Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2006, 22:42   #581
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
misschien even aan toevoegen.
Mijn manier van werken met de jongeren die met zo'n probleem zitten (ook met andere problemen) is in de eerste plaats luisteren naar hun gevoelens zonder die af te keuren. Gevoelens zijn er nu eenmaal, zijn nooit negatief dus, ook al zijn die voor iemand anders totaal bizar. Die gevoelens zijn soms zeer uiteenlopend in die zin dat ze bijvoorbeeld dreigen hun ouders te verliezen door wat ze doen en dat is meestal het laatste waar ze voor kiezen (vooral de moeder ligt enorm gevoelig). Anderzijds zitten ze enorm verveeld "er niet bij te horen" bij de vrienden en ook dat ligt enorm gevoelig.
Daarna vraag ik meestal wat ze hebben gewonnen en wat ze hebben (of dreigen te) verliezen. Ik laat ze zelf rustig de analyse maken. Daarna laat ik hen de eigen keuze. Indien de keuze is dat ze er vanaf willen geraken, dan gaan we verder, indien ze de keuze maken om verder te doen, dan respecteer ik die keuze. Ik laat hen dus zelf de analyse maken en zal niet manipuleren op dit gebied. De ervaringsdeskundigheid ligt dus meestal niet op het gebied van de kennis van de drugs op zich, wel van de sociale context waar de jongere zich goed in voelt. En op dat gebied ben ik nu eenmaal een expert kobaf.
Iedereen pakt dat natuurlijk verschillend aan. Wat voor de ene jongere de juiste aanpak is, zal dat voor de andere weer niet zijn. Ik kan sommige jongeren ook heel goed bereiken en een band met ze hebben waardoor ik iets voor ze kan betekenen. Maar andere jongeren zouden dan weer veel meer hebben aan jou of aan kobaf.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 22:47   #582
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
......................
Het roken van een jointje is veel schadelijker dan het roken van een sigaret. Uit Frans onderzoek blijkt dat iemand die drie joints per dag rookt evenveel giftige stoffen binnenkrijgt als iemand die elke dag een pakje van 20 sigaretten rookt.
......................
Ik rook een drietal jointjes per dag (kleintjes) en that's it.
Vroeger rookte ik een 30-tal sigaretten per dag.

Ik leef dus in feite nog even gezond als vroeger maar ben wel heel de dag lekker stoned!!
Joehoe! Toch goe bezig dus...
Oud 27 april 2006, 22:48   #583

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Iedereen pakt dat natuurlijk verschillend aan. Wat voor de ene jongere de juiste aanpak is, zal dat voor de andere weer niet zijn. Ik kan sommige jongeren ook heel goed bereiken en een band met ze hebben waardoor ik iets voor ze kan betekenen. Maar andere jongeren zouden dan weer veel meer hebben aan jou of aan kobaf.
Klopt volkomen Debbie. Het resultaat is het enige belangrijke. Wie het doet of gedaan heeft is van totaal ondergeschikt belang. Ik ben trouwens van mening dat het de jongere (of oudere) zelf is die het heeft gedaan (wat dan ook), niet degene die hem of haar ertoe op de een of andere manier heeft toe aangezet.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 22:52   #584

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik rook een drietal jointjes per dag (kleintjes) en that's it.
Vroeger rookte ik een 30-tal sigaretten per dag.

Ik leef dus in feite nog even gezond als vroeger maar ben wel heel de dag lekker stoned!!
Joehoe! Toch goe bezig dus...
Of even ongezond natuurlijk. Nu uitgewerkt?
Oud 27 april 2006, 23:12   #585

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik zal morgen nog eens proberen denk ik om uit te leggen wat er precies paternalistisch is in die aanpak karma hoewel ik om te beginnen niet ontken dat die aanpak voor sommige jongeren kan werken. dat geldt dan vooral voor jongeren die cultureel gezien middeklassers zijn. waarbij ik bovendien ernstige bedenkingen heb of het wel zinvol is de middeklasserscultuur te promoten aan eender welke jongere.
Goed kobaf, denk dat we weer enige raakpunten hebben. Ik zal jouw terrein respecteren, hopelijk doe je dat ook met mijn terrein. Ik weet dat er een bepaald publiek is dat jij beter zal bereiken dan ik, als jij nu respecteert dat er anderen zijn (die op een andere manier moeten worden benaderd) dan hebben we een concensus.
Misschien bereiken we wel meer naast elkaar dan tegen elkaar.
Oud 27 april 2006, 23:21   #586
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Klopt volkomen Debbie. Het resultaat is het enige belangrijke. Wie het doet of gedaan heeft is van totaal ondergeschikt belang. Ik ben trouwens van mening dat het de jongere (of oudere) zelf is die het heeft gedaan (wat dan ook), niet degene die hem of haar ertoe op de een of andere manier heeft toe aangezet.
Ja, zo zie ik dat ook.
Ik weet dat Kobaf al verscheidene personen met drugproblemen verder geholpen heeft, die als "hopeloos" gezien werden.
In deze situatie was zijn enorme kennis van de verschillende soorten drugs van groot belang evenals de reden waarom iemand gebruik, wat zijn sociale context is, kortom een goede kennis van de gebruiker.

Zie ook volgend concreet voorbeeld: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=36

Laatst gewijzigd door debbie : 27 april 2006 om 23:26.
Oud 27 april 2006, 23:45   #587

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zo zie ik dat ook.
Ik weet dat Kobaf al verscheidene personen met drugproblemen verder geholpen heeft, die als "hopeloos" gezien werden.
In deze situatie was zijn enorme kennis van de verschillende soorten drugs van groot belang evenals de reden waarom iemand gebruik, wat zijn sociale context is, kortom een goede kennis van de gebruiker.

Zie ook volgend concreet voorbeeld: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=36
ja, heb ook een mentorjongere gehad die aan de speed verslaafd is geraakt. Haar naam was Vicky en ik zag ze heel graag (was wederzijds). Ze geraakte van de wal in de sloot en heb haar niet kunnen helpen. Ik denk nog vaak aan haar. Het laatste dat ik van haar heb gehoord is dat ze een kindje heeft gekregen, dat ze totaal van de drugs is afgeraakt en dat ze ondertussen onlangs ergens is opgenomen in de psychiatrie. Zonde want ze is het waard om gelukkig te worden.

Laatst gewijzigd door Karma : 27 april 2006 om 23:46.
Oud 28 april 2006, 07:32   #588
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik zal morgen nog eens proberen denk ik om uit te leggen wat er precies paternalistisch is in die aanpak karma hoewel ik om te beginnen niet ontken dat die aanpak voor sommige jongeren kan werken. dat geldt dan vooral voor jongeren die cultureel gezien middeklassers zijn. waarbij ik bovendien ernstige bedenkingen heb of het wel zinvol is de middeklasserscultuur te promoten aan eender welke jongere.
Als ik in uw plaats was, wat godzijdank niet is, ik zou mijn eigen manier van leven eens grondig in vraag stellen en proberen een weg te vinden om uit die sterfput te geraken... Anderen proberen mee in die sterfput te sleuren, is slechts voor weinigen een 'goede daad'...

Allee, vooruit met het paard... en doe er iets aan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 08:18   #589
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als ik in uw plaats was, wat godzijdank niet is, ik zou mijn eigen manier van leven eens grondig in vraag stellen en proberen een weg te vinden om uit die sterfput te geraken... Anderen proberen mee in die sterfput te sleuren, is slechts voor weinigen een 'goede daad'...

Allee, vooruit met het paard... en doe er iets aan...
In werkelijkheid is deze opmerking veel meer op jou en nog een aantal mensen op dit forum van toepassing. Stel je jouw manier van leven wel eens in vraag?

Oud 28 april 2006, 09:22   #590
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In werkelijkheid is deze opmerking veel meer op jou en nog een aantal mensen op dit forum van toepassing. Stel je jouw manier van leven wel eens in vraag?

Constant...
Een oude vuile vieze luizak heeft niet veel anders te doen, nietwaar?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 09:24   #591
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen te moeilijke vragen stellen he Debo...
Oud 28 april 2006, 10:52   #592
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

iemand het nummer van de luisterlijn?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 10:59   #593
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
iemand het nummer van de luisterlijn?
Spuug je gal maar uit Hyoentje, we zullen wel luisteren naar je problemen.
Oud 28 april 2006, 11:14   #594
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen dan wel geen gigantische winsten meer worden gemaakt maar de verkoop van gewone sigaretten is ook niet gedaald doordat men het heeft gelegaliseerd. We weten allemaal hoeveel de winkelier verdiend aan een pakje sigaretten, omzeggens niets, maar daarom wordt het niet minder verkocht, integendeel zelfs.
De échte kostprijs van sigaretten is gedaald.

De staatsrepressie daarentegen...
Oud 28 april 2006, 12:25   #595
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spuug je gal maar uit Hyoentje, we zullen wel luisteren naar je problemen.

Och, die kan ik nog zelf oplossen en hoef dus escapisme door drugs.8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 14:28   #596
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed, alle dagen een glas whisky zal ook wel geen kwaad kunnen. Maar wat blijkt is dat na verloop van tijd dat ene glas niet genoeg voldoening meer geeft.
Als de fles geen voldoening meer geeft, kan je nog in een badkuip gaan liggen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 14:29   #597
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, die kan ik nog zelf oplossen en hoef dus escapisme door drugs.8)
Geen woordje vergeten soms, ontsnappingsdeskundige?
Oud 28 april 2006, 14:29   #598
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De échte kostprijs van sigaretten is gedaald.

De staatsrepressie daarentegen...
De smokkel daarentegen is weer gestegen.
Oud 28 april 2006, 14:31   #599
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

als na de legalisatie door taksen enzo de prijs van wiet te duur zou worden dan zou er natuurlijk ook een zwarte markt blijven bestaan
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 14:34   #600
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom zou je dat doen, als je dat van een ander in vraag kan stellen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be