Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 22 april 2006, 11:18   #121
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist.
En dus stappen alle partijen mee op die al j�*ren overduidelijk NIET nadachten.
Met andere woorden, ze stappen op in die mars om hun eigen, falend aan te klagen.
Ik denk niet dat onze regering verantwoordelijk is voor de toenemende haat tussen de mensen. Dat zij verantwoordelijk is voor de absurde onverschilligheid tegenover de waarde van een mensenleven.
Enerzijds verwijt men politici dat ze overdreven zorgzaam zijn voor de verkeersveiligheid door lage snelheden op te leggen aan scholen en op de autostrades en hoge boetes uit te delen voor overtreders, en nu gaat men dan nog stellen dat de haat tussen de mensen hun schuld is, en niet die van de perfide xenofoben en racisten die ook van deze wrede en absurde moord een slaatje willen maken om wat aan haat-spuierij te gaan doen.

Ook de oproepen om zwaardere gevangenisstraffen, om kinderen in de gevangenis te steken, om kleine misdadigers naar de kweekscholen, de hogescholen van de misdaad te sturen in plaats van ze werk te bezorgen en iets te doen aan de verloedering van de jeugd, het absenteïsme op de scholen, het stigmatiseren van minderheden, het racisme getuigt niet van goede wil, noch van diep inzicht in de maatschappelijke problemen.

In elk geval: een oproep refuseren om massaal bijeen te komen en te zeggen dat we moeten nadenken over jeugddelinquentie en de onveiligeheid van het openbaar vervoeren is niet verstandig: het is pervers.
ericferemans is offline  
Oud 22 april 2006, 11:24   #122
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Uiteindelijk krijgt het Vb wat het verdiende: een anti-Vb betoging in plaats van een pro-Vb betoging.
Dus toch politieke recuperatie?

Als ik zo de reacties lees en hoor, ook in het Centraal Station gisteren nog, dan zal er op 8 oktober e.k. een iets grotere stille mars plaatsvinden dan morgen.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 11:26   #123
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hazo, opeens is het geen trouwfeest meer maar een massamanifestatie. Eentje waarop iedereen uitgenodigd is behalve één PARTIJ. En als die PARTIJ dan niet op niet bestaande uitnodiging van wie dan ook ingaat komt ene feremans daar hier een topic over opstarten. het is een eeuwige schande dat die ene onuitgenodigde partij zich laat opmerken door geen politieke recuperatie te plegen maar braaf aan de niet-uitnodiging gehoor geeft. Meer nog, feremans beweert dat die ene partij zichzelf heeft uitgesloten van het trouwfeest.

Zie je nu echt niet zelf dat feremans een lijkenpikker is die de mars recupereert door naar een partij te schoppen die niet in ZIJN onverdraagzame kraam past?
Alle democratische partijen zijn uitgenodigd. Men heeft nooit gesteld dat het Vb dat niet was.
Het is het VB dat de uitnodiging heeft afgeslagen, die dan nog een belachelijk persbericht vol verzuurde en ontereche aantijgingen heeft opgesteld en doorgestuurd naar de kranten.
Zij doen hierdoor aan recuperatie. Zij doen hierdoor aan lijkenpikkerij. Dit aanklagen is niet meer dan normaal, het is geen onverdraagzaamheid maar terechte woede over een houding van een partij die het niet kan nalaten om uit alles politieke munt te slaan, ook uit het misbruiken van een oproep om sollidair, met zijn allen, te streven naar verbetering van de maatshcappij en naar sereen nadenken over de problemen ervan.
De lijkenpikkers onder hun veren schieten is geen onverdraagzaamheid: het is het strijden tegen onverdraagzaamheid.
Onverdraagzamen aanklagen, te kakken zetten, ontmaskeren: dit is de plicht van iedereen die naar een menselijke en deugdelijke politiek streeft.
Dit NIET doen is lafheid, het is zelf een vorm van passieve collaboratie, en daar bedank ik voor.
Ik wil niet later ban zeggen "Ich habe es nicht gewusst..."
ericferemans is offline  
Oud 22 april 2006, 11:27   #124
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat onze regering verantwoordelijk is voor de toenemende haat tussen de mensen.
Natuurlijk wel. Haat ontstaat uit decennialange straffeloosheid en die heeft de oppositie niet georganiseerd.

Er is niets mis met de Marokkaanse gemeenschap. De haat van vele burgers is niet tegen hen gericht. Er is wel iets zeer ergs mis met onze maatschappelijke elite: de haat is tegen hen gericht, en dat weten ze zeer goed.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 11:29   #125
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Helemaal niet grappig, Feremans: Lucs schampere opmerking legt mooi jouw poging bloot om de moord te minimaliseren. Alsof het ook maar iets met ... vervoer te maken zou hebben. Alsof onze jongeren al niet vele jaren lastiggevallen, bedreigd, beledigd worden. Op weg naar school, op weg naar huis, in discotheken, in uitgaansbuurten... overal waar de "jongeren" van De Morgen en de VRT ze kunnen pakken.
Doet me denken aan die moord op dat allochtoon kindje in de Dutroux periode (ben eventjes haar naam kwijt). Dat werd toen gebruikt om migrantenstemrecht te promoten en niet om moordzuchtige pedofielen aan te klagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 11:31   #126
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie je nu echt niet zelf dat feremans een lijkenpikker is die de mars recupereert door naar een partij te schoppen die niet in ZIJN onverdraagzame kraam past?
Like I said...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 11:32   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je daar naar de omstaanders luistert, dan ziet het er naar uit dat de echte stille mars op 8 oktober zal plaatsvinden.
Dat heb ik ook al opgevangen, en NIET aan het Brussels station. Het ziet er dus naar uit dat het zal zelfs geen stille mars zal worden op 8 oktober maar wél een anonieme die als nooit tevoren schreeuwt om gerechtigheid. . Zo gaat dat in het stemhok.
Wedden dat degenen die vandaag de tot mislukken gedoemde mars misbruiken, van verrassing van hun zetel zullen vallen als de uitslag bekend wordt?

En wat ga jij dan zeggen, feremans? De kiezer heeft altijd gelijk behalve als hij van het VB veruit de grootste politieke partij maakt?
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 11:37   #128
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Betogingen zijn momenten bij uitstek waarbij de massa zich manifesteert buiten de klassieke vertegenwoordiging van parlementen. Het is een enorm wapen om de politici wakker te schudden door, wars van politieke partijen en hun verzuiling, de massale, de volkse wil in de verf te zetten.
Dus Spirit heeft dus bij monde van Ahidar "de massa" opgeroepen om de regering wakker te schudden waar ze zelf op zo comfortabele wijze deel van uitmaakt.

Fantastisch, Feremans!

Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 11:40.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 11:38   #129
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Doet me denken aan die moord op dat allochtoon kindje in de Dutroux periode (ben eventjes haar naam kwijt).
Loubna Benaïssa.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 11:38   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus Spirit heeft bij monde van Ahidar "de massa" opgeroepen om de regering wakker te schudden waar ze zelf comfortabele wijze deel van uitmaakt.

Fantastisch, Feremans!
"baarlijke" nonsens, zoals we dat zeggen, dus

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 22 april 2006, 11:39   #131
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle democratische partijen zijn uitgenodigd. Men heeft nooit gesteld dat het Vb dat niet was.
Het is het VB dat de uitnodiging heeft afgeslagen, die dan nog een belachelijk persbericht vol verzuurde en ontereche aantijgingen heeft opgesteld en doorgestuurd naar de kranten.
Zij doen hierdoor aan recuperatie. Zij doen hierdoor aan lijkenpikkerij. Dit aanklagen is niet meer dan normaal, het is geen onverdraagzaamheid maar terechte woede over een houding van een partij die het niet kan nalaten om uit alles politieke munt te slaan, ook uit het misbruiken van een oproep om sollidair, met zijn allen, te streven naar verbetering van de maatshcappij en naar sereen nadenken over de problemen ervan.
De lijkenpikkers onder hun veren schieten is geen onverdraagzaamheid: het is het strijden tegen onverdraagzaamheid.
Onverdraagzamen aanklagen, te kakken zetten, ontmaskeren: dit is de plicht van iedereen die naar een menselijke en deugdelijke politiek streeft.
Dit NIET doen is lafheid, het is zelf een vorm van passieve collaboratie, en daar bedank ik voor.
Ik wil niet later ban zeggen "Ich habe es nicht gewusst..."
Hallo? Freremanske????

De ouders riepen alle democratische partijen op om er GEEN politieke munt uit te slaan!
Waar werden alle democratische partijen UITGENODIGD?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 april 2006 om 11:40.
circe is offline  
Oud 22 april 2006, 11:39   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Doet me denken aan die moord op dat allochtoon kindje in de Dutroux periode (ben eventjes haar naam kwijt). Dat werd toen gebruikt om migrantenstemrecht te promoten en niet om moordzuchtige pedofielen aan te klagen.
Het was een andere pedofiel dan Dutroux maar ook in dat geval heeft het gerecht én de politiek zijn beste kant laten zien.
Oud 22 april 2006, 11:45   #133
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk krijgt het Vb wat het verdiende: een anti-Vb betoging in plaats van een pro-Vb betoging.
En nog een draad op Politics.be erbovenop van ericferemans.
Waarmee mijn eerdere woorden bevestigd worden: ericferemans gebruikt de moord op Joe als middel om zijn aardsvijand te bestrijden.
Knuppel is offline  
Oud 22 april 2006, 11:57   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus Spirit heeft dus bij monde van Ahidar "de massa" opgeroepen om de regering wakker te schudden waar ze zelf op zo comfortabele wijze deel van uitmaakt.

Fantastisch, Feremans!
Feremans parasiteert hier duidelijk dubbel op de roofmoord, door enerzijds zijn politieke aardsvijand te belasteren en anderszijds degene, die hij graag de plaats van Spiritvoorzitter Lambert wil zien innemen, te bezingen.
Oud 22 april 2006, 11:59   #135
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De ouders wilden GEEN polarisering, riepen op tot solidair, massaal en algemeen engagement van alle partijen, alle politici en alle mensen om een eind te maken aan absurde moorden, onveiligheid van de jeugd op straat en op het openbaar vervoer. De reactie van het VB: we maken er een polariserend iets van: we doen NIET mee.
Ik denk dat jij inziet dat het Belang goede punten scoort bij de bevolking door niet mee op te stappen in een establishment-goedgekeurde mars. Dat zie je met lede ogen aan en daarom sla je zo wild om je heen.

Het aantal mee opstappende Vlamingen zondag zal significant zijn...
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 12:03   #136
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Joe kan uit de hemel zien waar de bokken en de geiten zitten.
Van schaamteloos misbruik gesproken... Zelfs jij, Feremans, kan toch zo laag niet vallen?

Citaat:
Dat is de conclusie die velen met mij zullen trekken. En hopelijk nooit vergeten.
Jij voelt op je klompen dat deze moordzaak voor een electorale uppercut zal zorgen hé?
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 12:08   #137
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Ik vind het in elk geval wel goed dat er een betoging komt.
Hoewel ik zelf niet zal deelnemen, vind ik het ook een goede zaak. Beter iets dan niets, en voor de getroffen ouders zal het zeker een steun zijn.

Dat vele mensen laten zien dat dit hen raakt is positief. Dat de hele mars al een week op voorhand uitdrukkelijk gerecupereerd is door de top van het establishment (*), is niet eens zo erg: de tijd dat de bevolking dat niet door had en zich nog liet inpikken, is definitief voorbij.

(*) Verhofstadt die oproept om geen politieke verklaringen af te leggen en zich twee dagen later uitgebreid laat interviewen op TV...

Laatst gewijzigd door baarle : 22 april 2006 om 12:09.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 12:09   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle
Ik denk dat jij inziet dat het Belang goede punten scoort bij de bevolking door niet mee op te stappen in een establishment-goedgekeurde mars. Dat zie je met lede ogen aan en daarom sla je zo wild om je heen.
En niet alleen veremans.

Citaat:
Het aantal mee opstappende Vlamingen zondag zal significant zijn...
Significant laag in vergelijking met de komende verkiezingsuitslag voor het VB toch.
Oud 22 april 2006, 12:12   #139
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zouden politici die het goed menen niet mogen mee opstappen? Moeten zij zich niet in de eerste plaats aansluiten bij een oproep voor meer menselijkheid?
Neen, dat moeten ze niet. Wat ze wel moeten is de primaire taak van de overheid, voor een minimale openbare veiligheid zorgen, realiseren. En dat laten ze nu al drie decennia lang op dramatische wijze na.
baarle is offline  
Oud 22 april 2006, 12:19   #140
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door feremansdelijkenpikker
Waarom zouden politici die het goed menen niet mogen mee opstappen? Moeten zij zich niet in de eerste plaats aansluiten bij een oproep voor meer menselijkheid?
oproep voor meer menselijkheid???? Bedoel je dat ze eerst het slachtoffer onder narcose hadden moeten brengen? Over welke "menselijkheid" heb je het?

Een oproep dat die kutmarokkanen met hun tengels van onze kinderen moeten blijven ja!

Laatst gewijzigd door circe : 22 april 2006 om 12:20.
circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be