![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iets wat CD&V beter ook gedaan had; maar ik blijf wel de positieve houding onthouden van Jef Van den Bergh en Liesbeth van der Auwera, 2 CD&v parlementsleden in de Kamer die zich onthouden hebben en die niet met de partijlijn meegingen! Wat ook opvalt is dat Coveliers nu opeens tegenstemt terwijl hij daar nooit problemen mee gehad heeft maar tzal wel te maken hebben zeker sinds hij nauw samenwerkt met die welbepaalde partij daar.
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met alle respect van de wereld voor u en voor iedereen met eender welke seksuele voorkeur maar je moet niet doen alsof Vandecasteele uit eigen principes zich heeft onthouden. Neen, ze heeft dat gedaan onder druk van de partijlijn, na een uitdrukkelijke oproep van de fractievoorzitter om de partijlijn te volgen. En ik die dacht dat de VLD hun parlementsleden op gebied van ethiek vrij liet. Bij de CD&V waren de parlementairen vrij om te stemmen, dit na een uitdrukkelijke vraag van jong-CD&V. Bovendien: het is niet omdat je tegen deze wet stemt dat je geen respect hebt voor homo's.
christelijke humanist en centrum-democraat Laatst gewijzigd door Thomas Hx : 26 april 2006 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel zijde voor: en dan stem je voor. Ofwel zijde tegen: en dan stem je tegen. Ofwel weet je het niet goed, en dan onthoud je jezelf. maar tegen zijn en u onthouden. dat is gewoon laf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ken Homokoppels die ik beter in staat acht een kind op te voeden dan bepaalde hetero-koppels.
Dus het is goed dat dit eindelijk goedgekeurd is. Ps. het is reeds bewezen dat homo's hun kinderen niet opvoeden tot homo's, hoe hard ze ook mogen proberen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, je hoeft geen homo te zijn om dit een goede maatregel te vinden hoor...
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mja, ik ben geen kenner van het adoptierecht te België. Maar idd, ge kunt u afvragen of een alleenstaande ook per se moet kunnen adopteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Natuurlijk dat, elk persoon die in staat is kinderen op te voeden heeft evenveel rechten hieromtrent. De holebi-gemeenschap eiste dan ook niet méér rechten hé, ze eiste gelijke rechten. Voor ieder.
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() Het punt is wel dat je in vraag kan stellen of dat het wel zo verstandig is alleenstaanden adoptierecht te geven, of dat nu een bestaande situatie is of niet, dat doet er niet toe.
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een man moet toch ook niet per se zwangerschapsverlof krijgen als hij zwanger is (wetenschappelijk perfect mogelijk, sommigen vinden zoiets mssn ok) Hij zou ook gelijke rechten kunnen aanvoeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister-President
|
![]() Het gaat hier over het grondwettelijk gelijkheidsbeginsel. Ik bedoelde dus dat we niet voor een standpunt vechten maar voor gelijke rechten.
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Die heeft hij dan ook al gekregen door het ouderschapsverlof.
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelijke rechten. Ja. In gelijke omstandigheden. Dit is het niet. Dat is het punt nu net. Moet Dutroux een peutertuin kunnen openhouden? Ok, wat bij de haren getrokken voorbeeld. Maar enkel om u duidelijk te maken dat uw idee van 'gelijke rechten' in deze niet opgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn punt is dus: ethiek. Ethisch vind ik dat.... kinderen in een gezin moeten opgevoed worden. Neen dus aan 1-ouder-gezinnen. Neen aan holebiadoptie Neen aan homohuwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|
![]() Onze DRIE kinderen groeien nochthans perfect op binnen ons gezin (twee van mij en één van mijn vriend) én ja het zijn drie JONGENS. Of jij nu van mening bent dat dat niet kan laat ons en vooral ONZE KINDEREN siberisch koud. Zij hebben er geen probleem mee en dat is voor ons het belangrijkste.
![]() |
#200 |
Staatssecretaris
|
![]() En wat stelt u zoal voor om 1-oudergezinnen tegen te gaan?