![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Hier in Lokeren vertrekt de laatste trein om 23.30 en vertrekt de eerste om 5.30. Niets om over te klagen dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() tussen de steden heb je meestal nog tot middernacht ongeveer een trein. en daar zit altijd voldoende volk op. maar voor mij mocht er best nog een nachttrein bijkomen, want de laatste is meestal te vroeg. en de eerste is te laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() En wanneer komt de laatste trein uit Gent aan?
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 april 2006 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Een van de redenen waardoor de stiptheidscijfers van de NMBS zo hoog zijn: er rijden veel minder treinen in België. In Nederland rijden op bijna alle lijnen van zes uur 's ochtends tot middernacht treinen, op sommige lijnen zelfs al vanaf vijf uur 's ochtends en/of nog tot één uur 's nachts. En dan is er nog het Nachtnet: tussen Rotterdam, Delft, Den Haag, Leiden, Schiphol, Amsterdam, Utrecht en v.v. rijden de hele nacht door treinen (uurdienst). Dat moet in de 'Vlaamse Ruit' toch ook mogelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is inderdaad een achterlijk land. Laatst gewijzigd door Everytime : 24 april 2006 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Amsterdam rijden er bij mijn weten niet de hele nacht trams. Er zijn er wel al heel vroeg en tot redelijk laat, maar niet heel de nacht. Er bestaan wel twaalf nachtbussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Het zijn inderdaad bussen en geen trams. In en rond de meeste andere steden zijn er ook nachtbussen, maar dan vaak alleen in het weekend (de nacht van vrijdag op zaterdag en die van zaterdag op zondag).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn er trouwens zeker nog een miljoen die 'savonds laat wel af en toe eens terug naar huis willen na een avondje uit in de grote stad én hoofdstad, in dit geval.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatavondbussen zijn er in Brugge zelfs ook, in het weekend. Die rijden echter niet zoneoverschrijdend. Treinen zijn er ook al niet meer dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Zelfs 1 trein tussen 2 en 4u 's nachts zou een verademing zijn (zelfs al was het een stoptrein). Je kan je daar dan makkelijk op instellen en die treinen zouden voller zitten dan sommige andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoeveel procent van de rijtuigen zijn 1e klasse? 25%? Hoeveel procent van de inkomsten genereert de 1e klasse? 10%? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen cijfermateriaal onmiddellijk voorhanden. Wel herinner ik me een van de columns in Zijspoor (in het gratis blad Metro) waarin gesteld werd dat de NMBS een niet onaardig deel uit die eerste klas haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met hun hinterland (of intercity). Alleen weet ik niet goed waar die info op te zoeken. Ik weet alleen dat de kust 's avonds onbereikbaar is met openbaar vervoer Laatst gewijzigd door eno2 : 26 april 2006 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Alternatief voor het dure openbare vervoer is...
de velomobiel. Vooral voor alwie een beetje sportief is. http://forum.politics.be/showthread.php?t=50213 |
![]() |
![]() |