![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat kan kloppen, maar puur staatkundig gezien zijn ze zowel Vlaming, Belg als Limburger. Enkel het label "Belg" is imho onterecht.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar in de voorbije 176 jaar is er "dankzij" Belgique wel een band gegroeid tussen alle nederlandstalige provincies, vlamingen brabanders en limburgers. Die band is een realiteit. Mij lijkt het dus beter dat we eerst gezamenlijk van de bourgeoisstaat Belgique afraken, en dan kunnen we daarna spreken over hoe we de zuidelijke Nederlanden intern gaan organiseren ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat jij heel veel respect hebt voor een vakbond wat goed is!! Maar geloof mij maar dat er heel wat gewone hard werkende mensen VB kiezen uit protest!!! Ik ben zelf lid van het A.B.V.V. die volgens mij uitstekend werk verichten Maar nu gaan zeggen Citaat:
Dat is totaal fout volgens mij
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 20 april 2006 om 14:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de manifestaties van de dokwerkers doen ze solidair, maar in het parlement vinden ze dat het generatiepact nog niet ver genoeg gaat, en willen ze de vakbonden muilkorven. Door arbeiders tegen elkaar op te zetten (migrant tegen Belg, Vlaming tegen Waal, ontslagene tegen werkende) willen ze de arbeiderskracht breken, en op die manier de poort open zetten voor patronale wensen zoals loonsverlaging, arbeidsduurverlenging, toenemende flexibiliteit enz... Het is belangrijk dat werkende mensen dit inzien, alleen door solidariteit en strijd zijn in het verleden zaken als algemeen enkelvoudig stemrecht en sociale zekerheid verkregen. Dat is de enige weg naar verbetering voor de werkende klasse. Wat ons verdeelt maakt ons zwakker. Het VB maakt ons zwakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben uiteindelijk niet geweest (werk) maar ik vond op de blog van een Vlaams Belang-gemeenteraadslid bij ons een verslag:
http://www.geertneirynck.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik vind het zeker onjuist om te zeggen dat VB partij is van rijke mensen, ook gewone en armere mensen stemmen op VB omdat ze zich er simpelweg toe aangetrokken voelen. Anderen zeggen dan weer dat de meeste arbeiders zelfs VB stemmen... Echt rijke mensen stemmen sowieso VLD, beetje gevolgd door CD&V en ... BUB?
![]() Wat wel waar is, is dat het VB uiteraard allerlei gezichten opzet om telkens een bepaalde groep te paaien. Daarom stemmen er rijke mensen op VB om de vakbonden te liquideren en armere om juist de arbeider in de verf te zetten. Denk vb. alleen al aan grafische kant in de rood-oranje pamfletten als het gaat over sociale kwesties en de geel-blauwe pamfletten als het gaat om veiligheid en economie... ![]() Ivm "Vlaams": Ook GROEN! is "Vlaams", he! Het gaat volgens mij idd over hoe vlaamsgezind/vlaamsnationalistisch een partij is. Niet mee inzitten, geen felle kritiek over de titel, de boodschap is nu immers al wel duidelijk genoeg. ![]() Volgens mij is het VB niet on-vlaams noch on-nationalistisch te noemen, zeker niet! En ik heb radicaliteit nog nooit als minpunt gezien. Maar wat mij stoort aan het Be(h)(l)ang is de inkonsekwentie, de stijl, de arrogantie, het irrationele en zeker het irrealisme dat je gratis bij hun radicaliteit meekrijgt. Ik vertrouw ze niet. punt. Daarom begrijp ik weldegelijk zo veel VB-kiezers die er zelf niet in geloven, maar louter protesteren tegen de rest. Hun volste recht. Maar zomaar VB gaan verdedigen en als "alternatief" gaan bestempelen: go home!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2006 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk naar het stemmenaantal en je weet of de burger er nood aan heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Heeft Wallonië dan nood aan een corrupte partij van 40%? Stemmenaantal is niet een juiste maatstaf. Zo had Duitsland dan ook "nood" aan een gek of zo in 1933? In elk geval heeft Vlaanderen dan toch meer nood aan Vlaams Kartel dan aan VB. ![]() Trouwens, het valt op hoe je ook graag met "burgers" rondgooit. "Bevolking" of "vlaming" kan ook, maar toch verkies jij het liberale jargon. "V"laamse "B"urgerpartij? Of volgde je gewoon de bub'er z'n woorden?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2006 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() In alles wat ik hier zeg op dit forum. Ik ga het liefst niet nog eens "allemaal" herhalen. Denk aan uitspraken, handelingen en stemgedrag van verschillende personen. Maar de mooiste gevallen zijn toch vb. het tegenstemmen van jeugdsancties, ideëen omtrent moskeëen dumpen in randgemeentes en de discussies intern over asiel voor lang wachtende illegalen... Alles behalve "rechtlijnig" rechts... Gooi daarboven nog eens de steun voor een uitbreiding van het Belgische leger en het VLD-gehalte van het VB als het gaat over de "normale vrije mening van enkelingen" binnen de partij als die iets afwijkend zeggen. Daarenboven steunde het "nooit tevreden" Belang (toen nog Blok) maar al te gretig een paarse wet die Vlaams-nationalistische partijen de mond snoerde.
Het VB kan ook zeer gemakkelijk de partij van vrouwenmishandelaars, revisionisten en café-probleemzoekers genoemd worden. Niet algemeen neen, maar zulke individuen vind je toch weer net bij het Belang...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2006 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik gewoon het woord dat Hans1 gebruikte, mijn waarde.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 april 2006 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Nu nog de moederpartij, maar dat zal moeilijker zijn.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 april 2006 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weldra de nieuwe arbeiderspartij.
En daarna de opnieuw gestichte VKP ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee. Ik vermoed dat er zo'n 5% België wel wil behouden, maar als het moet kiezen tussen een veilig en westers vlaanderen of een islamitisch België waarin ze derderangsburger zijn de keuze ook voor hen snel gemaakt is. In dit k*tland moet je wel voor een 'pakket' kiezen. Nochthans is koppelverkoop wettelijk verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |