![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds verwijt men politici dat ze overdreven zorgzaam zijn voor de verkeersveiligheid door lage snelheden op te leggen aan scholen en op de autostrades en hoge boetes uit te delen voor overtreders, en nu gaat men dan nog stellen dat de haat tussen de mensen hun schuld is, en niet die van de perfide xenofoben en racisten die ook van deze wrede en absurde moord een slaatje willen maken om wat aan haat-spuierij te gaan doen. Ook de oproepen om zwaardere gevangenisstraffen, om kinderen in de gevangenis te steken, om kleine misdadigers naar de kweekscholen, de hogescholen van de misdaad te sturen in plaats van ze werk te bezorgen en iets te doen aan de verloedering van de jeugd, het absenteïsme op de scholen, het stigmatiseren van minderheden, het racisme getuigt niet van goede wil, noch van diep inzicht in de maatschappelijke problemen. In elk geval: een oproep refuseren om massaal bijeen te komen en te zeggen dat we moeten nadenken over jeugddelinquentie en de onveiligeheid van het openbaar vervoeren is niet verstandig: het is pervers. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als ik zo de reacties lees en hoor, ook in het Centraal Station gisteren nog, dan zal er op 8 oktober e.k. een iets grotere stille mars plaatsvinden dan morgen. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is het VB dat de uitnodiging heeft afgeslagen, die dan nog een belachelijk persbericht vol verzuurde en ontereche aantijgingen heeft opgesteld en doorgestuurd naar de kranten. Zij doen hierdoor aan recuperatie. Zij doen hierdoor aan lijkenpikkerij. Dit aanklagen is niet meer dan normaal, het is geen onverdraagzaamheid maar terechte woede over een houding van een partij die het niet kan nalaten om uit alles politieke munt te slaan, ook uit het misbruiken van een oproep om sollidair, met zijn allen, te streven naar verbetering van de maatshcappij en naar sereen nadenken over de problemen ervan. De lijkenpikkers onder hun veren schieten is geen onverdraagzaamheid: het is het strijden tegen onverdraagzaamheid. Onverdraagzamen aanklagen, te kakken zetten, ontmaskeren: dit is de plicht van iedereen die naar een menselijke en deugdelijke politiek streeft. Dit NIET doen is lafheid, het is zelf een vorm van passieve collaboratie, en daar bedank ik voor. Ik wil niet later ban zeggen "Ich habe es nicht gewusst..." |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is niets mis met de Marokkaanse gemeenschap. De haat van vele burgers is niet tegen hen gericht. Er is wel iets zeer ergs mis met onze maatschappelijke elite: de haat is tegen hen gericht, en dat weten ze zeer goed. |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat degenen die vandaag de tot mislukken gedoemde mars misbruiken, van verrassing van hun zetel zullen vallen als de uitslag bekend wordt? En wat ga jij dan zeggen, feremans? De kiezer heeft altijd gelijk behalve als hij van het VB veruit de grootste politieke partij maakt? |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Fantastisch, Feremans! Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ouders riepen alle democratische partijen op om er GEEN politieke munt uit te slaan! Waar werden alle democratische partijen UITGENODIGD?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 april 2006 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een andere pedofiel dan Dutroux maar ook in dat geval heeft het gerecht én de politiek zijn beste kant laten zien.
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee mijn eerdere woorden bevestigd worden: ericferemans gebruikt de moord op Joe als middel om zijn aardsvijand te bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feremans parasiteert hier duidelijk dubbel op de roofmoord, door enerzijds zijn politieke aardsvijand te belasteren en anderszijds degene, die hij graag de plaats van Spiritvoorzitter Lambert wil zien innemen, te bezingen.
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het aantal mee opstappende Vlamingen zondag zal significant zijn... |
|
![]() |
![]() |
#136 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat vele mensen laten zien dat dit hen raakt is positief. Dat de hele mars al een week op voorhand uitdrukkelijk gerecupereerd is door de top van het establishment (*), is niet eens zo erg: de tijd dat de bevolking dat niet door had en zich nog liet inpikken, is definitief voorbij. (*) Verhofstadt die oproept om geen politieke verklaringen af te leggen en zich twee dagen later uitgebreid laat interviewen op TV... Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, dat moeten ze niet. Wat ze wel moeten is de primaire taak van de overheid, voor een minimale openbare veiligheid zorgen, realiseren. En dat laten ze nu al drie decennia lang op dramatische wijze na.
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een oproep dat die kutmarokkanen met hun tengels van onze kinderen moeten blijven ja! Laatst gewijzigd door circe : 22 april 2006 om 12:20. |
|
![]() |