Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2006, 13:45   #181
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ja en neen. Ik denk dat het gevaarlijk is om het verkeerde signaal mee te geven in een mobilisatie ook al klopt het dat Gent relatief minder krijgt dan Leuven. Daar kunnen de studenten in Leuven immers niets aan doen.
boh, de leuvense studenten zouden mee kunnen betogen.

nu, de onderfinanciering van gent is echt wel serieus. en dat laat zich voelen in de praktijk. en dat zie je ook aan de output bv. het is dan ook niet verkeerd om op deze manier aan te tonen wat net de problemen zijn van het feit dat de overheid te weinig investeert in onderwijs. langs de andere kant mag het idd niet enkel daar over gaan. daarom ook de 5 algmene eisen, en niet gewoon meer geld voor de ugent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 14:06   #182
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
boh, de leuvense studenten zouden mee kunnen betogen.

nu, de onderfinanciering van gent is echt wel serieus. en dat laat zich voelen in de praktijk. en dat zie je ook aan de output bv. het is dan ook niet verkeerd om op deze manier aan te tonen wat net de problemen zijn van het feit dat de overheid te weinig investeert in onderwijs. langs de andere kant mag het idd niet enkel daar over gaan. daarom ook de 5 algmene eisen, en niet gewoon meer geld voor de ugent.
Ik betoog mee.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 14:17   #183
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik betoog mee.
met de grote betoging of met die van ALS?

maar serieus, ik vind echt dat er serieus wat mensen uit leuven moeten komen. begin er maar massaal te flyeren.

Citaat:
Oud 21 april 2006, 14:45   #184
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met de grote betoging of met die van ALS?

maar serieus, ik vind echt dat er serieus wat mensen uit leuven moeten komen. begin er maar massaal te flyeren.
Yep, als we het intellectueel niveau van de betoging kunnen opkrikken dan zullen we het zeker niet laten.
Oud 21 april 2006, 14:57   #185
ingenious

Standaard

Citaat:
Yep, als we het intellectueel niveau van de betoging kunnen opkrikken dan zullen we het zeker niet laten.
ah voila, die elite-unief daar in dat provinciestadje moet toch iets bijbrengen.

Citaat:
Oud 21 april 2006, 15:53   #186
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
En het ergste is dat die bureaucraten hier in Gent dus in die logica meegaan... De enige reden van de betoging, als het van het de retoriek van het ACOD, de decanen, de studentenverenigingen en ook het VVS afhangt, is het feit dat de Ugent minder bevoordeeld wordt tov Leuven. Alleszins daar lijkt het op.
Man, over wat ben allemaal bezig? Waar heeft VVS die 'logica' gevolgt? Waar, wanneer en hoe heeft VVS iets dergelijks gezegt.

Ten tweede de chronische onderfinanciering van de UGent is een feit, bevestigt door een arrest van het Arbitragehof. Het is mijns inzien niet meer dan logisch dat studenten van de UGent zich geraakt voelen door een voorstel dat de grootste instelling van Vlaanderen benadeeld.
Daarop wijzen en dat aangrijpen om de studenten de concrete gevolgen van het plan vdb uit te leggen, daar is mijns inziens niets mis mee.

Ten derde zonder dat ik in herhaling wens te blijven vallen voel ik mij bij gebrek aan antwoord nog steeds verplicht om te vragen wat je definitie is van 'bureaucraten' en hoe die toepasbaar is op "het ACOD, de decanen, de studentenverenigingen en ook het VVS".

Ten vierde VVS is zoals je weet ook de vertegenwoordiger van de studenten in Leuven, bijgevolg is er geen sprake van dat wij studenten uit de KULeuven ook maar enigzins zouden viseren iets dergelijks, integendeel. Ook daar zijn volop zaken aan het voorbereiden.

Laatst gewijzigd door Harko : 21 april 2006 om 16:07.
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 16:53   #187
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah voila, die elite-unief daar in dat provinciestadje moet toch iets bijbrengen.
ge gaat boerendorpke leuven toch niet vergelijken met een stad zeker, laat staan met een provinciestad
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 17:09   #188
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
ge gaat boerendorpke leuven toch niet vergelijken met een stad zeker, laat staan met een provinciestad
Hola. De beer brewing capital of Europe niet beledigen hé.
Oud 21 april 2006, 19:57   #189
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht
Man, over wat ben allemaal bezig? Waar heeft VVS die 'logica' gevolgt? Waar, wanneer en hoe heeft VVS iets dergelijks gezegt.
Wel; aangezien jullie mobiliseren via de "hoge pieten", en zij de studenten proberen mobiliseren met de valse concurrentielogica tov Leuven, zou ik zeggen dat je daarin gedeelde verantwoordelijkheid hebt. De teksten op jullie site over de betoging in gent gaan ook in die zin...

Hebben jullie er trouwens aan gedacht dat er ook hogescholen zijn in Gent. Aan de unief hebben we dan wel VVS als mobilisatiepartner, maar aan de hogescholen lijken we alleen te staan.

Citaat:
Ten derde zonder dat ik in herhaling wens te blijven vallen voel ik mij bij gebrek aan antwoord nog steeds verplicht om te vragen wat je definitie is van 'bureaucraten' en hoe die toepasbaar is op "het ACOD, de decanen, de studentenverenigingen en ook het VVS".
Ik heb er deze keer nogthans op gelet om VVS niet voor te stellen als bureaucraten; als je de zin goed zou lezen, zou je dat merken. Als je toch de link maakt, is dat je eigen probleem.
Oud 21 april 2006, 19:58   #190
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
beer brewing capital
Wat is dat dan? Imbev?
Oud 21 april 2006, 20:06   #191
ingenious

Standaard

Citaat:
Wel; aangezien jullie mobiliseren via de "hoge pieten", en zij de studenten proberen mobiliseren met de valse concurrentielogica tov Leuven, zou ik zeggen dat je daarin gedeelde verantwoordelijkheid hebt. De teksten op jullie site over de betoging in gent gaan ook in die zin...
dat is onzin. wij hebben geen teksten die in die richting gaan. als je ze hebt mag je ze wel eens posten. wat er wel op onze actiesite staat, dat is de oproep van de GSR om me te betogen en daar staat idd wel iets on over de onderfinanciering van de ugent, en hoe deze leuven zou bevoordelen in de simulaties. maar als je dat dus goed leest die je wel degelijk dat dat de oproep van de GSR is, de studentenraad van de ugent. geen tekst van VVS dus.
Citaat:
Hebben jullie er trouwens aan gedacht dat er ook hogescholen zijn in Gent. Aan de unief hebben we dan wel VVS als mobilisatiepartner, maar aan de hogescholen lijken we alleen te staan.
beter kijken dan denk ik.

Citaat:
Oud 21 april 2006, 20:51   #192
Pie
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik heb er deze keer nogthans op gelet om VVS niet voor te stellen als bureaucraten; als je de zin goed zou lezen, zou je dat merken. Als je toch de link maakt, is dat je eigen probleem.
oh, dat was dan al die tijd alleen maar een scheldwoord uit-ik vermoed- profileringsdrang?

www.pvda.be/lonen
Pie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 22:13   #193
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
oh, dat was dan al die tijd alleen maar een scheldwoord uit-ik vermoed- profileringsdrang?
Bureacratie is niet zozeer altijd negatief maar eerder een kenmerk van de manier waarop sommige organisaties en mensen (soms) werken. Een pippo als Max Weber (toch niet van de minste) zag bureaucraten als trouw, betrouwbaar, objectief. Het is maar hoe men het bekijkt.
Oud 23 april 2006, 14:12   #194
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
uit wat blijkt dat wij enkel 'mobiliseren via de hoge pieten'?
Je mag mij wel eens teksten van ons tonen 'die in die zin gaan', ik ben benieuwt.
VVS als mobilisatipartner aan de UGent, mooi mooi
Maar kom je er in hemelsgodsnaam op dat wij aan de hogescholen niet zouden mobiliseren?
"aan de hogescholen lijken we alleen te staan"
Zoals ingenious al zei, kijk nog maar eens beter jongen.
Oud 23 april 2006, 14:14   #195
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
en dan te bedenken dat uitgerekend dit de 'mannen' zijn die de pvda 'bochten' verwijten.

Eerst was vvs de 'studentenbureaucratie', dan was vvs op zich soms wel nog goed maar ik was de baarlijke duivel, nu is vvs al een 'mobilisatiefactor'. mooi mooi al die 'logica'.

Laatst gewijzigd door Harko : 23 april 2006 om 14:16.
Oud 23 april 2006, 18:33   #196
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dan te bedenken dat uitgerekend dit de 'mannen' zijn die de pvda 'bochten' verwijten.

Eerst was vvs de 'studentenbureaucratie', dan was vvs op zich soms wel nog goed maar ik was de baarlijke duivel, nu is vvs al een 'mobilisatiefactor'. mooi mooi al die 'logica'.
Bureaucratie heeft niets te maken met wat een organisatie doen maar hoe ze het doen.
Oud 24 april 2006, 12:10   #197
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Top-down mobilisatie bijvoorbeeld is een vorm van bureaucratische organisatie van de zaken...
Oud 24 april 2006, 12:35   #198
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Top-down mobilisatie bijvoorbeeld is een vorm van bureaucratische organisatie van de zaken...
Op wa slaat da nu weer, werkelijk om te wenen!

Precies ofda organisaties geen rol spelen maar dat studenten spontaan gaan betogen, bottom up zogezegd?
Wij brengen de organisaties bijeen in een breed front en zij mobiliseren de studenten, dat lijkt mij een perfect normale manier van werken. Nota bene dat een dergelijke uitspraak komt van een vereniging die blijkbaar weigert om de actievergaderingen waarop ze worden uitgenodigd bij te wonen.

Jullie zijn zodanig gefixeerd op 'bureaucratie' dat er echt geen zinnig woord uit te krijgen is.

"Bureaucratie heeft niets te maken met wat een organisatie doen maar hoe ze het doen."

Op wat slaat dit? ALS staat al weken en weken te gillen dat vvs de 'studentenbureaucratie' is, zonder ook maar in de verste verte iets af te weten van de organisatie, zoals overduidelijk bleek uit jullie 'artikels' en uit de zever die hier allemaal gepost werd.
Nota bene dat er nog geen enkele trot zich de moeite getroost heeft om hier met een deftige definitie van studentenbureaucratie op de proppen te komen en vooral niet met een deftige uitleg waarom dit zou kunnen slaan op vvs.
Ik blijf wachten.

Laatst gewijzigd door Harko : 24 april 2006 om 12:38.
Oud 24 april 2006, 13:24   #199
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko
Precies ofda organisaties geen rol spelen maar dat studenten spontaan gaan betogen, bottom up zogezegd?
Wij brengen de organisaties bijeen in een breed front en zij mobiliseren de studenten, dat lijkt mij een perfect normale manier van werken.
Pardon; leiders van organisaties zonder effectief contact met de basis.

Citaat:
Nota bene dat een dergelijke uitspraak komt van een vereniging die blijkbaar weigert om de actievergaderingen waarop ze worden uitgenodigd bij te wonen.
Je liegt... wij hebben nooit geweigerd ergens aanwezig te zijn.
Dat we op de laatste vergadering niet aanwezig waren was gewoon omdat de mail niet op tijd bij de juiste mensen is terechtgekomen.

Citaat:
Nota bene dat er nog geen enkele trot zich de moeite getroost heeft om hier met een deftige definitie van studentenbureaucratie op de proppen te komen en vooral niet met een deftige uitleg waarom dit zou kunnen slaan op vvs.
Ik blijf wachten.
Kerel, als ge dat nu nog niet weet; vraag het dan eens een syndicalist uit jullie kringen. Stel hem eens de vraag wat een vakbondsbureaucraat is; en transponeer die uitleg gewoon naar studenten...

Enfin; ik maak geen woorden meer vuil aan een klote-stalinist met achterlijke streken. Gij hebt just geluk dat de gewone comac-leden in Gent uw streken niet kennen en waarschijnlijk niet zullen te weten komen.
Oud 24 april 2006, 13:34   #200
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Pardon; leiders van organisaties zonder effectief contact met de basis.
Je liegt... wij hebben nooit geweigerd ergens aanwezig te zijn.
Dat we op de laatste vergadering niet aanwezig waren was gewoon omdat de mail niet op tijd bij de juiste mensen is terechtgekomen.
Kerel, als ge dat nu nog niet weet; vraag het dan eens een syndicalist uit jullie kringen. Stel hem eens de vraag wat een vakbondsbureaucraat is; en transponeer die uitleg gewoon naar studenten...
Enfin; ik maak geen woorden meer vuil aan een klote-stalinist met achterlijke streken. Gij hebt just geluk dat de gewone comac-leden in Gent uw streken niet kennen en waarschijnlijk niet zullen te weten komen.
Jullie kregen die mail op de normale weg, het is niet mijn schuld dat jullie bestuur blijkbaar niet bestaat uit diegenen die in de officiele mailinglisten staan. Trouwens je had blijkbaar wel voldoende tijd om terug te mailen naar hans met je commentaar op zijn mail.
Voor de rest heb je een zeer mooie woordenschat.
En je mag mij nog maar eens zeggen wat dan zogezegd mijn 'streken' zijn.
Vermits jullie blijkbaar steeds verwijzen naar wat ik allemaal tegen abvv-jongeren heb gezegt, geef ik hier de mail van mijnentwegen naar hen. Oordeel zelf, echt wel schandalig ze!

---------------------------- Original Message -------------------------- Subject: Re: acties hoger onderwijs 25 en 27 april
Date: Wed, April 5, 2006 13:48
-----------------------------------------------------------------------
Beste Sven en anderen,
wat ik zowel tijdens het overleg als in mijn mails gezegd heb is dat VVS, als koepelorganisatie, geen medeorganisator kan zijn van iets als daar enkel 1 vakorganisatie en 1 politieke organisatie bij betrokken is. Ik heb toen ook voorgesteld om dit samen te doen met enter en met de andere politieke studentenorganisaties in Gent, die verenigd zijn in het
Politiek-Filosofisch Konvent. Dit 'konvent' verenigt alle politieke studentenverenigingen aan de universiteit Gent, dus ook ALS.
Laat daar misverstand over bestaan, ik heb nooit gezegd dat wij bepaalde organisaties niet willen als medeorganisator, integendeel. Ik heb
duidelijk gezegd dat er zo veel mogelijk organisaties moeten betrokken worden.
Ik herhaal nog eens ons standpunt, wij kunnen niet met 1 bepaalde
politieke kleur geassocieerd worden als koepelorganisatie.
Ik heb tevens gezegd dat ik er absoluut niet op tegen heb moesten
abvv-jongeren en als samen iets organiseren, ik herhaal dat we dat zeker zullen ondersteunen en dat we indien gewenst een spreker willen leveren. Ik heb helemaal geen ultimatum gesteld en ik vind het raar en jammer dat u dit nu blijkbaar wel doet.
Om absoluut elk misverstand te vermijden: een activiteit samen met als en abvv-jongeren, zeer graag, maar niet alleen die twee, hoe meer zielen hoe meer vreugde.

---------------------------- Original Message -------------------------- Subject: 25 & 27 april
Date: Tue, April 4, 2006 10:40
Hallo,
Wegens een te drukke agenda de deadline van 3/04 uit het oog verloren. Luc Haerens heeft toegezegd (met Johan Veeckman als backup), de moderator is nog in beraad, maar ook dat moeten we een dezer weten. Er is aan de UGent nog discussie of de GSR (de studentenraad van de UGent), dan wel het PFK (de locale koepel van politieke en levensbeschouwelijke
studentenverenigingen aan de UGent) meedoen, maar waarschijlijk zal het toch het PFK zijn dat zal mee-organiseren.
Gisteren kwam ik iemand van de ALS tegen die blijkbaar nog in de
veronderstelling was dat het debat door jullie en door hen georganiseerd wordt. Ik weet nu niet of die mens nog niet ingelicht was geweest door zijn organisatie of dat de als zelf verward is.
Ik hoop in elk geval niet dat er verwarring is over de afspraken die gemaakt zijn in de Backstage. Ik meende verstaan te hebben dat iedereen akkoord was om als organisatoren te nemen: abvv-jongeren, enter, vvs en het pfk. Dit om dus zo veel mogelijk studenten van alle kanten van het 'spectrum' te kunnen aanspreken.
Nu indien ik dit mis gegrepen heb, en jullie het toch met ze'n tweeën willen organiseren, kunnen wij niet meedoen. Al zouden wij dit bijzonder jammer vinden en een gemiste kans, wij kunnen in dat geval nog altijd desgewenst een spreker leveren. Kun jij mij laten weten of ik mij nu al dan niet vergist heb, en dus welke organisaties het debat gaan
organiseren?
Ons voorziene overleg op donderdag zal niet kunnen doorgaan. In plaats daarvan stel ik vrijdagnamiddag voor, om 14u in een vergaderlokaal van resto Overpoort (UGent, Stalhof-Overpoort). De exacte locatie stuur ik u zo snel mogelijk door.

---------------------------- Original Message -------------------------- Subject: Re: Betoging en debat in Gent tegen de herfinancieringsplan
Date: Tue, March 21, 2006 13:04

Beste,
Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de groeiende belangstelling van de jongerenorganisaties van de vakbonden voor studentenaangelegenheden. Ook het feit dat jullie een zeer actieve rol willen spelen in de acties tegen het plan VDB verblijden mij ten zeerste. Dit gezegd zijnde, stel ik voor dat, indien jullie nog niet zijn
uitgenodigd geweest, jullie contact opnemen met het ACOD. Op
donderdagmiddag om 13u wordt in de Bagattenstraat een vergadering belegd met het Gemeenschappelijk Vakbondsfront en VVS.
Zoals ik ook al tegen Ken aan de telefoon gezegd heb, ben ik niet al te tevreden dat er blijkbaar reeds een vergadering is geweest zonder dat wij op hoogte werden gebracht. Ik heb dit viavia moeten vernemen.
Rudy van Renterghem, van het coc, sprak mij twee weken geleden ook al aan over een vergadering die er blijkbaar in Gent zou plaatsvinden, ik heb hem gezegd dat wij van niets weten. Zowel hem als Luc Vandenbosch van vsoa en Hugo Deckers van het acod bevestigden klaar en duidelijk dat wat hen betreft m.b.t. de mobilisatie tegen het plan VDB vvs de gespreksparnter is en de spreekbuis van de studenten.
Ik wil hier ook klaar en duidelijk stellen dat vvs niet gediend is met het feit dat 1 bepaalde vereniging van de acties wil gebruik maken om zich blijkbaar te profileren. Op de website van als wordt al weken in het lang en breed verkondigd dat zij diegenen zijn die in de acties het voortouw nemen. Nu, laat ons daar duidelijk over zijn, u collega's in Brussel zullen u kunnen bevestigen dat dit enkel en alleen gebaseerd is op zelfverheerlijking en weinig van doen heeft met de realiteit.
Dit gezegd zijne worden alle studentenverenigingen en -clubs aangesproken voor de actie en hen wordt allemaal gevraagd om een actieve rol te spelen, zowel in de actie zelf, als naar de mobilisatie toe. Ik stel voor dat we in Gent op eenzelfde manier te werk gaan, als we in Brussel gedaan hebben, en zoals nu in Antwerpen gebeurd. Namelijk dat vvs fungeert als partner in de besprekingen met het vakbondsfront en dat wij de coordinatie met de studentenverenigingen en studentenraden voor onze rekening nemen. Ik zou het jammer vinden dat de actie en/of het debat, dat ik trouwens een zeer goed iniatief vind, zouden vernauwen of verengen door apriori besprekingen met 1 bepaalde politieke vereniging.
Een debat of een affiche met daarop de drie door u voorgestelde
organisaties lijkt mijn geen goed idee, dit zou klaar en duidelijk leiden tot een verenging van het front dat juist nu volop aan het groeien is. Ik heb u voorstel ook al besproken met Peter De Keyzer van ACOD-UGent. En ook hij deelt mijn mening dat dit een te grote vernauwing zou betekenen. Ik stel concreet voor dat jullie met Peter horen voor donderdag en dat we naderhand nog eens samen gaan zitten om concrete afspraken te maken voor de verdere planning m.b.t. de mobilisatie naar de studenten toe. Ook voor de verdere invulling van het debat lijkt mij goed om samen te gaan zitten. Ik zal ook aan Ineke van acv-enter vragen om ons na de vergadering te vervoegen, ik stel voor dat we de straat oversteken naar cafe Vooruit om daar alles verder te bespreken. Debatten en vormingsavonden in de aanloop naar de Gentse actie lijken mij zeker geen overbodige luxe. Zo moeten we ook nadenken hoe we, nu het VSK (de Vlaamse ScholierenKoepel) zich achter de acties heeft geschaard, scholieren kunnen betrekken, om maar iets te zeggen. Kortom we hebben nog veel te bespreken.
Tot donderdag?
Vriendelijke groeten, Harko
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be