden.

En guess what, het waren Noord-Belgen.
Chance dat het Belgen waren, anders had je nu misschien geen broertje of vriend meer...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 01:36   #25
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd... alleen krijg ik hier nogal vaak de vibe op de forums dat de (al dan niet stijgende) criminaliteit de schuld zou zijn van allochtonen.

.
Die vibes krijg ik ook als ik de rubriek 'voor de rechtbank' lees in de krant het Brugsch Handelsblad.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 10:13   #26
Casca
Minister

Standaard

Interessant stukje info: blijkbaar stond er in de krant, de Standaard geloof ik, een artikel over 2 jongens die overvallen waren. Toch zijn er 2 fouten in geslopen. De eerste dat het zou gebeurd zou zijn in het Citadelpark, terwijl het is gebeurd in het parkje op de Kortrijksesteenweg.

En de 2de fout is dat IN DAT KRANTENARTIKEL staat dat het ging om 2 allochtonen die de overval pleegden.

Nu, het kan over een ander incident gaan, maar mijn broer zei dat de beschrijving van de gebeurtenissen veel te sterk overeenkwam met wat er met hen gebeurd was.

Maar nee hoor, Vlaanderen is niet racistisch
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 11:52   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant stukje info: blijkbaar stond er in de krant, de Standaard geloof ik, een artikel over 2 jongens die overvallen waren. Toch zijn er 2 fouten in geslopen. De eerste dat het zou gebeurd zou zijn in het Citadelpark, terwijl het is gebeurd in het parkje op de Kortrijksesteenweg.

En de 2de fout is dat IN DAT KRANTENARTIKEL staat dat het ging om 2 allochtonen die de overval pleegden.

Nu, het kan over een ander incident gaan, maar mijn broer zei dat de beschrijving van de gebeurtenissen veel te sterk overeenkwam met wat er met hen gebeurd was.

Maar nee hoor, Vlaanderen is niet racistisch
Hoe is de krant op de hoogte gebracht ?
Ik neem aan dat ze maar de verklaringen van uw broer neergeschreven hebben of waren de daders zo driest om naar de krant te stappen om te verklaren dat ze door uw broer aangevallen werden ?
Trouwens, hoe kunnen ze dreigen met een mes dat ze nog niet getrokken hadden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 15:10   #28
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze bijzonder Arisch-uitziende familie Noord-Afrikaans noemen is écht wel kapotlachen
Even advocaat van de duivel spelen:
er bestaan Noord Afrikanen met blond haar en blauwe (of groene) ogen. Bv zeer veel voorkomend bij Toeareg en bepaalde Berberstammen, zoals iemand hier al aangeeft.

Eigenlijk is de term Noord Belgen best grappig. Je kan het gebruiken als je niet meer weet of iemand Noord Afrikaan of nieuwe Belg is.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 21 april 2006 om 15:13.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 22:30   #29
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Even advocaat van de duivel spelen:
er bestaan Noord Afrikanen met blond haar en blauwe (of groene) ogen. Bv zeer veel voorkomend bij Toeareg en bepaalde Berberstammen, zoals iemand hier al aangeeft.

Eigenlijk is de term Noord Belgen best grappig. Je kan het gebruiken als je niet meer weet of iemand Noord Afrikaan of nieuwe Belg is.
de misdadiger dreef de perversiteit zo ver om zijn noord-afrikaanse roversmentaliteit te verstoppen achter een blonde haarbos en blauwe ogen
Oud 21 april 2006, 23:52   #30
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de misdadiger dreef de perversiteit zo ver om zijn noord-afrikaanse roversmentaliteit te verstoppen achter een blonde haarbos en blauwe ogen
Het heeft niets met een zogenaamd "ras" te maken, wel met de aangekleefde ideologie, en het is duidelijk dat aanhangers van de mohammedaanse ideologie niet het minste respect opbrengen voor die van de Vrije Wereld.

Dat er relatief meer misdaden gepleegd worden door mensen die de mohammedaanse ideologie aanhangen is duidelijk gebleken uit het eerste deel van de studie van Van San:

MARION VAN SAN, Arjen LEERKES, Criminaliteit en criminalisering. Allochtone jongeren in België, Amsterdam University Press, 2001, ISBN 90 5356 525 6

(Marion van San (1966) is sociologe en criminologe en als senioronderzoeker verbonden aan het RISBO (Erasmus Universiteit Rotterdam). In 1998 promoveerde zij aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift Stelen en Steken. Delinquent gedrag van Curaçaose jongens in Nederland.. Arje Leerkes (1973) is socioloog en werkt momenteel als onderzoeker bij Regioplan.)

p.200
De analyses zijn gebaseerd op het nationaliteitscriterium. Als 'autochtoon' gelden al die jongeren die over de Belgische nationaliteit beschikken.

BIJLAGE 2

Tabellen, Figuren, Samenstelling van de delictcategorieën

... nationaliteiten en nationaliteitscategorieën ...

De proportionaliteitswaarde wordt verkregen door het aandeel onder een bepaalde type verdachten te delen door het bijbehorende bevolkingsaandeel. De criminaliteitsgraad kan simpelweg worden berekend door het aantal verdachten te percenteren naar de relevante populatieomvang.

[proportionaliteit 1999]

België

Totaal 0,78

Diefstal 0,71
Geweld tegen personen 0,75
Vandalisme / vernieling 0,95
Seksuele misdrijven 0,92
Openbare orde en gezag 0,74
Drugshandel 1,08
Economische delicten 0,54
Overige delicten 0,71

Marokko

Totaal 2,49

Diefstal 2,97
Geweld tegen personen 3,48
Vandalisme / vernieling 2,20
Seksuele misdrijven 1,96
Openbare orde en gezag 3,57
Drugshandel 1,05
Economische delicten 2,24
Overige delicten 2,70

Turkije

Totaal 1,31

Diefstal 1,50
Geweld tegen personen 3,31
Vandalisme / vernieling 0,94
Seksuele misdrijven 1,10
Openbare orde en gezag 1,23
Drugshandel 0,81
Economische delicten 1,09
Overige delicten 0,99

Algerije

Totaal 4,33

Diefstal 5,57
Geweld tegen personen 5,47
Vandalisme / vernieling 3,04
Seksuele misdrijven --
Openbare orde en gezag --
Drugshandel 0,58
Economische delicten 5,83
Overige delicten 7,62
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2006, 00:36   #31
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoe is de krant op de hoogte gebracht ?
Ik neem aan dat ze maar de verklaringen van uw broer neergeschreven hebben of waren de daders zo driest om naar de krant te stappen om te verklaren dat ze door uw broer aangevallen werden ?
Trouwens, hoe kunnen ze dreigen met een mes dat ze nog niet getrokken hadden ?
Ik heb geen idee hoe de krant op de hoogte is gebracht. De verklaring is afgelegd door de vriend van mijn broer, die daarna (om tijd te sparen) gewoon moest instemmen met die verklaring. Waar de Standaard het lef vandaan haalt om zo iets neer te schrijven snap ik echt niet

En over het mes: ze dreigden een mes te trekken. Ze hebben dit niet daadwerkelijk gedaan.
Oud 22 april 2006, 22:39   #32
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen idee hoe de krant op de hoogte is gebracht. De verklaring is afgelegd door de vriend van mijn broer, die daarna (om tijd te sparen) gewoon moest instemmen met die verklaring. Waar de Standaard het lef vandaan haalt om zo iets neer te schrijven snap ik echt niet

En over het mes: ze dreigden een mes te trekken. Ze hebben dit niet daadwerkelijk gedaan.
ik vind dat maar een raar verhaatje hoor Ik denk dat gij dat gewoon uit uw duimke gezogen hebt...
Oud 23 april 2006, 09:35   #33
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik vind dat maar een raar verhaatje hoor Ik denk dat gij dat gewoon uit uw duimke gezogen hebt...
Juist ja

To be honest, uw mening kan mij écht gestolen worden. Uw bijdrage tot nu toe op deze thread bestond eruit erop te wijzen dat die gasten dat gedrag toch maar overgenomen hadden van allochtonen... Qua dogmatisch denken kan dát pas tellen.

Laatst gewijzigd door Casca : 23 april 2006 om 09:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be