![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op de flyers staat niets over wat het plan eigenlijk inhoud. Men gaat dus protesteren tegen een plan waarvan de studenten niet eens weten wat het is... De enige tekst op het plan zijn de eisen, die op geen enkele manier gekadert worden. En de voorkant is net als de affiche zelf nog een stuk erger; het enige wat erop staat is een nietszeggende cartoon (iets over de prijs van wc-papier) en, een website, het woord betoging met het uur, en dan nog de logo's van de vakbonden en VVS... niets dus... Wij hebben ons eigen materiaal welk naar mijn idee een stuk beter is, en elkeen die wat objectief het materiaal inhoudelijk bekijkt zal dat moeten toegeven.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 24 april 2006 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is ALS nog steeds de enige studentenorganisatie die effectief campagne voert... Over welke sterkere andere organisaties zou je het kunnen hebben?
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door ingenious : 24 april 2006 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
![]() zoals harko al meermaals herhaald heeft, is dit plan nog maar een aantal nota's, geen voorstel tot decreet oid. de nota's dienen als basis voor een discussie. deze discussies zullen leiden tot een nieuwe nota in mei. wat wij doen is de ideeën uit de nota die problematisch zijn afschieten, met name de output, de verhouding onderwijs/onderzoek en de financiering van aanvullende opleidingen. bovendien lanceren we een alternatief (moet je ook eens proberen) en wijzen we erop dat een nieuw systeem nooit kan slagen in haar doelstellingen als er geen extra geld komt. het heeft helemaal geen zin om de hele nota uit te leggen via een flyer, aangezien die nota toch niet behouden wordt. bovendien leest geen kat dat. wat wel zinnig is, dat is om de discussie te sturen in de juiste richting. wie wel de hele nota wil lezen, en wat wij daar van denken, die kan terecht op de website die gelinkt wordt. trouwens, ik heb jullie gentse flyer niet gezien, maar met de vorige flyers kwamen jullie zelf ook niet verder dan het afschieten van een paar delen, wat foute informatie en het verhaal van neo--liberalisme. ik heb nergens een deftige uitleg over het "plan" gelezen. dat jij een paar losse slogans op een affiche beter vindt dan een treffende cartoon, is jouw recht. je moet het echter ons niet kwalijk nemen dat ge de cartoon niet snapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De enigen die op straat staan is ALS. De enige studentenorganisatie die op dit ogenblik al is gaan spreken in de lessen is ALS. De enige organisatie van het PFK die iets ging doen rond VDB is ALS. De enige studentenorganisatieorganisatie die in contact staat met de vakbonden is ALS. De enige politieke organisatie die vertegenwoordigd is aan alle hogescholen en unief in gent is ALS... Dus ja... Buiten VVS zie ik naast ALS niets... Zelf Harko's comac doet geen kloten. Ze organiseren twee meeting over het dagelijkse leven in Cuba, deze week en vorige week, waarvoor ze zelfs nationaal mobiliseren... Maar betoging tegen VDB? nikske...
![]() |
![]() |
#168 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Gisterenavond stapte er een hele bende trotten van de trein, ongetwijfeld van een gezellig kampvuur-weekendje, jullie zagen ons uitdelen aan het station en haalde daarop je eigen voorraad pamfletjes boven. Dus zeggen dat jullie de enige zijn die iets doen is een compleet belachelijke leugen. Daarnaast zijn er véél studentenorganisaties bezig met speechen in de lessen, flyeren, affiches ophangen en ga zo maar door. Dat jullie de enige politieke organisatie zijn die vertegenwoordigd is aan alle hogescholen en unief in gent is eveneens compleet hilarisch. Zelf het kvhv is vertegenwoordigd in alle instellingen, dus kom nie af mee dergelijke zever. En trouwens als jullie overal vertegenwoordigd zijn noem dan eens alle instellingen in? Op jullie eigen website schreven jullie nog instellingen fout, en ik kreeg verwijten naar mijn hoofd oen ik jullie daarop wees.
![]() |
![]() |
#169 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jonas, het is nu officieel, jij bent de koning van de hilarische posts!!!
![]() |
![]() |
#170 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
zoals ik hier al vaker zei is jullie 'analyse' buiten hilarisch ook die naam niet eens waardig en staat het vol en ik herhaal vol van dwazigheden.
![]() |
![]() |
#171 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En flyeren heb ik alleen nog maar de bestuursleden van VVS zien doen... Citaat:
Dat dat op onze site fout was, was misschien omdat dat artikel geschreven was door iemand van Brussel, aan de VUB. (zoals al eerder gesteld op dit forum, dus doe niet alsof je dat niet wist!) Het zou me niet verwonderen als het KVHV na ons het best vertegenwoordigd is; zij zijn aan de rechterzijde degene die het meest doen. ALS en KVHV zijn dan ook de enigen die aan de unief blijf weten met het budget voor politiek materiaal... Maar zoals reeds gezegd; ik ben ze nog nooit tegengekomen buiten de unief (ik heb ze zelfs enkel nog maar actief gezien aan blandijn en ledeganck).
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je beweert dat wij niet de sterkste zijn en de meest actieve, dan moet je maar eens een tegenvoorbeeld geven... - Dat niet op papier, maar in praktijk klopt.
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 24 april 2006 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() En om eens te vermelden dat er toen aan het station uitgedeeld werd door presidiumleden van vtk, khk, studentenvertegenwoordigers uit tal van faculteiten, Arteveldehogeschool en Hogeschool Gent. Om maar iets te zeggen. En daarmee is de gezegd, Jonas is nog nooit tegengekomen dus bestaan ze niet want Jonas is 'altijd en overal'. Niet dat ik ook maar enige behoefte vol om ons te verantwoorden tov als, integendeel, het is maar om er voor te zorgen dat er niet te veel onzin verkocht wordt. "alle faculteiten en hogescholen" amai hebben jullie 15 leden? ![]() Om daarbij nog eens tussen haakjes te vermelden dat je maar 3 instellingen hebt vermeldt, wat nog eens mijn stelling bewijs, maar dit uiteraard geheel terzijde.
![]() |
![]() |
#175 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dus jou stelling is, ook al verkopen we onzin, we hebben tenminste iets. Een aanrader: www.vvs.ac Deftige analyses die je beter eens zou lezen.
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg, wij zijn vonk, tzal of comac niet, he...
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En nu zal men niet meer op basis van aantal studenten financieren, maar zal men een alternatief systeem op basis van onderlingen concurrentie op basis van een aantal parameters installeren... Dat is een van de peilers... Maar dat vermelden is niet hetzelfde als een analyse maken. Gewoon de maatregelen vermelden zonder ze in hun politieke context te plaatsen is zo idioot als een rondrennende kip zonder kop... Laat staan dat je zelf de inhoud van de plannen niet vermeld in de mobilisatiepropaganda.
![]() |
![]() |
#178 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er is dus per definitie concurrentie tussen de instellingen. Jullie analyse klopt dus niet. En wat is op dat vlak jullie alternatief. VVS heeft in elk geval een duidelijker uitgewerkt alternatief dan jullie, wat niet moeilijk is daar jullie er geen hebben.
![]() |
![]() |
#179 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En ik herhaal zij roepen allemaal op voor dé betoging en voor de 5 eisen. Jullie zijn de enige die per se sectair willen doen en vooral de enige die in auditoria komen verkondigen dat zij de enige macho's zijn die het allemaal organiseren en die de grootste hebben.
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je minder studenten hebt, heb je ook relatief minder middelen nodig; dus als er op die basis al concurrentie was, was ze zeker al beperkt... Meestal zelfs tot een louter kinderachtige prestigekwestie tussen UG en KUL. Nu is er een fundamenteel verschil; en daarom is het ook de eerste effectieve reele invoering van het concurrentiemechanisme. Jij hebt precies de nood logica te verdraaien omtoch maar tegen ALS te kunnen ageren... Uw stalinisme zit blijkbaar diep.
![]() |